Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1362
Hva i alle dager skal du med SSD til 2800 kr? Bare for bragging rights? Kommer ikke til å bety noe særlig til daglig bruk over en SSD med ~500 MB write og read. Bortkastet penger for en gaming rigg spør du meg. Da bør pengene heller gå i GPU, for den du har plukket nå blir en stor bottleneck.

Er det noen grunn til at du absolutt skal ha AMD?
Sist endret av danielsk; 26. oktober 2014 kl. 15:11.
Hva er grunnen til at du har gått for AMD A10 i dette tilfellet egentlig? Det virker litt rart å gå for en CPU som er såpass svak for sin prisklasse å være, når det ikke ser ut til at du har tenkt å benytte deg av den integrerte GPUen den har uansett. I den prisklassen og med dedikert GPU ville jeg heller gått for Core i5.
Skal du ha AMD i en så dyr PC skal du i allefall IKKE gå for en quadcore, gå for en AM3+ octacore.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Skal du ha AMD i en så dyr PC skal du i allefall IKKE gå for en quadcore, gå for en AM3+ octacore.
Vis hele sitatet...
Mtp at ingen spill utnytter mer enn 4 kjerner (ok kanskje noen?) så vil 4 kjerners være bedre enn 8, fordi i en 4 kjerners prosessor er de 4 kjernene bedre enn 4 kjerner hos en 8 kjerners.
Til 10k det er no-brainer her

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...C-1B09ACCE9713



Hva slags skjerm har du?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skjerm: en billig elkjøp tilbuds samsung HD skjerm(1080p max)

Etter mye om og men blir det nok til Intel også denne gangen.
Produktene jeg sitter igjen med og trenger input på nå er:

Corsair Vengeance Pro Series DIMM 240-pin 8GB 2133MHz CL9
899,00 kr


OCZ Radeon R7 Series 120GB OCZ Radeon R7 Series 120GB
799,00 kr


Er denne verdt prisen eller burde jeg gått for Crucial MX100 som ser ut til å være veldig populær

Intel Core i5 4690K / 3.5 GHz prosessor LGA1150 Socket
1 999,00 kr


Corsair HX750i 80 PLUS Platinum
1 299,00 kr


HX serien er av de gode ja? hørt mye negativt om CX serien

ASUS Z97-A LGA1150 Socket ATX
1 199,00 kr


Andre HK til i5-4690k jeg burde vurdere? Kommer til å gå for et AMD Radeon R9 280X så crossfire blir nok ikke aktuellt uansett
Sist endret av HabbaLaBiba; 10. november 2014 kl. 17:19.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg hadde byttet SSD til Samsung 840 EVO, da den er billigere, og ikke en "gaming" SSD. HX serien er god, det er CX og AX serien som det er endel problemer med. Og det hovedkortet støtter jeg, skulle ha en slik selv for en stund siden, ettersom det var ett godt hovedkort etter litt research
Ser at komplett har inne noe de kaller ASUS Z97-AR, men finner ingen forskjell på det og -A... Noen som vet forskjellen?
Vet mange har klaget på fargen til ASUS Z97-A, men det må da mer til for å lage en egen modell?
Hvorfor må det mer til? Det koster sannsynligvis lite å produsere samme kort med annen farge, og en R bak navnet. Forøvrig ser jeg at Z97-AR mangler DVI.

Hva slags forskjeller er det du forventer, egentlig?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
At hovedkortet mangler DVI er jo latterlig.. Hva skal du med det når du har GPU?
Gikk nå for et Sapphire Radeon TRI-X R9 290X 4GB "OC", sjekk prisforkjellen fra dustin da
Dustin sin var veldig overprisa. GTX970 er forøvrig et bedre kort enn R9 290X.

Sitat av HanDuck Vis innlegg
At hovedkortet mangler DVI er jo latterlig.. Hva skal du med det når du har GPU?
Vis hele sitatet...
Kan være nyttig i oppsett med flere skjermer, da man kan drive 1-2 skjermer med igpu i tillegg det som er koble på gpuen.
Sist endret av danielsk; 11. november 2014 kl. 16:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.