Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 7967
Okei, ka skjer om man velger å betale i kasse på en bensinstasjon, og kortet blir ikke gjodkjent når man skal betale?

Har seg sånn at jeg har 8kr på kortet til mandag, og er nødt til og komme meg til nabobygda idag, fikk høre at jeg kunne skrive det opp, å det gjaldt alle stasjoner, stemmer dette?

sry for skrivefeil, men svært stressa og meget trøtt
Hvis du ikke kan gjøre opp for deg har de vel egentlig ikke noe annet valg enn å la deg skrive det opp? De kan jo ikke tappe bilen for bensin igjen.

Alternativ 2 er vel å tanke også bare kjøre fra stasjonen. Jeg har ved et par anledning i mitt liv faktisk glemt å betale fordi jeg har gått i andre tanker, og det har aldri skjedd noe annet enn at jeg har blitt oppringt av stasjonen og bedt om å gjøre opp for meg. Flaut, men ingen straffereaksjon utover det.
Regner med at om du fyller tanken og får "Ikke godkjent", så blir du skreven opp og må betale dette siden. De har jo ingen andre måter å ordne det opp på? Evt om du ikke betaler blir det sikkert inkasso, for du må nok ut med litt informasjon og vise ID osv i kassen.
Fruen glemte pin-koden sin når hun skulle betale etter å ha fylt, og måtte legge igjen telefonen sin som "sikkerhet" mens hun var i banken og fikk ordnet dette.

Dette var på den lokale bensinstasjonen med stasjonsvogn og barn i bilen, så jeg tviler på at en bare kan få kreditt hos en tilfeldig bensintasjon som ikke kjenner deg.
Sist endret av awt; 25. juli 2012 kl. 08:26.
ellers så blir jo fort et 3 tall et 8 tall med litt sort elektrotape og standlyblad osv
Sitat av tendenz Vis innlegg
Har en gammel galaxy s2 som ikke e i bruk tilfelle dem krever å få nåt i sikkerhet ;p
Vis hele sitatet...
Kan jo den legges som sikkerhet.


Tviler veldig sterkt på at du må det egentlig, men kan jo være lurt og ha den i lomma istedenfor den operative mobilen. Du må nok uansett legge igjen kontakt info som jeg sa i forrige post, så tviler på at det trengs egentlig.
Trådstarter
23 2
Kontakt info og alt sånn skal dem få, planlegger ikke og la vær og betale, drar dit mandagsmårran å betaler dem, men vi får se, tenker og starte dit nu snart
Seriøst? En gang jeg skulle fylle i Krsand hadde jeg glemt lommeboka mi hjemme. Jeg hadde bare fylt for 40kr, fordi jeg måtte gjøre det for å låne bilen. Så jeg går inn på stasjonen, Statoil forøvrig, og forklarer situasjonen, sier jeg skal kjøre hjem, hente lommebok og komme tilbake og betale. Dette får jeg da beskjed om at ikke er lov, og at de har "prosedyrer". Jeg blir litt overrasket men tilbyr så å legge igjen iPhonen min mot at jeg tar med meg bensin verdt 40kr uten å betale. Kassereren sier at mobiler nå til dags bare er verdt 1 kr, så det er ikke nok. Det hele ender med at jeg må legge igjen nøklene før jeg får forlate stasjonen. Og må GÅ hjem og tilbake. Nå kjente jeg at jeg ble litt irritert på den stasjonen. Haha
Da jeg jobbet på bensinstasjon hvis en kunde av en eller annen grunn ikke kunne gjøre opp for seg, noterte vi regnr. på bilen, lot kunden skrive under på at han/hun skyldte stasjonen x antall kr. for bensin, og kunden fikk med seg en giro som han/hun kunne betale via bank, eller komme tilbake til stasjonen og betale i kassa.

Fikk beskjed fra daglig leder om at vi ikke hadde mulighet til å ta gjenstander fra kunden som sikkerhet.

