Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1005
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Hei jeg sitter her med hjemmeeksamen og lurer på om det går an å lagre det word dokumentet jeg skriver i to steder samtidig?

Altså på en annen harddisk eller usbstick.

Når jeg trykker lagre vil jeg ha den til skrive over samme fil på to forskjellige plasseringer.

Som dere skjønner er temaet backup
Det tar da ikke så utrolig lang tid å lagre det to steder manuelt?
Save > Plassering 1
Save as > Plassering 2
Det du kan gjøre er å bruke et synkroniseringsprogram. Når du lagrer filen så lagrer du den kun en plass, men synkroniseringsprogrammet vil automatisk oppdatere filen din de andre plassene du velger. Programmer du kan bruke er dropbox, windows live mesh, allway sync og sikkert andre og. Da kan du velge å synkronisere mot usb minnepinne, en annen hdd, eller over nettverk til en annen PC.
Dropbox:
Kopier filen til dropbox -> Åpne -> Skriv -> Når du lagrer, synkroniseres dette dokumentet med deres server, og du kan få tak i dokumentet over alt. Da har du også fin backup.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Trådstarter
Sitat av RubiksRune Vis innlegg
Det du kan gjøre er å bruke et synkroniseringsprogram. Når du lagrer filen så lagrer du den kun en plass, men synkroniseringsprogrammet vil automatisk oppdatere filen din de andre plassene du velger. Programmer du kan bruke er dropbox, windows live mesh, allway sync og sikkert andre og. Da kan du velge å synkronisere mot usb minnepinne, en annen hdd, eller over nettverk til en annen PC.
Vis hele sitatet...
Genialt! akkurat dette jeg var ute etter!
Takk.
Men om man lagrer filen på flere steder, kommer den da til å lagres på nytt hver gang man trykker ctr-s etter det eller oppdateres bare første filen man lagret?
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Men om man lagrer filen på flere steder, kommer den da til å lagres på nytt hver gang man trykker ctr-s etter det eller oppdateres bare første filen man lagret?
Vis hele sitatet...
Du må regne med at programmet snoker etter endringer i mappen med noen sekunders mellmrom. Spør hvilket program og hvilke innstillinger du velger å bruke.
Spørs nå på programmet, men det er meninga at det skal lagres hver gang ja.
Sitat av Xgeir Vis innlegg
Du må regne med at programmet snoker etter endringer i mappen med noen sekunders mellmrom. Spør hvilket program og hvilke innstillinger du velger å bruke.
Vis hele sitatet...
Jeg mente word her. Altså at jeg bruker "lagre som" for å lagre på usb, ekst. hd og pc'n, vil alle filene da oppdateres når jeg lagrer på vanlig måte?
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Jeg mente word her. Altså at jeg bruker "lagre som" for å lagre på usb, ekst. hd og pc'n, vil alle filene da oppdateres når jeg lagrer på vanlig måte?
Vis hele sitatet...
Nei. Du må 'lagre som' hver gang.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Jeg mente word her. Altså at jeg bruker "lagre som" for å lagre på usb, ekst. hd og pc'n, vil alle filene da oppdateres når jeg lagrer på vanlig måte?
Vis hele sitatet...
Ergo spørsmålet mitt
Ble dropbox og det ser ut til å virke fint!
veldig fint med den slags backup i sammenheng med viktige dokumenter + at jeg har den overalt hvor det er nett nå!


Dropbox anbefales til alle som driver med eksamen og lignende viktige ting!
Få deg en Dropbox, som Skaumann sier. Det er det beste alternativet.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Prøv ut google documents. Absolutt genialt. Trenger bare nett tilgang, så slipper du alt av programmer. Alt lagres lett online, kan deles og t.o.m. redigeres av flere personer samtidig