Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1335
Er det noen som har erfaringer med port forwardinger med VPN? Jeg kjøpte en konto hos PIA nå i ettermiddag men klarer ikke å åpne porter. Jeg er idiot på nettverk og slikt, for å ha det sagt.

Jeg får tildelt en port av PIA, legger den inn i torrentprogrammet mitt men er fremdeles ikke connectabel, altså så er ikke porten åpen. Jeg var det tidligere uten VPN ved hjelp fra portforward.com. Må jeg gjøre noe i ruteren også? Jeg prøve å bare endre portnummeret i ruteren fra gammelt til "nytt" portnummer, men det funker ikke.

Noen som har peiling?

Edit: Har problemet noe med statisk IP å gjøre? Jeg har/hadde statisk IP før VPN og den er jo lagt inn i ruteren. Jeg regner ikke med at PIA tilbyr statisk IP, så da er det vel kanskje ikke noe å gjøre?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sjekk firewall på pcen din.

Portforwarding i ruter har ingenting å seie så lenge VPN funker.
Sikkerpå at du har inngående trafikk?
Prøv å teste med CanYouSeeMe.org - Open Port Check Tool.
Jeg hadde nøyaktig samme problem. Klarte ikke å connecte til tracker, ei heller å seede. Dette var med Witopia. Løsningen for meg var å bytte til privatevpn.com. Da funket alt som det skulle uten stress. Men sånn konkret tips for å få det til med PIA, det har jeg desverre ikke.
Det ser ut til at pga den store trafikken PIA har, så er det ganske mange trackere som blokkerer de. Om det er det som er ditt problem vet jeg ikke. Den eneste trackeren jeg får til å virke med de er udp://open.demonii.com:1337 , alle andre blir det "Connection timed out" på.
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Løsningen ser ut til å være å bruke PIA sin socks5-proxy i tillegg til VPN, samt å drite i portforwardingen på ruteren som Slashdot nevnte. Nå laster jeg både opp og ned med god hastighet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Løsningen ser ut til å være å bruke PIA sin socks5-proxy i tillegg til VPN, samt å drite i portforwardingen på ruteren som Slashdot nevnte. Nå laster jeg både opp og ned med god hastighet.
Vis hele sitatet...
Det høres ut som smør på flesk. Socks5 forwarder data på applikasjonsnivå, og ikkje nettverksnivå, og vil difor kun fungere i det programmet du har sett til å nytte socks-proxy.

Kutt ut VPN om du nyttar socks-proxy.
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Rart. Jeg er 72% sikker på at det sto på sidene til PIA at man skulle bruke begge. Skal teste mer i morgen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Rart. Jeg er 72% sikker på at det sto på sidene til PIA at man skulle bruke begge. Skal teste mer i morgen.
Vis hele sitatet...
Mulig dei kun tillet socks gjennom vpn eller noko slikt, men eg kan faktisk ikkje sjå spesielt gode grunner til å nytte begge.