Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 16749
Kvalitetspoengene som er gitt trådstarter er en god indikasjon på at det finnes flere der ute som lar seg inspirere av denne ultraskadelige, tanketomme handlingen, og at tråden i det hele tatt får lov til å stå, er for meg helt ubegripelig.

Greit at noe ansvar ligger i TS' hender, men moderatorene her på freak burde da ta i betraktning at det finnes endel unge lesere der ute som svelger glorifiserte alve-historier som disse, og når fortelleren helt klart er blind på sitt eget øyes bjelke er nok risikoen for etteraping mer plausibel enn av de fleste løsemiddel-skjebners synlig svekkelsespregede poster.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Kult om TS utdyper enda mere. På hva slags måte føler du at disse opplevelsene har preget deg som menneske? Driver du med noen åndelig praksis nå?
Vis hele sitatet...
Jeg føler at å gå mer i dybden på dette blir å legitimere idiotien. En ting er å diskutere åndelige, spirituelle eller filosofiske opplevelser, men når det skjer på premisset at trådstarter ødelegger sitt eget sinn samtidig som det kan så interesse for løsemidler hos mindre erfarne lesere blir fokuset helt feil.
Sitat av Muskimolen Vis innlegg
Kvalitetspoengene som er gitt trådstarter er en god indikasjon på at det finnes flere der ute som lar seg inspirere av denne ultraskadelige, tanketomme handlingen, og at tråden i det hele tatt får lov til å stå, er for meg helt ubegripelig.

Greit at noe ansvar ligger i TS' hender, men moderatorene her på freak burde da ta i betraktning at det finnes endel unge lesere der ute som svelger glorifiserte alve-historier som disse, og når fortelleren helt klart er blind på sitt eget øyes bjelke er nok risikoen for etteraping mer plausibel enn av de fleste løsemiddel-skjebners synlig svekkelsespregede poster.
Vis hele sitatet...
Synes trådstarter har vært meget nøye med å poengtere skadelighet og hvor ufattelig dum han var da han benyttet seg av dospray til rus.

Sett bort ifra trådstarters åndelighet, som var der allerede før hans eksperimentering (i mange freaks øyne synes åndelighet i seg selv, en åndelig dimensjon eller forklaringsmodell det samme som hjerneskade), synes TS heldigvis uten merkbar svekkelse den dagen i dag.

Jeg har selv gitt trådstarter kvalitetspoeng da jeg synes det han kommer med er av interresse.

Freaks filosofi er vel heller ikke å tie ihjel menneskers erfaring? Det er noe annet om denne tråden hadde oppfordret til bruk av dospray.

Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg føler at å gå mer i dybden på dette blir å legitimere idiotien. En ting er å diskutere åndelige, spirituelle eller filosofiske opplevelser, men når det skjer på premisset at trådstarter ødelegger sitt eget sinn samtidig som det kan så interesse for løsemidler hos mindre erfarne lesere blir fokuset helt feil.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår at innleggene som er på repeat her - er av redsel for å legitmere TS erfaring som interresante.

Personlig mener jeg alle erfaringer - også dem helt idiotiske kan være interresant å etterforske nærmere. Skal man tie ihjel alle erfaringer som er (potensiellt) skadelig for kropp og sjel (fordi enkelte darwinist tilfeller vil la seg inspirere)?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Muskimolen Vis innlegg
Kvalitetspoengene som er gitt trådstarter er en god indikasjon på at det finnes flere der ute som lar seg inspirere av denne ultraskadelige, tanketomme handlingen, og at tråden i det hele tatt får lov til å stå, er for meg helt ubegripelig.

Greit at noe ansvar ligger i TS' hender, men moderatorene her på freak burde da ta i betraktning at det finnes endel unge lesere der ute som svelger glorifiserte alve-historier som disse, og når fortelleren helt klart er blind på sitt eget øyes bjelke er nok risikoen for etteraping mer plausibel enn av de fleste løsemiddel-skjebners synlig svekkelsespregede poster.
Vis hele sitatet...
Da rapporterer du tråden, i stedet for å skrive i den.

