Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 14147
Hvor kan jeg få tak i Papaver Somniferum?
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
På Rimi...
Sitat av Shottas Vis innlegg
Hvor kan jeg få tak i Papaver Somniferum?
Vis hele sitatet...
Selve planten eller frø?
Frø fåes overalt, de vokser villt og du får dem i pakker på butikken.
Anbefaler deg å kjøpe fra utlandet(EØS).

Da er det mindre sjans at de er manipulert til å inneholde lavere nivå av stoffene jeg går utifra du er ute etter.
Trådstarter
43 1
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Selve planten eller frø?
Vis hele sitatet...
Begge deler. Eller det som gir best rus.
Det du får rus av er opium. Den enkleste måten å få dette på er ved å ha flere valmuer i et bed ol. Etter at kronbladene har falt av, men frøkapselen fremdeles er grønn og umoden, skjærer du noen små snitt i kapselen med en kniv. Fra snittene renner det ut en hvit melkesaft. Det stivner utenpå kapselen og blir brun og gummiaktig. Dagen etter skjærer du det forsiktig vekk. Dette er råopium. Hver kapsel kan snittes og "melkes" opptil fem ganger. Det er viktig å fjerne opiumen før det blir alt for stivt. Dette må du altså få fra selve planten; du kan ikke røke selve planten eller frøene.

Når han spør om du skal ha frø, regner jeg med at han har dyrking i tankene; har du tenkt å dyrke valmuene selv eller vil du ha tak i selve planten?
Fin forklaring fra exocytose. Jeg vil bare minne om at det å skjære i frøkapselen er forbudt. Husk også at opium er svært vanedannende. Selv om det kommer fra en lovlig plante, er stoffet både ulovlig og slett ikke til å spøke med.
Sitat av Shottas Vis innlegg
Hvor kan jeg få tak i Papaver Somniferum?
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte en boks på Ica , tok en rusletur rundt huset mitt og spredde frø på hele tomta,,ca 1mål.
Så blir spennende og se til sommeren om det kommer noe valmuer poppende opp
Trådstarter
43 1
Sitat av exocytose Vis innlegg
Det du får rus av er opium. Den enkleste måten å få dette på er ved å ha flere valmuer i et bed ol. Etter at kronbladene har falt av, men frøkapselen fremdeles er grønn og umoden, skjærer du noen små snitt i kapselen med en kniv. Fra snittene renner det ut en hvit melkesaft. Det stivner utenpå kapselen og blir brun og gummiaktig. Dagen etter skjærer du det forsiktig vekk. Dette er råopium. Hver kapsel kan snittes og "melkes" opptil fem ganger. Det er viktig å fjerne opiumen før det blir alt for stivt. Dette må du altså få fra selve planten; du kan ikke røke selve planten eller frøene.

Når han spør om du skal ha frø, regner jeg med at han har dyrking i tankene; har du tenkt å dyrke valmuene selv eller vil du ha tak i selve planten?
Vis hele sitatet...
Tenkte nok på bare planten. Så slipper jeg å drive å dyrke. er det noen andre steder enn Rimi som selger planten?
Sist endret av Shottas; 3. mai 2010 kl. 19:32.
Sitat av Shottas Vis innlegg
Tenkte nok på bare planten. Så slipper jeg å drive å dyrke. er det noen andre steder enn Rimi som selger planten?
Vis hele sitatet...
Som exocyteose skriver, trenger du flere planter, ikke bare en. Så vidt jeg vet selges ikke planten på Rimi. Ikke andre steder heller. Du må dyrke selv, eller finne planten i noens hage/viltvoksende.

Jeg har sett valmuer solgt som potteplanter, men dette var ikke P. Somniferum.
Hvordan inntas denne "brune og gummiliknende" substansen? ble litt nysgjerrig.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Hvordan inntas denne "brune og gummiliknende" substansen? ble litt nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
Den kan røykes eller inntas oralt.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:21.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Den kan røykes eller inntas oralt.
Vis hele sitatet...
Kan man røyke det for seg selv i vanlig bong?
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Kan man røyke det for seg selv i vanlig bong?
Vis hele sitatet...
Ja, det vil fungere. Antakelig er det dog mer optimalt med en tradisjonell opiumspipe.
Tips: Ta en tur rundt i nærliggende hager og let i sommer. Mange personer som ikke vet at det er opium i valmuene dems. Vet at min bestemor har en ganske solid samling valmuer i bedet sitt som kan gi rus.
Er det likegyldig hvilken P.Somniferum type man velger? Finnes jo en drøss forskjellige varianter av nevnte plante.
Ikke i følge yahoo answers :
No. In fact most species of Papaver and all other genera in the poppy family (Papaveraceae) do not make opium. The opium poppy, Papaver somniferum, is easy to spot -- the leaves are a peculiar grey-green and extend well up the stem of the plant, like this, and are not "furry":
http://bioweb.uwlax.edu/bio203/s2009/was…

