Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 6203
I dag begynte en venn og jeg å spille browser spillet Travian på server 4, etter å ha lett etter et "verdig" browser spill en stund nå. Spillet virker veldig interessant. Selv er jeg en gammel Planetarion spiller og har prøvd meg litt på Mafia spillene der ute. For å lese mer om Travian, gå inn på www.travian.no

Det jeg lurer på er om det er noen andre som spiller her? Eventuelt, hvis noen er interessert i å prøve og trenger hjelp, så kan jeg prøve å hjelp så godt som mulig. Selv om jeg bare har spilt 1 dag :-)
Travian er et spill som ikke nødvendigvis krever tid, men tar lang tid.

Skal du bli en av de beste _må_ du spille aktivt.
En annen ting som er positivt er at alt går i Real Time.

Bygninger kan ta mange timer, noe som er greit ved at man kan kikke innom en gang daglig.

Men, en ting angående Travian, INGEN sender deg ressurser, er ikke et vennlig spill, et krigsspill som går utpå å angripe andre.
Tja, jeg holder på med spillet nok til at det har tatt nattesøvnen fra meg en gang i blant. Du finner meg som meitemarx på speedserveren.
fett, kult at noen spiller! Har en følese at dette spillet kommer til å ta nattesøvnen fra meg og etterhvert. Men nå sover jeg jo aldri, ettersom jeg aldri får sove, så da får jeg jo noe å gjøre i de sene natterstimer. Er det noen som spiller server 1 eller 4 her?

Dere som spiller, hvordan gjør dere det i begynnelsen? Mest resursser?
Sist endret av InsomniA; 26. desember 2007 kl. 00:12.
Ligger topp 200på server 3, greit nok er ikke den mest aktive, veldig kjekt spill siden ting tar lang tid, noe som tilsier at jeg sitter der når jeg først er på dataen aldri noe press at jeg må innom.

En venn ligger på topp 20eller no på Speed.no jeg spiller litt på hans konto for morroskyld

Altså, første dagene er det ressurser, men bygg deg hær så fort som mulig.

Hjelper ikke med 500 i timesproduksjon når man får 5000 i timen på plyndring.

Bygg hær jevnt samtidig som ressurser oppgraderes.
Takk takk for tipset. Virker som et genialt spill for meg som studerer og derfor må være litt frem og tilbake på farten...
Vel, skal du bli god trengs det aktivitet.

Selv mener jeg det er genialt, pga. man må ikke være aktiv (er romer og kan bygge 2ting)

logger inn, setter 2ting på bygging, produserer litt tropper setter kanskje på et angrep eller to, så trenger jeg ikke logge på mer den dagen. Mens speed servern krever litt mer aktivitet thou.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Satan, no fikk dåkkar meg hekta!
Hehe, ja ! Bra... Kanskje vi nye her i freakforum skal lage en allianse på serv 4? :-) Blir jeg hektet så blir det vel kun spillet og studiene... huff...
Jeg spiller det litt ja, men jeg har falt for www.tribalwars.net

syns tribalwars er bedre egentlig.
Spiller Travian jeg og, mest på server en for jeg har et par venner der, men spiller litt på speed og server 2 også. På speedserveren ligger jeg faktisk ikke så utrolig langt ifra byene dine, Meitemark. Tror jeg spurte deg om du kunne "passe på" en nybygger for meg en gang, men så ble den drept før jeg fikk sendt den. Har egentlig ikke spilt så utrolig mye på speed siden jeg ble farmet en del, men kikker innom en gang i blant. Heter Bandoloo på alle serverne jeg spiller på btw.
Travian tar veldig mye tid, ja. Og blir lett avhengig av det.
Spiller på S1 og heter Tøffetøff og ligger på rundt 400. plass.
Er bare og kontakte meg på S1 hvis dere trenger litt hjelp der

På nox(speed.travian.no) heter jeg The Virus.
På ukx(speed.travian.co.uk) er jeg jamieNOR.
Spiller travian jeg også, er på speed servern. Samme allianse som meitemarx.
Laax heter jeg på speed. Ligger vel på en god 2000-plass, har falt godt over 1000 plasser etter at en fyr begynte å farme meg, ingen her som har lyst til å hjelpe meg vel?
Alle spiller på speedserveren her ja :-) Det går vel fortere, men er det noen anne grunn? Må jo være ganske aktiv får å kunne skaffe def og sånt midt på natten da?
Alt går fortere ja, x3 så mange ressurser osv.

