Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3315
Hei,

Jeg ville gjerne lage en diskusjon om, hvilke telefon DERE, ville ha kjøpt ved deres nye mobil kjøp, hvis dere måtte ha valgt mellom, Iphone 5 eller Samsung Galaxy S II !

Jeg har Iphone 4 nå, og må si meg fornøyd med den.
Rask, 32gb minne, bra camera, med blits.

Jeg har også hatt en HTC Hero, som jeg syntes var utrolig treig.
En HTC, kan man ikke "Jailbreake" så man får alle app'sene, gratis via feks: Installious. HTC Hero'en min, klarte ikke og kjøre angry birds engang. :O


Men over til saken:

Iphone 5 får jo ett 8-megapiksel CMOS bildesensor fra Omnivisio
Phone 5 blir jo muligens bli utstyrt med Apples egenutviklede to-kjerners A5-prosessor, som gjør at smarttelefonen kan vise HD-grafikk med oppløsning 1080p.

Samsung Galaxy S II

Form: Trykkfølsom uten taster
Størrelse:125.3 x 66.1 x 8.5 mm
Vekt: 116 gram
Skjerm: Super AMOLED Plus, 4,3 tommer, 480 x 800 piksler, kapasitiv trykkskjerm, 16 mill farger
Snarveistaster: Ingen
Inn-/utganger: Micro-USB med HDMI-signal, minijack
Kortplass: Micro-SD (Inntil 32 GB)
Eksternt antenne-uttak: Nei
Menysystem: Android 2.3.3

Hvilke ville dere ha kjøpt?
Sist endret av IphoneFreak; 25. mai 2011 kl. 17:06.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Iphone 5, fordi jeg er en liten apple fan
Sist endret av Anda22; 25. mai 2011 kl. 17:09.
Lett iPhone 5
Hadde en gang en android tlf. som de sa var veldig bra, var helt elendig iforhold til iPhone 4 som jeg har nå, og vist de lager en enda bedre versjon av iphone 4, Lett at jeg vil ha!
Hadde og en HTC for ikke så veldig lenge siden, den klikka nesten med en gang :/
Gleder meg til iPhone 5
o shit waddup
Nå har vi vel teknologisk sett kommet til det punktet der det kun er smak og behag som avgjør? Om du ikke har råd til å betale 10 kroner på Google Market for å kjøpe en kvalitetsapp samt støtte relativt små og uavhengige utviklere så er det vel strengt tatt meningsløst å bruke de skarve få kronene man har i lommeboka si på en iPhone 5?
Helt enig Anda22 og Bobbacar!

Jeg er en APPLE fan, jeg også.
Jeg tror jeg holder meg til iphone i tiden fremover. Har tenkt og kjøpe sånn TOMTOM biltilbehør til bil, så da er de greit og ikke bytte til HTC, hehe Alle app's er gratis, så det er jo bare konge.
Sitat av ulldott Vis innlegg
Nå har vi vel teknologisk sett kommet til det punktet der det kun er smak og behag som avgjør? Om du ikke har råd til å betale 10 kroner på Google Market for å kjøpe en kvalitetsapp samt støtte relativt små og uavhengige utviklere så er det vel strengt tatt meningsløst å bruke de skarve få kronene man har i lommeboka si på en iPhone 5?
Vis hele sitatet...
Det fins apps som koster myyye mer, menmen det er rimeligst og pirate ^^
Sist endret av Bobbacar; 25. mai 2011 kl. 17:22.
Har Samsung Galaxy nå og storfornøyd med den! Derfor ville jeg nok gått for Samsung Gaaxy S2.

Ikke det at jeg tror forskjellen er så alt for stor, men ettersom jeg er vant med Samsung ville jeg nok holdt meg til det.

Men for all del, dette er 2 fantastiske telefoner som kommer til å dominere lenge, i forhold til dagens utviklingstempo.
Sitat av ulldott Vis innlegg
Om du ikke har råd til å betale 10 kroner på Google Market for å kjøpe en kvalitetsapp samt støtte relativt små og uavhengige utviklere så er det vel strengt tatt meningsløst å bruke de skarve få kronene man har i lommeboka si på en iPhone 5?
Vis hele sitatet...
Gidder du og kjøpe TOMTOM europe appen for 550++kr? nei tror ikke det :P
Infinity blade for 35kr? isteden for å kjøpe appen for 10 kr, for å så finne ut at appen er bare piss, så slepper man jo å ha kastet 10kr rett i dass, hvis du har jailbreaket telefonen! da er det jo bare til å slette den...
vil du ha en telefon som er like bra som galaxyen, men billigere kan du jo kjøpe en Meizu M9
Svigermors drøm
colabox's Avatar
jailbreake android? Du vet at du kan huke av "Installer bare apps fra market" under applikasjoner? Har ikke betalt ett rødt øre for noen apps. Laster ned gjennom forskjellige sider.

Om man jailbreaker android vil man få root access.. få vekk adds fra gratis apps osv.. Etter min mening så er android jailbreaka fra før av i forhold til iphone.

