Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 970
Jeg kjøpte en mobil med svitsj avtale for en liten stund siden. Jeg klarer ikke å bli glad i mobilen, og får selvsagt ikke returnert den tilbake etter å ha brukt den i et pr uker. Har heller ikke råd til å kjøpe meg ut av avtalen. Kan jeg da selge den på Finn? Skjønner at jeg selvsagt må betale som avtalt på mobilen, men tenkte da å bruke pengene jeg får av salget til å betale ned mobilen og legge inn resterende beløp selv. Men hvordan blir det for kjøper mtp garanti osv? Regner selvsagt med at jeg må gå en del ned i pris pga manglene kvittering osv men det får bare være. Også lurer jeg på om det egentlig er lov, siden mobilen i teorien ikke er min før den er fullt nedbetalt?
Hvis du ikke betaler abonnementet så vil operatøren sperre tlf gjennom imei eller noe sånt.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av BRUTE LEE Vis innlegg
Hvis du ikke betaler abonnementet så vil operatøren sperre tlf gjennom imei eller noe sånt.
Vis hele sitatet...
Det er vel kjøpern sitt problem
Trådstarter
18 0
Ville selvsagt betalt videre på den og kjøpt ut avtalen så fort som mulig. Vil hverken ha gjeld eller fiender. Men blir nok vanskelig å finne potensielle kjøpere kanskje
Er bare å kontakte telia, så får du tilsendt kopi av kvittering. Kjøpet er registrert på ditt telefonnummer, så er lett å finne igjen for kundeservice.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 1 uke siden kl. 09:54.
Trådstarter
18 0
Sitat av nj6RVVcU$gEV$ Vis innlegg
Er bare å kontakte telia, så får du tilsendt kopi av kvittering. Kjøpet er registrert på ditt telefonnummer, så er lett å finne igjen for kundeservice.
Vis hele sitatet...
Så jeg kan selge den videre nå? Bør vel egentlig ikke ha noe å si for Telia hvem som bruker mobilen, så lenge jeg betaler som normalt (så klart) Skjønner at jeg sikkert må gå ned noen tusenlapper ekstra sånn at kjøper kan tegne egen forsikring osv men det får bare være. Åh, blir så forvirret av sånn mobil greier.
Sitat av Chinchilla Vis innlegg
Så jeg kan selge den videre nå? Bør vel egentlig ikke ha noe å si for Telia hvem som bruker mobilen, så lenge jeg betaler som normalt (så klart) Skjønner at jeg sikkert må gå ned noen tusenlapper ekstra sånn at kjøper kan tegne egen forsikring osv men det får bare være. Åh, blir så forvirret av sånn mobil greier.
Vis hele sitatet...
Ingen bryr seg om hvem telefonen brukes av, så lenge den betales.
Hvilken telefon er dette snakk om ?
Swap telefon etter 12 måneder, også gjør du bedre research neste gang.

Som kjøper er det ikke veldig gunstig å kjøpe en switch telefon fra telia.
Sist endret av IneartheDx; 1 uke siden kl. 14:34.
Trådstarter
18 0
Sitat av kingkentyy Vis innlegg
Hvilken telefon er dette snakk om ?
Vis hele sitatet...
iPhone 14
Jeg solgte min videre, betaler på den enda. Funker fjell det.
Trådstarter
18 0
Sitat av kingkentyy Vis innlegg
Hvilken telefon er dette snakk om ?
Vis hele sitatet...
Sitat av Lil@ Vis innlegg
Jeg solgte min videre, betaler på den enda. Funker fjell det.
Vis hele sitatet...
Ok, så det påvirker ikke kjøperen på noen måte? Redd for å få både Telia og kjøper på nakken, men denne mobilen var virkelig ikke noe for meg
Hva skjer om ny eier av telefon ikke kjøper seg et abonnement? Får han det da gratis fordi du betaler for det, eller kan du si opp abonnementsdelen og kun betale for telefonen?
Sitat av Chinchilla Vis innlegg
Ok, så det påvirker ikke kjøperen på noen måte? Redd for å få både Telia og kjøper på nakken, men denne mobilen var virkelig ikke noe for meg
Vis hele sitatet...
Nei, for mobilbetalingen ligger i min telefonregningen - betaler jeg ikke den så går den til inkasso og det skjer nada med telefon.

Jeg var så dum at jeg inngikk en bedriftsavtale med jobben - DET skulle jeg derimot aldri gjort for den telefonen er jeg stuck med i 3 år og har aldri vært borti mer ræva mobil noen sinne holder ikke på strøm i det hele tatt. Ingen angrefrist, kan ikke kjøpe den ut, kan ikke kjøpe ny telefon utover evt privat igjen da, og det gidder jeg ikke nå, ferdig med switch på den forgje om 2 mnd.
Har man ikke 30 dager åpen retur på alt av elektronikk i Norge? Levere tlf tilbake på angrerett, du betaler kun for sendingen tilbake
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Hva skjer om ny eier av telefon ikke kjøper seg et abonnement? Får han det da gratis fordi du betaler for det, eller kan du si opp abonnementsdelen og kun betale for telefonen?
Vis hele sitatet...
jeg har swap med telia, jeg betaler Abo ved siden av switch.
De betegner telefonen som ett leasing produkt, dersom du bytter inn etter 12 mnd, eller før tlf er betalt ferdig.

Så på fakturaen min kommer abo som linje 1, den kan jeg fritt avvikle når jeg ønsker også kommer TLF på linje 2.
Sitat av Omkalfatrere Vis innlegg
Har man ikke 30 dager åpen retur på alt av elektronikk i Norge? Levere tlf tilbake på angrerett, du betaler kun for sendingen tilbake
Vis hele sitatet...
Ikke på telefoner dessverre.