Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  370 72052
Sitat av PolkagrisLaila
Nå har jeg ikke lest hele posetn, men jeg lurer på en ting:
hvorfor står det en dag at jeg har 8 ubrukte kvalitetspoeng, og neste dag at jeg har 2 ubrukte kvalitetspoeng..?
Vis hele sitatet...
Det er ikke din feil, men hvorfor i allverden får man KP for det spørsmålet?? Det er jo ingen vits å gi noen KP for et helt vanlig, enkelt å greit spørsmål.
Fordi spørsmålet i sin enkelhet er godt stilt. Man trenger da ikke å være filosof eller ha mastergrad i emnet det er snakk om. Kvalitetspoengene jeg har fått er stort sett på grunn av humoren i innlegget.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av lefsegokk
Fordi spørsmålet i sin enkelhet er godt stilt. Man trenger da ikke å være filosof eller ha mastergrad i emnet det er snakk om. Kvalitetspoengene jeg har fått er stort sett på grunn av humoren i innlegget.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er ikke litt godt stilt engang, brukeren spør jo om noe som allerede er besvart i SAMME tråd. Man bør være åtte år for å vurdere det som et godt spørsmål.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Hvor ofte resettes kp, nå mener jeg ikke de man deler ut selv, for det ble besvart tidligere i tråden her, men nå mener jeg antallet mange har og hvor man begynner på scratch igjen.
Sitat av Tias
Spørsmålet er ikke litt godt stilt engang, brukeren spør jo om noe som allerede er besvart i SAMME tråd. Man bør være åtte år for å vurdere det som et godt spørsmål.
Vis hele sitatet...
Tydeligvis en egenskap noen mente var fortjent et KP. Demokrati heter det visst. Freedom of speech...
Sitat av Chubby
Tydeligvis en egenskap noen mente var fortjent et KP. Demokrati heter det visst. Freedom of speech...
Vis hele sitatet...
Det har du rett i.

Men jeg er også enig med tias. og mister kenneth.
Det burde være en grunn for å gi KP. Og jeg syns ikke et enkelt, lite gjennomtenkt spørsmål som det burde få kp, men som sagt det er den som gir KP sitt valg, men jeg syns det er unødvendlig. Du vet chubby, freedom of speech, så sier min mening her.
Hvorfor det resettes? Rart det der. For hvis du ikke er pålogga på f.eks 5 mnd, da har man fått ca 40 kp eller noe, det er vel kanskje litt drøyt?

Polka, dette tenkte jeg ut helt selv, uten å vite svaret. Og jeg har en følelse av at du er over 8 år. (uten faktisk å se posten til lille my, for hun tenkte hvis like mye som meg.)

Det er ikke meningen å flame deg skikkelig her, men jeg syns det er litt unødvendig. Det er egentlig hele denne diskusjonen også, men jeg slenger meg på allikevel.
Sist endret av bendiks; 13. april 2007 kl. 13:37.
Sparco, jeg tror svaret på spørsmålet ditt er aldri.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Hvis en administrator kunne bekrefte det så ville det vært fint.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av sparco
Hvis en administrator kunne bekrefte det så ville det vært fint.
Vis hele sitatet...
Antall KP hver bruker har fått tildelt av andre brukere er det ingen plan om å nullstille.
tenkte på en ting...
hadde det vært en idè å innføre negative KP?
Sitat av !mats
tenkte på en ting...
hadde det vært en idè å innføre negative KP?
Vis hele sitatet...
Dette ble testet ut i begynnelsen, men regner med nso har en grunn til at vi ikke har det lenger...
Sitat av !mats
tenkte på en ting...
hadde det vært en idè å innføre negative KP?
Vis hele sitatet...
Poenget med KP er å få frem de postene som bidrar med noe til en diskusjon. Alle poster som ikke gjør det bryter med regel #7, så istedenfor å ha negative poeng (som fort bare ville gitt utslag på forsjellige meninger i en diskusjon) har vi en knapp som heter "Regelbrudd?" som du kan bruke.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Nå heter dette kvalitetspoeng, og jeg syntes det er direkte skummelt at flertallet av disse poengene deles ut til innlegg som langt i fra fortjener det. Det er sjeldent jeg ser ett innlegg som fortjener ett KP, så jeg har kanskje delt ut mellom tre til fem KP totalt.

