Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 27932
I bergen er det vertfall kun kvalitets bom der jeg kommer fra...
Og pot er heller ikke noe skjeldent syn, noe det var for 2-3 år siden
Sist endret av Hackett; 11. februar 2011 kl. 18:14.
Sitat av Hackett Vis innlegg
I bergen er det vertfall kun kvalitets bom der jeg kommer fra...
Og pot er heller ikke noe skjeldent syn, noe det var for 2-3 år siden
Vis hele sitatet...
Når jeg prøvde å finne noe på gata i bergen i september var det stokk umulig. Snakka med alle som så ut som om de kunne ha noe. Men alle sa det var helt tørke. Nå er dette på gata da. Er så klart noe helt annet om du kjenner noen.
Sitat av Hackett Vis innlegg
I bergen er det vertfall kun kvalitets bom der jeg kommer fra...
Og pot er heller ikke noe skjeldent syn, noe det var for 2-3 år siden
Vis hele sitatet...
Godsakene blir som regel i oslo, resta blir sent med pendlerne :P
Han mener vel heller at man skal røyke pot istedenfor...

Mye crap i Norge, men absolutt ikke umulig å snuble over typer som koker og renner utover mekkesakene når man varmer det og weed av amsterkvalitet+.
Mye dårlig, og mye bra hasj i Norge ja, mye spiller jo på hvem man kjøper fra.
Noen huer kjøper billig og dårlig for å så selge det dyrt, for å tjene noen ekstra tusen, mens andre kjøper kvalitetsvarer fordi dem har råd til det, og selger det for samme prisen.

Hasjen har nok ikke blitt noe "dårligere", men har du riktige kontakter, får du "gode" varer til samme prisen som en som ville solgt akerselva shit.
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Mye dårlig, og mye bra hasj i Norge ja, mye spiller jo på hvem man kjøper fra.
Noen huer kjøper billig og dårlig for å så selge det dyrt, for å tjene noen ekstra tusen, mens andre kjøper kvalitetsvarer fordi dem har råd til det, og selger det for samme prisen.

Hasjen har nok ikke blitt noe "dårligere", men har du riktige kontakter, får du "gode" varer til samme prisen som en som ville solgt akerselva shit.
Vis hele sitatet...
Det hørtes ut som god butikk :P
Sist endret av Jesse_P; 12. februar 2011 kl. 17:18.
Sitat av hagr Vis innlegg
Det hørtes ut som god butikk :P
Vis hele sitatet...
Vedkommende selger til tilnærmet samme pris altså når du kjøper av vedkommende får man det man betaler for grunnet rett og slett kvalitet 110%.

I motsettning til all lagra kjeksen og svartingen som bestør av 90% geitefett og plantemateriale =)

Jeg betaler samme pris for good-shit som geitefett =P gjett hvem jeg kjøper av a?=P
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Noen huer kjøper billig og dårlig for å så selge det dyrt, for å tjene noen ekstra tusen, mens andre kjøper kvalitetsvarer fordi dem har råd til det, og selger det for samme prisen.
Vis hele sitatet...
Dette må være komplette idioter. Hvem gidder å ta risikoen som følger med å selge hasj, uten å tjene penger på det? Greit at noen dealere har ålreite varer til ålreite priser, men at noen skulle selge uten fortjeneste har jeg aldri vært borti. Om det er en kompis som gir kompispris er det selvfølgelig en annen sak.
Orker ikke lese hele tråden da jeg vet at det er mye dritt ute og går i Norges vide land, men spessielt på gata i Oslo området.
Men at de tilsetter hasjen "avhengighets skapende" midler tviler jeg sterkt på, ihvertfall ikke hvis du kjøper fra en tilfeldig dealer og ikke i 99% av andre tilfeller heller men at det kanskje har skjedd en gang eller to skal jeg ikke se bort ifra.

En type bøff jeg kom ut for for ikke så lenge siden da jeg var en tur innom Oslo for og besøke en gammel kompis (gate salg, grønnland) var en merkelig sak som så akkurat ut som den burde gjøre men som ikke kan ha vært hasj i det hele tatt.
Etter et kjapt blikk på klumpen og litt lukting for å sjekke eimen punget jeg ut med 200kr for noe som virket som en god mengde muligens sub-standard hasj på gata, hadde ikke tid til å putte lighteren på den da dette var et hyppig traffikert område.
Etter å ha hatt denne i hånden på tur til en bekjent setter jeg meg ned for å studere klumpen og blir overrasket over at den brått ikke lukter noe som helst.
Forundret som jeg er putter jeg lighteren på den og den brenner som den skal og smuldrer fint opp.. merkelig tenker jeg da den fortsatt ikke lukter noe.
Etter å ha gnidd den inn i tobakken (uten å putte lighteren på den var den stein hard fordeom jeg hadde hatt den i hånden i en time eller så) og satt meg ned for å teste den smaker den rett og slett ingenting, tilogmed tobakks smaken ble borte og ikke ble jeg noe påvirket av den heller.

