Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 267
Hei, jeg kjøpte en pc fra Komplett for en stund siden, men nå har et "problem" trigget meg lenge nok.

For det første, hvordan fjerner jeg komplett sin custom boot logo, og hvis jeg gjør det og jeg factory reseter pcen, vil den da bli tilbakestilt?

Et annet problem jeg hadde var at under Instillinger også Hjem, sto det Komplett-PC under mitt navn. Det har jeg fikset i Regedit greiene, men lurer også på om det kommer tilbake ved en factory reset.

Det jeg lurer på er om det er mulig å fjerne alle sånne ting Komplett har lagt til, og vil det komme tilbake dersom jeg factory reseter.

Grunnen til at jeg spør er fordi første gangen jeg fikk pcen, reseta jeg den med en gang fordi det irriterte meg, men det ble ikke borte.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Bootlogo er noe man oftest endrer i BIOS. Litt avhengig av hva slags hovedkort du har så er det muligens F12 eller DEL tasten man holder inn for å komme inn dit.
Trådstarter
3 0
Jeg har et B760 plus Wifi hovedkort, men jeg finner ikke hvor jeg skal endre.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Boot logo er vel forbundet med "fast boot" eller i hvert fall å skjule en hel haug UEFI-beskjeder og generelt tidlig oppstartskluss. Personlig tar jeg heller scrollende tekst over Komplett-reklame, så jeg skrur det av. Sjekk innstillingene i UEFI, de varierer med leverandør. (Eventuelt søk på modellnummer og "boot logo")

Registerverdien du endret er vel en del av standardoppsettet til Komplett. Om du fabrikkgjenoppretter kommer den sannsynligvis til å nullstilles. Hvis du gjør dette ofte nok til at registerhacken blir et problem (av en eller annen grunn?), kan du jo mekke deg en .reg-fil eller et image.
Sist endret av robhol; 2 uker siden kl. 19:10.
Trådstarter
3 0
Ok, takk for raskt svar.

En annen ting, jeg fant en fil med navn 1043_ASUSTeK_KomplettPC.alu i Cwindows\SysWOW64\drivers. Vet noen hva dette er, og hva som skjer hvis jeg eventuelt fjerner dette?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Første Google treff gir meg meg denne guiden.