Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5378
Ok, jeg er håpløs. På lørdag mistet jeg iphonen min i vaskebøtte. Skrudde den umiddelbart av, og har tørket den etter alle kunstens regler i fire dager nå. I dag prøvde jeg å skru den på, og det ser ut til at den virker helt greit . Den lader, og blir ikke varm, men så kommer problemet:

Når jeg skrur på telefonen, står det at jeg skal koble den til i itunes. Det står også "SIM-kort ikke installert. Sett inn et gyldig sim-kort uten pin-lås for å aktivere iPhone." Så da satte jeg inn et gyldig SIM-kort uten pin-kode (vet at simkortet virker, da jeg har brukt det i en annen telefon), men den sim-meldinga står fortsatt på skjermen til iphonen. Har prøvd å restarte tlf, men meldinga kommer allikevel.

Så da tenkte jeg at jeg får prøve å koble den til i itunes. Da kommer denne meldingen opp: "itunes kunne ikke koble til iphone-enheten fordi den er låst med en kode. Du må oppgi koden på iphone-enheten før den kan brukes med itunes."

Men det får jeg jo ikke gjort! På tlf står det at jeg skal koble til itunes for å aktivere iphonen, det eneste valget jeg får på tlf er å ringe nødnumre. Så sier itunes at jeg må taste inn låsekoden før jeg kan koble til... Har prøvd å skru tlf av og på her og, samt å holde home-knappen inne samtidig som jeg kobler til tlf i itunes(har søkt litt rundt og fant noen tips, som ikke virka...).

Noen som har vært borti dette før? Jeg vet jo hva låsekoden på tlf min er, men det hjelper jo lite når jeg ikke får tastet den inn...

Iphonen har nyeste programvare installert.
Høres ut som mobilen din er vannskadet ja.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Min første tanke er at simleseren har tatt skade av vannet, det kan gjøre at softwaren tror det er enten uaktivert telefon eller at den rett og slett tror at tlf er låst med kode, dette kan også dras i sammenheng med at itunes påstår det er kode der, så noe har du nok kortslutta.

En fuktskadet telefon blir aldri reparert, men det du kan gjøre er å gå på www.mcare.no og registere den som service der, og be om PO (prisoverslag) på swap enhet.

Ingen Iphones blir nemlig reparert, de bare swappes til nye telefoner (ofte telefoner det har vært feil på før men som er utbedret og testet slik at de virker like godt)

Prisen er på ca 1780,- +mva om jeg ikke husker helt feil akkurat nå.

Det er nok den beste måten for deg å få en telefon som virker igjen

Beklager om det ikke var dette svaret du ville ha, men det er eneste løsningen fra min side.


Du kan helt på tampen prøve å holde inn "power" og "home" knappen samtidig en stund og se om den slår seg på med eplelogoen, da har du ihvertfall resatt innstillingene på Iphonen, og nettopp denne prossessen løser veldig mange feil med appleprodukter

GIG


edit: innlegg nr 300. w0op
Sist endret av Gig; 5. juli 2011 kl. 16:07.
Sanne87's Avatar
Trådstarter
Det kan godt være, men jeg mener å ha lest om andre som har hatt samme problem før, og som har klart å koble til i itunes til slutt. Men jeg finner ikke de postene igjen.

Edit:

Takker for svar. Telefonen ER låst med kode. Har prøvd å hode power og home knappen inne, og da kommer eplelogoen...

Skal sjekke ut mcare.no!
Sist endret av Sanne87; 5. juli 2011 kl. 16:09.
Vet ikke hvor du bor, men her er en veldig bra reparatør i oslo med gode priser: http://www.tkp.as/mobil-reparasjon-a-service.html
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av TKP AS
Når telefonen er fuktskadet garanterer vi ikke at telefonen fungerer 100% som før.
Vis hele sitatet...
Betryggende ^^
Sanne87's Avatar
Trådstarter
Hehe... fant http://altinett.no/ og der har de 90 dagers garanti etter rep... Noen som har vært borti de før?
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Fyfader det var latterlig dyrt. 1790 kr for å bytte skjerm på iPhone 4? Vet hva jeg skal lære meg i sommer! Kanskje bli blandt de første spesialisert på HTC?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
hvis du ser på prisen på skjermbytte, samt prisen på swaptelefon litt lenger opp vil jeg tro det har en sammenheng

Litt usikker på om "uatoriserte" servicefirma har mulighet til å swappe, men jeg hadde aldri turt å betale for å få noe som er fuktskadet reparert, det er alltid fare for senskader da fukten kan føre til kortslutning på mindre kretser som kanskje ikke er i bruk enda, så etter en oppdatering kan du oppleve at telefonen ikke virker i det heletatt da den kanskje er avhengig av nettopp denne kretsen.
Sanne87's Avatar
Trådstarter
Okay... Ja, er litt skeptisk til å få den reparert jeg og. Selv om de skriver at de tar den fra hverandre og renser den for avfallsstoffer slik at det ikke skal begynne å korrodere. Får sjekke litt rundt ang swap-telefoner da kanskje.... SURT altså, jeg kjøpte den på onsdag og bada den på lørdag. Kunne faktisk tatt det på innboforsikringa, men egenandelen der er på nesten 4000 kr. Har sånn "idiot"-innboforsikring... Tips til flere steder jeg kan "swappe" tlf? Apple?
Du har ikke reiseforsikring da..? Min ville i alle fall dekket tap eller skade av/på mobiltelefon, helt uten egenanndel også når jeg tenker meg om.
Sanne87's Avatar
Trådstarter
Nope, eneste reiseforsikringa jeg har nå, er den jeg får når jeg bruker mastercard til å bestille sydenturer osv... Hadde utvidet reiseforsikring før, men sa den opp for en stund siden. Der ville egenandelen kun vært 500 kr for ny tlf... :/ Surt det og! Og så hadde jeg faktisk "idiotforsikring" på simkortet mitt fra gammelt av, men det var netcom og da jeg kjøpte 4'ern porterte jeg nr mitt over til tele2 - uten forsikring... Typisk!! Det verste var at jeg brukte den gamle tlf (3gs) til å høre på musikk med mens jeg vaska, fordi 4'ern lå til lading. Og da jeg var ferdig med å vaske, satte jeg bøtta på kjøkkenet, tok opp tlf som lå til lading, og PLUPP, rett i bøtta.
Å kaste en liten dings som koster 5000,- kroner i vaskebøtta er ikke så lurt. Men frivillig :-)
Sanne87's Avatar
Trådstarter
Hadde nok ikke truffet hvis jeg hadde sikta :-S
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
du kan høre med eplebutikken.no mcare.no moobi.no (om jeg husker riktig er de autoriserte verksted) og eventuelt deltaservice (www.deltasoft.no)

Disse burde kunne gi deg et greit tilbud.

Neste gang anbefaler jeg at du kjøper telefonen på elkjøp, og tar med en trygghetsavtale, eller populært kalt "idiotforsikring"