Other commonly grown poppy species that are not P. somniferum:
oriental poppy
Iceland poppy
corn poppy (remembrance day poppy; Flanders Field poppies)
longheaded poppy (blindeyes)
Mexican prickly poppy
California poppy
Source(s):
old botanist
Baboo og holy toy: Det finnes mange andre valmuer enn opiumsvalmuen, og disse produserer ikke de samme stoffene som opiumsvalmuen gjør (noen inneholder nok enkelte av stoffene i opiumsvalmuen). Det finnes dog mange forskjellige underklasser av P. Somniferum, opiumsvalmue. Disse kan ha ganske forskjellig utseende, hva farge og størrelse angår.
Noen som har noe frø til overs:-D
Sitat av Baboo Vis innlegg
Noen som har noe frø til overs:-D
Vis hele sitatet...
Som det står i tråden; det er bare å kjøpe det i butikken (matbutikk, blomsterbutikk).
Vil tro at de i butikken er manipulert til å ikke inneholde store mengdene av virkestoffet.
Sitat av Baboo Vis innlegg
Vil tro at de i butikken er manipulert til å ikke inneholde store mengdene av virkestoffet.
Vis hele sitatet...
basert på hva?
Bare en antagelse. Har bare problemer med å se for meg at staten tillater salg av opiumsvalmuefrø som kan dyrkes.
Sitat av Baboo Vis innlegg
Har bare problemer med å se for meg at staten tillater salg av opiumsvalmuefrø som kan dyrkes.
Vis hele sitatet...
mat ? (ti tegn)
Sitat av Baboo Vis innlegg
Bare en antagelse. Har bare problemer med å se for meg at staten tillater salg av opiumsvalmuefrø som kan dyrkes.
Vis hele sitatet...
Ettersom planten er både vanlig og populær som prydplante, har myndighetene valgt å kontrollere ved å forby foredling av planten til opium --> andre opiater, samt oppbevaring, bruk og kjøp og salg. Dette er også fordi du må ha mange valmuer for å drive storstilt produksjon. Det er ikke som med cannabis, hvor du kan ha 2-3 planter stående i klesskapet. Hvis du skal lage opium i større skala, trenger du en liten åker.
Har vært litt på leting på nett og i div. dagligvare og blomster butikker på leting etter disse frøene, men finner ikke papaver somniferum. Finner bare andre sorters valmuer som Papaver kerneri, Papaver orientale, Papaver Alpinium, Pulsatilla vulgaris osv.
Er dette det samme plantene bare "Gjømt" bak andre navn?


EDIT

Fant en nå http://www.hageglede.no/Planteleksik.../Valmue-dobbel
Er dette riktig frø?
Sist endret av Ludvig66; 7. mai 2010 kl. 14:36.
I og med at den heter Papaver Somniferium, så ja jeg vil regne med det.
Ok, stussa litt siden den heter Valmue, dobbel og at det er en fargeblanding. Har 0 peiling på blomster og dyrking så vil bare ha litt klarhet
Papaver Somniferum=Opimsvalmue, ja.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Ettersom planten er både vanlig og populær som prydplante, har myndighetene valgt å kontrollere ved å forby foredling av planten til opium --> andre opiater, samt oppbevaring, bruk og kjøp og salg. Dette er også fordi du må ha mange valmuer for å drive storstilt produksjon. Det er ikke som med cannabis, hvor du kan ha 2-3 planter stående i klesskapet. Hvis du skal lage opium i større skala, trenger du en liten åker.
Vis hele sitatet...