Jeg tror det er tilfeldig plantemateriale de har begynt å presse til plater og simpelthen gnir rundt i lomma med ekte hasj slik at det lukter riktig når du får den i hånda ellers må det være noe annet rart jeg aldri har hørt om men det er et par steg andre kan ta for og ikke falle i samme fella som jeg gjorde:
Prøv og knekk faenskapen i to, om den er så hard at det faktisk er vanskelig og knekke den er det mest sannsyneligvis bøff, bruk så lighteren på det stedet du knakk den for og sjekke lukten slik at du ikke blir lurt av olje de har gnidd på utsiden av klumpen...

Anyhow, håper dette hjelper noen og unngå samme tabben som jeg gikk på da jeg sprakk etter flere år som "ikke-røyker" XD
Når jeg mente snille priser vil jeg si uten å nevne priser på hasjen i seg selv da dette er fy-fy. Men personen tar inn 200g tjener 40-60kr grammet han selger og det er GOD vare han rett og slett får kjøpt til gode priser av VELDIG gode kontaker høyt opp =) Og alt er som regel utsolgt på 1-4 dager... 4 laken rett i handa for litt besøk. Hørt om ett godt nettverk gutt?
Sist endret av Coffern; 12. februar 2011 kl. 19:56.
Studerer for tiden i England, og det er i alle fall klart billigere og bedre pot her. 100 kr per gram for god kvalitetspot. 40-70 for standard homegrown pot. Blir du tatt med en liten mengde, en joint elns så får du også bare en advarsel, og de tar fra deg det du har . Hvor mange advarsler du kan få, og hvordan straffenivået etter dette er aner jeg ikke.

Hasj har jeg aldri sett eller blitt tilbudt. Alle jeg møter røyker pot, hvis de røyker. Har kommet over svarting ved en anledning, men har vært stille fra den kanten siden. Jeg har kjøpt weed av ei jent som jobba i baren på en pub, røyka ved bakdøra med henne og en random masterstudent fra afrika som solgte store mengder weed mens han studerte i hjemlandet sitt. Opplever folk flest som veldig liberale, og har aldri hatt noe problem med å finne nye dealere. Prat med folk.

Weeden her er som regel homegrown, men det kommer vist noe over fra nederland også. Vel, fra alle steder i verden antar jeg. Prisene er i alle fall lavere, og jeg opplever weeden som bedre enn det meste jeg har klart å få tak i Norge. Hvilket gjør jeg litt trist hver gang jeg må reise hjem i feriene.

Men, det bunner jo alltid ut i hvem du kjenner. Studenter (meg inkludert) er i alle fall en ganske stabil kundegruppe så dette representerer ikke gatesalg.

Hvorvidt hasjen i Norge er dårlig eller ikke så avhenger det også av hvem du kjenner, og hvem de kjenner. Jeg har opplevd å få alt fra ubrukelig tørr marokk (tørrrokk lol) til skikkelig god hasj kvalitestmessig på linje med kristiania og amsterdam. Fra samme fyren. Men igjen, skaff deg et nettverk og alt er mulig, samme gjelder pot.
Sitat av zevz Vis innlegg
Har hørt at hasjen i norge er ganske bra for det vi bor i et rikt land og har penger til å betale for oss
Vis hele sitatet...
hehe, tull! ta deg en tur til tyskland, danmark eller holland, hasjen i norge er noe JÆVLA dritt! sortingen er grei, men tillsatt endel geitefett. grønt funker, men hasj skal egentlig være overlegent til grønt. hasj i norge er stort sett tørr og inneholder enten plantemateriale fra alt annet enn buds, og støv!
Sitat av Revestreken Vis innlegg
hehe, tull! ta deg en tur til tyskland, danmark eller holland, hasjen i norge er noe JÆVLA dritt! sortingen er grei, men tillsatt endel geitefett. grønt funker, men hasj skal egentlig være overlegent til grønt. hasj i norge er stort sett tørr og inneholder enten plantemateriale fra alt annet enn buds, og støv!
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor du kjøper hasjen din, men dette er bare tull.
Det er masse god, fersk og potent hasj i norge.
Te trekes ut olje og ting.Kun for å tjene lit ekstra. for jevlig de skal ødlege de, For de meste småfolk men En hvet aldrid Julin fikk en før i tiden for de !!
Ehm....wat?
Nå som jeg ser på den posten der tror jeg det ikke er så dårlig hasj i norge after all
Sist endret av Space-Time; 13. februar 2011 kl. 14:24.
Det er nok heller den dårlige kvaliteten som har fått qtippz over på flaska kl. 11.30 på en søndags formiddag.
Sist endret av caperno; 13. februar 2011 kl. 14:47.
Sitat av Coffern Vis innlegg
Når jeg mente snille priser vil jeg si uten å nevne priser på hasjen i seg selv da dette er fy-fy. Men personen tar inn 200g tjener 40-60kr grammet han selger og det er GOD vare han rett og slett får kjøpt til gode priser av VELDIG gode kontaker høyt opp =) Og alt er som regel utsolgt på 1-4 dager... 4 laken rett i handa for litt besøk. Hørt om ett godt nettverk gutt?
Vis hele sitatet...
Jeg misforstod formuleringen til Sluzzz. Jeg trodde han mente at dealeren solgte for samme prisen som han kjøpte for.

