Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 618
Hei.
Synest filoverføringen fra/til min Asus RT-68U med USB 3.0 disk er veldig lav.
Ved overføring av store filer ligger jeg på ca 25Mbps med TeraCopy og ca 22Mbps med Windows utforsker. Kjører Win7 Professional.
Har et Intel AC nettverkskort og er tilkoblet med 866,7 Mbps. Laptopen er ca 3m unna routeren, så signalstyrken er veldig god. Har også oppdatert router til siste programvare.
Harddisken er en WD Blue satt i ICY BOX IB-351 kabinett.

Noen som vet hvor flaskehalsen sitter?
it has a 300 Mbps external data transfer rate
Vis hele sitatet...
http://www.ebay.com/gds/Western-Digi...7708809/g.html
=37.5MBps
http://www.matisse.net/bitcalc/?inpu...otation=legacy

Hvor de siste ~10 MBps forsvinner, aner jeg ikke, men blir veldig glad hvis noen kan forklare det her
Trådstarter
6 0
Kjøpte HDDen på komplett.no og i følge spesifikasjonene har denne 600 Mbps, så problemet bør jo hovedsaklig ikke ligge der.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av MadAss Vis innlegg
Kjøpte HDDen på komplett.no og i følge spesifikasjonene har denne 600 Mbps, så problemet bør jo hovedsaklig ikke ligge der.
Vis hele sitatet...
Det er antakeleg hastigheten på S-ATA-bussen i disken.

Ser du faktisk på megabit, eller ser du megabyte? Windows viser by default megabyte per sekund, ikkje megabit per sekund. Har du 22Mb/s er det tregt, har du 22MB/s er det god hastigheit for å vere WLAN.
Trådstarter
6 0
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er antakeleg hastigheten på S-ATA-bussen i disken.

Ser du faktisk på megabit, eller ser du megabyte? Windows viser by default megabyte per sekund, ikkje megabit per sekund. Har du 22Mb/s er det tregt, har du 22MB/s er det god hastigheit for å vere WLAN.
Vis hele sitatet...
Skrev selvfølgelig feil, er 20-25 MB/s jeg har i overføringshastighet. Selvfølgelig er dette bra for et WLAN, men når jeg er oppkoblet med 866 Mbps og jeg har sett flere med AC routere som har overføringshastigheter på over 50 MB/s, synes jeg dette er dårlig.