Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 4634
Hei alle forumvenner!
Endelig er vi blitt ferdige med Harry Potter and Grindelwald's Demise! Nok en gang, vi må bare beklage utsettelsen. Det var noen tekniske feil, som det fortsatt desverre også er.

Jeg ber dere derfor om å se bortifra små lydfeil, og ignorere litt bråe kuttinger her og der. Vi er også fullstendig klar over Copyrights (vi har kontaktet Warner Bros), så bare nyt filmen i sin helhet.

Det er vanskelig å følge med historien dersom dere ikke allerede er superfans av Harry Potter universet, så om dere ikke skjønner noe. Ta det som en visuell opplevelse Grunnen til dette er at vi ble nødt til å kutte bort 15 minutter av filmen. Dette inkluderer (for nerdene) Ariana's død, når de finner usynlighetskappen og Grindelwald og Albus som braker løs i en kjempediskusjon.

Så, for de av dere som ikke er helt med, her er en kort oppsummering:
Albus Humlesnurr og Gellert Grindelwald er på leting etter dødstalismanene. De finner en, usynlighetskappen, men blir tvunget til å gå forskjellige veier da Grindelwald gjør dette kun for å herske over gompene (ikke-magiske vesener). Det ender med at søsteren til Albus, Ariana, dør og de går hver sin vei. Albus trenger talisamene for å ødelegge dem, og Grindelwald trenger dem for å herske. Hvem finner den siste?

Filmen har tatt 3 måneder å spille inn, vi har hatt en kinovisning for 200 stk. Så nå er vi spente på hva det blodærlige internettet har å si ^^

Følg oss på Facebook for å hold deer oppdatert om evt. extended cut, behind the scenes og vert neste prosjekt med budsjett på 25 000,-
her: http://www.facebook.com/JARANDandJENS

Vi måtte desverre legge ut filmen på Vimeo. Vær så snill å ta en tur innom youtube siden vår og
Her er filmen: http://vimeo.com/32008400

Ser frem til å høre fra dere,
Jarand & Jens
Har ikke sett den ferdig enda, men må bare si, utrolig bra redigering! Skal si mer om hva jeg synes når jeg har sett ferdig

Jepp, bra film.
*insert tittel her*
Dere burde klippe bort båtene i bakgrunnen 04-05 minutter inni filmen
Ble litt lei av all "Eh?" De er jo tross alt ikke Canadiere
Sitat av maxphone Vis innlegg
Ble litt lei av all "Eh?" De er jo tross alt ikke Canadiere
Vis hele sitatet...
Du er en sånn en du, eh?

Skal dele og div på Facebook, er ingen spesiell Potterfan men den oser av kvalitet - til amatører å være. Håper dere melder dere på div. amatør-filmfestivar ol?
Sitat av maxphone Vis innlegg
Ble litt lei av all "Eh?" De er jo tross alt ikke Canadiere
Vis hele sitatet...
Haha, synes eh? på slutten av setningen gir et lite ekstra preg jeg, Canadiere er jo tross alt rimelig kule folk, eh?


Men veldig bra film, går dere MK eller noe slikt ?
Lag gjerne flere, gleder meg allerede til neste
Kjempebra!
Utrolig bra redigert, å det virker som dere faktisk har en del "midler" til å få en kvalitetsfilm ut av dette, derfor syntes jeg det er synd at det er noen små ting som trekker, slik at den ikke blir en perfekt amatør-film.

- Han ene fyren(hjelpern til gellert) klarte ikke uttale lyden SH som i "Location" og "Show", det ble mer "Locason, Sow" noe som han burde øvd på.

- Når begge to står ute på åkeren, så klipper dere voldtsomt i lyden, og det er mye whitenoice. Pluss det hørtes(virket som) om dere klippet vekk noe av det de faktisk sa, så han i filmen, beveget munnen mer enn lyden var. Lyden når de står på fjellet, er perfekt, slik skulle den vært på åkeren.