.. det finnes god hasj i Norge after all
Du har såklart dårlig hasj, og like bra hasj som du får i amsterdam i Norge. Grunnene er enkle. For det første er Norge sist på ennhver smuglerute. Norge har en av de strengeste tollene i Europa, derav prioriterest tyskland/danmark/sverige lenge før Norge. Vi er og et lite land. Alt tatt i betraktning er det bedre for en liga å sende det beste produktet til andre land hvor kvaliteten generelt er mye bedre på hasj - Ellers vil dem ikke få solgt det. Kan få solgt det meste i Norge gitt. Men selvfølgelig importerer mangen store og små entrepenører partier med høy kvalitet og ;-)
Men det vil alltid gå på penger.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hasjen i asker komune er testet og tatt stikk prøver fra og den viser seg og være noe av det bedre og reneste denne undersøkelsen er det sandvika politi stasjon som har foretatt ! spørsmålet er bare om hvor dealerene holder til og hvor di tester dette
Sitat av asker Vis innlegg
hasjen i asker komune er testet og tatt stikk prøver fra og den viser seg og være noe av det bedre og reneste denne undersøkelsen er det sandvika politi stasjon som har foretatt ! spørsmålet er bare om hvor dealerene holder til og hvor di tester dette
Vis hele sitatet...
Mener du at ingen andre steder i Norge har like bra hasj, eller at snittet er bedre i Asker?
Kilder?
Sist endret av petterdass; 6. mars 2011 kl. 18:48. Grunn: Dårlig formulering.
Sitat av asker Vis innlegg
hasjen i asker komune er testet og tatt stikk prøver fra og den viser seg og være noe av det bedre og reneste denne undersøkelsen er det sandvika politi stasjon som har foretatt ! spørsmålet er bare om hvor dealerene holder til og hvor di tester dette
Vis hele sitatet...
Nå bor jeg i Asker, eller relativt i nærheten, og jeg kan på ingen måte si meg enig i hva du sier, og la meg stoppe deg før du bryter ut at jeg har; dårlig kontakter eller lignende. Jeg har holdt på en god stund nå, og kjenner de fleste.

Grunnen til at jeg kommer med denne uttalelsen er fordi jeg igjennom min tid har fått testet litt shit, fra all over the place, og må si at utenlandshasj, som fra Amster eller Christiania tar alt, ellers så må jeg si at shittet fra Kongsberg, Drammen, Oslo og Høneføss rocker det man finner i Asker, ganske greit.
Sitat av Hazee Vis innlegg
og må si at utenlandshasj, som fra Amster eller Christiania tar alt, ellers så må jeg si at shittet fra Kongsberg, Drammen, Oslo og Høneføss rocker det man finner i Asker, ganske greit.
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tro at amter-hasjen er annerledes enn oslo-hasjen? Det kommer fra samme sted!

Jeg syntes mange skryter amster opp i skyene.. Det at det er større tilgjengelighet der betyr ikke at kvaliteten er noe bedre.
Sitat av fetter Vis innlegg
Hva får deg til å tro at amter-hasjen er annerledes enn oslo-hasjen? Det kommer fra samme sted!

Jeg syntes mange skryter amster opp i skyene.. Det at det er større tilgjengelighet der betyr ikke at kvaliteten er noe bedre.
Vis hele sitatet...
Det er selvfølgelig snakk om oppbevaring og hvor lenge det har ligget lagret. Samt kvalitetssjekk hos noen av de rutinerte coffeeshopsa, gjør at du får det beste av det beste, og kun det. Og det er det jeg snakker om, har _aldri_ fått kvalitet samsvarende med det jeg fikk på Dampkring f.eks. (Og jeg har fått tak i mye sjukt i Norge.)

