Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 4850
Jepp Jepp, etter att jeg så dokumentaren fra schrödingers katt så har jeg nå bestilt 1mål prima måne eiendom, jeg har nå store planer om å hente ut det verdifulle hydrogenet og bli rik evt starte styling av månebiler..?
Hvor kjøpte du det?
Hadde vært litt morsomt å se en auksjon på det :P
Tang0's Avatar
Trådstarter
www.lunarembassy.com
og det er flust av eiendommer igjen
Hva skal du gjøre om du møter på et romvesen når du skal se ossen det ser ut da ? xD
Har ikke det det vært omtalt i media? Mener dem sa at det bare var tull?
Når blir innflyttingsfesten da?
Tang0's Avatar
Trådstarter
Møte jeg ett romvesen så regner jeg med att jeg har rett til å skyte dyret
Tresspassing medfører døden skal jeg sette opp på ett skilt

Ulovlig? vel vel, da er tom cruise, tom hanks og george w bush like dumme som meg for de har også kjøpt... errr.. kanskje førstnevnte og sistnevnte er dårlig argumentasjon...

Innflyttningsfest ja vi tar ett sabla kalas så snart jeg får papirer og jeg tjener 100,000,000 til å betale russerene med, alle får ta med sin egen drikke og sugerør
*regn med å bli sjøsyke*
Sist endret av Tang0; 22. juni 2007 kl. 21:15.
hva kosta dette?
Nja... Vet ikke om dette er den smarteste investeringen jeg har sett. Dem sier jo at månen vil brenne opp i sola om et par (nærmere 1k) år? Men for all del, man kan sikkert ha det morsomt der så lenge det varer.

Om jeg kan være med på innflyttningsfesten, skal jeg sørge for å ta med meg bazooka i tilfelle surpriseangrep fra romvesen.
Tang0's Avatar
Trådstarter
Rundt 250,-
Er ikke galt det, for ett mål med stein som inkluderer svekkelse av muskler og potensproblemer

Jeg skal jo selfølgelig ha en liten hytte med normal gravitasjon
Du vet at du egentli ikke eiger noen ting, sant?
Tang0's Avatar
Trådstarter
Hehe ja vell vell, er vel litt på spøken att jeg kjøpte, blir ett fint motiv og ett sabla godt sjekketriks.
"vil du værra med hjæm t mån?" neida...

men uansett, her på jorda er jeg like screwed, kinerserne kommer!
Hehe,. det må da være litt koselig å kunne se opp på tomta si om natta å da(=
Men jeg bare tenkte at siden ingen eiger månen, kan heller ingen selge den! Enn kan ikke selge noe enn ikke eiger! f.eks kan ikke jeg selge deg bilen som naboen din eiger hvis du skjønner hva jeg mener
Sist endret av Petter Pan; 22. juni 2007 kl. 21:37.
tydeligvis penger å tjene på å selge ting man opprinnelig ikke eier fjott.
Vill noen kjøpe det hvite hus av meg?
Sist endret av Petter Pan; 22. juni 2007 kl. 21:43.
hustomter på mars selges, ta kontakt.

slenger med en planke om du handler fort.
Sist endret av catolh; 22. juni 2007 kl. 21:47.
Sitat av Petter Pan
Hehe,. det må da være litt koselig å kunne se opp på tomta si om natta å da(=
Men jeg bare tenkte at siden ingen eiger månen, kan heller ingen selge den! Enn kan ikke selge noe enn ikke eiger! f.eks kan ikke jeg selge deg bilen som naboen din eiger hvis du skjønner hva jeg mener
Vis hele sitatet...
Jeg siterer fra nettsia

"In 1980, an American called Dennis Hope now known as the Head Cheese claimed the Moon and all other planets and moons in the solar system. "

Så jo, er tydligvis noen som eier den...
Tang0's Avatar
Trådstarter
han har forresten tjent 12 millioner i de årene han har solgt eiendommene
når han velger ut eiendom ti kunden så holder han for øynene og peker på ett kart av månen og hvis det ikke allerede er solgt så selger han det

Sitat av catolh
hustomter på mars selges, ta kontakt.

slenger med en planke om du handler fort.
Vis hele sitatet...