Men som med vanlig, jo mer aktiv jo bedre blir man.

Mange av de beste deler, dvs gjerne 5spillere slik at det alltid er noen som spiller.
Sitat av InsomniA
Alle spiller på speedserveren her ja :-) Det går vel fortere, men er det noen anne grunn? Må jo være ganske aktiv får å kunne skaffe def og sånt midt på natten da?
Vis hele sitatet...
Skaffer man seg en "nattsitter" så går det enkelt.
Men det beste er vell og skaffe seg et relativt godt forsvar i alle byene rett før man logger av, og heller sette ekstra sterkt forsvar i de byene med taktisk verdi og/eller mye tropper i.
Sist endret av Jamie; 26. desember 2007 kl. 01:02.
oi, ok... Men så under "profil" at det var noe som het "sitter". Hva er denne funksjonen? Slik at venner kan logge inn og spille mens jeg er borte?
Andre travianspillere på samme server kan logge inn på din bruker med ditt brukernavn og deres eget passord.

En funksjon laget slik at alle kan ha en aktiv bruker selvom de ikke alltid er aktive selv
ja, tenkte litt feil. Beklager, litt sent :-) Surrett meg inn i tanken på at det ble multi da...
Jeg registrerte meg, så på det i ca et kvarter og gadd ikke mer
Vil ikke finne meg i slikt tidsfordriv - selvom det virker ganske bra.
Sitat av Cinamon
Jeg registrerte meg, så på det i ca et kvarter og gadd ikke mer
Vil ikke finne meg i slikt tidsfordriv - selvom det virker ganske bra.
Vis hele sitatet...
Du burde prøve litt lenger før du bestemmer deg. Det blir bedre jo større du blir..
Så lenge jeg ikke oppnår noe med livet er det forsåvidt uinteresant for meg
Har vært medlem i et slikt spill før, og det ender opp med at jeg tror jeg er noe bare fordi jeg har kommet langt. Og deretter fortsetter å spille og bryr meg ikke om noe annet
Jeg må bare spør. Hvordan inni helve*** lager du soldater?
Sitat av SgTeRiK
Jeg må bare spør. Hvordan inni helve*** lager du soldater?
Vis hele sitatet...
Du må først lage kaserne, og for og kunne bygge det må du ha: Møteplass Nivå 1, Hovedbygning Nivå 3.
Når du har bygget kaserne så har du bare en type tropper du kan lage. For og få flere må du forske frem nye typer tropper, da må du også ha akademi.
Trykk på instruksjoner på høyresiden for og finne ut hva du trenger for og forske fram de forskjellige troppetypene.
Sist endret av Jamie; 26. desember 2007 kl. 01:30.
Hmm, merklig. Jeg har en kornåker nivå 2 og en nivå 1. Da skal den produsere 14 korn i timene, men hvorfor produserer den bare 10? En venn har samme problem, han har 3 stk nivå 1 og produserer bare 4 korn i timen.
Kornåkre bruker litt selv, samt at alle bygninger bruker korn.
Effektiv kornproduksjon er denne;
33799/5400


Det første tallet er hvor mye korn du bruker, det andre er hvor mye du får.

Fra lvl 5+ bruker kornåkre korn, og alle bygninger bruker også korn.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er på Speedservern. aner ikke hvorfor, men for en eller annen grunn, (akkurat i det jeg begynte å få taket på det), begynte naboene min å angripe meg (raids), jeg spurte hvorfor, de svarte, hvorfor ikke. Viste seg at de var i samme allianse, og er nå ute etter å gjøre livet surt for meg etter å ha totalvraka hovedbyen min.

nå fikk jeg mail fra en om at det var fordi jeg ikke var i alliansen dems, og så var det fordi jeg farma en av dem(? - Jeg spiller defansivt og angriper ikke andre enn de jeg har forsikret meg om at er inaktive eller uten klan\beskyttelse :s)

Noen som har lyst å hjelpe meg?

