Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1044
Skal bygge meg en liten og grei Htpc og lurer på det med skjermkort, lyd og kobling av dette sammen med en hjemmekinoreceiver.

Har en Denon-avr-x3200w so mhar en haug men hdmi innganger kan jeg da kjøpe dette skjermkortet: https://www.komplett.no/product/5806...-5450-1gb-ddr3

og så bruke hdmi'en som lyd og bilde ut?
Sist endret av Sterol91; 16. september 2015 kl. 20:39.
Jeg ser egentlig ikke det helt store poenget i å kjøpe et skjermkort til 400 spenn når stort sett alt av hovedkort har hdmi ut og intel-gpu funker finfint

Men, for å svare på spørsmålet: ja, det kan du. Du må bare angi at det er hdmi-interfacet som er lyd ut også
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Kunne du linket til ett slikt hovedkort? så jeg kan kjøre lyd og bilde ut av hdmi'en?
Kjøret selv ett radeon 5850 kort jeg hadde liggende. Fungerer utmerket med bilde og lyd. Eneste er at Windows 10 ikke støtter 5.1 surround gjennom Hdmi enda...
Kjør lyd gjennom SPDIF, noe hjemmekinoreceiver din bare må ha. Alle hovedkort har dette, men noen har bare en header(da må du finne et "kort" med selve utgangen selv om det ikke fulgte med hovedkortet)

Med SPDIF får du iallefall 5.1 dolby
Kjører DTS HD Master (5 høytalere) til min forsterker. Bruker hdmi ut på hovedkortet (Asus Z97-a). Prosessoren er 4790k. Bruker Windows 10. Nå bruker jeg mest denne til å se blu-ray filmer. Ser ingen grunn til å måtte kjøpe ekstra skjermkort eller kjøre spdif...
Sist endret av sweem; 20. september 2015 kl. 02:15.