Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2045
hei er det noen som har noen ambefalinger til steder man kan få skaffet diverse pyro verktøy til en grei penge?
Mangler konsesjon
sven's Avatar
ja, supremepyro har meget bra verktøy. Har selv masse stasj fra han. Faktisk så er han billigst på hele internette Eneste som er drit, er at jeg ikke får kontakt med han nå i senere tid. Skulle hatt noen flere stjernebrett, men men.
www.wolterpyrotools.com kan du få tak i mye bra.
Det er flere her på WIP som har svært gode erfaringer med verktøy derfra, spesielt rakettverktøy.
Sitat av Knask Vis innlegg
www.wolterpyrotools.com kan du få tak i mye bra.
Det er flere her på WIP som har svært gode erfaringer med verktøy derfra, spesielt rakettverktøy.
Vis hele sitatet...
takk for tipset
Very Important Pyrotechnician
http://www.firesmithtools.com har det aller meste. Levelige priser og høy kvalitet.
Minner om at mye verktøy kan i stor grad konstrueres/maskineres av meg for en mye billigere penge...
mulighet for å legge ut bilder av noe du har laget før?
Kunne trengt noe verktøy for lading av haglepatroner, må dreies.

Er mye mere å hente på å lade haglepatroner enn riflepatroner, ingen kjøper riflepatroner som ikke treffer blinken. Haglepatroner har mye dårligere kvalitet da de er vanskligere å teste, de erfarene hagleladerene skyter rev på intill 80m med hjemmelaget tungsten ammo.
Forladningen og modifiseringen av den bestemmer 90% mere åssen spredningen blir enn choken.

Jeg skal hovedsaklig lade slug og støper kulene selv, på slug er det veldig mye å spare.
Altså jeg har ikke erfaring med pyroverktøy før, men har god erfaring innenfor DAK tegning og maskinering så kan jo lage det meste egentlig...

Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
mulighet for å legge ut bilder av noe du har laget før?
Vis hele sitatet...
Du kan jo sjekke ut sjakkbrettet...
http://freak.no/forum/showthread.php...kkbrett&page=6
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av PyroMann Vis innlegg
Kunne trengt noe verktøy for lading av haglepatroner, må dreies.

Er mye mere å hente på å lade haglepatroner enn riflepatroner, ingen kjøper riflepatroner som ikke treffer blinken. Haglepatroner har mye dårligere kvalitet da de er vanskligere å teste, de erfarene hagleladerene skyter rev på intill 80m med hjemmelaget tungsten ammo.
Forladningen og modifiseringen av den bestemmer 90% mere åssen spredningen blir enn choken.

Jeg skal hovedsaklig lade slug og støper kulene selv, på slug er det veldig mye å spare.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke bare kjøpe en lee shellpresse for et par usle hundrelapper på ebay eller midway. For slugladingen vil jeg også anbefale en rollcrimper fra ebay eller lignende. Det gir badass shells altså
Sitat av sven Vis innlegg
Hvorfor ikke bare kjøpe en lee shellpresse for et par usle hundrelapper på ebay eller midway. For slugladingen vil jeg også anbefale en rollcrimper fra ebay eller lignende. Det gir badass shells altså
Vis hele sitatet...
presse er bare tull når du skal lade hovedsaklig slug og noen jaktpatroner.
er bedre med det gamle lee håndsett, men er sluttet å prodeseres og går for høye priser på ebay.

Har man det man trenger for å ta ut\sette inn hette og size patronen så trenger du ikke annet enn en rullekrymper og vekt i tilleg.

Og med rullekrymp kan du skyte 12\89 i 12\76 kammer da kammeret er etter målene på en skutt patron
Sist endret av PyroMann; 23. februar 2012 kl. 00:37.
Er dette rett design og konstruksjon for ei stjerne presse med 10mm stempler?
Der påkrevd stempel lengde er 20 mm?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Vil minne om at kjøp og salg ikke er tillatt via nFF/WiP, så dette får dere ta et annet sted.
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Er ikke snakk om noe kjøp og salg her, bare maskinering og tegning av pyroverktøy. Men uansett thebigt så var jo dette helt enestående og døtsrå tegning. Men for å få det helt opptimalt så jorde jeg en liten justering på de.
Dette for å lettere kunne trøkke ut stjernene av brettet uten å rasere dem. Se vedlagt.
hmm hva med å lage en egen tråd for pyro verktøy der man kan diskutere hvordam dem lages å hvilke redskaper man har god erfaringer med, eller finne dette allrede? fant ingen
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
hmm hva med å lage en egen tråd for pyro verktøy der man kan diskutere hvordam dem lages å hvilke redskaper man har god erfaringer med, eller finne dette allrede? fant ingen
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekket så het denne tråden pyro redskaper. Så da regnet i allefall jeg med at da kan også " hvordan lage et pyro redskap" diskuteres her

Allt annet innen pyroredskaper kan selvsagt også diskuteres her =).
Sist endret av sven; 23. februar 2012 kl. 19:03.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av sven Vis innlegg
Er ikke snakk om noe kjøp og salg her, bare maskinering og tegning av pyroverktøy.
Vis hele sitatet...
Vel, det er jo selvsagt ingenting i veien for det, men det var ikke akkurat det du ga uttrykk for i denne posten:
Sitat av thebigt Vis innlegg
Minner om at mye verktøy kan i stor grad konstrueres/maskineres av meg for en mye billigere penge...
Vis hele sitatet...
Men for all del, diskuter i vei. Men spørsmål som relaterer til kjøp og salg, priser etc. blir sletta. Hvis dere tar det på privaten så driter jeg langt i det.

Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
hmm hva med å lage en egen tråd for pyro verktøy der man kan diskutere hvordam dem lages å hvilke redskaper man har god erfaringer med, eller finne dette allrede? fant ingen
Vis hele sitatet...
Øh, hvilken tråd er det du poster i nå?
Sitat av BomberMan Vis innlegg

Øh, hvilken tråd er det du poster i nå?
Vis hele sitatet...
er ikke helt sikker på hva du mennr med hvilken tråd jeg poter i nå men er jo denne da:P

nei tenkte mere en egen tråd til å kunne dele bilder å tips ang egen laget utstyr

ambefalinger på utstyr på markedet

tips å videoer for bruk av utstyr

generelt pyro verktøy diskusjon denne tråden laget jeg igrun bare for å få noen ambefalinger å syntes uansett tråden ble veldig rotete med dårlig innledning

ser at den andre tråden ble slettet så får vell bare bruke denne da
Sist endret av dildo-jonny; 23. februar 2012 kl. 19:28.