- I scenene dere bruker bruker slowmotion, skulle dere filmet med høyere fps.

Men ellers OSER filmen av kvalitet, og historien er veldig bra, fanger interessen min. Noe jeg hadde betalt for å sett på kino.(Har ikke lest HP bøkene, så vet ikke om det står noe om dette)

Så utenom disse 3 små tingene, ekstremt bra jobbet!
Kp!
Sist endret av salvatrix; 12. november 2011 kl. 23:31.
Har bare sett litt enda, og har allerede blitt overrasket over hvor amazing det var, GLEDER meg til å se resten.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av maxphone Vis innlegg
Ble litt lei av all "Eh?" De er jo tross alt ikke Canadiere
Vis hele sitatet...
Siden når har dette vært noe man kun gjør om man kommer fra Canada?

Bortsett fra tingene salvatrix nevnte var de største ubalanse i lyd, og at vannmerkets gjennomsiktighet kunne vært skrudd opp.

Har dere tenkt å gjøre den ferdig? Hva med de 15 minuttene som mangler?

Nå som det er såpass lett for amatører å få til bra effekter og teknisk kvalitet er det ofte skuespillere det skranter på, noe som også gjelder for denne filmen.

Åja; en del skrivefeil i subtitles.
Sitat av maxphone Vis innlegg
Ble litt lei av all "Eh?" De er jo tross alt ikke Canadiere
Vis hele sitatet...
du har tydeligvis ikke lest bøkene på engelsk
Skjønner at du kanskje syntes det er kjipt at vi "basher" på skuespillerne.
Men når resten av filmen er av så utrolig bra, er det bare en ting som skiller seg veldig ut.
Noe jeg også kom på å farta, er at Phineas hørtes ut som en araber(no racism intended) når han sa 60/40.

Og noe jeg lurer på, hvor har dere funnet historien? Påfunnet? Fikk sinnsykt lyst til å lese den
Supert om du kunne svart på dette!
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Haha, synes eh? på slutten av setningen gir et lite ekstra preg jeg, Canadiere er jo tross alt rimelig kule folk, eh?


Men veldig bra film, går dere MK eller noe slikt ?
Lag gjerne flere, gleder meg allerede til neste
Vis hele sitatet...
Tusen takk!
Vi går på MK i første klasse på Ullern vgs

Sitat av salvatrix Vis innlegg
Utrolig bra redigert, å det virker som dere faktisk har en del "midler" til å få en kvalitetsfilm ut av dette, derfor syntes jeg det er synd at det er noen små ting som trekker, slik at den ikke blir en perfekt amatør-film.

- Han ene fyren(hjelpern til gellert) klarte ikke uttale lyden SH som i "Location" og "Show", det ble mer "Locason, Sow" noe som han burde øvd på.

- Når begge to står ute på åkeren, så klipper dere voldtsomt i lyden, og det er mye whitenoice. Pluss det hørtes(virket som) om dere klippet vekk noe av det de faktisk sa, så han i filmen, beveget munnen mer enn lyden var. Lyden når de står på fjellet, er perfekt, slik skulle den vært på åkeren.

- I scenene dere bruker bruker slowmotion, skulle dere filmet med høyere fps.

Men ellers OSER filmen av kvalitet, og historien er veldig bra, fanger interessen min. Noe jeg hadde betalt for å sett på kino.(Har ikke lest HP bøkene, så vet ikke om det står noe om dette)

Så utenom disse 3 små tingene, ekstremt bra jobbet!
Kp!
Vis hele sitatet...

Vi er fullstendig klar over tekniske feil. Dette er vi selvsagt utrolig lei oss for, i og med at de ikke lot seg fikse.
Når det gjelder slow-motion effekten var dette meningen. Det er en slags effekt for å skape mer dramatik. Mange regissører, blandt annet Spielberg, bruker dette faktisk veldig ofte. Jeg lar meg lett inspirere^^

Men tusen takk! Setttes kjempestor pris på!

