Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2565
Hei!
Kjøpte en ny bærbar datamaskin i begynnelsen av desember, og har for en stund tilbake begynt å lage høy lyd(vifta tar av) og blir GLOVARM!
Er det noen så vet hva jeg kan gjøre?

(dersom tråden er feil plassert, venligst flytt til rett)
Kan jo være flere ting, men skjermkort, CPU eller minne har jeg ville tippet på, (Rett meg noen om jeg tar feil)...

hadde makan problem, og da var ene minnekorte gåent...
Da fikk jeg tips om at det kunne like så greit vært skjermkortet eller cpu`n...
Trådstarter
Takk
Får ta kontakt der jeg kjøpte den da kansje ?
Sitat av Kim93 Vis innlegg
Takk
Får ta kontakt der jeg kjøpte den da kansje ?
Vis hele sitatet...
Du bør skjekke hva som blir varmt først. Om du har en "varmepistol" (Skjekker tempraturen) så kan du starte PCen og se hvor det er varmest når dette som du beskriver begynner og skje-.-
Eller så kan det være støv i vifta og mangel på kjøling.
HP pc?
for meg høres det ut som det kansje har gått et lager i vifta di og at den derfor går tregere og ikke klarer å kjøle skikkelig
Min ble skrekkelig varm når jeg hadde den på en pute på fanget. Hjalp når jeg fikk sånn pc-brett. Men det er sikkert ikke det som er problemet.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Du bør skjekke hva som blir varmt først. Om du har en "varmepistol" (Skjekker tempraturen) så kan du starte PCen og se hvor det er varmest når dette som du beskriver begynner og skje-.-
Vis hele sitatet...
Eller du kan bruke ett overvåkningsprogram, such as HWMonitor.

Sitat av FlipWare Vis innlegg
Eller så kan det være støv i vifta og mangel på kjøling.
Vis hele sitatet...
Henger meg på denne. Rens vifta og fjern alt av støv.
Jeg antar at du ligger med pcen på senga .
Og jeg ser for meg en støvete seng.
En pc som drar opp støv fra en støvete seng !
Du burde skaffe deg luft på boks og spraye det inn i vifta da skal det komme ut noe støv.
Men du kan jo alltids støvsuge den , husk at dette kan ødelegge pcen hvis du ikke er forsiktig.
▼ ... over et år senere ... ▼
Trådstarter
Hei. Bare får å si hvordan dette endte, jeg leverte pcen inn, de skulle bytte skjerm for den var sprukket. jeg sa også den ble varm.. Jeg fikk pcen tilbake med ny harddisk (?!?) og fortsatt sprekk i skjerm.. Fuck lefdal.. All min data var sletta...
Sitat av Kim93 Vis innlegg
Hei. Bare får å si hvordan dette endte, jeg leverte pcen inn, de skulle bytte skjerm for den var sprukket. jeg sa også den ble varm.. Jeg fikk pcen tilbake med ny harddisk (?!?) og fortsatt sprekk i skjerm.. Fuck lefdal.. All min data var sletta...
Vis hele sitatet...
Jeg hadde samme problem på min , jeg byttet vifte innvendig, blåste hele lappern for støv med compressorn, smørte på kjølepasta der det trengs, og pcen levde i 6 måneder til

Men dette service greiene til Lefdal,Elkjøp & Xpert osv osv..
hørt at de er ganske elendige..
kompis av meg leverte en laptop i januar i år pga HDD crashet, dette tok da Xpert 4 måneder å fikse, og når han fikk den tilbake mangler det skruer osv, og enkelte av skruene var ikke der I dette tilfellet ville det tatt 1 uke å fikse selv, men somsagt service på pcer innen de butikkene der er helt elendig!
Sitat av Kim93 Vis innlegg
Hei. Bare får å si hvordan dette endte, jeg leverte pcen inn, de skulle bytte skjerm for den var sprukket. jeg sa også den ble varm.. Jeg fikk pcen tilbake med ny harddisk (?!?) og fortsatt sprekk i skjerm.. Fuck lefdal.. All min data var sletta...
Vis hele sitatet...
At data kan forsvinne på service/reperasjon må man alltid ta høyde for. Derfor er det viktig å ta backup av alt man vil spare på før man leverer den inn.
Sitat av Kim93 Vis innlegg
Hei!
Kjøpte en ny bærbar datamaskin i begynnelsen av desember, og har for en stund tilbake begynt å lage høy lyd(vifta tar av) og blir GLOVARM!
Er det noen så vet hva jeg kan gjøre?

(dersom tråden er feil plassert, venligst flytt til rett)
Vis hele sitatet...
Støv inne i PC'n. Når det er mye støv, blir det varmt, og da kjører viftene enda raskere. Prøv å støvsuge den! Funker for meg.
Jeg fikk pcen tilbake med ny harddisk (?!?) og fortsatt sprekk i skjerm.. Fuck lefdal..
Vis hele sitatet...
OffTopic: Når jeg leverte inn min laptop til Elkjøp(harddisken holdt på å dø), så fikk jeg den tilbake med en harddisk som ikke var skrudd fast og dekselet som dekker til HDD og RAM der var skruene nesten rundet.. Amatører..

OnTopic: Hekter meg på støv i viften.
Sitat av dantrix Vis innlegg
Jeg hadde samme problem på min , jeg byttet vifte innvendig, blåste hele lappern for støv med compressorn, smørte på kjølepasta der det trengs, og pcen levde i 6 måneder til

Men dette service greiene til Lefdal,Elkjøp & Xpert osv osv..
hørt at de er ganske elendige..
kompis av meg leverte en laptop i januar i år pga HDD crashet, dette tok da Xpert 4 måneder å fikse, og når han fikk den tilbake mangler det skruer osv, og enkelte av skruene var ikke der I dette tilfellet ville det tatt 1 uke å fikse selv, men somsagt service på pcer innen de butikkene der er helt elendig!
Vis hele sitatet...
det er da ingenting! leverte inn min forrige toshiba der for en liten service for omtrent to år siden, og fikk beskjed om å komme igjen dagen etter. dagen etter reiste jeg ned dit, veldig spent for å få igjen pc'n min.... men når jeg henvendte meg i serviceluka hadde dem faen meg rota den bort lader, bag og laptop var forsvunnet... de fant den etter ett par timer da, og jeg fikk servicen gratis, men jeg leverer aldri inn igjen en laptop der
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
det er da ingenting! leverte inn min forrige toshiba der for en liten service for omtrent to år siden, og fikk beskjed om å komme igjen dagen etter. dagen etter reiste jeg ned dit, veldig spent for å få igjen pc'n min.... men når jeg henvendte meg i serviceluka hadde dem faen meg rota den bort lader, bag og laptop var forsvunnet... de fant den etter ett par timer da, og jeg fikk servicen gratis, men jeg leverer aldri inn igjen en laptop der
Vis hele sitatet...
Heldig du som ikke må vente 2-3 uker på å få renset for støv eller re-installere Windows.
Elkjøp ftw, or not.
Nå synes jeg enkelte av dere er urimelige. Elkjøp har da virkelig skjerpet seg de siste årene. Jeg syner dem yter topp service. Lefdal er vel eid av Elkjøp, så en burde jo kunne forvente det samme av dem.

Expert har vel også et relativt bra rykte, eller?