Diablo_nor speed nok
Sitat av Diablo_nor
Er på Speedservern. aner ikke hvorfor, men for en eller annen grunn, (akkurat i det jeg begynte å få taket på det), begynte naboene min å angripe meg (raids), jeg spurte hvorfor, de svarte, hvorfor ikke. Viste seg at de var i samme allianse, og er nå ute etter å gjøre livet surt for meg etter å ha totalvraka hovedbyen min.

nå fikk jeg mail fra en om at det var fordi jeg ikke var i alliansen dems, og så var det fordi jeg farma en av dem(? - Jeg spiller defansivt og angriper ikke andre enn de jeg har forsikret meg om at er inaktive eller uten klan\beskyttelse :s)

Noen som har lyst å hjelpe meg?

Diablo_nor speed nok
Vis hele sitatet...
Les innboks på travian
Hyggelig at folk hjelper hverandre her :-) Dette spillet er verdt å prøve for alle. Utrolig morsomt!
Sitat av Ancoil
Jeg spiller det litt ja, men jeg har falt for www.tribalwars.net

syns tribalwars er bedre egentlig.
Vis hele sitatet...
Helt enig der, lå en stund på 108 000 poeng på world 7. Gadd ikke mere etter en stund og ga alt til triben min.

Grunnen til at jeg slutta var pga: Det ble ikke lenger et tidsfordriv, men måtte være på mange ganger om dagen for og organisere alle mine "villages"
Sist endret av Parkett; 28. januar 2008 kl. 18:02.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Travian er ikke noe snilt spill nei. Det jeg synes er interessant ved det er at folk bruker kyniske taktikker som "Om du ikke sender meg x av hver ressurs hver dag, angriper jeg deg til du er ferdig".
det er en del modne spillere som spiller spillet slik det burde spilles, så er det en hel haug med krigskåte fjortiser som vil ødelegge alt og alle.


Har sett noen profiler på de som angriper meg... herregud, jeg holder på å gråte over hvor fjortis det er >_<
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Diablo_nor
det er en del modne spillere som spiller spillet slik det burde spilles, så er det en hel haug med krigskåte fjortiser som vil ødelegge alt og alle.


Har sett noen profiler på de som angriper meg... herregud, jeg holder på å gråte over hvor fjortis det er >_<
Vis hele sitatet...
Tenker du da på altfor bra "stats" eller hvor idiotiske de personlige tekstene er?

Er nok en del som har helt ekstreme fritidsproblemer på Travian ja...
jeg har to landsbyer, fult oppgraderte. PM om noen er interesserte å overta dem. gikk lei etter en mnds tid.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vet det ikke har skjedd noe her på en stund, men jeg har et spørsmål :P :
Burde jeg oppgradere alle åkrene mine jevnt, eller burde jeg kjøre en opp så jeg får kornmølle og bakeri før jeg tar de andre?
Det kan lønne seg å ta en av kornfeltene opp til 5 slik at du kan lage deg en kornmølle, så oppgraderer du feltene jevnt etter det.
Jeg er alltid så uheldig på Travian, har prøvd å spille det noen ganger.
Spiller skikkelig intenst i noen dager, også begynner en eller annen nisse med mye høyere level enn meg å angripe meg og stjeler alt jeg har hele tiden. Og da gir jeg opp.
Kan jo ikke bli bedre om man ikke har nok resurser fordi nissene stjeler det hele tiden.
Stress! xD
Bygg det som heter "cranny" eller jordkjeller på norsk. Det beskytter ressurser du har.

edit: det skal nevnes at den har bare gått bra for meg 2 av gangene jeg har spilt hvis jeg regner med den runden jeg spiller nå. Og jeg har spilt noen ganger nå.