Kvalitetspoengene kan tolkes på flere måter, noen synes kanskje saken er interessant. At de føler seg inspirert av tråden og derfor får lyst til å bruke skadelige løsemidler er et litt langt strekk med antagelser.

Jeg er sterkt i mot sensuren du foreslår, for jeg antar ikke at folk har lav intelligens, de som bruker eller tenker å bruke løsemidler burde etter en tur hit få mye mer relevant info enn det de ellers får.
Med det sagt har jeg latt den stå for at situasjonen er dels interessant, advarslene kommer jo i fleng og vi har Den store løsemiddeltråden.

Sitat av Bearass Vis innlegg

Jeg har selv gitt trådstarter kvalitetspoeng da jeg synes det han kommer med er av interresse.

Freaks filosofi er vel heller ikke å tie ihjel menneskers erfaring? Det er noe annet om denne tråden hadde oppfordret til bruk av dospray.
Vis hele sitatet...
Altså, trådstarter omtaler seg selv tidvis i tredjeperson, forteller en usammenhengende historie om diverse psykoser etter misbruk av løsemidler samtidig som han viser interesse for opptil flere psykedeliske stoffer.
Han sier han tror på at kommunikasjonen faktisk fant sted.

Dette virker ikke for meg som en person som er helt frisk psykisk.

Det handler ikke om å tie, men jeg ser virkelig ikke hva som er interessant med å utforske løsemiddel-psykoser når resultatet kun blir å legitimere og forsterke, og kanskje til og med inspirere.
Sitat av fetter Vis innlegg
Altså, trådstarter omtaler seg selv tidvis i tredjeperson, forteller en usammenhengende historie om diverse psykoser etter misbruk av løsemidler samtidig som han viser interesse for opptil flere psykedeliske stoffer.
Han sier han tror på at kommunikasjonen faktisk fant sted.

Dette virker ikke for meg som en person som er helt frisk psykisk.

Det handler ikke om å tie, men jeg ser virkelig ikke hva som er interessant med å utforske løsemiddel-psykoser når resultatet kun blir å legitimere og forsterke, og kanskje til og med inspirere.
Vis hele sitatet...
Da har vi forskjellig inntrykk av TS. Jeg oppfatter ikke TS som psykotisk eller dum eller åpenbart hjerneskadet - ikke mere enn f.eks Martha Louise.

..

Det finnes mange som tror at man kan kommunisere med entiteter i åndeverden. Det betyr ikke at alle disse havner under diagnosen psykotisk. Som åndelig fornekter kan man kan selvsagt diskreditere alle slike opplevelser som total vrangforestilling, bullshit og uten noensomhelst verdi (Selv om TS hevder opplevelsene hadde og har personlig verdi for han)

Personlig synes jeg hallusinasjoner opplevd under psykose også kan være interresant å høre om. Det finnes bl.a en tråd oprettet av en tidligere psykotisk pasient her på forumet, som er meget interresant.

Man skal ikke se bort ifra at enkelte som har opplevd psykotiske episoder også kan dra lærdom fra dem i ettertid.
Sist endret av Bearass; 27. april 2012 kl. 16:26.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Synes trådstarter har vært meget nøye med å poengtere skadelighet og hvor ufattelig dum han var da han benyttet seg av dospray til rus.

Sett bort ifra trådstarters åndelighet, som var der allerede før hans eksperimentering (i mange freaks øyne synes åndelighet i seg selv, en åndelig dimensjon eller forklaringsmodell det samme som hjerneskade), synes TS heldigvis uten merkbar svekkelse den dagen i dag.

Jeg har selv gitt trådstarter kvalitetspoeng da jeg synes det han kommer med er av interresse.