Liker bedre android, der man kan sette opp slik du vil ha mobilen. Blir for mye "premade" innstillinger på iphone, sikkert lettere for jenter som overhode ikke er interessert i innstillinger
Sitat av colabox Vis innlegg
jailbreake android? Du vet at du kan huke av "Installer bare apps fra market" under applikasjoner? Har ikke betalt ett rødt øre for noen apps. Laster ned gjennom forskjellige sider.

Om man jailbreaker android vil man få root access.. få vekk adds fra gratis apps osv.. Etter min mening så er android jailbreaka fra før av i forhold til iphone.

Liker bedre android, der man kan sette opp slik du vil ha mobilen. Blir for mye "premade" innstillinger på iphone, sikkert lettere for jenter som overhode ikke er interessert i innstillinger
Vis hele sitatet...
Hehe, så sant, så sant!

Jeg har installert sånn at man kan ha så mange apps man bare vil ha i en mappe, hvor mange apps du vill nede på "dock'en", sånn at du kan plassere apps der du vil, og ikke bare etter rekkefølge.

Iphone kan bli som HTC og sikkert bedre, med alle tingene du kan gjøre / laste ned i CYDIA! min mening..
Sitat av colabox Vis innlegg
Liker bedre android, der man kan sette opp slik du vil ha mobilen. Blir for mye "premade" innstillinger på iphone, sikkert lettere for jenter som overhode ikke er interessert i innstillinger
Vis hele sitatet...
Hvis man er litt glad i å tukle med innstillinger som du sier kan man få en iPhone til å se helt lik ut som en Android hvis man ønsker det. Dette er dog ganske avansert iforhold til hva en vanlig iPhone bruker vet om/og eller ønsker å gjøre.

Mine 3 siste telefoner i riktig rekkefølge:
Iphone 3gs - HTC Desire - iPhone 4 (nåværende).

Storfornøyd med iPhone og hvis økonomien er på stell når 5'ern ankommer blir det innkjøp. Det skal mye til for at jeg bytter merke fra iPhone nå.

PS: iPhone uten jailbreak er bare noe dritt. Hadde det ikke vært for jailbreak ville jeg aldri eid en iPhone i dag.
Mannen i gaten driter langt i spesifikasjoner på mobiltelefonene, det er brukeropplevelse/brukervennlighet og 'totalpakken' som gjelder. Jeg kommer definitivt til å holde meg til iPhone i lang tid fremover og jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte det når jeg hadde muligheten.

Jeg er en person som ikke er overinteressert i mobiltelefoner, jeg bruker mye datatrafikk til surfing, mail, exchange, remote av div utstyr, apps i bøtter og spann, jeg jailbreaker ikke telefonen for jeg har ikke behov for det. iPhonen dekker de behovene jeg har rett ut av boksen. Og det gjelder majoriteten av smarttelefonbrukere også.

Min første smarttelefon var Nokia 5800, og gikk direkte over til iPhone, så har jeg brukt Samsung Galaxy S i noen ukers tid som lånetelefon (og det var en smertefull opplevelse.)

Jeg kommer definitivt til å velge iPhone 5 når den dukker opp, rett å slett for den har brukervennligheten, opplevelsen, og generelt alt jeg trenger i en telefon.

Jeg vil ikke kalle meg noen apple-fanboy, og kan ikke si at jeg vil erstatte PC-ene med Mac's helt enda for å si det slik
Som dere sier. Iphone er ganske enkelt og skjønne, hvis dere ikke er så god "teknisk" hehe.
Iphone uten jailbeak, er bare en murstein, som ikke kan brukes til noe, syntes nå jeg.
Mange sier at iphone er det de kjøper til sin 13-år gamle datter, og at HTC er for de kule gutta.

jeg er i dette tilfelle en liten drittunge, fordi jeg liker iphone bedre en HTC!
Men har noen av dem 4G?

Jeg testa 4G her om dagen, og det er vesentlig bedre enn 3G, kanskje bedre enn de fleste fastlinjer( til 2000 - 6000 pr mnd ) benyttet av mindre firmaer i Norge.
Sist endret av fxxked; 25. mai 2011 kl. 19:49.
Jeg kommer til å kjøpe Samsung galaxy fordi min nåværende telefon er rimelig slitt å trenger ny telefon, har ingen tro på at den neste iphonen kommer til å komme med noe revlosjunerende og kommer sikkert til å ha rimelig like specs som galaxyen..
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Hehe, så sant, så sant!

Jeg har installert sånn at man kan ha så mange apps man bare vil ha i en mappe, hvor mange apps du vill nede på "dock'en", sånn at du kan plassere apps der du vil, og ikke bare etter rekkefølge.
Vis hele sitatet...
hørtes ganske digg ut, navn? vil laste det ned selv

EDIT: jeg for min del kan ikke fordra android etter å ha brukt x10 mini pro ett år, jeg holder meg til iphone! hvem vet, kanskje jeg bytter om ett år eller to?
Sist endret av vangsfreaken; 25. mai 2011 kl. 20:10.
Ville lett valgt Samsung Galaxy, den har jo android!
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Men over til saken:

Iphone 5 får jo ett 8-megapiksel CMOS bildesensor fra Omnivisio
Phone 5 blir jo muligens bli utstyrt med Apples egenutviklede to-kjerners A5-prosessor, som gjør at smarttelefonen kan vise HD-grafikk med oppløsning 1080p.

