Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2797
har fått internett i hus, mars 2010. montørene gjorde jobben sin 40% ferdig.
de hadde ikke orket å borre kabelen inn i huset, så de slang den inn gjennom vinduet. med boksen på enden (altså den henger i lause lufta, klemt gjennom vinduet.) har selv tatt den gjennom luftventilen hjemme etter ca 2 måneder fra første "montering". så den henger laus på veggen. også den dag i dag!

har klaget mye, fått kreditert noen regninger,og betalt noen selv.

snakket i dag med telenor, og de var like forskrekket som de alltids har vært når jeg har klaget. men montørene kommer ikke når de sier, og har ikke vært her siden 1.gang.. og har blitt fortalt at jeg ikke skal ringe montørene selv, men telenor. som jeg har gjort.

kan jeg kreve pengene tilbake, for alle regningene jeg har betalt?
syns det virker rett, mtp at de har kredittert noen regninger pga situasjonen. og en dame(telenor) sa selv jeg aldri måtte betale før det ble fikset. så føler jeg har betalt for noe jeg ikke skulle gjøre. men måtte betale noen ganger pga de ikke kunne kredittere regning når den var sendt til inkasso osv.

og ja, det blir en del kaldere i stua siden de ikke har fikset det ordentlig..

hva syns dere? unnskyld om det ble rotete. takker for svar!
syntes du skal stå på ditt å kreve pengene tilbake
Vi hadde ADSL og skulle få VDSL.
Etter rutern kom måtte vi vente 14 dager på montør.
Men det kom aldri en montør den dagen, etter mye venting ringte vi Telenor og så sa de at vi ikke trengte en montør.
Men hastigheten hadde ikke endret seg.

Dagen etter gikk nettet og så ringte vi kundeservice, da syntes de det var rart at det ikke kom noen montør. Og så fikk vi ett nummer som vi skulle ringe for å bestille montør.
Noen timer senere kom nettet tilbake med den nye hastighet

Jeg syntes Telenor surrer ganske mye :P
Trur det vil bli vrient å få tilbakebetalt penger. Det er stort sett enklere å få en avtale med telenor på x antall måneder gratis nett fremover.
Stemmer også som telenor sier at det er liten vits å ringe direkte til montøren, da de jobber på oppdrag fra telenor. Telenor derimot trenger jo ikke gjøre annet enn å sende en enkel ordre til montørselskapet i ditt området, Telenor betaler jo for denne jobben uansett, så kan ikke se at montørselskapet ikke skulle dukke opp da. Høres for meg ut som om telenor ikke klarer/gidder å få sendt riktig ordre.

Men hva foregikk egentlig første gang montør var der?
Godtok du da at montør bare tredde kabelen inn gjennom vinduet? Telenor betaler jo fram til første stikk innafor veggen din.
Det normale hvis det er en større jobb å få kabel inn på en skikkelig måte er å gjøre avtale om at montør booker inn tid i avtalesystemet sitt og kommer tilbake for å ta dette på en skikkelig måte.
Har internett hos deg vært oprativt i peridoen siden da montøren(e) var hos deg? Hvis ja, så har du jo i prinsipp betalt for en tjeneste du har fått?
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Har internett hos deg vært oprativt i peridoen siden da montøren(e) var hos deg? Hvis ja, så har du jo i prinsipp betalt for en tjeneste du har fått?
Vis hele sitatet...
Nei. Har han hatt montør hjemme har han betalt installasjon, som også går ut på riktig montering av første kontakt hvis det ikke er kabel inn fra før.
Å tre kabelen inn gjennom vinduet og la den dingle fritt er IKKE riktig montering av første kontakt.