Men nå er jo ikke det som diskuteres i denne tråden, poenget mitt, er at jeg ikke synes Asker sin hasj er spesielt god, i forhold til hva som kan ordnes fra andre hjørner av Norge.

Sitat av fetter Vis innlegg
Hva får deg til å tro at amter-hasjen er annerledes enn oslo-hasjen? Det kommer fra samme sted!

Jeg syntes mange skryter amster opp i skyene.. Det at det er større tilgjengelighet der betyr ikke at kvaliteten er noe bedre.
Vis hele sitatet...
Det er selvfølgelig snakk om oppbevaring og hvor lenge det har ligget lagret. Samt kvalitetssjekk hos noen av de rutinerte coffeeshopsa, gjør at du får det beste av det beste, og kun det. Og det er det jeg snakker om, har _aldri_ fått kvalitet samsvarende med det jeg fikk på Dampkring f.eks. (Og jeg har fått tak i mye sjukt i Norge.)

Men nå er jo ikke det som diskuteres i denne tråden, poenget mitt, er at jeg ikke synes Asker sin hasj er spesielt god, i forhold til hva som kan ordnes fra andre hjørner av Norge.
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg syntes mange skryter amster opp i skyene.. Det at det er større tilgjengelighet der betyr ikke at kvaliteten er noe bedre.
Vis hele sitatet...
Kvaliteten vil være bedre for hvermannsen, i og med at den beste hasjen ligger rett der på disken. I Norge så er det vel ett mindretall som opplever å få god hasj, men det er mulig at dette bare er noe jeg har fått for meg.

Jeg har røyket i en del år, og ser at prisen de siste årene har gått opp, mens kvaliteten har gått ned, og jeg ble ufattelig skuffet når tilgangen på grønt sviktet litt i noen uker nå nylig. Enten så er det jeg som er veldig kresen, ellers så er det ufattelig vanskelig å oppdrive god hasj for tiden. Har til tider fått tilbud om hasj til 200-250,- kr, og det er selvsagt av de bedre sakene, men det er fremdeles ikke verdt 250,- kr. Langt der i fra. Men, det man får for 100-150,- kr nå til dags, holder rett og slett ikke mål.

Det har vært mye steinhard hasj som smuldrer opp så fort det blir fuktig. Den gikk i oppløsning med en gang den fikk spytt på seg! Smaken er heller ikke slik jeg husker den, og jeg har vanskelig for å tro at dette kun er hasj. Men dette er jo bare en sørlending sin subjektive mening
Sist endret av caperno; 7. mars 2011 kl. 18:14. Grunn: avsnitt er en fin bil..
De som bor rundt Oslo, Trondheim og Bergen og/eller med gode kontakter vil kanskje ikke oppleve så mye forskjell i Amsterdam, kvalitetvis. Men som caperno sa, folk flest vil oppleve bedre utvalg og bedre kvalitet i Amsterdam.
Jeg har handlet hasj i nesten 10 år nå og synes hasjen bare blir bedre og bedre. Siste gang jeg fikk noe som var dårlig var i 2007.
Har ikke et stort kontaktnett eller mange "stonervenner", så det meste er innom flere ledd lokalt før jeg røyker det. Har røyket i mange land på kontinentet og har opplevd at kvaliteten er ca den samme overalt. (med unntak av når man blir svindlet av "gategutter")

Tror også at det høye prisnivået og at vi er sist på smuglerruter gir oss en fordel om man bare tenker kvalitet.
Hva ville du tatt med over grensa, 1 kg med standard marokk til 50 kr grammet eller 500 gr superhasj til 100kr grammet?
Sitat av Thinktwice Vis innlegg
Hva ville du tatt med over grensa, 1 kg med standard marokk til 50 kr grammet eller 500 gr superhasj til 100kr grammet?
Vis hele sitatet...
Nå er det vel dessverre slik at bøndene tjener mer på å lage dårlig hasj. Jo mer potent hasj man lager, desto mer råvare går til i prosessen. Da vil jeg tro valget er enkelt for mange. Når det er sagt, så produserer de fleste bønder gjerne flere forskjellige typer hasj, men jo bedre hasjen er, desto mindre kvanta finnes av den. Men disse er det jo ikke alle av oss som er så heldige å få smake.

