Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  837 94439
Hoi! Bare lurte på om magneter vil være skadelige på Iphonen? Fant ett læromslag som har en magnet for å holde det lukka, og tenkte å sjekke med ff's guder(:
Sitat av Mrfreakman Vis innlegg
Hoi! Bare lurte på om magneter vil være skadelige på Iphonen? Fant ett læromslag som har en magnet for å holde det lukka, og tenkte å sjekke med ff's guder(:
Vis hele sitatet...
Ja, den kan bli ødelagt.
Kast læromslaget eller sy på en knapp.

Apple Discussions - Topic : Magnets with the iPhone
OK. Så jeg kan selvølgelig IKKE gjenoprette den i iTunes?
Sitat av Mrfreakman Vis innlegg
Hoi! Bare lurte på om magneter vil være skadelige på Iphonen? Fant ett læromslag som har en magnet for å holde det lukka, og tenkte å sjekke med ff's guder(:
Vis hele sitatet...
Har dette til Itouchen min (dette er et av bra kvalitet/ikke noe jalla merke...). Dette funker fett for meg. Tviler på at disse magnetene er sterke nokk til å gjøre noe skade.

Sitat av KnusTeddy Vis innlegg
OK. Så jeg kan selvølgelig IKKE gjenoprette den i iTunes?
Vis hele sitatet...
Så lenge du har en firmwire fil under 2.2.1 som du kan gjenopprette med så ser jeg ikke noe problem med dette.
Men du må jailbreake den igjen etterpå...
Sist endret av QwertyC; 24. april 2009 kl. 14:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vet jeg kanskje stiller dumme spørsmål her nå: Jeg trodde å jailbreake den var å "låse" den opp?
Og om det er et veldig stort prosjekt?
Sitat av KnusTeddy Vis innlegg
Vet jeg kanskje stiller dumme spørsmål her nå: Jeg trodde å jailbreake den var å "låse" den opp?
Og om det er et veldig stort prosjekt?
Vis hele sitatet...
Jailbreake betyr at du åpner opp operativsystemet på telefonen slik at du kan installere annen programvare enn den du kjøper/laster ned gjennom Appstore. Skal du "åpne opp" telefonen slik at du kan bruke alle typer simkort må telefonen "unlockes". Det er veldig enkelt å jailbreake en telefon, men det kommer litt an på hvilken du har (3G eller ikke), og hvor gammel den er.
Jeg har vært innom mange forskjellige sider angående Jailbreaks osv, men det er liksom ufattelig mange klager på alle jailbreaks. Jeg har Ipod touch 2g, og trenger en guide på en jailbreak som fungerer med nyeste firmware. Og som FUNKER.
Sitat av KingPill Vis innlegg
Jeg har vært innom mange forskjellige sider angående Jailbreaks osv, men det er liksom ufattelig mange klager på alle jailbreaks. Jeg har Ipod touch 2g, og trenger en guide på en jailbreak som fungerer med nyeste firmware. Og som FUNKER.
Vis hele sitatet...
Jailbreak av iPod Touch 2G.
Til dere som trenger og unlocke eller jailbreake iphone/itouch...

http://www.quickpwn.com/

Jeg kjører selv firmware 2.2.1 jailbreaked unlocked og med Cydia
hei. prøvde å finne litt informasjon om det på forumet. men lyktes ikke.

Saken er at alle apps på iphonen min vil ikke åpnes etter at jeg lastet ned noe musikk og bilder fra PC'n. samme skjedde sist gang. da måtte jeg bare gjennopprette alt og laste ned alle apps på nytt og de funka fint helt til jeg lastet ned musikk igjen på iphonen.
noen som har vært borti slikt før?
noen som kan hjelpe?
Sitat av Pycckuú Vis innlegg
hei. prøvde å finne litt informasjon om det på forumet. men lyktes ikke.

