Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1538
Stemmer dette?
om nasking på kjøpesenter;

"Videobevis kan holdes lagret lenge om det beviser noe kriminelt.. Med lenge mener jeg hos vekterselskapet/kunden i opp til 7 dager (uansett art), men hos politiet? Det er jo bevis, så de kan sitte på de så lenge de vil. Det er jo bevis, og i noen tilfeller har jeg hørt om at de "sparer" opp mye bevis, slik at de kan straffeforfølge vedkommende for flere forhold. Har hørt om flere som er dømt for opptil 20-30 lovbrudd.."

Noen her som har opplevd dette?
håper ikke det..for jeg vil ikke bli tatt for tidligere nasking.
Tviler på at onkel blå gidder å sitte å ruge på bevis for å fange en "stor farlig kriminell" som deg.. Hadde de hatt noe hadde du fått ett slag på håndleddet.. Ferdig med det..
Ja, det stemmer at det samles opp "beviser" for å dømme noen. Har man f.eks bare en hendelse med nasking, så er det ikke så rare straffen du kan bli ilagt. Men dersom de kan bevise at dette er slik personen "lever" og at dette er noe som skjer ofte, kanskje sammen med andre hendelser, så har de plutselig en sak som gjør at de kan få noen dømt til ubetinget fengsel. Det er ofte det de gjør, for å få puttet inn slike uønskede elementer i samfunnet.
En kompis av meg ble tatt for 52 lovbrudd i fjor, og fikk 1 år i buret. Isolert sett, så var ikke sakene så veldig alvorlige. Det mest alvorlige skulle kanskje tilsi 3 måneder betinget.

De gjør det på denne måten for å ikke belaste retts systemet unødig, og kanskje klare å skremme vekk småkriminelle.
Så dersom du er redd for at de skal kunne hekte deg en gang, så burde du kanskje slutte med å gjøre ting som kan få slike følger da? Er man med på leken, så må man tåle streken...
Hva F er det egentlig med ungdomen nå i dag? Når jeg var 15-16 så stod vi da i det minste for den faenskapen vi gjorde, og det var ikke bare smånasking på Rema.

Skjærpings!
Trådstarter
20 0
Jeg har slutta for 6 mnd siden..men er redd for denne mulige oppsamlingen av videbevis..og jeg vil ikke tåle streken, boten eller prikken!
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Hæh? Dejavu! martine82, slutt å poste det nøyaktig samme emnet som du postet for 1 måned siden... Har du MP-forstyrrelse? Jeg orker ikke enda en runde med Bismark og video-gutta hans. Du fikk svar sist gang.
Trådstarter
20 0
Hei Stormen
skjønner at akkurat du blir lei, men jeg har fått masse forskjellige svar, så spørsmålet mitt er ikke så lett å svare på, og hvis andre har lyst til å hjelpe meg, så må de få lov til det.
MP-forstyrrelse? hva betyr det?
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Hvis det er så veldig viktig å finne ut av, så er det vel ikke verre enn å ringe til politiet/kjøpesenteret fra en telefonkiosk og spørre.
Sitat av martine82
Jeg har slutta for 6 mnd siden..men er redd for denne mulige oppsamlingen av videbevis..og jeg vil ikke tåle streken, boten eller prikken!
Vis hele sitatet...

sorry mac, if you cant do the time, dont do the crime ... sånn er livet
Sitat av ScoopeX
sorry mac, if you cant do the time, dont do the crime ... sånn er livet
Vis hele sitatet...
Hjelpsomt, idiot.
Sitat av torsken
Hjelpsomt, idiot.
Vis hele sitatet...
HÆ???? er jo absolutt beste svaret på dette og jeg skal ikke synke så lavt som deg og kalle deg idiot chew on that
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Mulig de vil sette eksempler, men tviler om det ikke er skikkelig store/dyre ting du tar med deg (ludobirkker/dyr parfyme/flygel osv...) Befatter politiet seg med slikt idag - å spane på små butikknaskere - så fins det ikke pyramideselskaper lengre.
Vektere vil som regel skrive en ammeldelse på stedet. Uavhengig over hvor alvorlig forbrytelsen er. Jeg har selv hanket inn en dame i 50 årene for stjeling av 6 tomflasker og skrevet annmeldelse på det! Samlet verdi 6 Kr!
Kanskje slemt og selv syntes jeg det var unødig men senterledelsen insisterte så jeg måtte bare følge ordre og gjøre det jeg fikk beskjed om.
Så og samle opp beviser har jeg ingen tro på med mindre du er med i b gjengen eller noe tror jeg ikke politiet gidder og spane på deg!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Tror 6 kr. virkelig var verdt papir, blekk og arbeid. Men man får ihvertfall historier å fortelle. Hva skjedde? (Nothing I presume.)
Trådstarter
20 0
Jonta==Mulig de vil sette eksempler, men tviler om det ikke er skikkelig store/dyre ting du tar med deg (ludobirkker/dyr parfyme/flygel osv...)

Flygel?haahaa,det er vel litt vanskelig å legge på innerlomma,det dyreste jeg har nasket er vel ca.500 kr..
Jeg håper også at politiet har bedre ting å foreta seg
Sitat av torsken
Hjelpsomt, idiot.
Vis hele sitatet...
Eh ja? Livskunnskap.. Han forklarer bare martine her at hvis du ikke har lyst på prikk på rullebladet er det kanskje en ide å bruke vanlig valutta istedet for å stjele..
Sitat av Coldfire
Eh ja? Livskunnskap.. Han forklarer bare martine her at hvis du ikke har lyst på prikk på rullebladet er det kanskje en ide å bruke vanlig valutta istedet for å stjele..
Vis hele sitatet...
Helt korrekt oppfattet
Sitat av Jonta
Tror 6 kr. virkelig var verdt papir, blekk og arbeid. Men man får ihvertfall historier å fortelle. Hva skjedde? (Nothing I presume.)
Vis hele sitatet...
Etter at saken havner hos politiet har vi null befatning med den men den ligger i loggen vår.
Hva som skjedde videre derfor aner jeg ikke. Vi får ikke beskjed om hva straffen blir osv. Vi bare oversender til politiet og da er saken ute av verden for vårt vedkommende med mindre vi må inn og vitne osv noe som er sjeldent