Ble ikke giroen betalt ble det purret og til sist inkasso.
Hei

Jeg jobber på Statoil.
På kvelden er det slik at når man skal lukke det siste skiftet, kan ikke pumpene ha penger utestående.
Vi må slå inn beløpet som pumpestikk (samme om kunden ikke har betalt med vilje eller ikke) og personen som eier bilen vil få en regning på bensinen + 250,- i fakturagebyr. Denne prosessen er automatisk, da systemet har bilder av alle som fyller bensin - og kun de som betaler blir slettet.
Hvordan gikk det?
Dette har jeg gjort mange ganger på bensinstasjoner.. De pleier å skrive opp navn, adresse, telefonnummer og regnr.
Det er en gode, så ikke misbruk det :-)
Statoil har en funksjon i kassasystemet sitt som heter "korttidskreditt" som setter betalinger på vent, dette er for folk som glemmer betalingsmidler ol.
En annen ting som sikkert kan lønne seg, er å benytte en fast bensinstasjon.

Jeg har brukt den samme i flere år, og når jeg fikk problemer med at kortet ikke virket, så kjente de meg såpass godt at det var helt greit at jeg kom med pengene dagen etter. Har og fått med en 10 pakning med sigaretter derfra en dag som jeg hadde glemt lommeboka. Kunne betale neste gang jeg kom innom. Dette er heller ikke noen liten "lokalstasjon"

Men som TurboOlsen sier. Man må aldri misbruke denne muligheten ved å benytte seg av dette i tide og utide.
Sist endret av Fuzzybossen; 25. juli 2012 kl. 17:53.
250,- i faktura gebyr... Egne lover på bensinstasjoner altså.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Judaz Vis innlegg
Hvis du ikke kan gjøre opp for deg har de vel egentlig ikke noe annet valg enn å la deg skrive det opp? De kan jo ikke tappe bilen for bensin igjen.
Vis hele sitatet...
Vet av stasjoner som har gjort nettopp dette, når det er personer de skjønner ikke kommer til å betale.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Seriøst? En gang jeg skulle fylle i Krsand hadde jeg glemt lommeboka mi hjemme. Jeg hadde bare fylt for 40kr, fordi jeg måtte gjøre det for å låne bilen. Så jeg går inn på stasjonen, Statoil forøvrig, og forklarer situasjonen, sier jeg skal kjøre hjem, hente lommebok og komme tilbake og betale. Dette får jeg da beskjed om at ikke er lov, og at de har "prosedyrer". Jeg blir litt overrasket men tilbyr så å legge igjen iPhonen min mot at jeg tar med meg bensin verdt 40kr uten å betale. Kassereren sier at mobiler nå til dags bare er verdt 1 kr, så det er ikke nok. Det hele ender med at jeg må legge igjen nøklene før jeg får forlate stasjonen. Og må GÅ hjem og tilbake. Nå kjente jeg at jeg ble litt irritert på den stasjonen. Haha
Vis hele sitatet...
Haha! Mobil bare verdt 1 krone + et "forbrukslån" på noen tusenlapper. Du var nok bare uheldig og møtte på feil kassadame/mann..
Noen er villig til å låne deg bensin mot at de beholder noe fra deg, f eks. bankkort og lignende. Jeg har vært med på vognkort, pass eller mobil. (Ikke helt lov av stasjonen)

Om du fyller først og så går inn å ikke har penger så lar de deg alltid legge fra info som reg nr. osv for så å betale senere. Noen ganger ringer de og peser deg om du bruker lengre tid enn avtalt.

Om du tar pumpestikk så sender de fleste bare en regning, da med gebyr. Spesiellt i byer, de har så mangen pumpestikk daglig/ukentlig at de har ikke noe valg. De kommer ingen vei med anmeldelser. Noen sender regning med trussel om anmeldelse. Om man blir notorisk på pumpestikkene blir det nok ikke henleggelse.