Saken er at alle apps på iphonen min vil ikke åpnes etter at jeg lastet ned noe musikk og bilder fra PC'n. samme skjedde sist gang. da måtte jeg bare gjennopprette alt og laste ned alle apps på nytt og de funka fint helt til jeg lastet ned musikk igjen på iphonen.
noen som har vært borti slikt før?
noen som kan hjelpe?
Vis hele sitatet...
Du kan jo begynne med å ta en hard restart av telefonen. Hold inne begge knappene til du ser epleikonet på skjermen.
det har jeg gjort. også en annen ting er at jeg ikke kan laste ned noe fra app store heller. får ikke logget på. får bare autorisering mysliktes...
Sitat av Pycckuú Vis innlegg
det har jeg gjort. også en annen ting er at jeg ikke kan laste ned noe fra app store heller. får ikke logget på. får bare autorisering mysliktes...
Vis hele sitatet...
Jeg hadde dette problemet helt til jeg ga opp, og gjenoppretta som ny telefon, og begynte på nytt på en måte. Før dette hadde jeg hele tida oppdatert softwaren hver gang det kom ny, og så gjenoppretta fra tidligere backup for å beholde alle innstillingene. Hvis det var dette du gjorde sist gang kan dette ha dratt meg seg tidligere feil inn i den nye softwarenversjonen.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg hadde dette problemet helt til jeg ga opp, og gjenoppretta som ny telefon, og begynte på nytt på en måte. Før dette hadde jeg hele tida oppdatert softwaren hver gang det kom ny, og så gjenoppretta fra tidligere backup for å beholde alle innstillingene. Hvis det var dette du gjorde sist gang kan dette ha dratt meg seg tidligere feil inn i den nye softwarenversjonen.
Vis hele sitatet...
ja. jeg gjorde noe sånt..

men saken er at jeg ikke har lastet ned musikk på iphonen på en god stund. og da funket alle apps veldig fint. men med en gang jeg laster ned musikk. så vil ikke apps funke. tilfeldighet? tror ikke det...
Sitat av Pycckuú Vis innlegg
ja. jeg gjorde noe sånt..

men saken er at jeg ikke har lastet ned musikk på iphonen på en god stund. og da funket alle apps veldig fint. men med en gang jeg laster ned musikk. så vil ikke apps funke. tilfeldighet? tror ikke det...
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke tilfeldig, men det enkleste og beste med iPhoneproblemer er alltid å gjenopprette. Ta kopi av kontaktlista og bildene først (det er egentlig det eneste du ikke kan miste), slett alt, og gjenopprett som ny telefon.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Nei det er ikke tilfeldig, men det enkleste og beste med iPhoneproblemer er alltid å gjenopprette. Ta kopi av kontaktlista og bildene først (det er egentlig det eneste du ikke kan miste), slett alt, og gjenopprett som ny telefon.
Vis hele sitatet...
ok... takk for hjelpen. =)

et spm til. har laget noen ringetoner til min iphone i m4r format. lagt dem i itunes og synkronisert med iphone. Men disse ringetoner finner jeg ikke når jeg går inn på innstilinger -> lyder og ringetoner.

Noen som vet hva jeg skal gjøre?
Sist endret av Pycckuú; 1. mai 2009 kl. 01:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
En kan låse opp tlf og slippe å bryte garanti med denne: Fjern operatørlås - unlock
Er det noen som vet om Iphone "oppdaterer" itunes library ved tilkobling ? Jeg har formattert pcen og må gjøre alt på itunes om igjen, og det tar litt tid* Noen som vet om man kan få f.eks ratings osv fra iphonen `?
Sitat av Jokkmeister Vis innlegg
Er det noen som vet om Iphone "oppdaterer" itunes library ved tilkobling ? Jeg har formattert pcen og må gjøre alt på itunes om igjen, og det tar litt tid* Noen som vet om man kan få f.eks ratings osv fra iphonen `?
Vis hele sitatet...
Hurm... dersom iTunes har ingen eller færre sanger enn iPhonen når du synkroniserer, vil alle sangene som ikke er i iTunes, men som er på iPhonen.. BLI SLETTA.

Kort sagt: iTunes bestemmer hva som får bli på iPhonen, så jeg anbefaler at du bruker en iPod/iPhone ripper, legger til sangene fra iPhone til iTunes, og synkroniserer.

Da vil du ende opp med de samme sangene på både iTunes og iPhone.
http://ipod1.no/forum/viewforum.php?f=342

Der finner du alt du trenger aa lurer paa paa din iPod&iPhone.
Alt av guider og ja, Alt du trenger..
Kompis har nettopp kjøpt en Iphone 3G, han kom inn til menyene og telefonen funket fint første dagen. Men dagen etter var den "død", så prøver å ta en hard-restart men det skjer ikke noe mer når den loading-streken har kommet i mål på telefonen..

Noen som har opplevd det samme?
Jeg har vurdert iphone en stund. Men hellet mer mot en ipod touch bare for å ha med meg musikken min. Men igår så gikk da mobilen min til føyken og jeg har vel bestemt meg da for en ihpone og ta 2 fluer i en smekk.