Hvis dette kjøpet står på glanset papir så slår jeg til..
Sitat av simdal
Jeg siterer fra nettsia

"In 1980, an American called Dennis Hope now known as the Head Cheese claimed the Moon and all other planets and moons in the solar system. "

Så jo, er tydligvis noen som eier den...
Vis hele sitatet...
Du forstår ikke, ingen eiger månen.. selv om han sier at den er hans, så er det ingenting som gir han rett til å eige den.

<dårlig eksempel>
Hvis han hadde eid den kunne han helt fritt sprengt den i fillebiter, å resten av verden hadde ikke hatt noe å si. Hvis han helt hypotetisk hadde hatt den mendge dynamitt som krevdes plasert på månen, og han hadde sagt at han ville sprenge den, så skal jeg love deg at han hadde blitt stoppet.
</dårlig eksempel>
Sist endret av Petter Pan; 22. juni 2007 kl. 21:57.
hahaha.
at folk kjøper det.
Han som selger dere månen eier ikke månen, så dere som "eier" månen eier egentlig ikke månen
Sitat av Petter Pan
Du forstår ikke, ingen eiger månen.. selv om han sier at den er hans, så er det ingenting som gir han rett til å eige den.

<dårlig eksempel>
Hvis han hadde eid den kunne han helt fritt sprengt den i fillebiter, å resten av verden hadde ikke hatt noe å si. Hvis han helt hypotetisk hadde hatt den mendge dynamitt som krevdes plasert på månen, og han hadde sagt at han ville sprenge den, så skal jeg love deg at han hadde blitt stoppet.
</dårlig eksempel>
Vis hele sitatet...
Ja det var et dårlig eksempel, for alle hadde blitt stoppet hvis de ville sprengt tomta si
I teorien eier han faktisk månen, og en rekke stjerner, men i praksis eier han ikke en dritt. Ikke dere heller. Tror dere virkelig USA eller Russland vil respektere deres eiendomsrett når de en gang finner teknologi som gjør det mulig å leve der oppe?
Sitat av nikita
I teorien eier han faktisk månen, og en rekke stjerner, men i praksis eier han ikke en dritt. Ikke dere heller. Tror dere virkelig USA eller Russland vil respektere deres eiendomsrett når de en gang finner teknologi som gjør det mulig å leve der oppe?
Vis hele sitatet...
Ja det tror jeg
Det er tydeligvis mange som så stolte erklærer at de er for gode for dette "lureriet" og skjønner helt på egen hånd at ingen eier månen... Men ærlig talt, still dere selv spørsmålet: Eier noen egentlig Jorden? Eller i det hele tatt noe av det som eksisterer her på Jorden?
Sitat av milo9000
Det er tydeligvis mange som så stolte erklærer at de er for gode for dette "lureriet" og skjønner helt på egen hånd at ingen eier månen... Men ærlig talt, still dere selv spørsmålet: Eier noen egentlig Jorden? Eller i det hele tatt noe av det som eksisterer her på Jorden?
Vis hele sitatet...
Godt poeng!... KP til deg
Sitat av nikita
I teorien eier han faktisk månen, og en rekke stjerner, men i praksis eier han ikke en dritt. Ikke dere heller. Tror dere virkelig USA eller Russland vil respektere deres eiendomsrett når de en gang finner teknologi som gjør det mulig å leve der oppe?
Vis hele sitatet...
Hvorfor eiger han den i teorien? Hva gir han rett til å ta den som sin?
Alle kan si "I dag tror jeg at jeg tar meg en planet". Men det gjør deg ikke til eiger av noe ...

Sitat av milo9000
Det er tydeligvis mange som så stolte erklærer at de er for gode for dette "lureriet" og skjønner helt på egen hånd at ingen eier månen... Men ærlig talt, still dere selv spørsmålet: Eier noen egentlig Jorden? Eller i det hele tatt noe av det som eksisterer her på Jorden?
Vis hele sitatet...
Jo, for her lever mennesker naturlig. Å selv om månen kanskje tillhører jorden, gir dette ingen mennesker rett til ene å alene eige den. Hvis dette skal skje, er den eneste riktige måten å dele den som en appelsin blant landene, hvor alle får LIKE stor andel.
Sist endret av Petter Pan; 22. juni 2007 kl. 22:12.
Sitat av Petter Pan
Hvorfor eiger han den i teorien? Hva gir han rett til å ta den som sin?
Alle kan si "I dag tror jeg at jeg tar meg en planet". Men det gjør deg ikke til eiger av noe ...
Vis hele sitatet...
Du har helt rett.. Han eier den ikke. Men smart som han var krevde han rettighetene til å selge tomter der...
Sitat av simdal
Du har helt rett.. Han eier den ikke. Men smart som han var krevde han rettighetene til å selge tomter der...
Vis hele sitatet...
Hvem enn denne karen er, tror jeg nokk vi alle kan si oss enige i at han var smart!

