Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2630
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Hola Freaks!

Det har seg sånn at jeg og en vennegjeng skal spille paintball i helgene etc for fun i skogen Det eneste problemet er hvor vi skal få lufta fra? Vi blir fort en 7-10 folk som skal spille på en gang. Pluss minus. Tanken er jo selvfølgelig en dykkertank med en fyllestasjon på. Men pga dyre dykkerflasker og har ikke funnet noen spesielt billige flasker enda lurer jeg på om dere har noen forslag til fyllestasjon eller vet om billige dykkertanker?

Dykkertanken må minst være på 200bar. Burde heller ikke være mindre enn 15L.
Vi bruker 0.8liters tanker på markørene. Vi kommer vel til å bruke rundt en 1000kuler pr gang.

Dykkertanken/lufttanken/fyllestasjonen skal fylles på brannstasjonen, mest sannsynlig.

Ikke gidd å spørr meg om trykk og psi og mye avanserte greier, da jeg ikke har så mye peiling

På forhånd takk!

Orbeck
Lokal dykkerklubb som selger tanker? Bruktmarked?
Kjøp brukt, er du heldig finner du grisebillige tanker. Prøv splat.no! Mye bra folk der forresten
Hør med gutta på splat.no
Dem har peil
Hvor bor du?

Når jeg har spilt paintball, har jeg lånt utstyr fra ED sport. De har bla dykkertank...

http://www.mamut.net/paintballweb/company.htm
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av Billy Carter Vis innlegg
Lokal dykkerklubb som selger tanker? Bruktmarked?
Vis hele sitatet...
Tja, har vel en dykkerklubb her. Men da blir det nytt, og det er som regel dyrt. Har sjekka litt på finn.no :P men har ikke fått svar enda. De har solgt komplett utstyr og, ikke bare tanken.

Sitat av Madxoc Vis innlegg
Kjøp brukt, er du heldig finner du grisebillige tanker. Prøv splat.no! Mye bra folk der forresten
Vis hele sitatet...
Prøver å skaffe meg brukt, ja. Skal sjekke ut splat

Sitat av spelley Vis innlegg
Hvor bor du?

Når jeg har spilt paintball, har jeg lånt utstyr fra ED sport. De har bla dykkertank...

http://www.mamut.net/paintballweb/company.htm
Vis hele sitatet...
Bor i Larvik.
Flere klubber som selger brukt
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du må ikke bruke gass/co2.

Har ingen et aggregat og kompressor dere kunne lånt?
Kan ikke bruke vanlig kompressor pga du trenger en spesiell en som koster ca 20.000 visst jeg ikke tar feil. Ta heller og spør din lokale dykkerklubb om dere kan låne 2-3 flasker for en grei pris , men pass på at de har fyllestasjon visst ikke så må dere event kjøpe en visst dere ikke kan låne en og de koster fra 700-1000kr
Stikk ned til brannvesenet å spør om dem kan fylle dem for dere... Har en kamerat som får luft til dykkertanken sin derfra :P
Sitat av Andersbt Vis innlegg
Stikk ned til brannvesenet å spør om dem kan fylle dem for dere... Har en kamerat som får luft til dykkertanken sin derfra :P
Vis hele sitatet...
Min pappa får også derifra. Men han kjenner flere der.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av Billy Carter Vis innlegg
Flere klubber som selger brukt
Vis hele sitatet...
Hmm, skal prøve å kontakte den lokale dykkerklubben

Sitat av Fleff Vis innlegg
Du må ikke bruke gass/co2.

Har ingen et aggregat og kompressor dere kunne lånt?
Vis hele sitatet...
Bruker ikke gass. Luft er tingen

Sitat av CookieY Vis innlegg
Kan ikke bruke vanlig kompressor pga du trenger en spesiell en som koster ca 20.000 visst jeg ikke tar feil. Ta heller og spør din lokale dykkerklubb om dere kan låne 2-3 flasker for en grei pris , men pass på at de har fyllestasjon visst ikke så må dere event kjøpe en visst dere ikke kan låne en og de koster fra 700-1000kr
Vis hele sitatet...
Ja, dem koster rundt 20k. Vil helst ikke leie, men eie selv slik at jeg kan gjøre som jeg vil. Fyllestasjon kan jeg få kjøpt på pbstore.no for rundt 400-500kr.

Sitat av Andersbt Vis innlegg
Stikk ned til brannvesenet å spør om dem kan fylle dem for dere... Har en kamerat som får luft til dykkertanken sin derfra :P
Vis hele sitatet...
Ja, har tenkt på det samme. Skal spørre dem
Stikk ned på en brannstasjon nær deg og spørr om dem har noen dem ikke bruker lenger.
Jobbet selv med å bygge brannbiler og vet at de mest sannsynlig har noen ståltanker liggende dem sikkert ikke bruker.

Fikk med meg 4 stk ståltanker sist til paintball bruk
Sitat av white? Vis innlegg
Stikk ned på en brannstasjon nær deg og spørr om dem har noen dem ikke bruker lenger.
Jobbet selv med å bygge brannbiler og vet at de mest sannsynlig har noen ståltanker liggende dem sikkert ikke bruker.

Fikk med meg 4 stk ståltanker sist til paintball bruk
Vis hele sitatet...
Såpass ! Nå har brannvesenet her akkurat flytta omtrent så dem har nok kvitta seg med alt dritt, men er jo verdt ett forsøk. Om vi kan få en tank eller to så er jo det knall. Eventuelt låne noen år
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av white? Vis innlegg
Stikk ned på en brannstasjon nær deg og spørr om dem har noen dem ikke bruker lenger.
Jobbet selv med å bygge brannbiler og vet at de mest sannsynlig har noen ståltanker liggende dem sikkert ikke bruker.

Fikk med meg 4 stk ståltanker sist til paintball bruk
Vis hele sitatet...
Ja, må sjekkes opp!