Jeg vil da ha en iphone 16gig hvit, men jeg klarer ikke finne ut hva som blir billigst. Jeg har pr dags dato et onecall abb. og jeg bruker igrunn telefonen lite. Ringer kanskje 1 time totalt på 1 mnd, 100-150 sms og jeg har aldri sufra med en mobil. Så hva vil bli billigst? Kjøpe for så si opp abb? eller Bare bruke et abb fra chess/netcom/telenor?
(blir kanskje noe nettbruk med en iphone)

Kanskje horrible spm, men jeg har aldri satt meg inn i iphone verdenen og har lest og hørt veldig mye forskjellig.
Sitat av prick Vis innlegg
Jeg har vurdert iphone en stund. Men hellet mer mot en ipod touch bare for å ha med meg musikken min. Men igår så gikk da mobilen min til føyken og jeg har vel bestemt meg da for en ihpone og ta 2 fluer i en smekk.

Jeg vil da ha en iphone 16gig hvit, men jeg klarer ikke finne ut hva som blir billigst. Jeg har pr dags dato et onecall abb. og jeg bruker igrunn telefonen lite. Ringer kanskje 1 time totalt på 1 mnd, 100-150 sms og jeg har aldri sufra med en mobil. Så hva vil bli billigst? Kjøpe for så si opp abb? eller Bare bruke et abb fra chess/netcom/telenor?
(blir kanskje noe nettbruk med en iphone)

Kanskje horrible spm, men jeg har aldri satt meg inn i iphone verdenen og har lest og hørt veldig mye forskjellig.
Vis hele sitatet...
For det første er det dumt å kjøpe iPhone nå, fordi Apple slipper v3 om en liten måned. og da vil prisene på v2 rase, spesielt på bruktmarkedet. Det er forøvrig lett å bli lurt av abonnementsprisene, og hvis du ringer lite kan det være smart å kjøpe seg fri fra abonnementet for å bruke en annen operatør.

Du må også regne med at mobilvanene dine vil bli endret med en iPhone, fordi det er så lett og enkelt å surfe med den.
ah, det var en fordel å få vite. Hjertlig DonTomaso. Og ja, jeg tenkte og over at iom det er lett å kaste seg over sufrebiten så kan det være en fordel å ta med i regninga. Men da blir jeg venten til den nye iphonen kommer og prisene går ned
Hallo!

Har problemer med at min iPhone ikke motar meldinger noen ganger :S
noen som vet hva problemet er?

-JA
Sitat av jakobarn Vis innlegg
Hallo!

Har problemer med at min iPhone ikke motar meldinger noen ganger :S
noen som vet hva problemet er?

-JA
Vis hele sitatet...
Prøvd de tingene som er listet opp under "If you can't make or receive calls, send or receive text messages, or access email or the web" ?
Finnes det firefox for ipod touch?
Sitat av kitarspelern Vis innlegg
Finnes det firefox for ipod touch?
Vis hele sitatet...
Jupp, myFox...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei

Jeg kjøpte en iphone av en kamerat av meg idag. På telefonen var det jo selvfølgelig masse nummre og epostkasser som jeg ikke ville ha og mye annet dilldall. Det jeg gjorde da var å gjennopprette innstillinger,telefonbok,bilder,musikk...med andre ord alt...

Det stod at dette kunne ta en time eller no men nå er det gått over 3 timer ca og jeg begynner å lure på hva den loker med:/

Noen som vet?
Sitat av nutti Vis innlegg
Hei

Jeg kjøpte en iphone av en kamerat av meg idag. På telefonen var det jo selvfølgelig masse nummre og epostkasser som jeg ikke ville ha og mye annet dilldall. Det jeg gjorde da var å gjennopprette innstillinger,telefonbok,bilder,musikk...med andre ord alt...

Det stod at dette kunne ta en time eller no men nå er det gått over 3 timer ca og jeg begynner å lure på hva den loker med:/

Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Dersom du skal slette alt som er på telefonen, er den enkleste løsningen å koble iPhone'n til iTunes, sette iPhone i "DFU mode", og velge "Restore".
Dersom du ikke klarer å kjøre en gjennopprettning i DFU modus, følger du trinnene på denne siden for å fikse noen iTunes filer på maskinen din.
Enten er det noe feil med iPhonen, eller så kan det være maskinen.