Har han/hun derimot gått med på at dette er ålreit montering da montøren var der ere ikke stort å gå på.
Sitat av Nekroper Vis innlegg
Trur det vil bli vrient å få tilbakebetalt penger. Det er stort sett enklere å få en avtale med telenor på x antall måneder gratis nett fremover.
Stemmer også som telenor sier at det er liten vits å ringe direkte til montøren, da de jobber på oppdrag fra telenor. Telenor derimot trenger jo ikke gjøre annet enn å sende en enkel ordre til montørselskapet i ditt området, Telenor betaler jo for denne jobben uansett, så kan ikke se at montørselskapet ikke skulle dukke opp da. Høres for meg ut som om telenor ikke klarer/gidder å få sendt riktig ordre.

Men hva foregikk egentlig første gang montør var der?
Godtok du da at montør bare tredde kabelen inn gjennom vinduet? Telenor betaler jo fram til første stikk innafor veggen din.
Det normale hvis det er en større jobb å få kabel inn på en skikkelig måte er å gjøre avtale om at montør booker inn tid i avtalesystemet sitt og kommer tilbake for å ta dette på en skikkelig måte.
Vis hele sitatet...

jeg var ikke hjemme, men kompis av meg var det. han hadde glemt borremaskin, så han sporte meg om han kunne komme dagen etter.
men den gang ei... og ja jeg har hatt internett, men ikke fått "fast montering" som er med i prisen da jeg først kjøpte det. montøren ringte en gang og avtalte om han kunne komme i "neste uke"(etter 2-3 klager til telenor). han kom aldri, og jeg ba han om å ringe meg dagen før. så jeg kunne være hjemme fra arbeid. og for å være sikker på at de i det hele tatt gjør noe

jeg sa forresten ja til at han kunne komme dagen etter. men det kan jo ikke spille noen rolle?
Så lenge du ikke har mottatt det du har bestilt ville jeg informert Telenor at du holder tilbake alle utbetalinger inntil monteringen er fullført. Utrolig at Telenor sin montør ikke kan gjøre en mer fast avtale...
Ring Telenor igjen og krev at dette blir gjort skikkelig.
Når du ringer dem så be om å få navnet på den du pratet med og skriv ett referat fra samtalen. Skjer det ikke noe innen kort tid etter at du har pratet med Telenor så ring dem opp igjen og be om å få prate med samme person igjen.
Hjelper fort å ikke prate med forskjellige hver gang.
Sitat av Nekroper Vis innlegg
Ring Telenor igjen og krev at dette blir gjort skikkelig.
Når du ringer dem så be om å få navnet på den du pratet med og skriv ett referat fra samtalen. Skjer det ikke noe innen kort tid etter at du har pratet med Telenor så ring dem opp igjen og be om å få prate med samme person igjen.
Hjelper fort å ikke prate med forskjellige hver gang.
Vis hele sitatet...
jeg vet. en gang så snakket jeg med en, han skulle kredittere en regning. så ble det ikke gjort, så ble regningen sendt til inkasso. så ringte jeg å klaget, og de kunne ikke gjøre noe fordi jeg ikke visste navnet på han som skulle kredittere regningen.. jeg måtte da betale regningen for å åpne internetten, siden de hadde stengt den.

og han jeg snakket med i går, skulle ringe igjen i dag. siden jeg forklarte hendelsen over. så jeg skal få snakket med samme person i dag. så det skulle ikke bli noe problem

