Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2786
Noen som har erfaring med dette?

Gir det bivirkninger utover abstinenser?

Kan dosen deles opp?

Og påvirker antagonisten toleranseutviklingen, slik at det er fånyttes å akselerere detox med det?

Var jo artig dette. Funket ihvertfall.
Sist endret av Tøffetom; 2. mars 2015 kl. 18:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det gjøres avrusninger i USA med Naloxone + et middel som gjør at du sover utover hele prosessen, som kanskje varer bare et døgn. Men det er store risikoer som spying under søvne osv at det ikke er vanlig. Å gjøre det våken hjemme vet jeg ingenting om, men har tenkt en del på det da 24 timer i helvette er bedre enn en uke med omgangssjuken, tror jeg værtfall :P
Hva med å røyke heroin hele dagen,ta litt naloxon og så gå på jobb helt fin,går det.?
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Hva med å røyke heroin hele dagen,ta litt naloxon og så gå på jobb helt fin,går det.?
Vis hele sitatet...
Hvis du er avhengig blir du bare dritsyk
Mener å ha hørt at det skal være helt uutholdelig forjævlig å bli "gjennopplivet" av det, da den 'river' løs opiatene fra reseptorene så og si øyeblikkelig - noe som skal være svært lite romantisk.
Men bedre enn å dø!

Tror ikke det har særlig mye for seg utenom å redde noen fra en overdose.

Har ikke tid til å grave opp kilder nå, men leste et godt stykke om det på reddit mener jeg.
Som det er sagt her vil nok ikke nese sprayen ha noe for seg I forhold til bruk og forhindre abstinenser eller toleranse.

Var sammen med en kamerat som tok overdose, og fikk naloxone rett I åra av ambulansepersonell. Første han sa til meg på sykehuset var at han heller ville ha død.

Og da hadde han allerede hatt flere cold turkeys, og viste hvordan det var
Naloxon/narcanti brukes av oss i akutte situasjoner. Vi gir 0,04mg intramuskulært og deretter 0,04mg intravenøst ved overdoser, det gies små doser da rask reversering av opiat som regel vil gjøre pasienten aggressiv da vi har ødelagt rusen deres.

Ambulansen i helse vest har startet med å bare gi akkurat nok narcanti til at pasienten puster selv for deretter å kjøre dem inn, istedenfor å vekke dem ute.
Sitat av Dasset Vis innlegg
Ambulansen i helse vest har startet med å bare gi akkurat nok narcanti til at pasienten puster selv for deretter å kjøre dem inn, istedenfor å vekke dem ute.
Vis hele sitatet...
Ja det leste jeg om hin dagen.
Det var visst for å minske faren for at pasienten ble så abstinent av motgiften at han/hun går rett ut og setter en enda høyere dose heroin og tar od en gang til.

Syns det er bra at de tenker slikt! (ambulanse arbeiderne altså)
Er og for å øke vår egen sikkerhet i slike situasjoner. Å vekke noen fra en opiat overdose er aldri gøy, 98% av pasientene blir aggressive mot oss og blir ikke med til sykehus.

Helse vest ønsker å kontrollere at de puster prehospitalt forså å transportere dem og vekke dem sakte inhospitalt slik at de har litt mer kontroll og samtidig hindrer at pasienten skal gå rett ut å ta seg en ny dose. Flere av pasientene synes det det er greit å være på sykehuset en stund når de våkner der, våkner de hjemme ønsker de ikke dra.
Sitat av Dasset Vis innlegg
Er og for å øke vår egen sikkerhet i slike situasjoner. Å vekke noen fra en opiat overdose er aldri gøy, 98% av pasientene blir aggressive mot oss og blir ikke med til sykehus.
Vis hele sitatet...
Registrerte av en eller annen grunn ikke at du var ambulansearbeider,
så da omformulerer jeg det jeg skrev til flott at dere tenker slik!

Og ja, ser den med å øke deres egen sikkerhet også.
Har selv sett folk våkne steik forbanna etter en od,
og skjelt ut de rundt seg for at de "tok fra de" friskemeldingen.
Sist endret av lyselilla; 11. mars 2015 kl. 09:45.