KP er definitivt blitt misforstått av brukerne her på forumet.
Nå har jo de fleste en forskjellig definisjon på kvalitet.
Hva ville vel vitsen være hvis alle hadde samme definisjon på kvalitet, typisk? =)

edtit: sjekk ut antall poster på deg selv
Dette er et smart konsept, men mener det er viktig på en ranking å ha med en utregning på antall kvalitetspoeng i forhold til antall innlegg, dette viser bedre kvaliteten på en bruker...

Vil også påpeke dette med kriteriene for et godt svar/innlegg, har lagt merke til at noen brukere har fått billige KP.
Er det slutt på kvalitetspoengene nå? Det er ikke noen grønn knapp nederst ved side av "quote"
Det står heller ikke hvor mange KP man kan dele ut øverst på siden.

Eller er det jeg som ikke har følgt med helt? :P
Sitat av Mister_Kenneth
Er det slutt på kvalitetspoengene nå? Det er ikke noen grønn knapp nederst ved side av "quote"
Det står heller ikke hvor mange KP man kan dele ut øverst på siden.

Eller er det jeg som ikke har følgt med helt? :P
Vis hele sitatet...
mine er også vekk, tror det er fordi jeg ikke har brukt dem på mange dager og da forsvinner de jo. Når ga du et poeng sist? Og det varierer vel også når poengene forsvinner, de forsvinner vel 2 eller 3 døgn etter man fikk dem..
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Sitat av Mister_Kenneth
Er det slutt på kvalitetspoengene nå? Det er ikke noen grønn knapp nederst ved side av "quote"
Det står heller ikke hvor mange KP man kan dele ut øverst på siden.

Eller er det jeg som ikke har følgt med helt? :P
Vis hele sitatet...
Da har du ingen poeng
Åja, tenkte ikke over at de nullstilles. My bad
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå har ikke jeg giddi å lest alle de 220 postene i denne tråden, men er det bare hos meg det bugger om jeg vil gi 2 KP i samme tråd? Den første KP jeg gir ut, fungerer fint, men om jeg vil f. eks gi posten under KP også, står den bare å laster, men ingen ting skjer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ma10as
Nå har ikke jeg giddi å lest alle de 220 postene i denne tråden, men er det bare hos meg det bugger om jeg vil gi 2 KP i samme tråd? Den første KP jeg gir ut, fungerer fint, men om jeg vil f. eks gi posten under KP også, står den bare å laster, men ingen ting skjer.
Vis hele sitatet...
Kor mange KP har du tilgjengelig? Det bøger ikkje med meg, men eg får det symptomet du beskriver om eg er tom for kp.
Ah, ser nå at jeg ikke har fler KP. Knappene forsvant nok ikke fordi jeg ikke oppdaterte siden?
Hvis du har 1 KP tilgjengelig og deler det ut så forsvinner ikke knappen før du oppdaterer. Hvis du prøver å gi et nytt KP står den bare å laster slik du beskriver, fordi du er tom og kan ikke gi KP
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Det er nå fikset, og knappene forsvinner fra alle innleggene i tråden du er når du bruker ditt siste poeng.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Beklager at jeg drar opp en gammel tråd, og ikke sjekker om det jeg tar opp, er tatt opp fra før i tråden.

Jeg er ikke uenig i at KP bidrar til generell post-kvalitet her på forumet, men jeg har fått inntrykk av at 90% av KP havner i rusmiddel-delen av forumet. Så snart en eller annen hobbynærkis har tatt seg en meter meth i helga, deles det ut KP i hytt og gevær. Jo flere rosa elefanter og flyvende møbler jo bedre.

Nei jeg er ikke bitter, ettersom jeg ikke poster stort med KP i baktankene. Jeg syntes bare det er litt morsomt. Etter KP systemet kom har jeg som vanlig bruker (hvis man ser bort fra tilgangen til VIF), fått mer og mer inntrykk av at jeg henger på et hardbanka narkis-forum der det hender en sjelden gang at rusmisbrukerne har fått datatrøbbel eller tatt et par bilder på syretrip.

Jeg har egentlig ikke forslag til forbedringer, bare poengterer mitt synspunkt på sånn jeg ser nFF utvikler seg. Dette er heller ikke ment personlig og jeg har ingenting imot folk som eksperimenterer med all verdens kjemikalier. Måtte bare lette litt på trykket.
Sitat av Skrekkugle
Beklager at jeg drar opp en gammel tråd, og ikke sjekker om det jeg tar opp, er tatt opp fra før i tråden.

