Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3300
Jeg har fått tak i 2 gram med 10X ekstrakt, og lurer rett og slett på hvordan dette burde brukes.

Det vil si:

- Blir trippen bedre av å høre på musikk?
- Hva slags musikk?
- Vil det funke å røyke det med bong?
- Hvor lenge burde det holdes inne?
- Hvor mange "sitters" burde jeg ha?
- Ingen av de potensielle "sitterene" jeg har, har noen experience med Salvia, men jeg har fortalt dem ganske mye. Burde jeg har flere da?
- Ville det funket å røyke det på et fint og frodig jordet?
- Ville jeg blitt plaget av de få myggene som finnes der?
- Hvor stor dose burde jeg ta? (Veier ca 63KG)
- Er det dumt å prøve å oppnå full "out of body" opplevelse? Dvs. å dra til en annen planet for eksempel.



Er det noen andre ting jeg burde vite om?




Tusen takk, ech.
Usikker på det med musikk..
Det funker bra med bong, burde holdes inne i ca 20 sek for best effekt.
Du trenger egentlig bare 1 sitter, men som de sier på engelsk "the more, the merrier" eller noe sånnt.
1 sitter er nok, nei du kommer ikke til å prøve å tenne på huset(jeg har hadd full kontroll når jeg har brukt salvia)
Sett på bongen ca 0.3 gram, da 2 små pust inn, får å få salvia'n så varm som mulig, etter det ett rolig pust helt til du ikke klarer å få mer inne i lungene og hold det inne.
når du puster det ut burde du begynne å føle det.
Om du aldri har prøvd det før, holder det. Man bør starte litt smått
All in!
Trådstarter
Burde man droppe vann i bongen ettersom dette gjør røyken kald? Eller har jeg missforstått?
Sitat av Echodius Vis innlegg
Jeg har fått tak i 2 gram med 10X ekstrakt, og lurer rett og slett på hvordan dette burde brukes.

Det vil si:

- Blir trippen bedre av å høre på musikk?
- Hva slags musikk?
- Vil det funke å røyke det med bong?
- Hvor lenge burde det holdes inne?
- Hvor mange "sitters" burde jeg ha?
- Ingen av de potensielle "sitterene" jeg har, har noen experience med Salvia, men jeg har fortalt dem ganske mye. Burde jeg har flere da?
- Ville det funket å røyke det på et fint og frodig jordet?
- Ville jeg blitt plaget av de få myggene som finnes der?
- Hvor stor dose burde jeg ta? (Veier ca 63KG)
- Er det dumt å prøve å oppnå full "out of body" opplevelse? Dvs. å dra til en annen planet for eksempel.

Vis hele sitatet...
Jeg klarer ikke å ense musikken når jeg tripper på salvia, og når jeg er på vei ned igjen virker bare musikken støyende og forstyrrende.

Det fungerer flott å røyke det på bong, ja.

Jeg prøver å alltid holde røyken inne i ca. 10 sekunder og har alltid hatt god virkning

Du trenger ikke mer en en trippsitter, men dette burde være en person som forstår deg godt og som du stoler på.
Å føle seg trygg er et must når man tripper, uansett.
Snakk derfor med rolig stemme og velkomponerte setninger dersom en person har fått i seg mer enn han burde.

Å røyke det midt på et jorde tror jeg er en veldig god plan.
Da har du massevis av plass å boltre deg på.
I tillegg minsker du sjansen for å få følelsen av å bli innestengt osv.

Dosering er vanskelig å beregne på salvia.
Samtlige tripper jeg har hatt på dette stoffet har vært helt unike, uansett hva slags mengder jeg har røyket av det.
Du må nesten bare prøve deg frem med feks 0,05-0,1 gram eller noe i første omgang.
Dette vil mest sannsynlig sende deg langt ut på tur, men det er ikke alvorlig store mengder heller da.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
- Blir trippen bedre av å høre på musikk?
- Hva slags musikk?

Ikke hør på musikk, det vil kun være forstyrrende. Ikke la TV eller noe annet være på, det skal være helt stille. Om du har venner der så skal de være stille, og ingen skal stille masse spørsmål før tripperen gir signal om at han eller hun er landet.