Men jeg synes det han gjør er galt.

Hvis han bare kunne ta månen på den måten, hvorfor gjør ikke dere også det, istede for å kjøpe den av en som alerede eiger den? Hvis han bare kan ta den, kan jo jeg bare ta hele tomta til bush! Så kan han ta den tilbake, så tar jeg den igjen, så fortsetter vi i det uendelige ...

I morgen tror jeg bare jeg skal ta hele månen, og tomtene deres, og selge dem billigt til naboene mine ...!
Sist endret av Petter Pan; 22. juni 2007 kl. 22:20.
Sitat av Tang0
Jepp Jepp, etter att jeg så dokumentaren fra schrödingers katt så har jeg nå bestilt 1mål prima måne eiendom, jeg har nå store planer om å hente ut det verdifulle hydrogenet og bli rik evt starte styling av månebiler..?
Vis hele sitatet...
Du er ute etter helium-3, og hadde man virkelig kunne kjøpt eiendommer på månen hadde jeg slått til med en gang. Som de sa i dokumentaren: Helium-3 er det eneste stoffet man vet om i verdensrommet som er verdt å dra ut etter.
Når fusjonskraft slår til og du eier en bit måne, så ja, da kan du kanskje bli rik.
Sitat av Petter Pan
Jo, for her lever mennesker naturlig. Å selv om månen kanskje tillhører jorden, gir dette ingen mennesker rett til ene å alene eige den. Hvis dette skal skje, er den eneste riktige måten å dele den som en appelsin blant landene, hvor alle får LIKE stor andel.
Vis hele sitatet...
Det du sier om at Jorden er relevant eiendom for mennesker, men at Månen ikke er det fordi det lever mennesker naturlig på Jorden er helt absurd. Når du videre spekulerer i om "Månen tilhører Jorden", vitner om enda merkeligere tankegang. Hvis du bytter perspektiv i to sekunder så finner du ut at spørsmålet er litt mer komplisert enn som så. Dette er ikke eiendomsmegling slik som du kjenner det, selv om det sikkert er innarbeidet godt i tankene dine, og du sikkert synes det er helt naturlig. Selv om gjenstander i verden er fordelt blant mennesker som eier dem på papiret (og grunnen til at dette til nå bare har gjeldt Jorden er fordi det har vært det eneste tilgjengelige for oss), så er det jo strengt tatt ingen som har noe i besittelse når det kommer til stykke. Ingen eier noe her i universet, ikke engang atomene i deres egen kropp. Det vi besitter i løpet av livet vårt avgjøres av hva vi klarer å kjempe oss til, og det er nok ikke noen andre lover enn Darwins som bestemmer hva vi får ha mens vi lever.
Du sier også noe om at månen bør deles inn "som en appelsin blandt landene på Jorden". Dette orker jeg ikke engang å starte med å fortelle hvor korttenkt og ufilosofisk sagt det er.
Sist endret av milo9000; 22. juni 2007 kl. 22:23.
Sitat av milo9000
Det du sier om at Jorden er relevant eiendom for mennesker, men at Månen ikke er det fordi det lever mennesker naturlig på Jorden er helt absurd. Når du videre spekulerer i om "Månen tilhører Jorden", vitner om enda merkeligere tankegang. Hvis du bytter perspektiv i to sekunder så finner du ut at spørsmålet er litt mer komplisert enn som så. Dette er ikke eiendomsmegling slik som du kjenner det, selv om det sikkert er innarbeidet godt i tankene dine, og du sikkert synes det er helt naturlig. Selv om gjenstander i verden er fordelt blant mennesker som eier dem på papiret (og grunnen til at dette til nå bare har gjeldt Jorden er fordi det har vært det eneste tilgjengelige for oss), så er det jo strengt tatt ingen som har noe i besittelse når det kommer til stykke. Ingen eier noe her i universet, ikke engang atomene i deres egen kropp. Det vi besitter i løpet av livet vårt avgjøres av hva vi klarer å kjempe oss til, og det er nok ikke noen andre lover enn Darwins som bestemmer hva vi får ha mens vi lever.
Du sier også noe om at månen bør deles inn "som en appelsin blandt landene på Jorden". Dette orker jeg ikke engang å starte med å fortelle hvor korttenkt og ufilosofisk sagt det er.
Vis hele sitatet...
Og hvorfor er det absurd, jeg vet at i et større perspektiv, eiger vi ikke noen form for gods. Men vi har tradisjon for å erobre land her på jorda, og det er evolusjonens gang. Slik tenker mennesker, å selv om det kan være urettferdig, ser jeg på det som mer naturlig enn å erobre månen.