men mener dere at jeg burde få penger tilbake, for de regningene jeg har betalt?
Sist endret av skeletoret; 14. desember 2011 kl. 12:17.
Bare klag til Telenor. De er ofte hyggelige i ettertid, til tross for udugelige folk som tar telefonen. Selv ringte jeg å sa at det lyste rødt på routern min, men likevell sendte de to montører/reperatører. Fikk faktura på 3000,- , men nektet å betale den, ettersom jeg sa pr tlf at det lyste rødt, og da trengs det nytt utstyr.
Endte med at jeg fikk en beklagelse, slapp å betale fakturaen og fikk oppgradert hastigheten i noen mnd som plaster på såret. Stå på ditt, og ikke la udugelige håndtverkere gjøre livet ditt surt.
Ring igjen, klag, og vær saklig og legg frem alle fakta. Montører er som oftest Eltel/Relacom - Telenor har ikke egne ansatte montører. Det er mye ymse ute og går i desse selskapene (men Telenor har jo selvsagt ansvar som hovedleverandør).
Du har hatt det motsatt i forhold til mitt forrige montørbesøk. Jeg ringte nemlig Telenor og forklarte at jeg ikke trengte montør likevel, da jeg ved en feil hadde lagt til bredbåndspatruljen når jeg bestilte VDSL. Men KS kunne utrolig nok ikke avbestille denne montøren, og i og med at jeg jobber hjemmefra og at kundebehandleren gjentatte ganger presiserte at det ikke ville koste noe, så gadd jeg ikke bruke mer tid på å overtale henne til å tenke litt logikk. Det endte med at montøren fikk seg en ekstra pause og en kaffekopp når han kom innom.

Men stå på ditt. Jeg hadde aldri akseptert dette.
telenor mannen jeg snakket med i går, skulle ringe meg i dag... det har han ikke gjort
Sitat av skeletoret Vis innlegg
jeg var ikke hjemme, men kompis av meg var det. han hadde glemt borremaskin, så han sporte meg om han kunne komme dagen etter.
men den gang ei... og ja jeg har hatt internett, men ikke fått "fast montering" som er med i prisen da jeg først kjøpte det. montøren ringte en gang og avtalte om han kunne komme i "neste uke"(etter 2-3 klager til telenor). han kom aldri, og jeg ba han om å ringe meg dagen før. så jeg kunne være hjemme fra arbeid. og for å være sikker på at de i det hele tatt gjør noe

jeg sa forresten ja til at han kunne komme dagen etter. men det kan jo ikke spille noen rolle?
Vis hele sitatet...
1. Når du sa ja til at han kunne komme dagen etter, var det da noen hjemme? I motsatt fall - altså at montøren har kommet uten at du var der er saken i bunn og grunn tapt.

2. Du har i utgangspunktet ikke krav på kreditering av regninger for abbonement og bruk så lenge du faktisk har tilgang til internett. Det er monteringen som er feil, og som du bør kreve å få tilbake penger for slik at du kan få noen andre til å gjøre den.
Sitat av doseren Vis innlegg
1. Når du sa ja til at han kunne komme dagen etter, var det da noen hjemme? I motsatt fall - altså at montøren har kommet uten at du var der er saken i bunn og grunn tapt.

2. Du har i utgangspunktet ikke krav på kreditering av regninger for abbonement og bruk så lenge du faktisk har tilgang til internett. Det er monteringen som er feil, og som du bør kreve å få tilbake penger for slik at du kan få noen andre til å gjøre den.
Vis hele sitatet...
1. samboeren var hjemme.
2.jaha. så hvorfor har de kreditert 5-8 regninger? for samme hendelse.
monteringen var inkludert i telenor "pakken".

jeg kan jo sende dem strøm regninga, har jo hatt en ovn i stua kun pga trekket pga kabelen
Media liker sikkert denne saken
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Media liker sikkert denne saken
Vis hele sitatet...
probably. tenkte jeg skulle legge ut et bilde av hvor den var først. og hvordan jeg har den inn i huset nå.

men sitter på ipad, går det an å legge ut bilde med den? eller må jeg mekke laptop?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Datastudent
sinzim's Avatar
2 0
Tror ikke du kan kreve noen penger tilbake om du faktisk har internett. Men at du kan kreve at de kommer tilbake og gjør en skikkelig jobb med monteringen høres rimelig ut.
Hvorfor henvender du deg ikke til de som faktisk ikke gjør jobben og de som ikke kommer til avtalte tider? Nemlig montørene. Ring montørtelefonen på 815 44 149 og spør pent om de kan komme tilbake og gjøre jobben ferdig vederlagsfritt.