- Vil det funke å røyke det med bong?
- Hvor lenge burde det holdes inne?

Det funker fint å røyke i bong.

- Hvor mange "sitters" burde jeg ha?
- Ingen av de potensielle "sitterene" jeg har, har noen experience med Salvia, men jeg har fortalt dem ganske mye. Burde jeg har flere da?

Ha kun sittere du stoler på og er komfortabel med. Hvor mange de er trenger ikke være så viktig, men jeg ville ikke hatt mer enn 3 st. Du kommer til å miste kontakt med denne virkeligheten, og det er viktig at du føler deg trygg på at de som er der med deg vil ta vare på deg og respektere deg. Å være sitter er et stort ansvar, men i forhold til en Salvia-tur som er så kort er det ikke mye erfaring en sitter trenger. Sitteren hjelper med å fyre opp bongen og tar den ifra deg når du har inhalert. Om du må ha mer så ordner sitteren dette for deg. Sitteren passer på at du ikke faller og slår deg, eller gjør noe farlig.

- Ville det funket å røyke det på et fint og frodig jordet?
- Ville jeg blitt plaget av de få myggene som finnes der?

Å være på et åpent jorde er OK, men du bør ligge ned. Å gå rundt kan medføre skade. Om du er inne bør du ligge i en seng eller sitte i en god sofa. Ingen stoler og ingen bord som du kan slå deg på. Du vil miste kontroll over kroppen din.

- Hvor stor dose burde jeg ta? (Veier ca 63KG)
- Er det dumt å prøve å oppnå full "out of body" opplevelse? Dvs. å dra til en annen planet for eksempel.

Dosering er veldig vanskelig å gi noe anslag på da kvaliteten varierer. Det finnes mange dårlige ekstrakt der ute. Du må bare prøve deg frem forsiktig til du finner en dose som sender deg av gårde. Du kan ikke ta feil av opplevelsen, og når du kommer dit vet du hvor mye du trenger av batchen. Kjøp standardiserte ekstrakt fra en god kilde, da er det enklere å dosere rett til neste gang.


Vær sikker på at dette er noe du ønsker før du begir deg ut på det. Lykke til!
Sist endret av Mullah; 11. august 2011 kl. 16:06.
Sitat av AkzFast Vis innlegg
Sett på bongen ca 0.3 gram, da 2 små pust inn, får å få salvia'n så varm som mulig, etter det ett rolig pust helt til du ikke klarer å få mer inne i lungene og hold det inne.
når du puster det ut burde du begynne å føle det.
Om du aldri har prøvd det før, holder det. Man bør starte litt smått
Vis hele sitatet...
er det å røyke 0,3 gram smått? røykte betydelig mindre enn 0,3 g av 5x ekstrakt, og da prøvde jeg desperat å finne kjøkkenet, det klarte jeg ikke. dette var i en leilighet på 80 kvm som jeg hadde bodd i i 5 år. Man kan si jeg var heldig som ikke fikk skikkelig badtripp.
Du fremstår som totalt useriøs når du kommer med tips om ting du tydeligvis ikke har greie på. og når det i tillegg kan medføre en særdeles opplevelse for fyren, fremstår du mer som en drittsekk.

Begynn heller rolig, som knask beskriver, å finn ut på den gode måten hva du trenger.

*særdeles ubehagelig opplevelse skulle det stå.
All in!
Trådstarter
Veldig mange gode råd her.

Hva ville skjedd om jeg røyket litt hasj først?
Ville det blitt en bedre trip? Verre?
Du burde ikke røyke hasj først, du har mer enn nok å henge fingrene i med salvia!
All in!
Trådstarter
Ok, takker for alle hjelpsomme svar!
Du bør være dønn nykter før du røyker, dønn.
for best opplevelse er det lurt å ta med seg noen å røyke med sitte i en ring men en konge bonge trekke ned med alt du klarer holde det inne til du ikke klarer mer og nyte det.
men det er foskjelig hvordan folk reagerer. vist det er første gang bør du ha 1-2 folk for å passe på det. ellers kan det gå gale...
selv opplevde jeg at jeg ble drad inn i en glidelås verden og vise ikke vilken som var ekte...

og jeg tror at ett jorde ville være ett perfekt sted å røyke... eller ikke

Keep Calm or go straith to hell
Jeg anbefaler deg å innhente MYE mer informasjon enn det du har fått her.
Denne linken gir en grei innføring i salvia:
http://www.sagewisdom.org/usersguide.html

Men ikke stopp der

Les for eksempel brukererfaringer fra erowid.org
Sitat av Mullah Vis innlegg
- Blir trippen bedre av å høre på musikk?
- Hva slags musikk?