Jeg mente jo selvfølgelig ikke at månen tilhører jorden på den måten, men siden den kretser rundt, syntes jeg det var en grei formulering.

Jeg vet at det mest korekte ville vert å dele den opp i prosent etter folketall.. men siden jeg ser på dette som så fjernt, så så jeg ikke på det som nødvendig å gå nermere inn på det.

Du har forrensten en usedvanlig nedlatende måte å argumentere på!
Sist endret av Petter Pan; 22. juni 2007 kl. 22:51.
Sitat av Petter Pan
Jeg vet at det mest korekte ville vert å dele den opp i prosent etter folketall.. men siden jeg ser på dette som så fjernt, så så jeg ikke på det som nødvendig å gå nermere inn på det.

Du har forrensten en uhyre nedlatende måte å argumentere på!
Vis hele sitatet...
ehm.. da skulle vel jorden også vært delt opp i prosent hvis det skal bli riktig?
Sitat av error
ehm.. da skulle vel jorden også vært delt opp i prosent hvis det skal bli riktig?
Vis hele sitatet...
Det hadde vært mest rettferdig. Men siden jorden alerede er erobret, så ville det vært mye vanskeligere, enn å gjøre noe lignene på månen, hvor ingen eiger noe ...

Det er lettere for moren din å gi deg å broren din en halv sjokoladeplate hver, enn å gi deg 3/4 og etterpå komme tilbake å kreve at broren din skal få like stor del av sjokoladen som deg.
Sist endret av Petter Pan; 22. juni 2007 kl. 22:37.
Sitat av Petter Pan
Du har forrensten en uhyre nedlatende måte å argumentere på!
Vis hele sitatet...
Hvis du føler at jeg er nedlatende, så beklager jeg. Jeg blir som regel litt opprørt når jeg ser argumenter og konklusjoner jeg synes bygger på noe grunnleggende helt galt.
Sitat av Petter Pan
Og hvorfor er det absurd, jeg vet at i et større perspektiv, eiger vi ikke noen form for gods. Men vi har tradisjon for å erobre land her på jorda, og det er evolusjonens gang. Slik tenker mennesker, å selv om det kan være urettferdig, ser jeg på det som mer naturlig enn å erobre månen.
Vis hele sitatet...
Jeg mener at argumentet ditt som bygger på at det bor mennesker på Jorden, men ikke på Månen er absurd, fordi folk eier store jungel-, ørken- og skogområder på Jorden der det bor like mange mennesker som på Månen.
Sitat av Petter Pan
Jeg mente jo selvfølgelig ikke at månen tilhører jorden på den måten, men siden den kretser rundt, syntes jeg det var en grei formulering.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg synes det er for det første ulogisk og for det andre irrelevant å se på det på den måten.
Sitat av Petter Pan
Jeg vet at det mest korekte ville vert å dele den opp i prosent etter folketall.. men siden jeg ser på dette som så fjernt, så så jeg ikke på det som nødvendig å gå nermere inn på det.
Vis hele sitatet...
Du må ikke la vår uenighet hindre deg i å uttrykke hva du mener og hvorfor du mener det. Jeg synes bare at det at du først uttaler at ingen kan eie månen, og deretter foreslår å dele inn Månen etter nasjoner på Jorden, etter folketall eller ikke, blir ganske motsigende. Hvis du er så opptatt av hva som er grunnleggende rettmessig for hver og en her på Jorden så burde du i så fall delt inn Månen i en bit til hvert eneste menneske, noe som blir ganske dumt så fort man tenker litt på det. Og skal man da begynne å dele inn resten av universet til forskjellige eiere? Kanskje Jorden ikke skal være et unntak, og også Jorden burde deles likt av alle menneskene?
