Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 996
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bestilt ny telefon gjennom forsikring så den er grei, tlf knuser jeg med hammer.
Men om jeg skulle ha blitt innkalt til avhør, for aktivitet på snapchat kontoen. Som da var koblet til min tlf og IMEI nummer.
Hva er mest plausibelt å si for å distansere meg fra det. At noen stjal tlf min i fylla og at jeg fant den dagen etterpå ? var snakk om noen hendelser en enkelt kveld på snapchat brukeren.

trenger noen med en litt bedre kriminell hjerne enn det jeg har.

takk på forhånd!
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Si du mistet telefonen på byen. Inne på en uteplass da den lå på bordet mens du kjøpte øl.

Mer enn det vet du ikke.
Politiet er nok smartere enn deg, så hvis du tror du klarer å outsmarte de, så ligger de allerede to skritt foran.

De klarer å se dato for snapaktivitet.
De klarer å linke den til telefonen som er nå ødelagt og er levert tilbake til mobiloperatøren din.

Blir det ikke litt suspekt at telefonen din tilfeldigvis blir knust, kort tid etter du har utført shady aktivitet på snapchat?
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du hadde heller ikke kode på telefonen. Så endte du opp med å bruke jobbtelefon (om du har det) istedenfor i håp om at du ville få en telefon e.l om at den var funnet.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja at jeg er noe smart skal jeg vertfall ikke skryte på meg, regner ikke med å klare å outsmarte di. Heller komme med et potensielt scenario som de ikke kan utelukke. Og ting skal vel bevises. Dette er 1.5mnd siden. og jeg har brukt telefonen til nå.

Kan jeg foreksempel si at telefonen min forsvant da jeg var på rehab, og fant den på vaskerommet dagen etter. Jeg har ikke kode. Og oppdaget at jeg var permanent banna ifra snapchat?

Det er snakk om en sprekk på rehab, der jeg tok amfetamin og blir totalt idiot på det stoffet.

Søker ingen medlidenhet, bare vert greit å hatt en liten plan klar om de skulle dukket opp.

Setter pris på alle svar.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Politiet er nok smartere enn deg, så hvis du tror du klarer å outsmarte de, så ligger de allerede to skritt foran.

De klarer å se dato for snapaktivitet.
De klarer å linke den til telefonen som er nå ødelagt og er levert tilbake til mobiloperatøren din.

Blir det ikke litt suspekt at telefonen din tilfeldigvis blir knust, kort tid etter du har utført shady aktivitet på snapchat?
Vis hele sitatet...
Ja alt dette stemmer, mener bare å ha en forklaring på at det ikke var jeg som disponerte telefonen min i det tidsrommet. Det kan di jo ikke bevise hvem som trykket på telefonen vell.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Si du mistet telefonen på byen. Inne på en uteplass da den lå på bordet mens du kjøpte øl.

Mer enn det vet du ikke.
Vis hele sitatet...
Ja er noe sånn jeg vil si, men jeg har jo telefonen skal bare knuse den før jeg sender den inn til forsikring, får ny telefon i morgen.

Men at den ble stjålet og at jeg fant den igjen da evt. Og at det var blitt utført shady aktivitet på den.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja er noe sånn jeg vil si, men jeg har jo telefonen skal bare knuse den før jeg sender den inn til forsikring, får ny telefon i morgen.

Men at den ble stjålet og at jeg fant den igjen da evt. Og at det var blitt utført shady aktivitet på den.
Vis hele sitatet...
Det virker jo helt merkelig om du knuser den, sender den inn til forsikring og får ny telefon med ny imei? Kødder du med meg?
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det virker jo helt merkelig om du knuser den, sender den inn til forsikring og får ny telefon med ny imei? Kødder du med meg?
Vis hele sitatet...
forstår jo at det er merkelig, men jeg må da få lov og anskaffe meg en ny tlf? kan aldri mer bruke snap på denne. Og det er det jeg bruker til å holde kontakten med venner.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
folk knuser jo telefonen sine ofte ved uhell, og det er snart 2 mnd siden "udåden"
Anonym bruker
"Skeptisk Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Si noen på rehab tyvlånte tlf din og du er ikke sikker på hvem det var. Sålenge det ikke er super grovt gidder de ikke sjekke ut mere.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingen gidder bruke ressurser på å hente ut "en sprekk på rehab, der jeg tok amfetamin og blir totalt idiot på det stoffet" så du kan sannsynligvis slappe av. Det er mer sannsynlig at noen deler snappen din videre om de har onde hensikter.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
yes, får vel bare slappe av. Takker for svar ivertfall.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du skjønner vel at du ikke kan knuse din egen telefon som du ønsker at politiet skal tro på at er stjæli, for så å få ny pga den er knust?
Politiet er ikke så dumme.
Anonym bruker
"Allergisk Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan man virkelig lure forsikringsselskaper så lett? Bare ta en hammer og knuse mobilen og sende inn og få ny mobil?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan man virkelig lure forsikringsselskaper så lett? Bare ta en hammer og knuse mobilen og sende inn og få ny mobil?
Vis hele sitatet...
Hvis det er såkalt "idiotforsikring" (trygghetsavtale) som man kjøper sammen med telefonen, så dekker den så og si alt, men koster også skjorta. For andre forsikringer må man lyve ganske mye, for de vil ha detaljer om hendelsesforløpet og muligheten til å vurdere om den kan repareres e.l.

Melder man inn tyveri, vil de gjerne ha kopi av anmeldelsen, og beskrivelse av hendelsesforløpet for å vurdere avkortning for idioti. Er den knust vil de ha bilder og ha den på verksted for vurdering, og det er en høy egenandel for slike skader. Man kan lure de med en lang og intrikat historie, og det kan hende at de tror på deg første gangen, men om dette skjer flere ganger så vil de bli mistenksomme. Du risikerer også at de går i full etterforskningsmodus allerede første gang du melder inn noe. De sjekker for manipulerte bilder, skader som ikke matcher beskrivelsen og har en del triks for å avdekke sannheten.

Blir du tatt for svindel så vanker det tilbakebetaling pluss en saftig bot og fengsel i inntil 6 år. Så ja, absolutt mulig, men mye arbeid og risiko for noen skarve tusenlapper.