Ikke hør på musikk, det vil kun være forstyrrende. Ikke la TV eller noe annet være på, det skal være helt stille. Om du har venner der så skal de være stille, og ingen skal stille masse spørsmål før tripperen gir signal om at han eller hun er landet.
Vis hele sitatet...
Amen, tokk et bongtrekk med ekstrakt en gang, første kammeraten min gjorde var å begynne å krangle med meg, noe som var veldig ubehagelig. Å ha fred og ro er den mest nødvendige faktoren spør du meg.
Nå prater jeg litt fra egen erfaring, og personlig ser jeg det ikke veldig nødvendig å lese side opp og side ned om Salvia. Effekten er såpass unik for de fleste. Det tar deg litt på senga uansett hvor godt forberedt du er, og du blir rimlig distansiert fra omverdenen, så det har ikke så mye å si om du har 1 sitter eller 3. Men kan annbefale å gjøre det ute i naturen, og du burde følge godt med på hvilken ekstrakt du har. Prøv deg frem med bittelitt i starten og se om du får en trang til å le, så jobber du deg oppover derfra.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Jeg har fått tak i 2 gram med 10X ekstrakt, og lurer rett og slett på hvordan dette burde brukes.

Det vil si:

- Blir trippen bedre av å høre på musikk?
- Hva slags musikk?
- Vil det funke å røyke det med bong?
- Hvor lenge burde det holdes inne?
- Hvor mange "sitters" burde jeg ha?
- Ingen av de potensielle "sitterene" jeg har, har noen experience med Salvia, men jeg har fortalt dem ganske mye. Burde jeg har flere da?
- Ville det funket å røyke det på et fint og frodig jordet?
- Ville jeg blitt plaget av de få myggene som finnes der?
- Hvor stor dose burde jeg ta? (Veier ca 63KG)
- Er det dumt å prøve å oppnå full "out of body" opplevelse? Dvs. å dra til en annen planet for eksempel.



Er det noen andre ting jeg burde vite om?




Tusen takk, ech.
Vis hele sitatet...
trippen kan forandre seg drastisk til musikk, så være forsikkt med den delen. en venn av meg røykte salvia på piano klassisk musikk. sendte han på en VELDIG bad trip. hør på noe avslappenes eller noe fengense, må huska at lyder er noe som alle mensker reagere sterkt på mens du er edru, bare tenk kossen det påvirker deg i salvia verden!

bong beste valg synes eg, holdes inne i 21 sekunder for full effekt. eller hold inne til lungene dine tvinger røyken ut.

jeg pleier og kjøre 1 sitter, har hatt fra 1-4 sittere på trip turene mine. sørg for at det er gode venner som sitter for deg, du må alltid føle deg trygg.
mengde me sittere har ikke noe og si, bare fortelt de at de skal sørge for at du blir i sofaen, og at du blir vekke i 5-15 min max.

jeg har ikke røykt det ute på et jorde, og uansett er ikke dette en god idea for nybegynnere. hold deg hjemme, der du føler deg tryggest.

dosering så holder 0,3-0,5 prøv med mindre først og så øk mengde etter hvert, og husk HOLD INNE I 21 sekunder. eller vil du ikke få full effekt.

og dra til en annen planet skjer basicly hver gang med en person som røyker 10x+ serlig nybegynnere, det er veldig viktig du føler deg behagelig for du vil ikke huske at du har røyk salvia i det heile tatt, så når det først kicker så vil du ikke huske en drit av at du har røykt det eller kem du er med (derfor viktig og ha gode venner)


salvia er awesome vis brukt rett, jeg anbefaler det bare til de som liker og tripe-balls ut av denne verden i 15 min tid.

anyways lykke til
All in!
Trådstarter
Kan noen fortelle meg hva jeg gjorde feil?
Tok ca 0.3g og holdt det inne så lenge jeg klarte. Det resulterte bare i at det føltes som om verdenen spant litt, men det var det.

