Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 905
Learning by doing
Undef's Avatar
760 i SLI krever meget mye strøm, er du kresen på regninger (deg eller foreldrene dine) ville jeg kjøpt et 780 istedet.

Jeg stemmer for 780
En god regel er å kjøpe ett kort istedet for to. Dette for det meste på grunn av enklere kompatibilitet. Et problem som kan oppstå er blant annet microstuttering.
Sitat av Undef Vis innlegg
760 i SLI krever meget mye strøm, er du kresen på regninger (deg eller foreldrene dine) ville jeg kjøpt et 780 istedet.

Jeg stemmer for 780
Vis hele sitatet...

Noe forskjell på alle disse gtx 780 som ligger ute på komplett?

http://www.komplett.no/search?catego...jermkort&q=780

Alt fra MSI, Zotac, Gigabyte til Asus? Eller er bare dette merker på kortet?


Hva skal jeg velge?
Altså.
Man vil kjøre 780 i SLI.
Ikke 760.

Merke?
Her velger du en på magefølelsen.
Ender den opp i søppelkurven, bytter du merke neste gang.
Lever den da du skal kjøpe nytt, kjøper du samme merke.
Sist endret av Rolsen Royce; 26. januar 2014 kl. 13:49.
Det er litt forskjell. Forskjellige merker kan legge til sine egne detaljer, slik som egen PCB (kretskort), kjøler, og noen andre deler. Personlig vet jeg at ASUS sitt kort er veldig godt, men har ikke satt meg veldig godt inn i alternativene. Det kan hende ZOTAC-kortet er bedre for alt jeg vet. Alle fungerer omtrent likt dog.
intel core i7 2600k bra nok for 780?

Overclocking har jeg ikke noen greier på.
En 2600k holder nok ja. Det er ikke så veldig mye ekstra ytelse som har kommet med de siste generasjonene fra Intel, men heller mye lavere strømforbruk. Synes å huske at det er omtrent 15% ytelse-forskjell mellom 2500k og 4560k (2. og 4. generasjons i5), vil tippe det er omtrent den samme forskjellen mellom generasjonene på i7-siden også.
Sitat av Akuma Vis innlegg
http://www.technobuffalo.com/2014/01...raphics-cards/
Kan kanskje være en vurderings sak.?
Vis hele sitatet...
Nå kommer nok begge de kortene til å koste mer enn 4k.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Altså.
Man vil kjøre 780 i SLI.
Ikke 760.

Merke?
Her velger du en på magefølelsen.
Ender den opp i søppelkurven, bytter du merke neste gang.
Lever den da du skal kjøpe nytt, kjøper du samme merke.
Vis hele sitatet...
Nei det er jeg ikke helt enig med deg i.
Man sikter jo naturligvis mot merker man vet lever gode og stille kjøleløsninger, og har kvalitet.
Zotac, sapphire og gainward er greit å styre unna.
EVGA, Asus og MSI kan sakene sine.
Asus med sine DCU2 kjølere er vel blant de stilleste, om ikke de stilleste og klokker bra.
EVGA har høyest kvalitet, best komponenter og den råeste garantien. Dog ikke like stille. Men de klokker soleklart best.
MSI er gode allroundere, og har vel en og annen verdensrekord i klokking med sine lighting modeller.
Sist endret av CHillZoNE; 26. januar 2014 kl. 18:00.
Kjøp en 780 du så kan du kjøpe en til og kjøre SLI i senere fremtid