Freaks filosofi er vel heller ikke å tie ihjel menneskers erfaring? Det er noe annet om denne tråden hadde oppfordret til bruk av dospray.
Vis hele sitatet...
La meg ta for meg tre av Glades utsagn fra denne tråden;
Sitat av Glade Vis innlegg
Haha min venn, jeg har ikke oedlagt noen ting. Jeg har skapt glede lys og forstaaelse for meg selv. Jeg er lykkelig, glad og det er paa ingen maate synd paa meg
Vis hele sitatet...
Sitat av Glade Vis innlegg
For meg var disse erfaringen betydningsfulle, ettersom det forandret min bevissthet.
Vis hele sitatet...
Sitat av Glade Vis innlegg
Jeg viste hvor dumt det var, men risken var verdt det for meg der og da. Saa utrolig var de tingene jeg saa.
Vis hele sitatet...
Selv om dette ikke er direkte oppfordringer, kan det virke veldig forlokkende på et nygjerrig, eksperimenterende ungt sinn. Problemet er at løsemiddelskader er irreversible, og konsekvensene kan være så umakelig store at det er vanskelig å forestille seg omfanget og det tankefengselet disse individene må leve resten av livet med.
Sitat av Muskimolen Vis innlegg
La meg ta for meg tre av Glades utsagn fra denne tråden;
...



Selv om dette ikke er direkte oppfordringer, kan det virke veldig forlokkende på et nygjerrig, eksperimenterende ungt sinn. Problemet er at løsemiddelskader er irreversible, og konsekvensene kan være så umakelig store at det er vanskelig å forestille seg omfanget og det tankefengselet disse individene må leve resten av livet med.
Vis hele sitatet...
Synes du ikke at poenget om at løsemidler er meget meget farlig og irreversible er grundig påpekt i denne tråden? Det kommer jo 4-5 slike innlegg mellom hvert innlegg til TS.

TS er ærlig om sine erfaringer. Skulle han lyve om dem fordi enkelte darwinistiske tilfeller kan la seg påvirke? Jeg synes ikke det. Et viktig poeng er jo også at TS på det sterkeste fraråder mennesker å bruke løsemidler til rus.
Sist endret av Bearass; 27. april 2012 kl. 16:38.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg vil starte med å si at å innhalere Glade (eller noen form for gass) er ekstremt farlig, og kan være dødelig for enkelte ved første forsøk.

Jeg har selv vært "ung og dum" og ville utforske og oppleve. Hasj var ikke så lett å få tak i da dette både var ulovlig, og ikke vanlig i mitt miljø og aldersgruppe. Glade var jo lett å få tak i, det kunne man stikke på nærbutikken å kjøpe.

Jeg har kan tenke meg at jeg utforsket Glade 20-30 ganger i 15-årsalderen. Jeg kjenner meg igjen i det TS sier om lysene "Jeg vil være lysest". Jeg opplevde det litt annerledes, her er en mini-rapport om hvordan jeg opplevde rusen:
Jeg sprayet glade i posen, fyllte den helt opp. Innhalerte all gassen, pustet ut igjen. Dette gjentok jeg ca. 10-15 ganger, eller helt til jeg ikke lenger klarte å holde posen.

En varme kom i hele kroppen, og ansiktet spesielt. Jeg hadde ikke lenger kontroll over hva jeg gjorde på, eller hvor jeg var. Det var vanlig å begynne å sleve, og stirre tomt ut i luften. Etter denne "startfasen" går man inn i en enda sterkere rus, gjerne med øynene lukket (man har gjerne kubbet på bakken, eller gjør noe man har null kontroll på). Her opplevde jeg mye uforklarlig, og nesten hver gang datt jeg inni det samme universet/den samme trippen; Jeg måtte finne den lyseste "lysfargen" eller "hvitfargen". Jeg kunne se for meg lyse firkanter, men det var ALLTID en som var lysere enn den andre, og før jeg fant den lyseste "lysfargen", var rusen over og jeg var tilbake til meg selv.