Jeg er ikke uenig i at KP bidrar til generell post-kvalitet her på forumet, men jeg har fått inntrykk av at 90% av KP havner i rusmiddel-delen av forumet. Så snart en eller annen hobbynærkis har tatt seg en meter meth i helga, deles det ut KP i hytt og gevær. Jo flere rosa elefanter og flyvende møbler jo bedre.

Nei jeg er ikke bitter, ettersom jeg ikke poster stort med KP i baktankene. Jeg syntes bare det er litt morsomt. Etter KP systemet kom har jeg som vanlig bruker (hvis man ser bort fra tilgangen til VIF), fått mer og mer inntrykk av at jeg henger på et hardbanka narkis-forum der det hender en sjelden gang at rusmisbrukerne har fått datatrøbbel eller tatt et par bilder på syretrip.

Jeg har egentlig ikke forslag til forbedringer, bare poengterer mitt synspunkt på sånn jeg ser nFF utvikler seg. Dette er heller ikke ment personlig og jeg har ingenting imot folk som eksperimenterer med all verdens kjemikalier. Måtte bare lette litt på trykket.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at nFF holder på å bli like mye narkoforum som IT, men jeg tror ikke KPsystemet har noe med det å gjøre.

Jeg vet at det er mulig å skjule kontaktkultur, men jeg syns det skulle være mulig å skjule bare rusmidler, siden til tider er 70% av alle emner på forsiden rusmidler tråder. Jeg vet det er tatt opp før, men lurer bare på hvorfor svaret er nei, siden nFF egentlig er et ITforum.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
KP har nettopp gjennomgått en forandring.
Du har nå tilnærmet uendelig med KP å dele ut (en del restriksjoner for å forhindre fjusk).

I den anledning fjernet jeg alle KP som har blitt delt ut (10,000 ca), men med tanke på at man ikke lenger er restriktert til et par stykker om dagen så kommer det til å jevne seg raskt ut igjen.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Kan man gi bort KP i det uendelige nå? Er det det du mener? Jeg kan ikke gi bort noen nå.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Bare litt startvansker, og jeg fikser det nå
Har jeg misforståt? Jeg kan ikke gi vekk noen KP i det hele tatt.
Ikke jeg heller, forøvrig. Og å slette alle kvalitetspoengene er det kjipeste du har gjort, nso! Jeg som hadde samlet og samlet; nå må jeg begynne helt på nytt igjen.. Hadde *nesten* rundet nFF nå!
Sitat av Diablo
Har jeg misforståt? Jeg kan ikke gi vekk noen KP i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Patience child, les nå hva mannen skriver.
jaG
Produktutvikler
Nå vil det forhåpendligvis kommer mange gode innlegg, slik at folk kan få "tilbake" KP
comi, det trenger jeg ikke. Jeg får all min glede av å se deg forsøke å poste negative kommentarer, også faile fantastisk
Jaja, og jeg som hadde hele 4stk

Synes mer synd på Dexter egentlig
Tar dette både positivt og negativt. Jeg var fornøyd med mine 22 kvalitetspoeng, men samtidig så er det godt med en ny frisk start. Hva fikk deg til og gjøre dette nso? Har sett noen forslag før som nevnte akkurat dette med og gi bort uendelig med KP, hvorfor slo dette igjennom?

Bare et lite forslag, hva med og gjøre så det ikke går ann og gi KP til vif's og crew? Jeg vet vi har mange dyktige i crew og vif's som fortjener alle sine KP, men minuset med KP til vif's og crew er nettopp at de er crew og vif og blir derfor hivd KP etter. Vif's og crew har jo sine egne forum de kan være i som plaster på såret. Er jo mye bedre og se hvilken vanlig bruker som kommer med mest support og diskusjon og blir KP-hore enn at en fra crew eller en vif blir det når disse har blitt belønnet med vif-forumet for godt arbeid som KP skal vise.
Noen vif's eller bare dexter? Ble jo lei av kvalitetspoengene han fikk kastet etter seg.

