Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 7243
Når jeg var nybakt fjortis på slutten av 90-tallet så var jeg så heldig å få min første mobiltelefon. En gigantisk motorola som kunne likvidere alt av større pattedyr på jorda ble min beste venn i ungdomsårene, og nummeret mitt hadde jeg fram til jeg ble 28. Jeg gikk på en liten økonomisk smell på dette tidspunktet, og nummeret ble sperret høsten 2009 hos chess. Jeg kjøpte meg kontantkort på et nytt telefonnummer.

Når vi nå har kommet halvveis inn i 2012 har jeg endelig ristet av meg gjeldsspøkelset, og er kredittverdig og klar til å kaste kontantkort-abonnementet i søppelkassa for godt. Jeg prøvde derfor å kontakte chess for å få opprettet abonnement på mitt gamle nummer, og fikk følgende beskjed:

Ditt nummer ble sperret og inndratt på grunn av manglende betaling. Det er nå bestilt av en annen operatør. Velg et nytt nummer.

Jeg har flere ganger snakket med chess for å finne ut hvilken operatør som eier nummeret i dag, men får ikke mere informasjon i saken. Når jeg ringer nummeret så får jeg beskjed om at det ikke eksisterer. Drittsekker!

Noen som har tips og råd til meg i jakten på mitt gamle nummer?
Ring 1945+ ditt gamle nummer
hva med å gå inn på feks www.gulesider.no og se hvem som har nummeret ditt? har du ringt nummeret ditt feks?
Hva skjer om du feks. sender nummeret til 1881?

Jeg ville ha kontaktet andre leverandører til du finner en som har ditt nye nummer.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Ring 1945+ ditt gamle nummer
Vis hele sitatet...
HVa skjer da om jeg tørr spørre?
Finner ingen treff ved nummersøk. Når jeg ringer nummeret så får jeg en svarer som sier at det ikke eksisterer.
Sitat av Royalsafe Vis innlegg
HVa skjer da om jeg tørr spørre?
Vis hele sitatet...
Om nummeret er registrert hos en operatør, så får du beskjed om hvilken hvis du ringer 1945 først
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Ring 1945+ ditt gamle nummer
Vis hele sitatet...
Gratis? titegn
Ok... Tusen takk for tipset! Det var det jeg tenkte: Ringte 1945+nummeret nå. "Nummeret du har tastet tilhører Chess Communication." Noen som har teorier om hvorfor jeg ikke får opplysninger om/eller tilgang på nummeret? Ingen bruker det allikevel.
Med mindre du hadde et gullnummer så vet jeg ikke.
Sitat av Jack Dalton Vis innlegg
Ok... Tusen takk for tipset! Det var det jeg tenkte: Ringte 1945+nummeret nå. "Nummeret du har tastet tilhører Chess Communication." Noen som har teorier om hvorfor jeg ikke får opplysninger om/eller tilgang på nummeret? Ingen bruker det allikevel.
Vis hele sitatet...
Kan jo være at de bare ikke ønsker deg som kunde igjen om de tapte penger på deg da du gikk på en smell. Faren min var på DNB's sorteliste helt til sin død etter en konkurs på 80 tallet. Selv etter at alle kreditorer hadde fått sine penger ble han aldri akseptert som kunde hos DNB.
-Rar på fulltid.
Media. *Titegn
Sitat av djrubber Vis innlegg
Media. *Titegn
Vis hele sitatet...
Ja, bra forslag. Dette vil media kaste seg over, virkelig en skandalesak som vil engasjere leserne. Bør fremstå som et "scoop" for enhver journalist det her.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Ja, bra forslag. Dette vil media kaste seg over, virkelig en skandalesak som vil engasjere leserne. Bør fremstå som et "scoop" for enhver journalist det her.
Vis hele sitatet...
I disse agurktider, aksepterer jo journalistene det meste ;-)
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Ja, bra forslag. Dette vil media kaste seg over, virkelig en skandalesak som vil engasjere leserne. Bør fremstå som et "scoop" for enhver journalist det her.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ærlig talt likt å lese dette bedre enn å lese om hollywoodscandaler (eller hva enn som klassifiseres som agurknytt i disse dager)
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Jeg hadde ærlig talt likt å lese dette bedre enn å lese om hollywoodscandaler (eller hva enn som klassifiseres som agurknytt i disse dager)
Vis hele sitatet...
I den lokale blekka skrev de her om dagen at det var popcornmangel på den lokale bensinstasjonen.

TS, prøv å få tak i noen høyere i systemet hos Chess kanskje?
Har svart på hvitt i mail fra chess der det står at nummeret nå tilhører en annen operatør, men 1945-trikset sier jo noe annet. Robot-stemmen sier klart og tydelig "chess communication".

Skal opprette en klagesak mot chess og gi det et forsøk, men uten litt goodwill fra dem så er nok løpet kjørt. Juridisk er jeg ikke eier av nummeret lenger, og det vil nok ende i eierskap til en eller annen drittunge etter hvert.

Det hele ender nok med at jeg må vifte med en tusenlapp den dagen jeg ser noen tar i bruk nummeret :-P
Du har jo betalt gjelden din på dette nummeret, så er vell egentlig du som eier det. Man betaler jo penger for å ta i bruk et nytt nummer, så da vil du jo eie det til du går i graven, sånn egentlig egentlig.
Sitat av Lovegame Vis innlegg
I den lokale blekka skrev de her om dagen at det var popcornmangel på den lokale bensinstasjonen.

TS, prøv å få tak i noen høyere i systemet hos Chess kanskje?
Vis hele sitatet...
Brønnøysund avis er vel de uoffisielle mesterene av agurknytt. De kan by på blant annet:
"Vinden knakk grein", "Dame var full før 12:00", "Hvem har bæsja?" og sist men ikke minst "Frastjålet sparegrisen".
Når vi likevel er på emnet hadde også Raske menn en sketsj om Agurknytt en gang i tiden.

Litt off-topic, men greit å legge ved dersom noen ikke har helt klart for seg hva agurknytt vil si.
Sist endret av McLovin; 5. august 2012 kl. 00:58.