Edit: error kom meg visst i forkjøpet på akkurat den siste der. KP til deg, error!
Sist endret av milo9000; 22. juni 2007 kl. 22:39.
Jeg er fortsatt imot å ta eigerskap på månen, men jeg mener at skal vi først gjøre det, er det den eneste riktige måten.
Sitat av Petter Pan
Jeg er fortsatt imot å ta eigerskap på månen, men jeg mener at skal vi først gjøre det, er det den eneste riktige måten.
Vis hele sitatet...
Vel, det spørs om det kommer til å skje. Hvis naturens vilje fortsetter langs samme vei den allerede har gått en stund, så vil vi nok sloss om Månen, akkurat som vi sloss/har sloss om alt annet. Men det kommer nok ikke til å skje før vi får mer interesse/aksess til det som venter der.
Sitat av milo9000
Vel, det spørs om det kommer til å skje. Hvis naturens vilje fortsetter langs samme vei den allerede har gått en stund, så vil vi nok sloss om Månen, akkurat som vi sloss/har sloss om alt annet. Men det kommer nok ikke til å skje før vi får mer interesse/aksess til det som venter der.
Vis hele sitatet...
Det får meg forresten til å tenke på at hvis vi først flytter til månen, så er jeg villig til å vedde mye på at eigerskapet deres ikke er verdt et rødt øre. Se for deg "Jeg tror vi legger nye USA her, ånei, der er visst tomten tin TangO"
Såvidt jeg ser det så eier du faktisk den delen av månen hvis du har militære styrker nok til å beskytte området mot evt. erobrere, og holde innbyggerne av området fra å gjøre opprør. Ihvertfall sånn landene ble delt i middelalderen, når grensene mer eller mindre ble satt, så jeg regner med det er sånn nå også.
Ingen av delene skulle være noe du bør bekymre deg over, da det hverken finnes erobrere eller innbyggere på månen enda.

Hmm... Fikk litt lyst å spille Moonlanding: Total War nå.
Tang0's Avatar
Trådstarter
dere holder på enda ser jeg
vel tror dere jeg kjøpte det fordi jeg trodde jeg faktisk kom til å eie en del av månen?
nei, jeg er heldigvis såpass oppegående enda til å skjønne att jeg verken har ressurser eller innflytelse nok til å eie en del av månen og beskytte den mot andre land.

Folk som vil eie en del av månen må nok se langt etter det, men land som får det til å faktiskt bosette seg og overleve på dette karrige landskapet kan eie det ved å beskytte det slik som man gjør på jorden, ved bruk av hærer osv. dette vil jo ligge en del år frem i tid.

men månen kan eies! hvis land krever området og beskytter det med makt slik man gjør på jorden.

uansett, jeg ville bare ha det glansete "skjøtet"
Dette blei plutselig veldig seriøst, jeg vil også ha litt måne
Dette kan generasjoner fram i tid være en lønnsom innvestering. Det er ikke utenkelig at det er lønnsomt også i ditt liv, men viss ikke, testamenter tomta videre til evt. barn osv. Tomta kan bli ettertraktet i fremtiden grunnet forskning og div. annet. Hele månen kommer vell til å være eid av noen om et par år. Og hva skjer da? Jo! Høyestbydene får en del Ebay ftw!
Sist endret av shakin; 23. juni 2007 kl. 00:23.
Utenomjordisk aktivitet reguleres av The Outer Space Treaty av 1967 som helt klart forbyr stater å gjøre krav på månen og andre utenomjordiske objekter siden disse tilhører hele menneskeheten. De som selger tomter på månen tror de har funnet et smutthull, siden The Outer Space Treaty bare omhandler nasjoner og ikke individer. Men The International Institute of Space Law avviser dette ( http://www.iafastro-iisl.com/additio...ement_Moon.htm ).