Dette er ikke noe man kan sitte å kose seg med. Det er idioti. Eneste grunnen til at folk gjør dette er for å oppleve en kraftig rus og miste helt sans og samling. Jeg bærer ikke noen varige men av å ha prøvd det, og tror ikke på aliens. Men som sitatet mitt sier, jeg er open minded, trekker ikke noen konklusjoner. Ikke døm TS for å tro på andre ting enn det du og jeg tror på
Hvis du ikke skjønner sammenhengen mellom det å innta et stoff som påvirker hjernen på en uheldig måte, og det at du får hallusinasjoner om vesener fra en annen verden, er det nok ikke mye en skeptiker som meg selv kan gjøre for å overtale deg om noe annet.

Sannsynligvis vil du fortsette å tro akkurat hva du vil siden du ikke hører på fornuft. Hadde du vært fornuftig hadde du sett denne sammenhengen like lett som meg.

Kanskje man blir lykkeligere av å tro på "lysvesener", akkurat som Martha, men vennligst ikke kom her og si at disse vesnene finnes i virkelighetens verden

For det gjør de ikke.
Sist endret av homoludens; 7. november 2012 kl. 08:11.
Jeg har en sprø ekskjæreste som ruset seg på hva enn han kom over. Han hadde absolutt ingen grenser, og vet du hvilken ting han faktisk angret seg over og fremdeles angrer seg over den dag i dag? Løsemidler. Rus fra propan og butangass ødela hodet hans fullstendig for alltid. Blant annet en hjerneskade som medførte betydelige psykiske forstyrrelser. Heroin, kokain, DMT, LSD, Amfetamin, Ketamin, haguevis av piller, listen fortsetter i det uendelige, og disse kombinerte han gjerne sammen i hytt og pine. Han havnet på rehab for ikke så lenge siden. Men, selv han hadde vett nok til å forstå at løsemidler måtte han holde seg unna for resten av livet. Det var bittert, det var surt, men han må leve med det. Jeg regner med at du vet at det kan fære til bevissthetstap og krampeanfall. Og ikke minst at risikoen for en plutselig død er relativt stor. Dette her er livsfarlig å eksperimentere med. Kan ikke si det nok ganger. Det sier seg til og med selv. Stoffene er laget for å løse opp fett. Rusmidler finnes det nok av, så holde deg unna Rimi og bensinstasjonen.
Sist endret av Lucy In The Sky; 7. november 2012 kl. 08:41.
Du trenger hjelp, disse vesene er/var bare i hodet ditt, som følge av rusen, virker ikke som om du helt innser det...
Litt merkelig er det jo, at du virkelig tror at du snakket med disse alvene og andre skapninger, i påvirket tillstand. Det at du var RUSA under hele opplegget burde jo tillsi at det ikke fant sted i virkeligheten.
Blir jo nesten som om jeg skal begynne å tro på at en vegg virkelig smelter, eller renner når jeg er påvirket av LSD f.eks, og fortsatt påstå at det skjedde når rusen er over.
holdt på med stiff strykestivelse før når jeg va kanskje 15 år i en liten periode! Kjenner meg igjen med alle disse vesnene, clint eastwood i ei tredør og forskjellig! Helt sykt! Har aldri opplevd en så intens rus samtidig som den er så dårlig! Men jeg slutta, og det er jeg veldig glad for! Det må da være noe av det mest skadelige som er å innta!