Det samme gjelder for de leddene etter bøndene. De er gjerne prisbeviste som de fleste kjøpmenn er, og da går ofte grådighet foran kvalitet.
Vi ligger også som tidligere nevnt i tråden sist på smugerruta. Mye av hasjen går igjennom Nederland, hvor de har et høyere krav til kvalitet enn oss nordmenn. Dermed blir mye av den gode hasjen plukket ut der. Selvfølgelig kommer det god hasj opp hit også, men ikke i like store mengder som i f.eks Danmark eller Nederland.
Sist endret av stødig; 8. mars 2011 kl. 00:44.
Hasj smugles vel ikke til Nederland? Coffeshops'ene kjøper av lokale stordyrkere, en prossess som forøvrig også er ulovlig.
Og ja, mesteparten av hasjen i Amsterdam er en god del bedre enn den er i Norge. Man finner selvfølgelig saker av beste kvalitet i Norge også, men snittet i Amsterdam er MYE bedre enn her hjemme. Den beste poten man får tak i her hvor jeg bor (som til tider har vært på nivå med CC finalister) har heller aldri vært smuglervarer. Hasj pleier derimot være innom en god del ledd før det kommer til Norge. Alle leddene vil tjene mest mulig penger, og blander derfor gjerne ut varene, som fører til at mye av hasjen her til lands er av lavere kvalitet. Det er ikke slik over alt, men til syvende og sist kommer alt ann på hvilke kontakter man har. I Norge må man altså kjenne rette personer for å få tak i det beste, noe man slipper i Amsterdam.

Har forøvrig vært i Christiania et par ganger også, og kvaliteten der er også meget bra. Økt tilgang fører til økt konkurranse, og for å selge mest og tjene mest, må man selge de beste varene.

Edit:

Sitat av Thinktwice Vis innlegg
Tror også at det høye prisnivået og at vi er sist på smuglerruter gir oss en fordel om man bare tenker kvalitet.
Hva ville du tatt med over grensa, 1 kg med standard marokk til 50 kr grammet eller 500 gr superhasj til 100kr grammet?
Vis hele sitatet...
Tingen i Norge er jo at Hasj er ulovlig. Mange kjøper derfor det første de kommer over, da det i mange områder er forholdsvis vanskelig å få tak i (her kommer igjen kontakter inn i bildet). Av denne grunnen kan man enkelt selge dårlig hasj for 150,-/g. Folk kommer ikke til å kjøpe av deg igjen, men du får nå i hvert fall solgt ut noen plater med dårlig hasj....
Sist endret av petterdass; 8. mars 2011 kl. 23:16.
[quote=petterdass;2026810]Hasj smugles vel ikke til Nederland? Coffeshops'ene kjøper av lokale stordyrkere, en prossess som forøvrig også er ulovlig.
Og ja, mesteparten av hasjen i Amsterdam er en god del bedre enn den er i Norge.

Ca. all hasj som når oss er innom Nederland/Rotterdam. Produseres ikke på langtnær nok -hasj- i Nederland til å dekke behovet der. Ikke kan de matche de store produsentlanda på pris heller. Mesteparten av hasjen som ikke selgest kommersielt i Nederland er ikke laget der, finnest selvsagt -mangen- unntak, but still.
her i min lille sørlandsby har jeg fått gjennomsnittligere dårligere bønne de siste 4-5 åra enn før virker det som.

jeg vet ikke om det er fordi jeg er så innrøykt nå etter disse årene, eller om standarden har sunket generelt. jeg kan huske før for 6 år siden så lukta alltid bønna digg, og den kostet alltid 100 kr.

en annen grunn kan være at jeg har mister mer og mer kontakt med miljøet etter jeg forlot tenårene. orker ikke blande meg med det igjen. har 3 gode dealere (de er gode fordi det aldri er noe kødd, svimling, bøffing eller annet rot med de) jeg handler av iblant. de har som regel grei bønne, men noenganger dritt.

jeg er blitt ganske god til å sniffe ut puckbønne. det har en særegen lukt, er hardt og jævlig, og lukter meget rart når du brenner det. asken i pipa og røyken er også svart og fæl. det har ikke den eksotiske deilige lukta som bønne skal ha.

venter på anledning til å dyrke min egen pot nå, så jeg kan løsrive meg fra handlinga og den giftige hasjen så fort som mulig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tror de heler er vilken kretser du omgirdeg med caperno,Har ikke problem utvalge,Men jeg har pøuse for tiden .Men jeg ser jo hvor mye søpel de tar inn,For å få penger, Men de fleste har en privat røyk som ikke seles.
Det meste av hasj er "ok", så kommer det en sjelden gang et par partier med gode saker. Weed derimot har aldri skuffet, alltid top notch saker i omløp. Tror det er mest fordi det er grodd i nærområdet og de som gror vet hva de holder på med. Egentlig så skal hasjen slå hardere enn weed, men det er ikke tilfellet i Norge.
Sitat av Alden Vis innlegg
jeg har alltid trodd at norge er siste leverings punkt når den leveres rundt i eurpoa og at vi sitter med rester og "penslet-Hasj" dvs hasj som er smurt inn med avhengighets stoffer.
Vis hele sitatet...
Mesteparten av hasjen kommer fra Amster.
Marokko -> Amster -> Svenskegrensa inn mot Oslo | så er ikke mange mellomledsland.