Fikk jeg rett og slett for lite?
Sitat av Echodius Vis innlegg
Kan noen fortelle meg hva jeg gjorde feil?
Tok ca 0.3g og holdt det inne så lenge jeg klarte. Det resulterte bare i at det føltes som om verdenen spant litt, men det var det.

Fikk jeg rett og slett for lite?
Vis hele sitatet...
Brukte du vannbong?
Hold flammen på mekket eller salviaen hele tiden mens du trekker.

En veldig liten prosentdel er nært immun mot salvia. Noen trenger et par ganger før de får full effekt. Men de fleste får full effekt eller veldig god effekt første gang.

Jeg ville ikke økt dosen. 0,3 g skal være mer enn nok. Sørg for å ha en liten vannpipe eller en vanlig pipe, og hold flammen på salviaen hele tiden. Forsøk noen ganger til og se om effekten øker for hver gang.
All in!
Trådstarter
Har en 50CM lang vannbong. Fikk ikke inn alt om gangen, men tok det i 2 drag.
Begge ble holdt inne i over 25 sekunder!


Er det mulig at jeg får bedre effekt neste gang?
Sitat av Echodius Vis innlegg
Har en 50CM lang vannbong. Fikk ikke inn alt om gangen, men tok det i 2 drag.
Begge ble holdt inne i over 25 sekunder!


Er det mulig at jeg får bedre effekt neste gang?
Vis hele sitatet...
Ja det er fult mulig, eller etter 3-4 forsøk.

Men prøv med en mindre bong. Under 20 cm. Eller en pipe.

Det kan og tenkes du har fått dårlig salvia, men det er ikke ofte slikt skjer.
Så lenge det er en kjent vendor, så skal det være kvalitet.

Men for sikkerhetsskyld kan du jo skjekke dem her:
https://safeorscam.com/?
Ser at alle nevner at musikk er en uting, men i mitt tilfelle så var musikk greit.
Hørte på: Jefferson Airplane - White Rabbit

Har røyket 20x to ganger.
Startet låten i det jeg begynte å tenne på, og begge gangene jeg har prøvd salvia så har jeg trippet bort helt i det låten "tar av" ved 1 min og 23 sek ca. Mens jeg er helt borte så kan jeg fremdeles høre musikken, som da er min eneste kobling til virkeligheten.

Anbefaler ikke å røyke hasj først. Gjorde det selv i Amsterdam (2. gangen jeg prøvde det), og fikk en helt "normal" trip slik jeg gjorde første gangen, men når jeg var ferdig så følte jeg fremdeles at jeg ble "sugd inn" tilbake til hvor det nå enn var jeg oppholdte meg. Dette var veldig ubehagelig for meg, selv om jeg tror at ubehaget kom av at jeg ikke hadde forventet ettereffekten som varte i 45 min før det gikk an å sitte i ro uten å bli trekt inn noen plass.
Sånn helt tilfeldig så har den siste Futurama episoden en scene som virkelig minner meg om hvordan ting føltes. Når de entrer den 4. dimensjonen.
Det sies at musikk er veldig individuelt.
Men mest av alt så kommer det an på hvilke planer brukeren har med salvia bruk. De som eksperimenterer vil nok gjerne bli forstyrret av musikk da det vil bli en veldig dominerende del av trippen, og brukeren ønsker gjerne å oppleve andre ting.
En som skal ut på en bevist tur, eller som skal bruke salvia i en eller annen slags form for meditasjon, bruker gjerne en bestemt type musikk for å oppnå ønsket trip.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Kan noen fortelle meg hva jeg gjorde feil?
Tok ca 0.3g og holdt det inne så lenge jeg klarte. Det resulterte bare i at det føltes som om verdenen spant litt, men det var det.

Fikk jeg rett og slett for lite?
Vis hele sitatet...
hei, har selv prøvd salvia ekstrakt 10x. Det jeg kom fram til er at det er bortkastet tid. om du først skal gjøre det for å åpne hallusinasjoner må du opp i en sterkere styrke. 80x på det minste.. 10x er som å bli slått med en hammer i hodet. du blir litt disorientert og skjønner ikke helt hva som skjedde og det er det.