Noe som igjen vil tilsi at det ikke er gjort noe arbeid for å behandle plantene slik at virkestoff blir redusert? Har nemlig vanskeligheter for å tro at dette gjøres.
Super-Freak
Tommen_'s Avatar
skal du kjøpe disse frøene, anbefaler jeg ebay.

fant dem med en gang :P de shipper også til norge (har fått gjennom 1000 frø selv.)

eneste jeg ikke har funnet på ebay er soppsporer og cannabisfrø.. merkelig det der... :P fant jo kaktusfrø og masse annet non-legal shait :P
Sitat av Tommen_ Vis innlegg
skal du kjøpe disse frøene, anbefaler jeg ebay.
Vis hele sitatet...
Ikke særlig smart, med tanke på lovlighet. For å sitere lovteksten (etter minnet) heter deg seg at "Papaver Somniferum-frø fra godkjente europeiske frøhandlere" er lovlige å importere. Du har ingen garanti for opprinnelsen til frøene du kjøper på ebay, og de kan dermed være forbudt.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Hvorfor er det så få folk som bruker opium da, hvis det er så enkelt å lage som at du bare kjøper noe frø i butikken, sår dem kutter planta og fyrer opp?
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Hvorfor er det så få folk som bruker opium da, hvis det er så enkelt å lage som at du bare kjøper noe frø i butikken, sår dem kutter planta og fyrer opp?
Vis hele sitatet...
Antakelig fordi det ikke er så enkelt som du fremstilelr det her. Du må vanne og stelle plantene, du er avhengig av plass til å dyrke dem, og sist men ikke minst; det tar tid. Dessuten er det ulovlig.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Omrent som cannabis. Bortsett fra at det er mye enklere å skaffe Papaver Somnifrum-frø?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Omrent som cannabis. Bortsett fra at det er mye enklere å skaffe Papaver Somnifrum-frø?
Vis hele sitatet...
Og at ei plante cannabis kan gi deg en rus. Ei opiumsvalmue vil ikkje gi deg rus. Du trenger mange. Så mange at det blir rimelig opplagt at du dyrker dei for rusverdien - spesielt når du tar ei ukes ferie fra jobb for å høste opiumen din.
Er litt nysgjerrig på en ting, hvor mange gram/mg råopium gir en valmue ca fra seg?
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Er dette riktig plante?
Fant dem inne i et skogholt
Vis hele sitatet...
Det der er mest sannsynelig en variant av Oriental Poppies i mine øyne, som vil si ingen opioider, men en meget vakker blomst det er det
Sitat av Lizz Vis innlegg
Det der er mest sannsynelig en variant av Oriental Poppies i mine øyne, som vil si ingen opioider, men en meget vakker blomst det er det
Vis hele sitatet...
Sikker?
Lignet ikke så veldig: http://en.wikipedia.org/wiki/Oriental_poppy
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Er litt nysgjerrig på en ting, hvor mange gram/mg råopium gir en valmue ca fra seg?
Vis hele sitatet...
10-100mg / valmue.

Sitat av Revbatim Vis innlegg
Sikker?
Lignet ikke så veldig: http://en.wikipedia.org/wiki/Oriental_poppy
Vis hele sitatet...
http://www.vakrehager.no/valmuer.html

Ligner mere her...hårete,farge og bladform.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noen som vet hva slags kjemekalier som trengs for å lage heroin ?
og hvor jeg kan få kjøpt disse (helst butikk)
▼ ... over en måned senere ... ▼
hvor mye opium gir gigantium strainen fra seg ca?
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
vent, er det bare å spre de svarte små frøene fra en loff, så vokser det en valmue?
Sitat av Tomacco Vis innlegg
vent, er det bare å spre de svarte små frøene fra en loff, så vokser det en valmue?
Vis hele sitatet...
Var ikke meningen å gi kp, jeg vil tro at frøene på loffen er for stekt til at de vil spire, men det er valmuefrø som brukes på frø-loff.
Ble veldig overrasket å høre at opiumsvalmuer er så lett å få tak i da opium og rusmidler som er laget av opium er strengt ulovlig å bruke rekreasjonelt i Norge O_o Noen som kan forklare?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Noen offisiell forklaring finnes ikke, men man kan vel anta at.
1. Det er en prydplante.
2. Det er ikke så lett å utvinne brukbare mengder råopium til fremstilling av psykoaktive stoffer.
tror ikke det med varme er noe problem, vis man har et bra mikroklima og riktig strain. papaver somniferum tåler ganske bra med kulde.