Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5552
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Hei!

Jeg bare lurer, siden jeg har konfirmasjon til Lørdag så får jeg vel litt penger

Så det jeg syntes hadde vært fett da, ok skal prøve å forklare:

Jeg har et litt skrå tak over senga mi, så det jeg syntes hadde vært da var å få tak i et veggfeste som kan henge 42" min over senga (Digg til å se på film, ikke vondt i nakken ).

Nå som jeg er inne på det så kan jeg jo også spørre om det er "farlig" for TVen da eller, om den kan bli ødelagt eller noe hvis den er litt skjev.

Har en LG 42" LCD. Har ikke noe modell nummer atm, men om det er nødvendig kan jeg skrive det i morgen

Få høre deres meninger om det og
Så lenge det er VESA-fester på TVen din leverer Future Automation flere løsninger.
Er selv svært fornøyd med produktene deres.

http://www.futureautomation.co.uk/
Trur ikke dette skal våre farlig. Pass på at du kjøper et feste som tåler mange kilo.
er ikke det litt upraktisk hvis du skal ha venner over for å se en film eller noe?:P hadde vel vært lettere å ordne en god sittestilling? en lenestol eller noe? funker fett for meg
problemet er vel heller veggen du fester det i, sjekk om plankene virker solide, og bruk alle skruene til veggfestet så går det sikkert bra
Du må feste TVen i bjelkene i veggen, og ikke bare hvorsomhelst på veggen.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Trådstarter Donor
Vangsfreaken: Det er ikke ofte jeg er mer enn meg + en til her til å se film. Hvis vi er fler så har vi en TV stue et annet sted i huset, så det går nok bra

Goophy: Takker for svar, jeg sjekka litt på nettsiden, men for meg var den litt "komplisert" :S Fant noe men om du kunne funnet fram et feste der som kan bøyes litt opp og ned som en laptop skjærm in a way ...
åja, da går det vel greit gratulerer med dagen som kommer da
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Trådstarter Donor
Takker for det !!
Hvilken type vegg er skråtaket? Gips/panel/mur?

Hvis det er panel: Bank litt på panelet på tvers av sengen, og se om du finner en bjelke. Denne må du i så fall bruke til å feste veggfestet i.

Jeg har ikke erfaring med å feste tunge ting i gipsvegger som ikke er vertikale, men jeg ville vært forsiktig slik at du ikke lager et stort hull i veggen din.
Sitat av Affe Vis innlegg
Goophy: Takker for svar, jeg sjekka litt på nettsiden, men for meg var den litt "komplisert" :S Fant noe men om du kunne funnet fram et feste der som kan bøyes litt opp og ned som en laptop skjærm in a way ...
Vis hele sitatet...
http://www.futureautomation.co.uk/cht.htm
Feks.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Trådstarter Donor
Skal få tak i et bilde til i morgen, kameraet på tlfen er ødelagt og orker ikke finne et kamera nå i kveld.

Men jeg bor på "loftet" eller det er jo et helt vanlig rom men det er altså planker på veggen..., har en bjelke rett over hue, men henger jeg den der så er den alt for lavt :P
Hvis det er panel kan du bare se etter spikerslagene
Monterte en Samsung TV hos en kompis. Veggen var av gips og det fulgte med to veggfester / anker som kunne ligne to tykke strips med metallanker. Dette var altså alt, to slike små dingser, og dette skal holde 63 tommeren! Det var litt galskap i mine øyner!
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Trådstarter Donor
Det er vel noe annet når den skal henge halvveis oppned da :P
Skal du faktisk ha et bevegelig feste har du ikke så mange andre valg enn de jeg har nevnt allerede.
Personlig hadde jeg aldri i verden turt å henge opp en TV i noe spinkelt skrap.

Med montering bør du klare komme under 60.000 for bevegelig takfeste.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Trådstarter Donor
Skal prøve å få tak i et kamera så kan dere se

Har ingen kameraer her atm, så blir vanskelig ... :S

http://i54.tinypic.com/2rrmb1f.jpg

Tegna noe jeg ser for meg det ville blitt (Tegna fort så vet det er dårlig)
Sitat av Goophy Vis innlegg
Skal du faktisk ha et bevegelig feste har du ikke så mange andre valg enn de jeg har nevnt allerede.
Personlig hadde jeg aldri i verden turt å henge opp en TV i noe spinkelt skrap.

Med montering bør du klare komme under 60.000 for bevegelig takfeste.
Vis hele sitatet...
60.000 for ett feste for tv'n?? Jøss, her skal det ikke stå på pengene værtfall!
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Trådstarter Donor
Jeg bruker ikke 60 000 på veggfeste bare så det er klart!
kjøp denne... passer til de fleste tv er solid som bare faen og koster 449 kr http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=145769800

kjøp denne den er solid som bare det koster bare 449 og den passe til de fleste tv ps den er litt tung siden den er laget i stål

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=145769800

wtf hvordan klarte jeg å skrive det samme 2 ganger