Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2613
#1 Doctor Who fan
22 0
Jeg dro ut hodetelefon pluggen for fort, så nå er pluggen brukket av inni datamaskinen. Windows registrerer det som at hodetelefoner er plugget i så høytalerene fungerer ikke. Jeg bruker en HP laptop med IDT Audio. Har prøvd å dra ut pluggen men den henger fast.

Hvordan kan jeg deaktivere headphone jacken eller få windows til å spille lyd fra høytalerene?
Ta en qtips, klipp av enden, smør på en liten dæsj superlim, put qtipsen på den brukne jacken, dra den ut når limet stivner til.

Du trenger:
Qtips
Superlim
Hansker, hvis du er uforsiktig med superlim
Stødige hender
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Fyrstikk+superlim, kjempelett.
#1 Doctor Who fan
Trådstarter
22 0
Har prøvd det. Funket ikke
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Da prøver du på nytt, og med bedre superlim.

Vedmindre pluggen er helt ny eller du klarte og lime fast pluggen kommer det til å fungere.
Sitat av TARDIS Vis innlegg
Har prøvd det. Funket ikke
Vis hele sitatet...
Da har du ikke prøvd godt nok.

Har du bra superlim?
Eventuelt prøv å slip litt på Qtipsen for å få en bedre overflate som limet kan feste seg på.
#1 Doctor Who fan
Trådstarter
22 0
Har prøvd me ca 10 forskjellige limer. og 20 forskjellige teknikker. Funket ikke
klipp/koble av ledningen inni pcen?
windows?

Isåfall, kontrollpanel->søk på lyd-> da kommer det opp en liste med alle lyd enheter->velg pc høyttalerne og sett som default.

eventuelt sound om du har engelsk windows.
Sist endret av seimannen; 19. juli 2013 kl. 23:33.
Sitat av seimannen Vis innlegg
windows?

Isåfall, kontrollpanel->søk på lyd-> da kommer det opp en liste med alle lyd enheter->velg pc høyttalerne og sett som default.

eventuelt sound om du har engelsk windows.
Vis hele sitatet...
Hvis man har koblet til hodetelefoner er det det som er standard høytaler. Man kan sikkert deaktivere hodetelefonporten, men det er vel litt tricky
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Sitat av Redfreak Vis innlegg
Hvis man har koblet til hodetelefoner er det det som er standard høytaler. Man kan sikkert deaktivere hodetelefonporten, men det er vel litt tricky
Vis hele sitatet...
Er det ikke bare å høyreklikke og trykke "deaktiver"? Kan ikke sjekke er på Mac
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Du kan jo skru den opp og løsne noen ledninger?

Sitat av ZayCuBez Vis innlegg
Er det ikke bare å høyreklikke og trykke "deaktiver"? Kan ikke sjekke er på Mac
Vis hele sitatet...
Først tenkte jeg bare "hvorfor kan han ikke sjekke på Mac?", men så la jeg merke til at det involverte høyreklikking
Trur dette er driver-avhengig. På min pc med ViA lydanlegg får jeg bare opp en output i windows' control-panel. Men kan velge å sette lyden til høytalere, hodetelefon eller begge deler i ViA-kontrollpanelet.

Har du alle drivere du skal? Dersom du har det og det fremdeles ikke går så kan du jo prøve med drill og et tynt borr
Eventuelt USB-lydkort til billig penge da.
De fleste 3.5mm jacks har gummi/plast på innsiden. Selv skjedde dette med meg, varm opp en nål med en fyrstikk, stikk den inn og la den kjøle seg ned. Så er det bare å dra ut, fikset mobilen min.