Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2041
Hei!

Får ikke AMD eyefinity til å fungere med counter-strike Source.

Det som skjer er at jeg får opp samme skjermbilde på begge skjermene..
Kjører kun 2 skjermer. (har ikke overgang til den 3'dje enda)


Noen tips?
Av det jeg vet, så må du ha tre skjermer for å få full utnyttelse av Eyefinity.

Det går også med bare to, men det blir ikke like bra og fungerer ikke i noen spill tror jeg, det blir mer som en utvidelse av skrivebordet.
DU kan aktivere dette via CCC (Catalyst Control Center)

Men for å få brukt 3 skjermer i Eyefinity, så må du kjøpe en active adapter, vis du ikke bruker Displayports.

Men hvilken GPU (grafikkort) har du?
Har 3 skjermer, men kun 2 DVI utganger på PC'en, så skal ut å kjøpe en overgang i morgen
Får satse på at det fungerer når jeg får opp den siste da.

Har: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646128
Det du trenger da er en Active mini displayport adapter til DVI- eller til HDMI.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627425 denne er fra mini DP til SL-DVI og er active. Det er viktig at den er active eller så vil det ikke fungere.
Har det samme problemet selv, men etter en del søking og frustrasjon så tror jeg jeg fant svaret, men har ikke fått bestilt den selv enda
Jeg har HDMI utgang på skjerm og PC også. Har koblet til den 3'dje skjermen nå med HDMI, men den blir ikke oppdaget av PCen. Går det ikke an å kjøre AMD eyefinity når 2 skjermer er koblet til DVI, mens 3'dje HDMI?
Det går dessverre ikke. Du må ha en active mini displayport adapter

http://www.amd.com/us/products/techn...-many-monitors

How many non-DisplayPort monitors can I use with an AMD Eyefinity technology-enabled graphics card?

You can connect up to two non-DisplayPort monitors at one time to an AMD Eyefinity technology-enabled graphics card using non-DisplayPort connections or passive DisplayPort dongles. To enable and drive 3 or more non-DisplayPort monitors at one time, the additional non-DisplayPort monitors must be connected with an active DisplayPort dongle.
Vis hele sitatet...
Jeg har nå skaffet en mini displayPort adapter, men får forsatt ikke opp alle 3 skjermene.
Er den adapteren du fikk tak i aktiv? Finner Windows alle de tre skjermene dine?

For å aktivere Eyefinity, så må du gå inn på Catalyst Control Center, så skrivebord og skjermer, trykke på den lille trekanten på en av skjermene og velg lag gruppe. Så føler du bare instruksjonene så skal Eyefinity fungere håper jeg

Viser seg at på nyere versjon av CCC, så går du under "AMD Eyefinity Multidisplay", så "create eyeinfinity display group", så er det bare å følge skrifta på skjermen videre
Skjermene blir svarte når jeg kobler til den 3'dje skjermen som da har adapteren :s Merkelig.

Har nyeste versjon av CCC. Har opprettet en gruppe for de 2 skjermene alt.
Det blir bare svart? Da vet jeg ikke helt. Jeg kan koble til 3 skjermer uten den aktive adapteren, og windows finner alle 3, men kan bare bruke to.

Hvordan er det vis du bare bruker adapteren? eventuelt også en på DVI
Merkelig. Om jeg kobler til skjermen med adapteren først, for å så koble til de andre skjermene etterpå er det kun skjermen med adapteren som blir vist.

Kobler jeg til DVI kablene først fungerer alt bra mellom de 2 skjermene, men kobler jeg skjermen med adapteren på i etterkant fungerer ingen...
har du prøvd å restarte etter du har plugget i alt?
Restarta akkurat, forsatt samme problemet :/
Link til displayportadapteren du bruker?
Altså, med mindre du har 2 skjermkort, eller et high-end skjermkort 580++ osv, så får du da ikke 3 skjermer på et skjermkort.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Link til displayportadapteren du bruker?
Vis hele sitatet...
Fant ikke nøyaktig den jeg bruker, men har en noe nyere en denne: http://www.wiretek.com.cn/productshow.aspx?ProdId=1232 (samme merke/produsent)

Forskjellen fra den jeg har og den der er at min har max. transfer rate up to 2.25Gbps.

Sitat av rW. Vis innlegg
Altså, med mindre du har 2 skjermkort, eller et high-end skjermkort 580++ osv, så får du da ikke 3 skjermer på et skjermkort.
Vis hele sitatet...
Skjermkorte mitt skal støtte opp til 4 skjermer, så burde ikke vært et problem tror jeg.
Sitat av Brusboksen Vis innlegg
Det du trenger da er en Active mini displayport adapter til DVI- eller til HDMI.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627425 denne er fra mini DP til SL-DVI og er active. Det er viktig at den er active eller så vil det ikke fungere.
Har det samme problemet selv, men etter en del søking og frustrasjon så tror jeg jeg fant svaret, men har ikke fått bestilt den selv enda
Vis hele sitatet...
Sitat av Brusboksen Vis innlegg
Det går dessverre ikke. Du må ha en active mini displayport adapter

http://www.amd.com/us/products/techn...-many-monitors
Vis hele sitatet...
Sitat av Brusboksen Vis innlegg
Er den adapteren du fikk tak i aktiv? Finner Windows alle de tre skjermene dine?

