Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 671
Hei der, fikk plutselig lyst til å høre på en sang jeg hørte for 9 år tilbake. Sangen det gjelder, for de interreserte : https://soundcloud.com/louka_ammar/a...-now-ft-tony-t

Jeg husket ikke navnet på sangen, men husker artist navnet.

Jeg fant det ikke på spotify, eller ikke på youtube, og jeg måtte grave langt ned for å finne sangen.


Dette er ikke første gangen dette har skjedd, og det fikk meg til å gruble og lure på:

Hva er grunnen til at "sangen plutselig forsvinner fra youtube?" jeg forstår hvis det kan være brudd på opphavsrettighet eller noe av den slag, men sangen var jo lenge på youtube, så hvorfor plutselig fjerne den etter noen år?
Sist endret av kingkentyy; 25. desember 2022 kl. 17:20.
Sanger forsvinner normalt pga følgende:

De har kjøpt seg plass til XXX antall avspillinger, etter dette forsvinner sangen.
De har rettighetene til å tilby sangen frem til en gitt dato, har ikke sangen levd opp til forventningene er det kanskje noen andre som har kjøpt opp rettighetene etter dette.
Brukeren som har lastet opp sangen originalt har slettet sangen eller brukeren sin.
De som eier rettighetene til sangen har rapportert inn opplastingen, slik at den har blitt fjernet.