I bygder og mindre byer blir man ofte anmeldt.
En bensinstasjon litt utenfor byen her har egne skjemaer for pumpestikk som går rett til politiet.
Sist endret av Skatteetaten; 25. juli 2012 kl. 18:31.
Glemte 10kr når jeg hadde fylt, sto der i kassen å diskuterte at jeg må dra hjem og hente 10kr, jeg skrev opp kontakt informasjon osv.. også når jeg kom tilbake hadde en annen luring betalt 10kroning for meg
Sitat av thundercat Vis innlegg
250,- i faktura gebyr... Egne lover på bensinstasjoner altså.
Vis hele sitatet...
Vi sender saken til et annet firma som skaffer pengene (vi får ikke noe ekstra).
De som kaller det fakturagebyr.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Vegar Vis innlegg
Vi sender saken til et annet firma som skaffer pengene (vi får ikke noe ekstra).
De som kaller det fakturagebyr.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke telling på hvor mangen pumpestikk jeg har gjort gjennom tidene men de aller fleste har tatt seg godt betalt for et såkalt videosøk-gebyr. Alt fra 100,- til 250,-
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Jeg har ikke telling på hvor mangen pumpestikk jeg har gjort gjennom tidene men de aller fleste har tatt seg godt betalt for et såkalt videosøk-gebyr. Alt fra 100,- til 250,-
Vis hele sitatet...
Fack, skulle sitere og ga kp istedenfor

Pumpestikk er forresten utrolig irriterende for folk som jobber på stasjoner. Har jeg visst mange pumpestikk over en periode blir jeg trekt i lønn av stasjonen...
Så skjerpings folk. Er det virkelig så vanskelig å huske/gidde å betale for seg? Om det er et problem dere har, kan dere være greie å benytte dere av kortautomatene ute? Da får dere hvertfall ikke mulighet til å glemme å betale.
Sitat av Saarloos Vis innlegg
Pumpestikk er forresten utrolig irriterende for folk som jobber på stasjoner. Har jeg visst mange pumpestikk over en periode blir jeg trekt i lønn av stasjonen...
Vis hele sitatet...
Da tror jeg du skal ta en prat med Fagforeningen, for det har arbeidsgiver på ingen som helst måte lov til å gjøre.
Sitat av Saarloos Vis innlegg
Fack, skulle sitere og ga kp istedenfor
Vis hele sitatet...
Vel, det betyr ingenting. Hverdagen blir akkurat den samme uansett hvor mangen kp man har.
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Vel, det betyr ingenting. Hverdagen blir akkurat den samme uansett hvor mangen kp man har.
Vis hele sitatet...
Vel, det er jo ikke det jeg sier. Var mer for at det ikke skulle se ut som jeg var enig med deg Men, nok om det!
Jeg var med stefaren min på en esso stasjon for en 6 år siden ca, han glømte penger og lot meg stå igjen på stasjonen som en ''garanti'' for at han skulle komme tilbake.
HAHAHA! seriøst ghandabis ? made my day!
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Jeg har fylt mange ganger på kreditt, på shell har dem ett ark du kan fylle ut, og få regning i posten! På statoil stasjoner har jeg opplevd at de bare vil låne meg 200 kr i bensin osv. Best har dem skrevet meg opp , der måtte jeg komme tilbake senere, og dem skrev ned bil nummer.

Håper mine erfaringer med kreditt på bensin hjelper deg
Nå gjelder det ikke bensin, men jeg var en gang innom Statoilstasjonen i nabolaget, hadde glemt kortet hjemme så jeg fikk komme tilbake når jeg orka. Måtte bare skrive navn og tlfnr på en lapp, noe korttidskreditt-greier. Dro innom 2-3 dager etter å betalte. Nå skal det sies at jeg var ofte innom her så de regna nok med at jeg ikke orka gjøre meg til "kjeltring" for en pakke sigaretter og ei flaske cola.
Selg mobilen!! Du får en del for den, så har du penger til bensin!