Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 6336
Hei, freaks.
Føler meg litt dum som faktisk lager en tråd om dette, men jeg blir veldig nysgjerrig når min mor gir meg piller hun har fått av en venninne i Danmark. Jeg spurte henne ut, og hun kunne så og si ingenting om dem. Bare at det hjalp mot smerter. Hun mente også at det skulle inneholde kodeinsulfat. Ja, dette er min mor, og hun ville ikke gitt meg noe toksisk. Men jeg tror ikke hun vet hva hun prater om her.

Ser ut som disse. Ingen merker av noe slag. Kun delestreken på den ene siden.
http://i43.tinypic.com/2rh8tc1.jpg

Er supert om de fungerer bra som smertestillende men, virkelig, hva i huleste? Fra Danmark? Kodeinsulfat? Jeg tar i alle fall ikke disse med det første. Uansett om jeg hører ordet kodein eller ei. Om det er rusgivende er det bare bra det men jeg skal vite hva det her her. Det ser ut som søppel, egentlig. Uten noe form for merker.

Takk!

Mvh
Lucy
Bonyl kanskje, men det er for svake smerter.
Zolpidem "hexal", benzo. For søvnløshet.
Stadaquel, for schizofreni og vis du er depressiv.

Kan sikkert være noe annet en dette også
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Finner dessverre ikke noe. Har sterke tvil om at det der er noe annet enn hva som helst av smertestillende du kan finne på et apotek uten resept. Hun hadde fått disse nøyaktig fordi det var fra Danmark, skjønner dere. Jeg vet lite om hvordan det er der. Men jeg har i alle fall smerter, og det hadde vært kjekt å bare vite hva det der er før jeg propper det i meg.

Nei, nei. Dette er ikke noe antidepressiva eller for søvnløshet. Det er spesielt til smerter.
Sist endret av Lucy In The Sky; 22. juni 2013 kl. 17:33.
Nycoplus Magnesium 300mg
http://bildr.no/image/dEJaakI1.jpeg
Sist endret av Skyfx; 22. juni 2013 kl. 17:38.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
De er litt lengre enn disse, dog.
Hadde gitt liten mening å gi meg dem for lette benkramper når jeg har intense smerter i magen. Kom på nå at jeg faktisk tok en for lenge, lenge siden. Ble bare trøtt på en ukomfortabel måte.

Nei, røyker heller gress. Ekle å svelge også.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Kan være Atarax:

http://www.felleskatalogen.no/medisi...rax-ucb-546515

De skrives det mye ut av i Norge.

Og de beskriver følelsen du fikk av å spise disse pillene. Altså, slapp og sløv på en ubehagelig måte.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Det er så absolutt ikke Atarax. Har prøvd det et par ganger, og det er noe søppel.
Og nei, ikke norge. Danmark.
Men takk likevel!
Hvis pillene er danske er det best å bruke den danske "felleskatalogen" når du skal identifisere dem, medicin.dk. Dette er de to eneste alternativene jeg fant som kunne passe ved valg av farge hvit med delestrek:

http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/744
http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/6697

Men de er anxiolytika og antipsykotika så de er ikke direkte laget for smerter. Men selvfølgelig, tar du en Klopoxid vil du føle deg litt bedre. De fungerer nesten likt som Valium. Det kan jo være at tabletten ikke er avbildet, det er ikke alle tablettene de har bilde av der.
Mulig dumt spm, men kan ikke bare mora di spørre venninna si hva navnet på de pillene er?
Hun burde vell ha en viss aning hvis hun har fått de utskrevet fra lege/kjøpt de
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Totskalle: Tusen takk så meget. Men jeg tror jeg bare går meg vill der. Takk likevel!

Hightime: Ja, egentlig. Jeg begynner å bli litt lei, kjenner jeg. "Mamma, nå skal du faen meg fortelle meg hva de pillene du oppbevarer er!". Hun skal så absolutt ta den telefonen. Noe sier meg i grunnen egentlig at med mine resepter og tilgang på ting er dette noe man bare kan kaste på gaten.
Kanskje disse?
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Panodil 1G?
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
deGrønne Skoger: Nei, de der er det jo skrift på?

Tror Sargasm kan være inne på noe. Vi får se om jeg får vite svaret.
http://lms.oscarsborr.no/bilder/tablettbilder/P901_Paracetamol_tab500mg_R10_L.jpg

Husker jeg hadde lignende fra Danmark for mange år tilbake, lurte selv på om de inneholdt Kodeinfosfat, men visste seg senere å være 400/500mg Paracet.

Høyst usikker Lucy, men husker noen også inneholdt 30mg Kodein av Paralgin typen.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Det var Kodimagnyl, folkens.

Og jeg vil legge til at å i det hele tatt ta seg tiden til å skrive klønete, ignorante innlegg i tråder uten å bidra med noe annet enn vemmelig stemning er sannelig en gåte for meg. Dette gjelder alle som gjør slike meningsløsheter.