Jeg antar at du er ute etter å komme til drømmeverdenen. prøv 80x neste gang. røyk det i bong. trekk og hold det så lenge du klarer inne før du hoster det ut.
Sitat av Tasmus Vis innlegg
Jeg antar at du er ute etter å komme til drømmeverdenen. prøv 80x neste gang. røyk det i bong. trekk og hold det så lenge du klarer inne før du hoster det ut.
Vis hele sitatet...
Synes det er ansvarsløst å anbefale 80x
Hvis du får tak i god 5x er det alt som trengs for å sende deg langt inn i salvialand.
Meste av det som selges som "1000x" er bare salgstriks.
Og hvis det faktisk er 80x har de som tar det som første dose et helvete foran seg. Man risikerer at kroppen går inn i en stressreaksjon av store mengder ukjent substans. Det er ihvertfall en teori jeg synes gir mening når man sammenlikner at mange bad trips er newbs som starter med ekstrakter.

Salvia har revers toleranse dvs. hvis du røyker det over tid kommer du til å trenge mindre og mindre. Faktisk er alt du trenger plain leaf hvis du har tid til å kultivere et lite forhold til planten og ikke bare bli jättefucked up og så aldri røre sakene igjen.

Utover normal trippeskikk tror jeg det beste tipset er å bruke litt tid til å la kroppen bli kjent med stoffet, og ikke bare prøve å skyte seg inn i hyperspace med en gang.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
All in!
Trådstarter
Istedet for å lage en ny tråd så bruker jeg bare denne.

Har forsatt Salviaen, og har ikke fått muligheten til å bruke noe mer enda.
Kan den ha blitt dårlig?


En annen ting: jeg har ca 0.75g med organisk sala ekstrakt (10X) og 1g med "vanlig" salvia ekstrakt (10X).
Hva er forskjellen på disse?
Vil nervøsitet/spenning ved førstegangsbruk være spesielt utslagsgivende på trippen? Jeg skal prøve det snart, og er naturlig nok spent på reaksjonen. Har røyket bønne i noen år, og er i 20 årene. Dette blir inngangsportalen til denne typen bevissthetsendrende substans.

Beklager for å "kuppe" tråden litt, men ingen dør vel av det.
Selvsagt vil du være nervøs før du tar det, vi var hvertfall det, men det er bare å gjøre det, ikke gidd å vente.
Noe du KAN forvente deg hvis du får en trip er å være "fanget" i trippen uten å kunne bevege deg, men du er heller en del av en ting.
Jeg har vært en del av en menneskelig vegg som åpnet og lukket armene sine, så var jeg en gang festet på bakken med masse munner på ryggen som strammet meg mens jeg ble rullet rundt.
Salvia er skikkelig rart.
All in!
Trådstarter
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Selvsagt vil du være nervøs før du tar det, vi var hvertfall det, men det er bare å gjøre det, ikke gidd å vente.
Noe du KAN forvente deg hvis du får en trip er å være "fanget" i trippen uten å kunne bevege deg, men du er heller en del av en ting.
Jeg har vært en del av en menneskelig vegg som åpnet og lukket armene sine, så var jeg en gang festet på bakken med masse munner på ryggen som strammet meg mens jeg ble rullet rundt.
Salvia er skikkelig rart.
Vis hele sitatet...
Enig, bare gjør det.
Blir bare dumt om du skal drøye det lenge.

Det er selvfølgelig viktig at du er klar for det.




OT: Ingen som kan svare på spørmålet over?
Slapp av og demp belysningen. Er du i et bråkete miljø, vurder å vente. Setting og innstilling er 90%.
Sist endret av Kamuflarne; 1. desember 2011 kl. 21:34.
Husk at salvia kaster deg rett in i ditt psykologiske problems kjerne på mindre doser, da har du to valg; bli skremt og flykte eller stole på at sally d vil hjelpe deg med noe og jobbe deg ut av labyrinten..

Tok salvia på en sopp nedtur i går.. Ufattelig drøyt..