Det at hasj blandes ut er helt vanlig og logisk, for ellers ville prisen vært som på cola...

Husker ikke eksakte tall, men varierer mye fra kvaliteten på weeden + måten du får tak i thcen på... grinding/plukke av planten med sånn spesiallhansker (husker ikke navnet nå zZz) osv... men det trengs ca. 30g weed for 4-5g keef...
30g weed = 4500kr
4-5g keef = 400 til 700kr (ut ifra kvalitet)...

For at en faktisk skal GIDDE å gjøre dette må fyren enten selge grammern for minst 1500kr... eller være splitter gæærn å selge for 100kr grammern...

Derfor er det ingen som lager superkeef selv her til lands og selger det... Så det må hentes fra utlandet. (Amster)... Gidder ikke gå mer i detaljer der...

Siden folk flest er mongolider her til lands å tar til seg all slags shit som selges så er det penger å tjene på møkk istedenfor bra vare... i verste fall kan en alltids pensle den litt så boblern som regel, og folk flest er mongolider nok til å faktisk tro at vulkanutbrudskeef er vanlig boblings, men boblings skal ikke boble som om det er utbrudd, det skal være små bobler... Er en i området som drev å solgte det, vetafaen hva han pensla med (ikke kom å fortell meg hero, for har prøvd(blitt lurt) pensla keef med hero (folk flest gir ikke ut det)

Vil en ha bra saker så enten tar du deg en tur til Danmark/Nederland, eller så kan du komme til Oslo (Ikke elva), men bekjente her... så kan du alltids få noe ganske så bra...

Sammenlignet med andre land! Det kommer jo helt ann på hvilke land du sammenligner varen med!

Har fått besøk fra flere folk som har prøvd ut bra saker, å de har blitt satt ut... Både folk fra England og andre land... Men fikk også vite at vi i Norge røyker ganske så mye mer heavye joiner enn andre land... I mange land er det uvanlig med KS papes... Og hvertfall med den typiske norske jointfiltern (Z,M osv) f.eks marokanere jeg kjenner pleier å røyke nede i marokko med vanlig sigfilter som de stikker hull i...

Skal ikke være så vanskelig å sjekke om det er bra keef eller dårlig det du har... Sjekk hardheten (kan jo alltids være hardpressa keef), men ellers er myk og oljete best... En annen test du kan gjøre er å sjekke hvordan den bobler (om det faktisk er hasjolje eller pensla med no bullshit) Bruk hue, ser du ut til å være for brutalt, så er det ikke det... :P Hvis boblene ser ut som utbrudd i en vulkan så er det pensla med noe hvertfall (hva veit du ikke før du har røyka)... Kan fort bli litt vanskelig å sjekke ut kvalitet når en starter nylig å røyke... så det beste tipset mitt vil være å røyke weed... kom til oslo og hent fra Gambere (ikke de som henger langs trikkespora på løkka, eller elva) men de virkelige gamberne!

Men hvis du får tak i virkelig bra keef, så hamstre opp, for som regel så vil den ikke være der så lenge... Jævla stive priser på klossene for tia!
Sitat av Ivar Vis innlegg

Husker ikke eksakte tall, men varierer mye fra kvaliteten på weeden + måten du får tak i thcen på... grinding/plukke av planten med sånn spesiallhansker (husker ikke navnet nå zZz) osv... men det trengs ca. 30g weed for 4-5g keef...
30g weed = 4500kr
4-5g keef = 400 til 700kr (ut ifra kvalitet)...

For at en faktisk skal GIDDE å gjøre dette må fyren enten selge grammern for minst 1500kr... eller være splitter gæærn å selge for 100kr grammern...
Vis hele sitatet...
Jasså, så du lager hasj av hele planten?

Jeg har bare bra hasj, og den er fra norge.. Det gjelder bare å ha riktig kontakter.

Myyyk marrok
Sitat av Odd Vis innlegg
Jasså, så du lager hasj av hele planten?

Jeg har bare bra hasj, og den er fra norge.. Det gjelder bare å ha riktig kontakter.

Myyyk marrok
Vis hele sitatet...
Nei laget bare hasj av stilkene og frøa!

