Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1226
Hei.

Har nå letet en del på Android market, men trenger litt tips ut i fra erfaringene deres.

Trenger et program som er GPS-basert som gjør at jeg kan navigere i skogen og ulendt terreng ellers. Bør og ha mulighet til å plotte inn startpunktet slik at det blir enkelt å navigere tilbake. Behøver ikke å være gratis om den er bra.

Takker for tips.
Google Maps? Finnes vel mulighet å plotte inn som gående, også bare navigerer deg videre utifra der
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Androyd Vis innlegg
Google Maps? Finnes vel mulighet å plotte inn som gående, også bare navigerer deg videre utifra der
Vis hele sitatet...
Skal teste denne, men bruker ikke denne mobildata fortløpende? Vil unngå dette.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Man kan preloade kart i Google maps, det gjør man i innstillinger ettellerannet sted.

Men jeg vil heller anbefale Viewranger GPS som er et kart program. Norgeskart og RMap er også kartprogram som bruker de ekte topografiske kartene over Norge.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skauman Vis innlegg
Man kan preloade kart i Google maps, det gjør man i innstillinger ettellerannet sted.

Men jeg vil heller anbefale Viewranger GPS som er et kart program. Norgeskart og RMap er også kartprogram som bruker de ekte topografiske kartene over Norge.
Vis hele sitatet...
Takker for tips, da har jeg litt å prøve meg på.

Testet litt nå, og Viewranger GPS var absolutt hva jeg tenkte meg. Samt at den som bonus inneholdt sjøkart og mange andre kart i tillegg!
Du har jo også Outdoor Navigation fra GPS Tuner.
Går det ikke ann å bruke Google Maps med bare GPS?
prøv norgeskart også med topografiske og sjøkart
På android marked har du en app som heter så mye som akkurat "MAPS", den er forhåndsinstallert på HTC vet jeg. Den er kjempegrei, og bruker den selv når jeg er på fjelltur i ulendt terreng. Posisjonen din blir automatisk oppdatert hele tiden med en pil, som også funker som et kompass som viser retningen du er på vei. Kan lagre ruter og posisjoner underveis også. Dette er en knall app etter min mening ihvertfall! =)
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Takk for tips alle sammen, ble veldig fornøyd med viewranger GPS, men tester nok ut litt flere for å sammenligne. @Zorbatim: Jeg har Desire HD, og der har jeg ikke noe som heter MAPS. eneste jeg har sett som medfulgte er location, og det har jeg faktisk ikke testet så langt, men nå holder jeg på å roote, så mulig jeg mister den og etterhvert. Tester forøvrig MAPS når jeg er ferdig.
Sist endret av Fuzzybossen; 30. mai 2012 kl. 22:55.