For å aktivere Eyefinity, så må du gå inn på Catalyst Control Center, så skrivebord og skjermer, trykke på den lille trekanten på en av skjermene og velg lag gruppe. Så føler du bare instruksjonene så skal Eyefinity fungere håper jeg

Viser seg at på nyere versjon av CCC, så går du under "AMD Eyefinity Multidisplay", så "create eyeinfinity display group", så er det bare å følge skrifta på skjermen videre
Vis hele sitatet...
Sitat av terminat Vis innlegg
Fant ikke nøyaktig den jeg bruker, men har en noe nyere en denne: http://www.wiretek.com.cn/productshow.aspx?ProdId=1232 (samme merke/produsent)

Forskjellen fra den jeg har og den der er at min har max. transfer rate up to 2.25Gbps.
Vis hele sitatet...
Ingen kan si at du ikke ble fortalt hva du trengte ihvertfall. Så igjen, grunnen er at du trenger en AKTIV displayportadapter.

EDIT: Tar forbehold om at det er manglende info i linken din og at den faktisk er aktiv
Sist endret av apocalypse; 1. desember 2011 kl. 23:49.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Ingen kan si at du ikke ble fortalt hva du trengte ihvertfall. Så igjen, grunnen er at du trenger en AKTIV displayportadapter.

EDIT: Tar forbehold om at det er manglende info i linken din og at den faktisk er aktiv
Vis hele sitatet...
Hvordan finner jeg ut om den er aktiv?

Det som står på adapteren min er:

- Compliant with Mini Displayport 1.2
- Compliant with DVI, the max. transfer rate up to 2.25Gps per channel
- Support PC resolutions VGA, SVGA, XGA, SXGA and UXGA
- Support HDTV resoulutions 480i, 576i, 480p, 576p, 1080i, 1080p
- Powered from Displayport Source
- Support Deep color 12bit


Det er all informasjonen som står på adapteren jeg kjøpte.

Er kjempe takknemlig for all hjelp her altså ! +KP
Har skjermene dine reine DVi utganger?

Jeg har akkurat satt sammen 3 skjermer på pulten min her nå. Jeg har 3 vilt forskjellige skjermer så jeg har ikke no planer om å sette dem opp i eyefinity..

Men jeg oppdaget et problem da jeg kjørte den gamle CRT skjermen min igjennom:
Vga -> Dvi og Dvi -> Aktiv DP.

Det gikk ikke. men jeg bytta den den slik at crt skjermen nå går rett i dvi koblingen på skjermkortet. og at den reine dvi skjermen går igjennom Dvi -> aktiv DP.

jaa litt vanskelig og skjønne kanskje, men poenget er: Miks og triks litt og se om du får det til. bytt om på koblingene også videre.

Den dp overgangen du linka til er veldig lik min btw.(ikke samme merke)

Jeg har 5850 kort.

Jeg kjører da en skjerm på HDMI en på Dvi og en på Display port.

Og ser du alle skjermene i windows egen skjermoppløsning? (høyreklikk skrivebord osv)
Sist endret av Skauman; 2. desember 2011 kl. 00:42.
Sitat av terminat Vis innlegg
Hvordan finner jeg ut om den er aktiv?

Det som står på adapteren min er:

- Compliant with Mini Displayport 1.2
- Compliant with DVI, the max. transfer rate up to 2.25Gps per channel
- Support PC resolutions VGA, SVGA, XGA, SXGA and UXGA
- Support HDTV resoulutions 480i, 576i, 480p, 576p, 1080i, 1080p
- Powered from Displayport Source
- Support Deep color 12bit


Det er all informasjonen som står på adapteren jeg kjøpte.

Er kjempe takknemlig for all hjelp her altså ! +KP
Vis hele sitatet...
Vis den hadde vært aktive, så tror jeg at det hadde stått i beskrivelsen.
Jeg fikk det til å funke med 2 skjermer. Men skjermene må ha samme oppløsing.

http://www.youtube.com/watch?v=jXz7_...eature=related
Alle skjermene mine har DVI utganger ja.

@Brusboksen, er den du linka til over her aktiv? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627425 ?
(Isåfall får går jeg for den)
Sitat av terminat Vis innlegg

@Brusboksen, er den du linka til over her aktiv? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627425 ?
(Isåfall får går jeg for den)
Vis hele sitatet...
Den skal være aktiv ja, vært fall i følge navnet på komplett og på hjemmesiden til leverandøren. 100% sikker er jeg ikke, har tenkt å kjøpe den selv for å kjøre Eyefinity, men har ikke kommet så langt enda
Okai Takk for all hjelp Brusboks! Får teste ut den adapteren til uka
skal nevnes at dette er litt cheat da :P

kompis prøvde det, kunne se gjennom vegger (hvis han stod med riktig vinkel inn mot døra, f.eks på dust2 fra terrorist lagets spawn, til høyre for CV med dobbel dørene (spiller ikke mye cs kan ikke "slanget" for plassen)
Sitat av faceplants Vis innlegg
skal nevnes at dette er litt cheat da :P

kompis prøvde det, kunne se gjennom vegger (hvis han stod med riktig vinkel inn mot døra, f.eks på dust2 fra terrorist lagets spawn, til høyre for CV med dobbel dørene (spiller ikke mye cs kan ikke "slanget" for plassen)
Vis hele sitatet...
Har sett mange andre steder der det diskuteres om Eyefinity er juks. Det er som du sier, noen bugs med det, men du får jo også et mye bredere sansperspektiv, som er en fordel for deg selv, men kan være en ulempe for alle andre