Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 887
Jeg sitter med en pc med 2 harddisker. Jeg er logget på hdd A som er win xp innstalert på

I pc-en er det også innstalert xp på hdd B, Men jeg har ikke tilgang til å komme inpå brukeren på hdd B, via hdd A. Problemet er at det er skjedd noe som gjør at jeg ikke får logge på hdd B.

Derfor lurer jeg på hvordan jeg via hdd A, kommer meg inpå my dokuments på hdd B, så jeg får hentet ut filer.

Jeg har passordet, men blir bare nektet tilgang, uten mulighet for å skrive inn noe passord.

Sorry hvis det er noen andre tråder om dette, men jeg vet helt ærlig ikke hvordan jeg skal søke meg frem til det.
Prøvd med blankt passord eller "000000" (6x null)?
Får opp den meldingen. Og som sagt kommer jeg meg ikke engang til inloggingen av windows på hdd B
Du kan jo gjøre sånn som jeg måtte når jeg skulle hente ut filer fra harddisken min med et fucked up OS på. Når jeg prøvde å koble den i en pc med xp på og hente ut filene fikk jeg samme meldinga som deg, men når jeg gjorde det i vista fikk jeg en lik melding, bare muligheten til å fortsette, haha Tok en liten stund, også hadde jeg tilgang.

Har noe med xp sin eksterne backup beskyttelse å gjøre tror jeg. (mitt tilfelle altså)
Sist endret av Atec; 16. april 2009 kl. 21:08.
men en ting. jeg får kontakt med hele hdd, men når jeg skal komme inn på brukeren c: \doku and settings\"brukernavnet mitt", får jeg opp den meldingen
Sist endret av Rellativ; 16. april 2009 kl. 21:09.
Har med bruker-rettigheter å gjøre. Bare originale eieren av katalogen får tilgang, og siden ikke den brukeren eksisterer lenger får ingen andre tilgang. Men om du har XP Pro kan du høyreklikke på katalogen og ta over eierskap om du er en administrator-bruker. Ikke helt sikker på hvordan man gjør det samme i XP Home.
Sitat av Rellativ Vis innlegg
men en ting. jeg får kontakt med hele hdd, men når jeg skal komme inn på brukeren c: \doku and settings\"brukernavnet mitt", får jeg opp den meldingen
Vis hele sitatet...
Ja, samme greia hos meg kom helt frem til den passordbeskyttede brukeren. Prøv å koble den i en vista pc hvis du har tilgang
Sitat av ymgve Vis innlegg
Har med bruker-rettigheter å gjøre. Bare originale eieren av katalogen får tilgang, og siden ikke den brukeren eksisterer lenger får ingen andre tilgang. Men om du har XP Pro kan du høyreklikke på katalogen og ta over eierskap om du er en administrator-bruker. Ikke helt sikker på hvordan man gjør det samme i XP Home.
Vis hele sitatet...
Takk, skal prøve det. Hjelper det å logge på som administrator på denne harddisken? (A)
Sitat av Rellativ Vis innlegg
Takk, skal prøve det. Hjelper det å logge på som administrator på denne harddisken? (A)
Vis hele sitatet...
Ja, det er det jeg snakker om. Administrator eller administrator-kontoer har full tilgang og kan ta eierskap over alle filer. Eneste tilfellet det ikke går er når du har kryptert filene.
Sitat av ymgve Vis innlegg
Ja, det er det jeg snakker om. Administrator eller administrator-kontoer har full tilgang og kan ta eierskap over alle filer. Eneste tilfellet det ikke går er når du har kryptert filene.
Vis hele sitatet...
Gjelder det mellom to OS da ? Han har jo to forskjellige OS hvis jeg ikke har skjønt feil ?
Ville jo være litt rart hvis jeg kunne ta over filene til kompisen min bare fordi jeg var admin på min egen pc ?
Har 2 OS ja. men det er jo på samme PC. Men finnes det ikke noen måte i bios/dos der jeg kan kopiere hele mappen over til en "lovlig" plassering?
Sitat av Atec Vis innlegg
Gjelder det mellom to OS da ? Han har jo to forskjellige OS hvis jeg ikke har skjønt feil ?
Ville jo være litt rart hvis jeg kunne ta over filene til kompisen min bare fordi jeg var admin på min egen pc ?
Vis hele sitatet...
Så lenge kompisen din setter disken sin inn i din PC har du full tilgang. Det er ikke noe rart med det, har du fysisk tilgang kan du gjøre alt du vil.
Kan du finne ut hvordan? det funker ikke å få tilgang. jeg fant iallefall ikke noen knapp som gjorde det.
Men når jeg deaktiverte disk A(den som funker), så disk B ble tvunget til å kjøre(ingen alternativer), fikk jeg opp feilmeldingen som sto blandt annet "Computer hardware configuration problem" i. Hvis noen vet hva det er/hvordan jeg fikser det uten å formatere, kunne jo det vært en mulighet.
- du booter PCen med disk A
- logger inn med en konto som har administratorrettigheter
- går inn på disk B, "X: \documents and settings\"
- høyreklikker på katalogen med brukernavnet
- velger "Properties"
- velger "Security"-taben
- klikker inn på "Advanced" nederst
- går inn på "Owner"-taben
- bytter eier der, krysser av på "Replace owner on subcontainers and objects", klikker OK.
Sist endret av ymgve; 16. april 2009 kl. 22:28.
Høres vel og bra ut det, men eneste problemet er at jeg mangler den security-taben. Bruker du vista?
Jeg har nettopp lastet ned sp3 på xp media center edidtion
EDIT
Fant den! måtte fjerne haken på simple file sharing under mappealternativer!
Edit 2
Tusen takk! du reddet kvelden min! kan ikke utrykke min glede nå! så du fikk kp=)
Sist endret av Rellativ; 16. april 2009 kl. 22:34.
Ah, selvfølgelig. Du har sikkert aktivert "Simple File Sharing".

For å skru av:
- gå inn i control panel, velg "Folder options"
- velg "view"-taben
- helt nede i "advanced settings", fjern krysset for "Use simple file sharing".

Hvis ikke det funker, se på dette: http://www.mydigitallife.info/2006/0...-home-edition/