Lykke til.
Sist endret av Turbolego; 28. juni 2009 kl. 08:58.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Var i dag å kjøpte meg en iPod Touch 8GB...
PLugger den i pcn når jeg kommer hjem, legger all den musikken jeg vil ha på den over, alt går smertefritt. Dette var da en snasn liten sak

Men den lader ikke o0
når jeg plugger i kabelen til iPodn, også til pcn, så kommer det oppa t den er koblet til å alt, men den lader ikke. men vist skjermen først er skrudd av, så plugger jeg den i, så er den sånn strøm tegn over batteriet opp i høyre hjørnet, så slokner skjermen, så skrur jeg den på igjen, så er tegnet borte.

jeg kom hjem fra 2shoppings" i 12-13 tiden i dag tidlig, har hatt den plugget i siden da, nå er batteriet snart tomt, etter jeg har fiklet å trykt å prøvd å finn eut av denne dingsen, men den vil ikke lade...

Kan det være feil med batteriet, selve iPodn, eller noe med kabelen som gjør at den ikke vil lade?
Vist jeg har kvitteringen kan jeg dra tilbake å få den byttet uten noe om og men?

Takk!
Fikk du ikke med en liten dings som du kan plugge USB-kabelen i og så plugge den i en vanlig stikk-kontakt? Feilsøk litt.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Fikk du ikke med en liten dings som du kan plugge USB-kabelen i og så plugge den i en vanlig stikk-kontakt? Feilsøk litt.
Vis hele sitatet...
Fikk ikke med det nei, men har en liggende som jeg fikk med HTC'n...

har vært på apple sin side, ingenting hjalp der =/

EDIT:
Takk for at du minte meg på at jeg har en liggende, det funka faktisk! Epic..
Sist endret av Ondskap; 7. juli 2009 kl. 18:56.
Hvis noen andre skulle havne i samme situasjon, så finner du tilsvarende dings på clas ohlson til en hundrelapp:
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=47188282
Utrolig mange sider å lese igjennom, og jeg har gjort et søk men jeg fant ingenting.
Hvor lenge skal iPod Touch 16 GB lade første gang jeg tar den ut av pakken?
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
I stedet for å ramse opp en haug med "gadgets" som er morsomme å bruke sammen med iPod Touch/iPhone, kan jeg i stedet bare gi dere en link: http://www.dealextreme.com/products....ory.299~page.1

Se igjennom alle sidene. Der finner dere hvertfall usb->230V Stikkontakt adapter til en svimlende lav pris.
Jeg kan forresten bekrefte at Jabra A125s (Side 8) virker utmerket.
Heisann!

vist jeg kjøper denne:
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...sAAAEg3qIUvzjb

er det bare å unlocke den, så kan jeg bruke hvilket som helst abonnement?
Hvordan er det dette fungerer?
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Heisann!

vist jeg kjøper denne:
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...sAAAEg3qIUvzjb

er det bare å unlocke den, så kan jeg bruke hvilket som helst abonnement?
Hvordan er det dette fungerer?
Vis hele sitatet...
Tror det bare er å unlocke ja
Men husk at du må betale/binde deg til abonnementet i tillegg... det sto 14k i ett år om jeg ikke tar helt feil?
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Utrolig mange sider å lese igjennom, og jeg har gjort et søk men jeg fant ingenting.
Hvor lenge skal iPod Touch 16 GB lade første gang jeg tar den ut av pakken?
Vis hele sitatet...
Det er ingenting å tenke på, bare vent 2-3 min etter du har plugga den i pcen
Jeg kan ikke skjønne hvorfor IPod er så populært.

Kjøpte meg en brukt iPod touch 8GB for noen uker siden og kjenner at jeg angrer på kjøpet allerede.
Syns selve iPoden og iTunes er så upraktisk at jeg holder på å omkomme av raseri når jeg behandler den/det.

Er det ikke mulig å bruke en annen programvare enn iTunes?
Muligens et tåpelig spørsmål, men la gå!
Sist endret av Knask; 14. juli 2009 kl. 20:39.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jeg kan ikke skjønne hvorfor IPod er så populært.

Kjøpte meg en brukt iPod touch 8GB for noen uker siden og kjenner at jeg angrer på kjøpet allerede.
Syns selve iPoden og iTunes er så upraktisk at jeg holder på å omkomme av raseri når jeg behandler den/det.