Sitat av Jonta Vis innlegg
Siden når har dette vært noe man kun gjør om man kommer fra Canada?

Bortsett fra tingene salvatrix nevnte var de største ubalanse i lyd, og at vannmerkets gjennomsiktighet kunne vært skrudd opp.

Har dere tenkt å gjøre den ferdig? Hva med de 15 minuttene som mangler?

Nå som det er såpass lett for amatører å få til bra effekter og teknisk kvalitet er det ofte skuespillere det skranter på, noe som også gjelder for denne filmen.

Åja; en del skrivefeil i subtitles.
Vis hele sitatet...
Som jeg nevne tidligere, var det mange feil som kun ikke lot seg fikse. Som er helt og holdent vår egen feil på settet, som vi forhåpentlighvis lærer av
Vi tenker desverre ikke å gjøre den ferdig. Vi har alt materiale, så om den når 100 000 visninger kommer det en "extended cut", hvor vi inkluderer alt. dårlig eller ei.

Sitat av salvatrix Vis innlegg
Skjønner at du kanskje syntes det er kjipt at vi "basher" på skuespillerne.
Men når resten av filmen er av så utrolig bra, er det bare en ting som skiller seg veldig ut.
Noe jeg også kom på å farta, er at Phineas hørtes ut som en araber(no racism intended) når han sa 60/40.

Og noe jeg lurer på, hvor har dere funnet historien? Påfunnet? Fikk sinnsykt lyst til å lese den
Supert om du kunne svart på dette!
Vis hele sitatet...
Neinei, slakt i vei! Vi er selvsagt klar over mange av feilene, men det er jo internett vi lærer av ^^ så kjør på!
Men men, vi er jo 16år alle sammen, så perfekte skuepsillere er vanskelig. Men personlig ble jeg fornøyd, men selvsagt har de forbedringspotenisale. Ogås en av grunnene til at vi valgte å kutte de første 15 minuttene.

Historien er ikke påfunnet. Eller. Nesten.
Den er basert på tre setninger skrevet av J.K.Rowling selv:
-"Grindelwald og Albus var bestevenner, men ble fiender da Ariana døde under oppsøkningen av dødstalisamene. "
-"Voldemort fant mye av sin inspirasjon gjennom Gellert Grindelwald" (hvis du er en skikkelig nerd kan man legge merke til at måten Grindelwald oppfører seg, ting han sier og ting han gjør er veldig likt voldemort. F.eks "I am extraordinary" delen)
-Albus slo Grindelwald, og tok "The Elder Wand"
Resten er funnet på selv
Sist endret av Jardoss; 13. november 2011 kl. 00:54.
Sitat av Jardoss Vis innlegg
Tusen takk!
Vi går på MK i første klasse på Ullern vgs

*SNIP*
Vis hele sitatet...
Gutter, dere har en veldig lys fremtid forran dere!
At dere er VG1-elever, og samtidig klarer å prestere på slikt høyt nivå, tar av meg hatten!

Angående det første klippet, hvordan i huleste heite har dere fått til å få filmet fra ett helikopter? M.t.p at dere går Vg1?
(regner ikke med at skolen har distrubert ett?)
Sitat av salvatrix Vis innlegg
Gutter, dere har en veldig lys fremtid forran dere!
At dere er VG1-elever, og samtidig klarer å prestere på slikt høyt nivå, tar av meg hatten!

Angående det første klippet, hvordan i huleste heite har dere fått til å få filmet fra ett helikopter? M.t.p at dere går Vg1?
(regner ikke med at skolen har distrubert ett?)
Vis hele sitatet...
Wow, tusen takk du! Du aner ikke hvor mye det betyr for oss!