Samsung Galaxy S II

Form: Trykkfølsom uten taster
Størrelse:125.3 x 66.1 x 8.5 mm
Vekt: 116 gram
Skjerm: Super AMOLED Plus, 4,3 tommer, 480 x 800 piksler, kapasitiv trykkskjerm, 16 mill farger
Snarveistaster: Ingen
Inn-/utganger: Micro-USB med HDMI-signal, minijack
Kortplass: Micro-SD (Inntil 32 GB)
Eksternt antenne-uttak: Nei
Menysystem: Android 2.3.3

Hvilke ville dere ha kjøpt?
Vis hele sitatet...
Det blir jo litt vanskelig å sammenligne mobilene når du kun nevner prossesoren og kameraet til iphonen.

Og på galaxyen så nevner du kun skjermen, menysystem, vekt og inn og utganger.
Sist endret av Cybergasm; 25. mai 2011 kl. 20:17.
Kanskje fordi ingenting er offisielt om iphonen enda. Dere diskuterer et ukjent produkt mot et som er i salg. Kos dere.
Jeg ville valgt SGS2 da jeg har SGS1 nå og er kjempefornøyd. Den trenger nok litt mer fikling for å fungere optimalt, men det er også muligheter for uendelig mye mer fikling enn du kan på iOS.
Ser det er mange seriøse her: "velger lett Iphone, jeg er Apple fan", det blir bare alt for dumt.


Hadde utvilsomt valgt Galaxy. Den er tynnere, lettere, kraftigere...
Sitat av nightLook Vis innlegg
Kanskje fordi ingenting er offisielt om iphonen enda. Dere diskuterer et ukjent produkt mot et som er i salg. Kos dere.
Vis hele sitatet...
Ja, det er ikke i salg enda, men jeg ville bare starte denne tråden, så jeg fikk vite hva dere brukte, og mente om de to telefon typene / merkene. Unnskyld for at jeg ville det....

Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hørtes ganske digg ut, navn? vil laste det ned selv

EDIT: jeg for min del kan ikke fordra android etter å ha brukt x10 mini pro ett år, jeg holder meg til iphone! hvem vet, kanskje jeg bytter om ett år eller to?
Vis hele sitatet...
Infinifolders, infinidock

MASSE filmer på youtube, med kule cydia apps
Uendelige muligheter... jeg har brukt opp 32gb på apps og ting, på iphonen min
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Unnskyld for at jeg ville det....
Vis hele sitatet...
Du er ikke tilgitt!
Sitat av iGnome Vis innlegg
Du er ikke tilgitt!
Vis hele sitatet...
Me like
Ville nok ikke valgt Samsung uansett for har hat vledig dårlig erfaring med dem. Selv om den ser utrolig fin ut Uansett ville jeg valgt Andorid over iOS IP5 høres VELDIG nice ut though, men det er også LG Optimus 2x og HTC Sensation

Dere som sier HTC er no drit hadde vel som han over her Hero eller legend elelr en av de andre litt billigere/utgåtte utgavene? Vel HTC er utrolig deilige telefoner og like Android fordi det er så åpent, er som en jailbreaka IP omtrent Smak og behag!
Jeg og vennene mine har også problem med batterilevetiden på HTC. Spessielt de nye modellene.
Går jo an å fikse dette med overcloock, eller hva det er.. Holde inne så og så mange knapper, lade batteriet så og så lenge og...bla, bla, bla

Iphone 4 (nåværende) syntes jeg har utrolig god batterilevetid. Jeg hører på spotify på den ifra klokken 06:00 - 21:00, + at jeg spiller de 4 timer buss jeg tar hver dag + friminuttene :P så har jeg alikavell 30% igjen

Storfornøyd! sier ikke at HTC er drit, men HTC Hero er ikke å anbefale
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Infinifolders, infinidock

MASSE filmer på youtube, med kule cydia apps
Uendelige muligheter... jeg har brukt opp 32gb på apps og ting, på iphonen min
Vis hele sitatet...
takker, må definitivt sjekke youtube senere
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hørtes ganske digg ut, navn? vil laste det ned selv

EDIT: jeg for min del kan ikke fordra android etter å ha brukt x10 mini pro ett år, jeg holder meg til iphone! hvem vet, kanskje jeg bytter om ett år eller to?
Vis hele sitatet...
etter min mening er xperia Mini telefonene alt for små for android. Kjenner en del stykker med den typen telefon, og de er stort sett misfornøyde. Når de derimot kommer over til en telefon med større skjerm f.eks Desire, har de stort sett blitt veldig fornøyde.
Så ikke døm android nedenom og hjem utelukkende pga xperia.