Er det ikke mulig å bruke en annen programvare enn iTunes?
Muligens et tåpelig spørsmål, men la gå!
Vis hele sitatet...
Eneste programmet jeg kjenner til, er MediaMonkey.
Desverre er ikke iPhone OS 3.0 støttet, enda... iPhone 3.0 / iPod Touch Compatibility

Et annet program, som støtter alle iPhones og er gratis, er CopyTrans
Jeg har i motsetning til MediaMonkey ikke testet CopyTrans selv, men sjekk det ut likevell.

[EDIT:] Et verktøy som du bør sjekke ut, som jeg har testet selv, er iPhone PC Suite.
Den gjør alt, også bilder.

Etter noen uker med jailbroken førstegenerasjons iPhone, OS 3.0, har Cydia begynt å kræsje ved oppstart.
Jeg har ikke macintosh-maskinen min tilgjengelig hvor jeg er nå, bare en windows maskin.

Kan jeg kjøre quickpwn med windows-maskina, og få vekket Cydia fra de døde igjen, eller vil dette bare gjøre ting værre?

På forhånd takk.
Sist endret av Turbolego; 16. juli 2009 kl. 18:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Får iphone 3gs i posten straks. Noen tips på gode apps jeg må ha?
Sitat av mo3 Vis innlegg
Får iphone 3gs i posten straks. Noen tips på gode apps jeg må ha?
Vis hele sitatet...
Palringo: MSN og andre instant messaging tjenester rett på iPhone.

Airfoil Speakers Touch: Trådløs overføring av lyd fra mac/windows maskin til iPhone.

Shazam: Finn alle sangene i "hvilken sang er dette" tråden!

Trafikanten: Om du bor i Oslo, får du busstider rett på mobilen, der du er!

Decibel: decibel-måler, nuff said. (Koster 6 kroner!)

myLighter: virtuell lighter!

iShoot Lite: dritmorsomt spill med tænks! fullversjon støtter multiplayer

Payback Lite: GTA2 på iPhone!

Shotgun Lite: Shotgun simulator

MiniPiano: Lite Piano

Lightsaber: Bli en jedi med din iPhone, med lydeffekter og dramatisk musikk!

Alle programmene jeg har nevnt her er gratis (bortsett fra Decibel) og kan lastes ned fra App Store. (Er ikke helt sikker på "Speakers" siden du muligens må ha airfoil i tilegg).

Til slutt: beste siden for iPhone Apps vurderinger, som også har et eget program for iPhone og iPod Touch som lar deg se reviews rett på iPhone: http://www.appvee.com/
Sist endret av Turbolego; 12. august 2009 kl. 19:38.
thanks. gratis også gitt. Gleder meg til å prøve disse. Kp to you
Sist endret av mo3; 12. august 2009 kl. 23:49.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Får iphone 3gs i posten straks. Noen tips på gode apps jeg må ha?
Vis hele sitatet...
Google Earth iTunes Link

Matprat iTunes Link

iHandy level free iTunes Link

Amaze lite iTunes Link

TV 2 sporten iTunes Link

Det finnes mange flere også. du kan se på appstore der ligger det en top 25 liste.
Remote - styrer iTunes fra iPhone
Yr.no - værvarsel
Trailers Int. - Se filmtrailere
Fieldrunners (17kr.) - TowerDefence spill, absolutt verdt pengene, reddet meg mange timer på tog fly buss etc.
Tapdefence - Gratis TowerDefence spill, arti det og!
Lyrical - Finner tekster til sangen du spiller på iPoden, eller ved søk.
eBuddy - MSN messenger + gTalk, aim, icq og noen til.
Facebook - Facebook
Finnes det noen måte å ta backup av program som er lastet ned fra installous?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heisann. jeg lurer på om det er noen her som vet om et bra software som gjør at jeg kan hente filene som jeg har på iphonen og få de over til pc'en. Dette uten og ha jailbreak'et Iphonen.

Takke for alle svar

Mvh Proxer
Sitat av mcc93 Vis innlegg
Finnes det noen måte å ta backup av program som er lastet ned fra installous?
Vis hele sitatet...
Slå på "iTunes sync" fra i settings til Installous. Programmer vil da bli kopiert som vanlig til iTunes. De vil ikke bli automatisk foreslått oppdatert av iTunes når nye versjoner kommer.
HEy.

Jeg har kjøpt meg iPhone, og er ivrig på å få meg appstore bruker, sånn at jeg kan lege til forskjellige gratisapps.
Men for å lage bruker bruker der så må jeg bruke visa kort?
og koster dette her noe, om jeg ikke kjøper apps som koster penger?!