Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2515
Top Stalker :3
82 3
Hei Freaks!

Jeg blir konfirmert om ikke så lenge og jeg har i det siste sett en del på dronen phantom 4 av DJI, tenker da å bruke konf penger på en sånn her drone.
Jeg har ikke noe tidligere erfaring med droner og sånne ting.

Har noen spørsmål
-Burde jeg kjøpe noe ekstra tilbehør? (minnekort og sånnt)
-Hvor bør jeg kjøpe/bestille den? (Amazon , Komplett )
-Har dere noe tips eller noe annet dere har på hjertet
Har du nettbrett? Min erfaring er at iPad funker knirkefritt. Har brukt mobil, men nettbrett med litt større skjerm er et must.
Top Stalker :3
Trådstarter
82 3
Sitat av mo3 Vis innlegg
Har du nettbrett? Min erfaring er at iPad funker knirkefritt. Har brukt mobil, men nettbrett med litt større skjerm er et must.
Vis hele sitatet...
Jeg har iPhone6 og iPad, men om jeg bestemmer meg for å kjøpe den så komme jeg sikkert til å prøve med begge, må jo seff ha livefeed!

Men vet ikke om min ipad er for stor? er vel bare en vanlig ipad men den er vel litt gammel og treg
Ville heller anbefalt å bruke RCbutikken.no om du skal ha ekstra batteri, som kan være ganske lurt da det er ~25min flytid per lading. Der har de pakke til 18k med to ekstra batterier som koster 1700kr om du kjøper de ellers. Har ingen personlig erfaring med butikken.
Mener iPad Air passet akkurat i holderen som er på kontrolleren
Uvaksinert 👍
Hva skal du bruke den til? Hvis du er interessert i elektronik/teknisk så ville jeg heller bygd en selv, ganske lærerikt og artig.
Top Stalker :3
Trådstarter
82 3
Sitat av daffe Vis innlegg
Hva skal du bruke den til? Hvis du er interessert i elektronik/teknisk så ville jeg heller bygd en selv, ganske lærerikt og artig.
Vis hele sitatet...
Bare leke med den, prøve meg på å lage videoer og ta bilder
Har selv P3 Pro, og den er veldig bra hvis du er forsiktig med den. Man starter som oftest å være veldig forsiktig med slike ting, for så å bli uforsiktig å ta sjanser. Husk at det er mange hindringer som er vanskelige å se via en mobil-skjerm ,slik som høyspentkabler.

Du burde kjøpe en sekk/koffert å ha den i. Gå på ebay, der finner du mye billig. Kjøpte en sekk til min for 300 kr eller noe, som fungerer supert, mens det på f.eks. rcbutikken sin side koster hele 3600 kr for en sekk...

EDIT:
Kjøpte denne, og den fungerer supert! Vet dog ikke om den passer til P4.
http://www.ebay.com/itm/Backpack-Sho...QAAOSwa-dWsHr-
Sist endret av pkk1990; 15. april 2016 kl. 17:52.
Annet tips/på hjertet: Dersom du ikke har erfaring med droner - kunne det vært en idè å kjøpt en noe rimeligere variant først for å se om dette er noe du er villig til å bruke såpass mye penger på? Droner er artige de, men 16.000 er mye penger å bruke dersom du ikke har helt klart for deg bruksområdet. I tillegg kan det jo være greit å lære seg litt om hvordan man kalibrerer og styrer en drone før man letter med en DJIP4.
Sitat av reklame Vis innlegg
men 16.000 er mye penger å bruke dersom du ikke har helt klart for deg bruksområdet.

I tillegg kan det jo være greit å lære seg litt om hvordan man kalibrerer og styrer en drone før man letter med en DJIP4.
Vis hele sitatet...
Ungdommer kjøper vesker eller gamer pc til 16.000,- etter konf, hvorfor ikke kjøpe noe som gir fantastiske bilder? Men ser selvsagt hva du mener, ville heller valgt DJI phantom 3 istedenfor.

Kalibrerer og styre en DJI? Neineinei, min samboer som ikke kan kjøre RC bil klarte og navigere dji uten problemer. Phantom er verdens letteste droner og flyge, alle kan fly dem uten problemer. (om du ikke er blind eller mangler alle finger)

Edit: Kalibrerer en DJI er lett, søk på youtube og vips du har lært deg.. Jeg Kalibrerte ikke min, har ingen problemer med flygingen.


Anbefaler deg elefun.no
http://www.elefun.no/p/kat.aspx?k=771
Sist endret av justastonedhuman; 16. april 2016 kl. 08:21.