Aldri igjen! Kjøp deg noe annet, kanskje et "sunnere" dop Heller det
▼ ... over et år senere ... ▼
FEED ME
Glade's Avatar
Trådstarter
Hei igjen, TS her!
Ser tilbake på denne tråden jeg startet for noen år siden og ønsker og utdype en del ting. Det er en del ting jeg legger merke til når jeg ser posten, fra min side mye skrive feil orddelings feil osv. Fra Freak sin side, ser jeg mye stigma men også folk som deler mine erfaringer, det er spennende. Før jeg fortsetter vil jeg gjøre det klinkende klart at:
JEG FRARÅDER ALLE PÅ DET STERKESTE Å MISBRUKE LØSEMIDLER (av åpenbare grunner.) "Solvent abuse may kill instantly!"
Når det er sagt, står jeg fortsatt ved min historie og ønsker og gi dere en "tykkere" beskrivelse av mine subjektive og objektive erfaringer knyttet til do spray og paranormale opplevelser, kall det hallusinasjoner eller midlertidig psykose om dere vil. (Emanuel Kant er faktisk veldig interessant innenfor dette tema)
Jeg vil gjerne beskrive disse vesenene klarere, noen av dem var svært like profilbilde mitt, slike "orbs" eller "sprites" fanges stadig opp på fotoapparater. Tiltros for at dem fleste kjenner igjen disse "lysflekkene" på fotografier blir dem raskt avfeid som partikler i luften som støv, pollen etc.
Allikevel finnes det noen individer (Inkludert meg selv) som tror at av og til kan kameraet fange opp en orb, altså en energi. Vitenskapelig er det også mulig å analysere disse bildene, blant annet ved en slags fargespekter måling. (Noe jeg ikke er godt kjent med)
Hva disse energien er har mange spekulert i, interessant nok har urfolk rundt om i verden en klar oppfatning av hva disse energiene er for noe. Ofte beskrevet som "ancestor spirits" altså våre forfedre. Veiledere, engler er andre beskrivelser. Ofte er det sjamanen som er i kontakt med disse skapningene.
2010, i en form for desperat søk etter svar for hva disse skapningene var snublet jeg over Terence Mckenna. Hans beskrivelser av "The Machine Elfs" er svært like mine egne empiriske erfaringer. Også i likhet med meg var McKenna overbevist om at disse skapningen var ekte, en form for ekstra dimensjonale vesener som ikke var begrenset av di samme materielle lover som oss fysiske vesener.
Jeg husker alt klinkende klart i dag, først ved misbruket oppsto det en varm følelse i kroppen (sett bort i fra den parfymerte skumm smaken i munnen) så bølger av mer varme, deretter en «WHOM WHOM WHOM WHOM WHOM WHOM» lyd, forså avhengig av min «sett and setting» (skog, fjell, by, toalett, soverom osv.) ville en skapningene åpenbare seg. Det vil så være et slags gjensidig ritual mellom meg og Individet eller gruppen. En hilsen, ett nikk, ett smil, en tommel opp hjerteforma med hendene. Dem kunne også manipulere ting til og forme symboler som f.eks. Skyer. Det som var mest fascinerende var at kommunikasjon ofte var i form av symbolikk! Etter 20-30 sekunder begynte mine visuelle hallusinasjoner og bli mindre intense, (Her kommer misbruket til virkelig til syne) for og fortsette «seansen» ville jeg ta opp en ny brød pose og fylle den også opp mot gass. Dette ville fortsette til flasken var tom.
Jeg prøvde også å lage en slags Pokedex av dem forskjellige skapningen jeg møtte på, jeg var forsovet god til å tegne så jeg la frem flere skisser til vennene mine av hva jeg hadde observert. Dem var mildt sagt «forstyrret» på ligne med dere, ettersom jeg faktisk trodde / tror disse tinge var ekte.
Noen var runde smiley type ikoner på størrelse med en basketball. Jeg kalte disse «sasquatchs» Noen var svært små og lav frekvente, dem kalte jeg «trixters» andre så ut som små dinosaurer, disse ble kalt «politi». Ved å kategorisere dem lærte jeg dem også og kjenne.
Sasquatchene var svært høy frekvente, dem var krystallklare, fylt med et slags elektrisk rosa blå energi.
Trixter figuerene var skøyerne, dem spilte spøker og «pranks» og prøvde å lure og snylte, ofte kom dem snikenes viss min negativitet var åpenbar.
Politi figurene kunne dukke opp av intet når jeg konverserte enten med gruppen, eller individer av sasquatch klanen. Jeg sier dette helt seriøst, di kom flyvende med blå lys og greier, og tisket med fingeren. Når dette skjedde forsvant alt annet, og ofte en konfrontasjon til og med i form av Dragonbal Z stil energi bombarderinger. Vanligvis vant jeg, vanligvis
. .. ….. …… ………… ……………….. …….