Dette ble kanskje utrolig dårlig forklart, men er tanker jeg har hatt rundt dette som passer perfekt og komme med nå. Om dette er aktuelt, så er dette kanskje den perfekte tiden og gjøre det i, nå som alle er nede på 0 igjen?
Dette er på ingen måte hat mot crew og vif's, men vil bare høre hva andre på forumet tenker om det og om det kanskje er aktuelt?

Man kan jo se på Topp 10 brukere med KP nå. 1-7 er vif's, og den oppdatering med KP kom kvart over 9.
Jeg må igjen bare si at dette er ikke noe hat over crew og vif's, men hadde vært mer interessant og se hvilken normal bruker som kan komme på topp. Kan hende dette virker ganske dumt, egentlig? Kanskje skulle heller KP forsvinne? Vil også som sagt høre hva andre på forumet synes.

Edit; Jeg har heller ikke fått KP.
Sist endret av Christian; 1. oktober 2007 kl. 23:15.
Er det ikke mulig å gjøre noe med fargen på den?

Hadde vært snasent med et knapp som var lik designet man har valgt.
Jeg synes Christian sin post tok opp noe interessant. Dette med å skille mellom VIF/crew og dere "dødelige useless".

Selv tror jeg grunnen var for å pushe meg til å legge ut mer om mine seksuelle eskapader. And yes, there's more.

btw: jeg har ikke KÅPE å gi ut
Sist endret av Goda; 1. oktober 2007 kl. 22:54.
Jeg som hadde lagt all min sjel i å få taki de 2 KP jeg hadde
Sitat av Starra
Er det ikke mulig å gjøre noe med fargen på den?

Hadde vært snasent med et knapp som var lik designet man har valgt.
Vis hele sitatet...
Ja, det hadde tatt kaka
Sitat av Popp
Jeg som hadde lagt all min sjel i å få taki de 2 KP jeg hadde
Vis hele sitatet...
Jeg og mine 5 og
Overaskende, men dog bedre enn før
Kan fortsatt ikke gi kp, bare meg? Virker som om alle andre kan...
Kanskje noen begynner å gi KP på hjelpsomme svar i tillegg til triprapporter og amatørfoto
Hehe.. Wow, litt spennende prosjekt dette. Det er som når økonomien i et samfunn devalueres; slik som man f.eks. har sett i Argentina. Den ene dagen er man rik hvis man eier 100 kr, og den andre dagen er man fattig hvis man eier 1 million. Spørsmålet er hvordan det nye KP-systemet vil fungere; når man har uendelig av en valuta, bruker man ikke da mer penger på tullball? Nå er jo plutselig alle på nFF blitt "KP-millionærer"...

Men det kan hende det fungerer bedre da. Man får i hvert fall litt mer spredning av poengene; og kanskje, som Skrekkugle sier, så går ikke rus-hodene (excuse my french) og hamstrer på kvalitetspoeng frem til de ser neste tripp-rapport - for så å starte en ekte KP-orgie.
Ser at det er mange som ikke kan gi kp ennå. Hadde det vært en fordel å restartet kp-systemet en gang til slik at alle starter lik igjen ?
Jeg skjønner ikke helt greia..

Syntes det var bra at KP var noe man delte ut til poster som var velformulerte og informative. Det var liksom litt stas å få dem, og jeg følte at det betydde noe når jeg delte dem ut. Det at de var en smule sjeldne gjorde at de i større grad ble spart til poster som var av en viss kvalitet.

Nå kommer de til å slenges ut hver gang en eller annen er enig i en liten bagatell-post.
"Faen, fet film as!"
Vis hele sitatet...
"Ja, KP!"
Vis hele sitatet...
Dermed mister et kvalitetspoeng all verdi, og KP-systemet blir helt meningsløst. I hvertfal i mine øyne.. Men jeg håper jo jeg tar feil...
Sist endret av mentalmelt; 1. oktober 2007 kl. 23:52.
Sitat av mentalmelt
Dermed mister et kvalitetspoeng all verdi, og KP-systemet blir helt meningsløst. I hvertfal i mine øyne..
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt om jeg er enig der. Jeg tror nok det kommer en KP-boom i begynnelsen nå, men etterhvert som KP blir kjedelig, så tror jeg nok folk også deler de ut med litt mer omtanke. Det blir spennende å se hva som skjer
Spennende og spennende. Kall meg en konservativ gammel grinebiter men jeg likte det som det var..