Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3791
Hei!
Jeg har ingen erfaring med noen rusmidler omtrent utenom hasj. Har røyka hasj en del ganger men har lyst og gå over til å prøve noe annet, som LSD ettersom mange av venninnene mine sier at det er helt sykt! Men lurer på om det kan være noen som vet hva jeg bør gjøre før jeg prøver det? Er usikker på om jeg tør å bare hoppe rett i det uten å vite noe om det. Så noen innspill hadde vært fint
Sist endret av sykeunge; 17. november 2014 kl. 23:40.
Her en noen gode tråder om emnet

http://freak.no/forum/showthread.php?t=116024

http://freak.no/forum/showthread.php?t=121878

https://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd.shtml

http://www.gateavisa.no/blekka/ga155/lsd/lsd.html


Vil absolutt anbefale deg å sette deg ganske grundig inn i emnet før du begir deg utpå en LSD tripp. Set og setting er essensielt, ikke ta det i en setting du ikke føler deg komfortabel med. Eller et sted hvor du ikke har kontroll over omgivelsene dine.
Har du noen i nær relasjon med psykiske lidelser som Schizofreni er det ikke anbefalt å ta LSD siden det kan trigge sykdommen om du har den arvelig i deg.

Start rolig, heller for lite enn for mye. Pass på deg sjæl!
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Ikke hopp inn i det uten å vite noe om det. Det er første bud. Hvor gammel er du og hva slags liv lever du? Svarene på det må du ta med i beregeningen. LSD er et ganske unikt rusmiddel som kan få deg til å visualisere din indre styrke. Du burde ikke ta det kun fordi det er "sykt". Livet er sykt uten LSD. Vær forberedt på at det du frykter kan skremme deg. Selve stoffet er ikke fysisk helsefarlig så du har egentlig ingenting å bekymre deg for, men i det øyeblikket du frykter rusen kan hele trippen gå i en negativ spiral. Trikset er å være forberedt nok til å ikke bli redd uansett hva. Det er tross alt en rus som vil forsvinne. Du kommer ikke til å dø. Det værste (eller beste) som kan skje er at du føler du kommer til å dø. Hold deg i ro. Du overlever.

LSD kan ta pusten fra deg på en slik måte at du aldri vil kunne leve videre uten å være takknemlig for at mennesker har reprodusert seg lenge nok til at du kan eksistere her i vår moderne verden. Livet i seg selv er virkelig mind blowing. LSD kan ta deg et skritt nærmere å føle på den sannheten.

Jeg vil anbefale alle som er interessert i LSD til å prøve det hvis de er psykisk oppegående og ikke har mange problemer i hverdagen. I min erfaring kan det gjøre deg mer selvsikker og jordnær, men det finnes sikkert mennesker der ute som vil kunne si det motsatte.

Alt med måte. Vær forsiktig hvis du skal leke med Lucy. Start rolig med en normal dose - ikke mer. Jeg vil også anbefale deg å ikke røyke under trippen før du eventuelt føler at det meste er over og du er på vei ned. Da kan du røyke hvis du ønsker det.

Her har du en idyllisk filmatisering av en fyr som prøver LSD.

Prøv deg frem hvis du har lyst. Hvis du har ekte LSD vil du nok få en god erfaring som vil sitte med deg i lang tid. Jeg håper du gjør det du føler er riktig, enten du tripper eller ikke.

Ha et fint liv.
Sist endret av Qon; 18. november 2014 kl. 00:45.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvis du har en vennine (eller fler) som du føler deg 100% komfortabel med er det absolutt å anbefale å ta turen med henne/de. Du sier at mange venniner sier at det er helt sykt, så det høres ut som om de har litt erfaring. snakk med de, Hør historiene deres om det. Les tripprapporter på erowid, good trips og bad trips så ser du fort hva som går igjennom hodene på folk som får litt panikk og hvilke omstendigheter de gode turene skjer under. det kommer til å komme en dag du bare vet er helt perfekt å trippe. Og den dagen tripper dere.

LSD varer ganske lenge. akkurat i det den kicker inn kan det bli litt intenst men etter 1-2 timer med oppskytning er det meste av turbulensen over og du kan oppleve eksistensen med en helt ufattelig klarhet.

Å ha litt forståelse for hvordan dine egne tanker og følelser virker og ha grei mestring over dem litt i forkant kan være et veldig nyttig verktøy.
Å ha et sinn som er like lett opererbart som tastaturet på datamaskinen din er forskjellen mellom himmel og helvete i edru tilstand. Gang det med et par hundre til et par tusen under påvirkning av psykedelika.

(hold inne en knapp for lengeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee), flaks at både tastaturet og hjernen som oppfant tastaturet har backspace hvis du trykker litt feil hehehe, ellers hadde hele menneskeprosjektet måttet gått tilbake til tegnebrettet.
vær psykisk forberedt, om du skal ta det med noen gjør det med noen gode venner, ha klar en god musikk liste(Sphongle er et must) og kos deg
For din egen del; vær gammel nok. Og helst over 25...