Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 579
Hei!

Har en OS-harddisk som er i ferd med å gå på en kassemaskin på jobb. Skal overføre alle data til en eksakt kopi på en annen harddisk. Hva gjør jeg?

Mvh.
dadyd
n[ inn p[ gamle harddisken, klikk CTRL+A, CTRL+C, g[ til ny disk, CTRL+V
ellers finnes det programmer som har hdd image av den.
Dette kan aller aller mest sansynlig ikke gj;res mens windows kj;rer, men kanskje et program som partision magic har en slik funksjon somrebooter og gj;r det i rebooten.
Du kaqn jo sjekke det ut >)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Noen spesiell grunn til backup?

De fleste slike kassemaskiner baserer seg på et serverbasert OS dog, de henter ut OS'et via terminal fra serveren.

Ellers kan du som Evelen prøver å si bruke et tredjepartsprogram for å kopiere ut disken offline (alternativer jeg kommer på i farten er Ghost og acronis).
dadyd's Avatar
Trådstarter
Har installert Ghost og holder på å lage et image av harddisken nå. Maskinen kjører 2000 med kasseprogrammet installert. Kasseprogrammet henter og sender hele tiden informasjon til og fra kasseserveren, så alt av logger og slikt er der. Grunnen til at jeg vil ta image er fordi det er noe skikkelig herk å sette opp alt.

Ser ut til å gå greit nå, og skriver heller på nytt om det oppstår noen problemer.