Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1504
På tross av massiv kritikk, har altså piratpartiet i dag fått nok stemmer til 2 av sveriges 18 seter i EU-Parlamentet.
Piratpartiet fikk 7,1% oppsluttning, som tilsvarer ca. 200,000 svenske stemmer.
Dette er en formidabel økning fra 34,918 stemmer i 2006.

http://i42.tinypic.com/nl6geu.png

Kilder: PiratPartiet.se, IDG.no, TorrenFreak.com, Piratpartiet.biz, itavisen.lol

Hva har dette å si for oss?
Hva kan piratpartiet utrette med disse to setene i EU-Parlamentet?


Yarr...
Sist endret av Turbolego; 8. juni 2009 kl. 18:10.
Hvem tenker du på da du sier "oss"? Norge, eller pirater?
Jeg har nesten ikke ord. Rett og slett formidabel nyhet!
Hvilke uttelling det vil gi for oss flest, er vel kanskje litt vanskelig å spesifisere - men det gir helt klart et signal om at vi ikke tolererer rettningen vi er på vei inn i.
Det jeg liker spesielt godt med Piratpartiet er at det er et parti som satser hardt på noen saker de brenner for, istedet for partier som har en million saker og aldri klarer og utrette noen av de.
Sist endret av random40348; 8. juni 2009 kl. 18:24.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Hvem tenker du på da du sier "oss"? Norge, eller pirater?
Vis hele sitatet...
Jeg mener "oss" som i alle menneskene i alle landene som er medlem av EU...
"Oss" er da den samlede befolkningen av medlemslandene til EU.
Dersom piratpartiet får utrettet ting i EU-Parlamentet, vil dette føre til ringvirkninger i alle medlemslandene til EU!

Nå gjenstår det bare om piratpartiet får gjennomslag for noen av sakene sine.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg mener "oss" som i alle menneskene i alle landene som er medlem av EU...
"Oss" er da den samlede befolkningen av medlemslandene til EU.
Vis hele sitatet...
Tja. Hvordan kan "oss" være noe som vi ikke er del av?
Vi er ikke i EU, vi har bare tatt i bruk noen lover for å få lov til å få fordeler.

Uansett. Jeg tror dette har en positiv påvirkning på oss alle.
Det burde være mulighet for en betalingstjenseste slik at man kan laste ned det man ønsker.
Hva kan piratpartiet utrette med disse to setene i EU-Parlamentet?

Vel jeg vet ikke riktig hvor mye invirkning de to mandatene har i Eu-parlamentet, men jeg håper de kan får gjort endringer når det gjelder patent, opphavsrett og personvern.
Sist endret av random40348; 8. juni 2009 kl. 18:41.
Akkurat dette mener jeg er et veldig godt eksempel på at all PR er god PR. Det er et lite paradoks at de som saksøkte thepiratebay er de som skaper den mediepublisiteten som skulle til for å få igjennom dette.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Tja. Hvordan kan "oss" være noe som vi ikke er del av?
Vi er ikke i EU, vi har bare tatt i bruk noen lover for å få lov til å få fordeler.
Vis hele sitatet...
Norge følger faktisk flere EU lover enn flere av medlemslandene til EU, dette fordi vi er medlem av EØS avtalen.
De EU-lovene og reglene Norge følger kan vi ikke diskutere, bare legge ned veto mot, fordi vi ikke er medlem av EU...
Enten sier vi ja til de nye reglene og lovene, ellers får vi ikke lov å handle med EU-land lengre...

Om det er noen land som kommer til å følge de eventuelle nye lover og regler foreslått av piratpartiet i EU-Parlamentet, så er det EØS land.

UIB.no - Fra EU-direktiv og -forordning til norsk lov: en kortfattet veiledning
▼ ... flere år senere ... ▼
piratene vil innta det norske storting
Noen her som har skrevet under noe steds eller vet noe mer rundt dette?