Ja, da har jeg faktisk tatt dem. Ser at det har vært tråder om å ekstrahere ut acetylsalicylsyre. Gadd jo ikke gjøre dette, men tok tre stykker. Har dog røyket en spliff og tatt to rivotril grunnet angst litt tidligere. Vet ikke helt hva det er jeg faktisk er mest påvirket av men det relativt avslappende og godt. Ble kvitt smerten og fikk en fin buzz, i alle fall.
Sist endret av Lucy In The Sky; 22. juni 2013 kl. 18:38.
Så de selger altså smertestillende med kodein i reseptfritt i danmark? Bare vær forsiktig med inntaket om du vil unngå magesår. Jeg har selv skikkelige smerter for tiden, uten å gå nærmere inn på det, og jeg har noen NSAID (Ibuprofen/Voltarol-lignende) som tar det meste, men jeg kjenner at magen ikke liker dem i større mengder. Gode gamle acetylsalisylsyre er også kjent for å ha forårsaket en del trøbbel der.

Så vidt jeg kunne se var det 9.6mg kodein og 500mg "Aspirin"? Ikke store mengdene det er snakk om i så fall.

Det ironiske er at det jeg er minst redd for av smertestillende er kodein/morfin, da det ikke er fysisk skadelig. NSAIDs er sterke saker, og Paracet er heller ikke bra i for store doser.

Lykke til, men pass deg for acetylsalisylsyren 1500mg høres ikke ut som noe du bør fortsette med. Jeg vet ikke hvor lett det er å ekstrahere kodein fra dem, men med paralgin forte etc. er det veldig lett.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
phish: De sier så. Du trenger for all del ikke tenke på acetylsalisylsyre. Det var det jeg hadde der og da. Jeg får det jeg trenger på resept. Med mindre det er så ille at jeg skaffer meg et par Oxynorm (meget sjeldent, heldigvis). Å ekstrahere noe som helst er ikke av interesse. Jeg er mer opptatt av den smertestillende virkningen. Tross det har jeg som sagt ikke imot en liten "buzz" samtidig.

Hvis jeg en dag ønsket å ruse meg på opiater/opioder ville jeg altså skaffet meg f.eks Oxycontin, Oxynorm i de dosene som gir rus.
Ja, jeg mente heller ikke å ekstrahere for rus, men for å slippe å få i deg skadelige mengder av NSAID for å bli kvitt smertene. Det er tross alt den komponenten av de pillene du bør være redd for, og med 9.6mg kodein må man ta en del for å få noe særlig virkning av det...

Forøvrig har jeg hørt at det er bedre å ta Dolcontin (morfin) enn Oxy* når det gjelder avhengighet/tilvenning, men jeg mente bare å advare deg mot alt det som IKKE er kodein Det er stort sett farligere enn man tror.

Så vidt jeg kan huske blir ca 50% av kodein til virksomt morfin i leveren over tid (om man ikke er uheldig og tilhører de 10% som mangler det riktige enzymet) så man kan se på det som en slags time-release-morfin.

For å oppsummere; vær forsiktig med NSAIDs og reseptfrie legemidler. Galskap at det ikke informeres mer om hvor farlig de egentlig er! Håper det går bedre med smertene
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Som sagt, jeg har intet behov for å spørre etter mer av dette. Har ikke særlig høye tanker om å bruke min mor for å få tak i piller. Det greier jeg fint selv.
Men når man virkelig har intense smerter tar man det man har. Har f.eks ved en anledning sniffet litt av en 8mg Subutex kun for å slippe å ligge i kramper og gråt. Følte meg helt elendig i flere dager på grunn av det søppelet. Vel, som sagt, lider man kan man finne på å ta det meste bare man vet at det hjelper litt. Jeg har absolutt ikke tenkt til å ta dem igjen da jeg er hjemme nå, og kan få tak i bedre saker. Må legge til at jeg ikke er spesielt glad i minus-rus, i grunnen. En liten buzz kan være behagelig.

PS: Jeg tror ikke at mamma har kontakter på Dolcontin, he he. Vi bor veldig langt fra hverandre.


Det var som sagt bare ment som en generell advarsel mot reseptfrie legemidler. NSAIDs (som acetylsalisylsyre tilhører) er virkelig ikke noe magen har godt av, og jeg har selv, av samme grunn som deg (ekstreme smerter og ingen tilgang til noe bedre smertestillende) tatt så mye at jeg i tillegg fikk ekstreme magesmerter. Problemet der er at disse smertene kommer av begynnende magesår, og det vil man ikke pådra seg.

Forøvrig helt enig i at minus i stor grad er mindre interessant.

Igjen; det var bare ment som en velment advarsel mot reseptfrie legemidler Da er det bedre å ekstrahere kodeinen slik at du ikke utsetter deg selv for unødvendig fare for irreversible magesår og lignende...
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Takker for tips og advarsel! Er sjeldent jeg bruker slikt. Egentlig så og si aldri. Har opplevd å få en skikkelig kraftig bivirkning av det en gang (noe reseptfritt for hoste). Våknet midt på natten, og fikk ikke puste. Ble oppriktig redd for at jeg kom til å dø, og fikk så vidt sagt ifra. Satt i flere timer med hodet mellom beina, og et par beroligende før det gikk over.

PS: Mine smerter kommer ikke av magesår, he he. Det er heldigvis sjeldent men det er så vondt at jeg nesten ikke klarer å eksistere når det først kommer.