Orket ikke forklare der og da, men javel!
Mente det med sånn latexhansker eller hva det nå heter for no... også bare klår du på bladene (tar sinnsykt lang tid),,, fryser hansken (må være veldig nøye og renslig under hele prossesen)... osv...

Du har mye bra hasj fra Norge? men det er myok marokk? :P er jo ikke norsk keef da :P

tror faktisk Norge ligger jævla bra ann med egenprodusert weed! Så en som sier etnisk-norsk weed er dårlig, prater bullshit!
*haha ler meg godt nå som jeg fikk brukt etnisk-norsk på weed*
Sorry, det jeg mente er at hasjen er kjøpt her i norge. Og at man kan fint få tak i bra kvalitetshasj hvis man bare tar seg tid til å finne de rette kontaktene. Men skjønner godt at det er for mye dritt her i landet da man kan betale 3-4000kr for 100g, som man kan få solgt for det 3 dobbelte.
Sitat av Odd Vis innlegg
Sorry, det jeg mente er at hasjen er kjøpt her i norge. Og at man kan fint få tak i bra kvalitetshasj hvis man bare tar seg tid til å finne de rette kontaktene. Men skjønner godt at det er for mye dritt her i landet da man kan betale 3-4000kr for 100g, som man kan få solgt for det 3 dobbelte.
Vis hele sitatet...
Da er vi på helt likt talefot...

Tingen med marokkkeefen er at den kommer fra amster, marokanerne der nede kriter ikke bort den gode keefen, og de som driver med store partier tar ikke sjangsen på å miste sine egne penger, så som regel krites mesteparten av det som kommer inn... og som vi tenker her, at vi ikke vil risikere våre penger, så vi kriter istede... tenker marokene også, så de gir ikke den beste keefen på krit...
koster en del per klossen på virkelig god keef... men da prater vi om veldig høy kvalitetskeef... hadde folk vært mer villig til å investere her, så ville det kommet inn mer bra, men når alle (utenom småkjøpere) ønsker å krite, så ja :P du får det du er villig til å risikere...
er du villig til å risikere en halv mill så kan den halve millen fort bli til en mill, men den kan også like fort bli lik null :P

Så for å være ærlig, folkens vi bør være veldig fornøyd med det vi har her til lands! Med tanke på at ingen driver no særlig stor hasjproduksjon her...

Det beste er jo å ta bussen ned til Køben, røyke seg skøkk til helvete så komme tilbake,,, ellers kan en kjøre ned med bil (tryggere etter min mening) hvis en vil ta med seg litt suvernier fra Christiania :P

prisene er latterlig billige, kvaliteten er latterlig høy, risken er ikke all verden... en trenger ikke å leke narkobarnon å ta med seg en billion tonn hasj i en liten golf, ta med deg en plate eller to... ha det et smart sted i bilen og kos deg når du er tilbake
Synes det blir feil å si at weeden i dette landet er så bra som du påstår, Ivar. Greit, kanskje du bare har vært heldig og kommet over bra weed, men det meste av weeden jeg har fått her har vært skuffende, fått ett lite buzz bare. Hasjen, derimot, sender meg i sofakroken etter noen bøttetrekk.

Men ja, det er MYE dritthasj ute og går, ihvertfall her i M&R. Blitt solgt pukk som boblings osv, men gjelder og ha kontakter. Drittmyk svarting som stinker er det det går i fortia. (bra kontakt som ikke mange kjenner er vel cluet, de fleste som selger til halve bygda/byen blir jo tatt.
Sorry når jeg sier norsk weed, så mener jeg norskdyrka weed... Å nei, norskdyrka weed er kvalitetsmessig like bra som enhver annen dyrka weed... Grunnen er enkel og perfekt egentlig, fordi det er så vanskelig å dyrke ute, så dyrker folk flest inne... Man kan ikke drive med massedyrking som man driver med i utlandet hvor man har 1000 vis av planter... Massedyrking krever mindre påsyn siden klimaet tillater der, men det straffes med at "hjemmelaget" er bedre kvalitetsmessig...

Men joa bor i Oslo så kan nok si det er bedre varer her fordi det er flere som tilbyr, men tror nok Oslo samtidig har verdens verste weed/keef konstant :P