Angående helikopteret: Vi fikk 18 000,- av FriFond, og jeg hadde lyst på et helikoptershot i åpningen, så jeg ringte et helikopter selskap . 2 dager senere hentet de oss på en parkeringsplass Drit gøy!
Sitat av Jardoss Vis innlegg
Vi har alt materiale, så om den når 100 000 visninger kommer det en "extended cut", hvor vi inkluderer alt. dårlig eller ei.
Vis hele sitatet...
Den var bra, men er ikke dette tallet litt høyt å sikte på som første film dere prøver dere på?
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Den var bra, men er ikke dette tallet litt høyt å sikte på som første film dere prøver dere på?
Vis hele sitatet...
Dette er ikke første
Se: youtube.com/JARANDandJENS.
Vi har en film som er vist 46200 ganger, så ikke så altfor langt unna
Trenger bare å møte på de rette menneskene

Post den overalt!
Oi, denne var jo utrolig bra!
på ca 12:00, er det ikke snn at man må bruke Exitarmus mot Avada Kedavra? Synes jeg husker at man ikke kan bruke sånn speil mot seg selv når noen bruker formelen.
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
på ca 12:00, er det ikke snn at man må bruke Exitarmus mot Avada Kedavra? Synes jeg husker at man ikke kan bruke sånn speil mot seg selv når noen bruker formelen.
Vis hele sitatet...
Oisann, er det ... sant? haha, det var ikke meningen! ^^ Sorryyy
Syykt bra film! Fikk sånn sikkerlig Harry Potter følese igjenn ^^
Eneste var jo sånn skjold mot Avada Kedavra da, og at Stupefy drepte han? Den slår bare ut fienden ^^ Men er jo ikke sånn vanlige folk legger merke til uansett
Sitat av Bruflat Vis innlegg
Syykt bra film! Fikk sånn sikkerlig Harry Potter følese igjenn ^^
Eneste var jo sånn skjold mot Avada Kedavra da, og at Stupefy drepte han? Den slår bare ut fienden ^^ Men er jo ikke sånn vanlige folk legger merke til uansett
Vis hele sitatet...
Tusen tusen takk du
Ja, den avada kedavra er jo en liten feil ^^

Han dør ikke av stupefy, blir bare lammet Tenk deg at alle musklene i kroppen din lammes, da tror jeg du og ville ha falt sammen
Jeg reagerte også på lammeformelen, stupefy vil jo gjøre deg bevisstløs, og helt stiv. Det er jo derfor den heter lamstivosløvus på norsk, mens Grindelwald lå krokete og pustet og snakket .
Sist endret av krJo; 13. november 2011 kl. 13:09.
Sitat av Jardoss Vis innlegg
Tusen tusen takk du
Ja, den avada kedavra er jo en liten feil ^^

Han dør ikke av stupefy, blir bare lammet Tenk deg at alle musklene i kroppen din lammes, da tror jeg du og ville ha falt sammen
Vis hele sitatet...
Aah, trodde han døde på slutten jeg Men stemmer jo det når du sier det. Han blir jo drept av Voldemort mye senere.
Fantastisk stykke arbeid. Flott gjennomføring av effekter. Herlig teknisk satt sammen.

Lite trekk for noen middelmådige skuespillerprestasjoner og tidvis litt dårlig lyd.
Regner med at dere fikk en soleklar 6er?
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Fantastisk stykke arbeid. Flott gjennomføring av effekter. Herlig teknisk satt sammen.

Lite trekk for noen middelmådige skuespillerprestasjoner og tidvis litt dårlig lyd.
Regner med at dere fikk en soleklar 6er?
Vis hele sitatet...
Til å være VG1 så må vel det her være en soleklar 6'er?
Tror det hadde vært en soleklar 6er, uansett om det er VG1, VG2 eller VG3 Kjempe bra!
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Fantastisk stykke arbeid. Flott gjennomføring av effekter. Herlig teknisk satt sammen.