VI ER IKKE ALENE! One Love <3
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Hvordan føler du hverdagen din er nå?
FEED ME
Glade's Avatar
Trådstarter
Hverdagen min er god
Jeg jobber å studerer og starter på Mastergrad til våren. Rusmidler er begrenset til rev, og kansje psykedelika "once every couple years"

Etter jeg publiserte innlegget fikk jeg oppfordring av Freak til og dra til legen, det gjorde jeg og fikk roet "Noian" omkring varig hjerneskade. Alikevel er det jeg fortsatt forbløffet over det jeg så. En vegg som smelter på flein, eller noen fraktaler fra weed, eller til og med skapninger som danser på Salvia kan brukes til og sammenlignes, men disse individene på spray var mye mer tilpasset landskapet en det jeg har opplevd med andre rusmidler. I skogen så jeg alver, i byen så jeg gjenferd, på dass så jeg ingenting.
Det virket som at "sett and setting" hadde enorm påvirkning på mine observasjoner, i motsetning til DMT eller salvia hvor du mer "flyttes" til en annen virkelighet.

Så ja, jeg har en del og tenke på

Hei!

Beklager at det tok nesten tre år før jeg svarer deg, men bedre sent enn aldri eler hva?
Som barn og ungdom var jeg svært opptatt av meditasjon, krystaller, og annen "New-age". I dag har jeg mer en akademisk tilnærming til disse teamene.
I forhold til hvorvidt "jeg driver med noen åndelig praksis" i dag er vel det nærmeste jeg kommer bønn, synging (Strupesang f.eks), av og til meditasjon. Jeg er ikke affiliert med noen religion, men ser mye verdi i alle religioner. Til neste spørsmål hvorvidt "disse vesenene virkelig var ekte eller ikke - har det så mye å si?" så ja! Det har mye å si spesielt vis man kunne ha bevist det vitenskapelig! Når jeg opplevde disse skapningen lage hjerte symboler i skyene angrer jeg som en hund på at jeg ikke prøvde og f.eks. ta bilder. Dette kunne ha bekreftet eller avkrefter "i allefall ovenfor meg selv" om det jeg så var ekte eller ikke. Neste spørsmål "hva slags måte føler du at disse opplevelsene har preget deg som menneske?" Det kan gå lange perioder uten at jeg tenker på det jeg så (jobb, studier, jenter osv.) jeg føler at det har gjort meg tryggere på om "det virkelig er noe der ute".
NÅR DET ER SAGT
Stusser jeg heller mer over hvordan i all verden "lyset ikke slukket" med andre ord hvordan jeg ikke daua. Familien min, har jeg også påført mye smerte ettersom dem fant ut jeg var en "dønker" og ikke viste sine arme råd.
Jeg ble skremt livet ut av meg flere ganger også, ved og støtte borti det man kan kalle "bad trips", eller "bad beings". Men igjen som universet har vist oss kommer det alltid lys med det mørke og vis versa.
Så ja, jeg har litt dilemmaer med og "romantisere" disse "observasjonene". Men sannheten kommer alltid lengst og livet lærte meg fort at jeg ikke kommer langt med og lyve,
Spørsmålet blir jo egentlig, er menneskeheten klar for og innse at alt er besjelet?

Hilsen Glade

https://www.google.no/search?q=gun+i...2F%3B960%3B555

(Linken over var ment som ett hypotetisk eksempel på symbolske skyformasjoner)
Sist endret av Glade; 4. mars 2015 kl. 16:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.