Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5351
Jeg har et sporingsnummer som tidligere i dag fortalte meg at pakken har forlatt avsenderlandet.

Prøvde igjen nå å spore den, men nå får jeg opp dette:
----------------------------------------------------------------------------
Beklager...
Ingen treff ble funnet for: *************

Dette kan bety at

Posten/Bring foreløpig ikke har mottatt informasjon om sendingen. Vennligst prøv igjen senere.
Søkebegrepet inneholder feil. Kontrollér opplysningene og prøv igjen.

----------------------------------------------------------------------------

Hva er det som har skjedd her? Har kontrollert flere ganger at det er riktig sporingsnummer, og jeg har prøvd med noen timers mellomrom å spore den uten suksess.

-Paradigm
Så du brukte sporingsnummeret på pakken via posten.no før i dag å da fungerte det, men ikke nå lengre?

Hvis det ikke var hos posten.no du sjekka sist så er det ikke sikkert posten har mottat melding om at pakken er på vei.
Wunderkind
Trådstarter
Brukte Posten.no til sporing i alle tilfellene.

Virket rundt 12:00 og 20:00, men ikke etter dette.
Mest sannsynlig er den ikke blitt registrert i postens interne systemer/skrevet ny EDI
Jeg jobber for en bedrift som har avtale med posten (sender mye som REK og APOST) - og de roter bort / mister kanskje 10% av forsendelsene. Vi får riktig nok erstatning (pengene tilbake) men jevne intervaller, men ble overasket over hvor mye som faktisk forsvinner..
Hijacker tråden litt, bestilte noen greier fra en norsk nettbutikk og 21. mai fikk jeg et sporingsnummer for Bring. Siden da har det bare stått "EDI created" og at de venter på pakken, selv om den ble sendt for lenge sia... Bring ba meg bare kontakte nettbutikken, mens nettbutikker sier den er blitt sendt. Noen med erfaring med dette?
Sitat av merulz Vis innlegg
Jeg jobber for en bedrift som har avtale med posten (sender mye som REK og APOST) - og de roter bort / mister kanskje 10% av forsendelsene. Vi får riktig nok erstatning (pengene tilbake) men jevne intervaller, men ble overasket over hvor mye som faktisk forsvinner..
Vis hele sitatet...
Det der tror jeg ingenting på. Rett og slett løgn. 100 av 1000 brev blir borte er tull.
Sånt skjer av og til ofte med meg med ting fra utlandet, det er bare en server greie hos posten. Prøv igjen om litt.
Wunderkind
Trådstarter
Sitat av missjones Vis innlegg
Sånt skjer av og til ofte med meg med ting fra utlandet, det er bare en server greie hos posten. Prøv igjen om litt.
Vis hele sitatet...
Ser ut til at du har rett, nå, 5 timer senere fungerer det igjen.

Tråden kan stenges.
Sitat av IpN Vis innlegg
Hijacker tråden litt, bestilte noen greier fra en norsk nettbutikk og 21. mai fikk jeg et sporingsnummer for Bring. Siden da har det bare stått "EDI created" og at de venter på pakken, selv om den ble sendt for lenge sia... Bring ba meg bare kontakte nettbutikken, mens nettbutikker sier den er blitt sendt. Noen med erfaring med dette?
Vis hele sitatet...
Det betyr at sendingen er laget, og at EDI er skrevet ut, men det er ikke blitt registrert noe på sendingsnummer/kollinummer. Det kan ha vært at den ble hentet, men ikke scannet inn i systemet av sjåfør. Sjekk med nettbutikken, om de har sendt med Bring Parcels, eller et annet Bring system..
Skjedde med meg også når jeg bestilte noe fra komplett, pakken kom på postkontoret litt senere. Så det er sikkert bare systemet som roter
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av IpN Vis innlegg
Hijacker tråden litt, bestilte noen greier fra en norsk nettbutikk og 21. mai fikk jeg et sporingsnummer for Bring. Siden da har det bare stått "EDI created" og at de venter på pakken, selv om den ble sendt for lenge sia... Bring ba meg bare kontakte nettbutikken, mens nettbutikker sier den er blitt sendt. Noen med erfaring med dette?
Vis hele sitatet...
Bruk sporingsnummeret på Postens nettsider, bedre system der.
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Bruk sporingsnummeret på Postens nettsider, bedre system der.
Vis hele sitatet...
Det er jo det samme systemet.. Fargene er forskjellig, ellers likt
Er isåfall ganske typisk om Posten har mistet pakken din!
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Det er jo det samme systemet.. Fargene er forskjellig, ellers likt
Vis hele sitatet...
Det var ihvertfall oppdatert uten at Bring sine sider var det, så det kan ikke være helt likt...
Står det samme på posten: Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding.

Sporingsnummeret jeg fikk er forøvrig fra Pannordic.com. Nettbutikken ber meg bare vente før de gjør noe, og Bring sier bare beklager og at de ikke vet noe, så da får jeg vel bare vente litt lengre.