Helt riktig som du sier, cluet er å kjenne riktig person!
Er vel slik de kan lage hasj av alt også, 1000vis av planter med lite oppsyn, lite jobb. Skulle du fått noe skikkelig hasj fra hjemmedyrka så blir det fort røyka opp. Men alt i alt er det vel like mye dårlig pot i forhold til god pot som det er dårlig hasj i forhold til god hasj.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
HASJEN i norge er balleræv.
POTTEN deriomet er good stuff ^^ selvom jeg har kommet bort noe drittpott før.. jeg røyka 1g og følte meg helt normal.. det var masse stems og seeds i budden og, og selve budden var mørk grønn og sammenpressa (flat).
MEN så kjenner jeg folk som selger BRA greier, fra amster, danmark eller hjemmet sitt, som slår noe så jævlig ^^ det er nok som mange sier att du får tak i god grønnt/brunt hvis du har kontakter, men gatehasjen i norge suger kraftigt..
▼ ... flere år senere ... ▼
det er ikke sånn att man reiser fra Marokko med 10tonn av forskjellige typer og farter rundt på kontinentet og ender opp i Norge til slutt med "left overs" De som tar inn partier her i Norge bestiller selv ønsket kvalitet
punktum!
Både den beste hasjen og den beste weeden jeg har røyka har vært i oslo, det handler kun om kontakter.
Tror at kvaliteten på hasjen kommer veldig an på metoden brukt for å lage den. Skal man lage god hasj så brukes vel delene av planten som har størst forekomst av trikomer, men hvis man vil ha volum bruker man mer trim og plantematerial som ikke har like høy konsentrasjon med trikomer. Hvordan hasjen blir oppbevart har også en del å si. Har en mistanke om at de fleste dealere her i Norge oppbevarer hasjen dårlig og lar den bli tørr og hard. Tror ikke det er så mye som blandes ut, men at det rett og slett er oppbevart dårlig/lenge.

Kjøpte en plate for et par år siden som var helt elendig, rullet 5 jointer som jeg røykte iløpet av en time, og fikk bare en liten buzz som varte en halvtime. Hvis du ikke røyke fort nok så slukket jointen og asken ble steinhard. Har hørt i ettertid at den var blandet ut med henna. Noen som vet om det er vanlig å blande ut med henna?
Alt spørs på hvem du handler av og hva du betaler.
Personlig røyker jeg kun potente saker fra amster, køben etc., prisen er 150/g.
0,1 holder i massevis (røyker ikke hver dag)

Betaler du 100 kan du ikke forvente så mye mer enn elva sticks.
Sist endret av pkk1990; 26. februar 2015 kl. 11:55.
Det at hasj blandes ut er helt vanlig og logisk, for ellers ville prisen vært som på cola...
Vis hele sitatet...
Legg med litt detaljer rundt dette annet en at det er helt vanlig og logisk er du grei.
Det jeg leser er: Så klart sjokolade blir blandet ut ellers hadde sjokolade kostet som en indrefilet.

Husker ikke eksakte tall, men varierer mye fra kvaliteten på weeden + måten du får tak i thcen på... grinding/plukke av planten med sånn spesiallhansker (husker ikke navnet nå zZz) osv... men det trengs ca. 30g weed for 4-5g keef...
30g weed = 4500kr
4-5g keef = 400 til 700kr (ut ifra kvalitet)...
Vis hele sitatet...
Weed er cannabis buds, når planten blir klippet og renset for blader og annet overflødig plantemateriale så blir dette brukt til å produsere hasj.

Hvor potent planten er har innvirkning på både hasjen og weeden du produserer, men også som flere nevner her så mister hasj effekt over tid, dette er det største problemet når noen kjøper av en dårlig kontakt som bare sitter på gammel og tørr vare.
Vet ikke om dette er blitt besvart i tråden, men hvordan kan jeg se om det er dårlig eller god weed - før jeg evt. kjøper? Blandet og syntetisk w/brunt, vil jeg ikke ha i meg…
Sist endret av ~Angelica; 26. februar 2015 kl. 12:37.
Sitat av ~Angelica Vis innlegg
Vet ikke om dette er blitt besvart i tråden, men hvordan kan jeg se om det er dårlig eller god weed - før jeg evt. kjøper? Blandet og syntetisk w/brunt, vil jeg ikke ha i meg…
Vis hele sitatet...
Weed(som i pot) vil ofte være klissete, fulle av krystaller eller ha veldig sterk lukt, da pleier det og være ferskt og god kvalitet om den utfyller noen av de overnevnte.. syntetisk og blanda ut er nok noe du trenger og bekymre deg svært lite over, svært lite av det her i landet..
God bønne skal vekke apetitten din, den skal være fluffy, lukte godt, og du skal klare å se trichomer når du ser på budden under lys. Det er virkelig lett å se forskjell på bra og dårlig weed, har du fått en murstein som er klemt sammen og ser ikke bra ut i det hele tatt så er det på tide å bytte dealer Den kan være at du får brickweed som faktisk er god, men som regel er det motsatt. Den endelige testen er jo å rulle ein, da vet du med en gang om du har fått godsaker eller ikke. Practice makes perfect.