Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2110
Jeg er drita lei av Iphonen min, den funker rett og slett ikke ordentlig lenger så i ren frustrasjon gikk jeg inn og bestilte meg en ny mobil, med godt kamera og 4g... sony xperia z1 compact.. nå i ettertid angrer jeg bittelitt for jeg aner ikke om jeg har gjort et bra valg. Noen som har den som kan hjelpe??
Jeg vurderer den selv, så du får si ifra om du blir fornøyd Har lest litt om den, den skal visstnok være mye bedre enn de andre telefonene som kommer i "mini utgave" fra andre merker. Den har så og si samme specsa som den vanlige Z1.
Jeg kjøpte meg en z1 compact her for 3-4 dager siden og hittil har jeg ingenting å klage på.

Dekningen er bra.
wifi signalet er meget bra.
kameraet er det beste jeg har prøvd på en mobiltelefon.
med stamina mode er batteritiden veldig bra.
lynkjapp telefon sånn jevnt over, uansett hva jeg kaster på den henger den med uten å klage.

Generelt tror jeg du har gjort ett godt valg, z1 compact er en iphone killer
Du må utdype deg litt med hva du mener som ikke funket med iphonen. Z1 compact har 2 gig med ram, motsetning til iphone 5s har kun 1 gig. Appene blir flere og mer avanserte og dette krever mer minne. Jeg har Xperia Z1 og kjører vanlige bakgrunnsapper som messanger, facebook, 1881, youtube sammen med ferdiginstallerte google-apper og bruker litt over 1,1 gig av minnet.
Ville heller gått for z1, evt Z2. Men jeg hater mobiler med små skjermer. Har en z1 liggende på nattbordet, men bruker note 3 til daglig.
Sist endret av mo3; 28. mars 2014 kl. 13:35.
Trådstarter
14 0
Sitat av Oddish Vis innlegg
Du må utdype deg litt med hva du mener som ikke funket med iphonen. Z1 compact har 2 gig med ram, motsetning til iphone 5s har kun 1 gig. Appene blir flere og mer avanserte og dette krever mer minne. Jeg har Xperia Z1 og kjører vanlige bakgrunnsapper som messanger, facebook, 1881, youtube sammen med ferdiginstallerte google-apper og bruker litt over 1,1 gig av minnet.
Vis hele sitatet...
Altså, den begynner å bli veldig sliten.. som home knappen ikke funker og den henger seg flere ganger i uka så må restarte.. Kjøper heller ny telefon enn å bruke mer tid på Iphonen...

Glemte å nevne at kameraet på Iphone er noe ordentlig crap...
Sist endret av sol84; 29. mars 2014 kl. 13:27. Grunn: Glemte en viktig detalj.
Hvis det er en mobil i den størrelsen du ønsker, så ja, da er Sony Xperia Z1 Compact spec-messig den beste telefonen.
IKKE oppdater til kit kat 4.4.2 hvis du kjøper den, vent til neste update da den har endel bugs. =)

Har Z1 den store selv, og jobber i telenorbutikken, så ja, helt klart z1 compact hvis det er en telefon i den størrelsen du ønsker =)
Hadde jeg vært deg så ville jeg ventet på Z2. Den venter jeg på og ut ifra alt jeg har lest/hørt slår den alle de andre flaggskipene (M8, S5, Note3, LG G2 Pro). Pluss når du kjøper den så får du med et Smartband gratis (verdi 600kr ca).
Sist endret av Xernox; 30. mars 2014 kl. 14:23.
Vet ingenting
Kjøpte meg Z1 compact for 3 måneder siden å er svært fornøyd selv. Har bestandig vært Samsung-gutt så var skeptisk til å hoppe over til Sony, men denne overrasket positivt. Veldig god byggekvalitet, nydelig skjerm, god batteritid å veldig god samtalekvalitet. Det eneste som plaget meg i starten var tastatur-layouten. "space" tasten er veldig smal som gjorde at jeg trykket på "." tasten hver gang. Lastet ned swiftkey å problemet var løst :-) Dette er en kraftbombe så det holder!

Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
Hvis det er en mobil i den størrelsen du ønsker, så ja, da er Sony Xperia Z1 Compact spec-messig den beste telefonen.
IKKE oppdater til kit kat 4.4.2 hvis du kjøper den, vent til neste update da den har endel bugs. =)

Har Z1 den store selv, og jobber i telenorbutikken, så ja, helt klart z1 compact hvis det er en telefon i den størrelsen du ønsker =)
Vis hele sitatet...
Hvilke bugs? Har ikke vært borti noen enda.
Sist endret av margido; 30. mars 2014 kl. 14:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av margido Vis innlegg
Kjøpte meg Z1 compact for 3 måneder siden å er svært fornøyd selv. Har bestandig vært Samsung-gutt så var skeptisk til å hoppe over til Sony, men denne overrasket positivt. Veldig god byggekvalitet, nydelig skjerm, god batteritid å veldig god samtalekvalitet. Det eneste som plaget meg i starten var tastatur-layouten. "space" tasten er veldig smal som gjorde at jeg trykket på "." tasten hver gang. Lastet ned swiftkey å problemet var løst :-) Dette er en kraftbombe så det holder!



Hvilke bugs? Har ikke vært borti noen enda.
Vis hele sitatet...
Da er du heldig, les de over 300 kommentarene..
http://blogs.sonymobile.com/2014/03/...ia-z1-compact/

Sitat av Xernox Vis innlegg
Hadde jeg vært deg så ville jeg ventet på Z2. Den venter jeg på og ut ifra alt jeg har lest/hørt slår den alle de andre flaggskipene (M8, S5, Note3, LG G2 Pro). Pluss når du kjøper den så får du med et Smartband gratis (verdi 600kr ca).
Vis hele sitatet...
Hvis han skal ha den størrelsen er compact best, kan han ha større så er jeg enig med deg, da burde han vente på z2 =)
Sist endret av hermanoo90; 30. mars 2014 kl. 16:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
14 0
Bare oppdaterer, jeg er strålende fornøyd med compacten. Mer enn jeg hadde regnet med faktisk. Det er noe helt annet touchmessig enn iphonen, og ligger bedre i hånda. Kamera er utrolig bra, når man ikke zoomer helt inn, da blir det verre enn på phonen..

Btw.. er en dame..
Sist endret av sol84; 15. april 2014 kl. 21:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.