Så, dere som har betalt for ei tomt på månen har betalt 250,- for et stykke papir som er mindre verd enn en dassrull.
Tang0's Avatar
Trådstarter
Sitat av commie
Utenomjordisk aktivitet reguleres av The Outer Space Treaty av 1967 som helt klart forbyr stater å gjøre krav på månen og andre utenomjordiske objekter siden disse tilhører hele menneskeheten. De som selger tomter på månen tror de har funnet et smutthull, siden The Outer Space Treaty bare omhandler nasjoner og ikke individer. Men The International Institute of Space Law avviser dette ( http://www.iafastro-iisl.com/additio...ement_Moon.htm ).

Så, dere som har betalt for ei tomt på månen har betalt 250,- for et stykke papir som er mindre verd enn en dassrull.
Vis hele sitatet...

Tror den avtalen vil være null verdt når energibehovet på jorden øker enda mer å de vil utnytte energien på månen, desverre men sånn er det bare...

Jeg bryr meg uansett ikke, jeg gleder meg til jeg får "dassrullen" i posten..

dessuten tar jeg ikke sider med "linkeblå" bakgrunn seriøst.
Herregud. Måneskjøter er sikkert ikke verd en dritt. Alikevel kjøper folk det bare på gøy. Folk kjøper kun for å kunne tenke "Jeg eier en bit av månen." Det er ingen som er tullinger nok til å tro de skal bli drittrike på et papir de kjøpte på ebay for 250 spenn.
Jeg skjønner at dette ikke er seriøst, men klarer å se humoren i å ha et "skjøte på Månen"
Delvis OT, men det Schrödingers Katt programmet du snakket om gjorde meg sur. Hvorfor skal alt være så jævla amatørmessig på TV, selv på reportasjeprogram om vitenskap? Jeg mener: De hadde med selvutnevnte etterforskere på måneklumper fra NASA og snakket til og med om flytende gass (flytende oxygen, hydrogen osv går an, men noe er enten væske eller gass, ikke begge deler, selv om gassformen er den vanligste i jordas temperatur & trykkforhold)! Til NRK's (eller Schrödingers Katts redaksjons) forsvar: jeg fikk med meg at programmet var fra BBC, men det gjør meg ikke mindre oppgitt!

edit: Forresten så vinner topicstarter førstepremie (jeg åpner for spekulasjon i hva) for å ha latt et slikt slurvete program påvirke seg til å "kjøpe skjøte på månen".
Sist endret av larsdood; 23. juni 2007 kl. 02:53.
Må legge inn bilde av "skjøtet" når du får det
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bare pass på å ikkje vere der når det ikkje er fullmåne. Når det ikkje er fullmåne risikerer du å forsvinne om du besøker tomta di.
Sitat av Tang0
Tror den avtalen vil være null verdt når energibehovet på jorden øker enda mer å de vil utnytte energien på månen, desverre men sånn er det bare...

Jeg bryr meg uansett ikke, jeg gleder meg til jeg får "dassrullen" i posten..

dessuten tar jeg ikke sider med "linkeblå" bakgrunn seriøst.
Vis hele sitatet...
Mye mulig. Ingen av de store romfartsorganisasjonene har signert The Moon treaty, men de er fremdeles bundet av The Outer Space Treaty. Internasjonale avtaler er ikke noe man bare gir faen i, i hvert fall ikke slike som er så klare som denne.

http://www.iafastro-iisl.com/

Forsåvidt så vil ikke du mest sannsynlig finne tomta di på månen fordi koordinatene på skjøtet ditt mest sannsynlig ikke eksisterer...

Men for all del, om du synes det er gøy å ha et A4 ark som du betalte 250,- for så...
Tang0's Avatar
Trådstarter
250 er jo ikke så mye penger egentlig da, jeg ser på det som å støtte de kreative sjeler.

doctorlars: programmet hadde ett stort segment om lunarembassy fordi de tok opp spørsmålet om noen kunne eie månen for å utnytte den, så syns jeg han fyren var så sykt rar å gosselig så da måtte jeg bare kjøpe jeg å

man kan vel like godt bruke 250 spenn på ett papir som man kan henge opp på veggen enn å la være.
gravkisten inneholder ikke lommebok vettu