1) begynn tidlig i runden
2) knus alle som er rundt deg
3) fin en passende stor allianse og kom deg inn i den
3b) ikke vær redd for å forlate den om du finner en som er bedre
4) blir man angrepet send IGM (pm) til spilleren som angriper og spør hvorfor.
5) hold deg unna allianser som ikke er aktive på forum.
Sist endret av meitemark; 9. juni 2008 kl. 22:23.
For å knuse alle som er rundt meg må jeg jo først klare å bygge meg noe å knuse andre med, men jeg rekker aldri å få meg det :-S
Før en eller annen nisse angriper meg døgnet rundt. Jeg er vist nok et veldig attraktivt mål! xD
Rekker å bygge meg en jordkjeller, men rekker aldri å få den på nivå som er bra nok til å kunne lagre noe av betydning.
Har lang erfaring med travian, og er lysten på å starte opp igjen. Hadde vært gøy med en freakforum-allianse.

Skal man ha så mye som en liten forutsetning for å lykkes i travian kreves kun en ting, aktivitet. Så hvem er interessert i å hive seg på når en ny server starter opp?
jeg er med på server 1under navnet ramadan. det viktige er å oppgradere produksjon av korn, leire, tre og jern. en jeg kjenner blir angrepet hele tiden, det var ikke noe problem fordi han hadde tatt igjen de tapte ressursene på 1-2 timer.
Sitat av sixfeetunder
jeg er med på server 1under navnet ramadan. det viktige er å oppgradere produksjon av korn, leire, tre og jern.
Vis hele sitatet...
Hehe, det vikgste er nok tropper, tropper og aktivitet
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Jappe
Har lang erfaring med travian, og er lysten på å starte opp igjen. Hadde vært gøy med en freakforum-allianse.
Vis hele sitatet...
Jeg er med på den. Har prøvd to ganger nå og bare endt opp med å bli farmet. Siste byen min gikk litt bedre. hadde 2000 i forsvar en liten stund, så kom en jævlel med nesten 7000 folk og voldtok meg. Trøstet meg med at jeg tok rundt 2000 av hans styrker.

Spiller på speed-servern og heter Eria Tarka. Kontoen min står på nedtelling til sletting.
Sitat av Jappe
Hehe, det vikgste er nok tropper, tropper og aktivitet
Vis hele sitatet...
Tja, jeg spilte en hel speedrunde uten å ha sitter, og kom godt fra det (nox, kfl), og oppdaget at hvis jeg hold halvparten så mye aktivitet på en normalserver, så er det mye på grunn av meg at folk slutter å spille Og jeg klarer meg fortsatt uten sitter, selv om jeg er sitter for andre. Tropper er vel og bra, men det viktigste i begynnelsen er faktisk av alle ting å havne i en allianse. Kom deg inn i en brukenes allianse på starten og man er good for gold. (brukenes, som i top 20).

Oh, og så var det gull da. Jeg svir av 1200-1800 gull i løpet av en runde. ~$100
Aargh...... INSOMNIA!!!! Nå har du gjort det store. Fått meg hektet enda en gang på et slikt jævla browserspill......

Virker artig tidsfordriv det spillet der ja :P Har du noen god allianse forresten?

Jeg er så drittlei av at det er mulig å kjøpe gull og stuff for rl penger! Sånt ødelegger spill. Assholes!
Gull er genialt
Bruker mye gull for å slippe å vente på at ting skal bygges ferdig.
Om man i tillegg er pluss bruker så bruker man bare 2gull på å gjøre ferdig to ting, istede for to gull på en ting.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei,
Blir noen overaktive folk med å lage en allianse på travian når speed veldig snart starter opp??
Sitat av snja
Hei,
Blir noen overaktive folk med å lage en allianse på travian når speed veldig snart starter opp??
Vis hele sitatet...
Jeg er med, regner med at jeg kommer til å gå under det samme navnet som her på nFF.

Alliansen burde vel hete nFF