Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 383
Jeg får denne feilen ved lagring: https://www.dropbox.com/scl/fi/1bdud...d5iuj2drb&dl=0

Jeg har Blender-filene mine på en ekstern hdd. Det har fungert utmerket hittil. Det som jeg gjorde, var at jeg leste inn en eksisterende prosjektfil, sansynligvil Blender 3.6, (har nå 4.0) jeg gjorde en endring og skulle bare lagre den i den samme filen, og trykte derfor ctrl-s. Da fikk jeg denne feilen. Jeg testet så ved å lagre til et annet filnavn: det gikk helt ok. Neste skjede når jeg startet pc dagen etter: da fikk jeg feil på hdd og den må repareres. Den fungerer bra etterpå, så hva skjedde? Har 55000 filer på den så kan ikke sjekke om noen er borte. Dodecha nevnte noe om at det blir klabb hvis jeg blander 2 blender-versjoner.

Jeg kan godt forklarte hele historien hvis nødvendig, men da blir det et laaangt innlegg.

Jeg driver nå og tar backup av disken, tør ikke prøve igjen før det er gjort.
Høres ut som disken din er nesten dau og det har ingenting med hva slags program du lagra med. Det skjedde bare tilfeldigvis med blender.

Lykke til med backup og kjøp deg en ny disk.
Sist endret av Expialidocious; 4 uker siden kl. 15:32.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Høres ut som disken din er nesten dau og det har ingenting med hva slags program du lagra med. Det skjedde bare tilfeldigvis med blender.

Lykke til med backup og kjøp deg en ny disk.
Vis hele sitatet...
Før et sånt drastisk tiltak så foreslår jeg å gjøre et forsøk med google.

F.eks
Sitat av Dough Vis innlegg
Før et sånt drastisk tiltak så foreslår jeg å gjøre et forsøk med google.

F.eks
Vis hele sitatet...
Jeg trodde muligens det var noe sync feil eller noe sånt, da samme feil skjedde endel med Google drive pga den låser mappen når den syncer.

Men han nevner ikke noe om flere filer med referanser til hverandre.

I tillegg så fikk han feilmelding på disken og måtte reparere. Høres ut som døde sektorer på disken for min del.
OK. Skumleste flere svar og kan ikke tolke det til at dette skal ha noe med disken å gjøre.
KVAKKsalver
Trådstarter
Disken er ikke 2 år engang. Litt tidlig med feil på den? Den kostet jo nesten 4k. Jeg åpnet en Blender-fil, redigerte litt og lagret den tilbake med samme navn. Har gjort det i årevis. Jeg har 2 pc-er i drift nå, da den ene skal til reparasjon snart. Den ene hadde blender 3.6 og den andre Blender 4.0 og disken ble flyttet litt fram og tilbake. Etter dette ble begge oppgradert til 4.0. Skjer det samme. Kanskje det er noe feil i Blender og jeg må vente på 4.1? Backup 49% ferdig og 19 timer igjen. Sukk.