Lite trekk for noen middelmådige skuespillerprestasjoner og tidvis litt dårlig lyd.
Regner med at dere fikk en soleklar 6er?
Vis hele sitatet...
Sitat av Turrist Vis innlegg
Til å være VG1 så må vel det her være en soleklar 6'er?
Vis hele sitatet...
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Tror det hadde vært en soleklar 6er, uansett om det er VG1, VG2 eller VG3 Kjempe bra!
Vis hele sitatet...
Haha, tusen takk for gode ord, men dette var ikke noe skoleprosjekt
Vi gjorde det bare for gøy ^^

Ta en titt innom YouTube channelen vår for å se noe av det andre vi har laget! www.youtube.com/JARANDandJENS
Dette var lekkert!

Som nevnt tidligere, litt irriterende uttale på han ene karen.
Skjold versus avada kedavra.
Stupefy som 'svekker' Grindelwald, når effekten vanligvis er total lammelse av personen.
Såsomså manus til tider. Noen ganger minnet det om samtaler man kan finne i filmene, andre ganger noe jeg selv ville rabla ut om jeg måtte lage et manus på sparket.
Sitat av Killuminati Vis innlegg
Dette var lekkert!

Som nevnt tidligere, litt irriterende uttale på han ene karen.
Skjold versus avada kedavra.
Stupefy som 'svekker' Grindelwald, når effekten vanligvis er total lammelse av personen.
Såsomså manus til tider. Noen ganger minnet det om samtaler man kan finne i filmene, andre ganger noe jeg selv ville rabla ut om jeg måtte lage et manus på sparket.
Vis hele sitatet...
Tusen takk
Sant nok, vi har jo noen feil.
Skal ta det med meg videre!
Fantastisk film gutta!! Som mange sier oser jo det her av kvalitet Skuespillet var jo helt på topp også
Thanx man! Er jo kjempestor HP fan

Har lest alle bøkene ut og inn flere ganger, og jeg digger de og synes Humlesnurr er den beste karakteren i boka, satt nesten og gråt når han døde :P
Sist endret av kimmy9gga; 15. november 2011 kl. 00:38.
Dere er flinke med kameraet og redigering (effekter o.l.). Men jeg synes manuskriptet kunne vært øvd mer på, jeg følte ikke noe innlevelse whatsoever av noen skuespillere. Likte ikke så godt de mørke scenene, vanskelig å se hva som skjedde. Rotete klipping gjør at du ikke får noe sammenhengsfølelse.

Det var god musikk, men savnet høyere stemmevolum på skuespillerene (Det var vanskelig å høre hva dem sa til tider). Lyden gikk veldig mye opp og ned.

Veldig forvirrende historie. Å begynne med en kamp var bare rart.

Ellers elsket jeg effektene i filmen, bra jobba!

Filmen 7/10

Audio 5/10
Musikk 9/10
Redigering (effekter) 10/10
Redigering (klipping) 4/10
Teknisk filming 8/10
Manus 5/10
Skuespill 6/10
Sist endret av Kognito; 15. november 2011 kl. 01:04.
Kommer dere med noen eventuell "extended" versjon? Så dere hadde lagt ut masse bilder på facebook siden deres, og det ser svært lovende ut
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ThomasPP Vis innlegg
Kommer dere med noen eventuell "extended" versjon? Så dere hadde lagt ut masse bilder på facebook siden deres, og det ser svært lovende ut
Vis hele sitatet...
Mulig. Vi tenker å legge ut noe nå snart
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det der var jo helt sinnsykt. Har lyst til å se mer! Do work!
Sist endret av Biggie smalls; 18. desember 2011 kl. 03:58.
Sitat av Yazzie Vis innlegg
Det der var jo helt sinnsykt. Har lyst til å se mer! Do work!
Vis hele sitatet...
Tusen takk!
Kikk innom youtube siden vår (www.youtube.com/JARANDandJENS), så får du en smakebit av alt det andre vi lager!
Anbefaler en titt!

Jarand
▼ ... over en måned senere ... ▼
Da er endelig en "Behind The Scenes" film oppe: http://vimeo.com/36543037
Takk til alle som hjalp til !