Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2679
Etter å ha gått til anskaffelse av noen flotte Psilocybe Cubensis sopp tenkte jeg at det var på tide å gå lenger enn å bare spise 2-3 gram og kuke rundt. Etter du får en del loketripper på CV'en begynner det å bli litt "kjedelig" å bare ha noen visuelle forstyrrelser og sensasjoner i kroppen. Og det er, slik jeg ser det, ikke i de lave doseringene man høster de beste fruktene til disse enteogenene. Med dette sagt oppfordrer jeg ingen til å løpe ut og spise enorme mengder helt uten videre bare for moro skyld, da høye doser åpner opp for svært intense og potensielt vanskelig opplevelser det ikke nødvendigvis er så lett å manøvrere seg gjennom. Du blir helt absorbert av intense visjoner og mister lett kontakt med omverdenen. Skal du ha en rekreasjonell trip så holder det i massevis å holde seg innenfor rammen av moderate doseringer.

Så med dette som utgangspunkt bestemte jeg meg for å dra en Terence Mckenna sopp dose på 5g+ tørket cubensis. Når man kommer opp i 5 gram og oppover så begynner det å bli relativt fruktig og interessant, og jeg ønsker så godt jeg kan å redegjøre for hva jeg opplevde under denne mektige opplevelsen. Det finnes selvfølgelig ikke noe språk i hele verden som på en rettferdig måte kan beskrive opplevelser med slikt omfang, men det går nå an å prøve.

Klokken var vel rundt 23:00 da jeg begynte å innta soppen. Satte meg ned på gulvet og gomlet dem i meg og drakk litt vann for å hjelpe til med å få det ned. Det er en pain in the ass å tygge i hjel tørket sopp og svelge det uten å drikke noe ved siden av. Da soppen var konsumert og fingrene slikket på tok det søren meg ikke mer enn 10 minutter før jeg merket noe. Jeg begynte først å bli veldig varm i ansiktet for så å svette litt. Soppen var rask i sitt arbeide med å koble seg inn i nervesystemet mitt og rushe til reseptorene mine. Etter en liten stund med svetting ble jeg ganske søvnig og slapp i kroppen, soppen begynte virkelig å ta over og jeg ble imponert over kreftene jeg hadde med å gjøre. Noen små visuelle forstyrrelser begynte å vise seg smått i sidesynet og jeg merket at det blinket litt her og der. Jeg var på vei opp. Hardt. Soppen sugde meg inn i sitt domene og det var ingen tvil om hvor jeg var på vei hen. Det føltes ut som om en orkan var underveis i kropp og sinn.

Jeg fant ut det beste å gjøre var å legge seg ned til tross for at jeg følte det sikkert ville vært mer komfortabelt å gå ned trappa, ut i gangen, på do, whatever. Når disse tankene om at du vil føle deg mer komfortabel hvis du gjorde det ene eller det andre skyter inn så gjelder det bare å legge seg ned og bli absorbert av opplevelsen som er i prosessen av å ta over bevisstheten din. Det er bare egoet ditt som begynner å stritte i mot og skal ha deg til å fly rundt istedenfor å legge deg ned og la opplevelsen begynne for real. Så jeg skrudde av alt lyset i rommet bortsett fra stearinlysene som brant og la meg ustødig ned i senga. Soppen hadde virkelig begynt å ta overhånd på dette tidspunktet.. Jeg var henrykt over de enorme kreftene soppen viste idet den begynte å utøve sin magi i systemet.

Visjonene blomstrer fram

Etter å ha lagt meg ned i senga begynte det visuelle å komme fram for fullt. Rommet begynte å bølge og svaie intenst mens farger poppet ut av ingenting. Det føltes som om soppen brettet seg rundt hodet mitt, og jeg kunne høre soppens tilstedeværelse i form av helt absurde organiske lyder (nei, jeg hørte ikke på musikk). *Sploink* *Ploinksh* *Grrtthspink* *Krakloiksh*. På tide å lukke øynene og reise avgårde tenkte jeg. Da jeg lukket øynene ble jeg møtt av fantastiske geometriske mønstre og hellig arkitektur. Jeg befant meg utenfor døren til helligdom, men før jeg fikk lov til å komme inn ble jeg møtt av demoniske visjoner. Insekter og monstre kom ut av mønstrene og arkitekturen og glefset mot meg. De kravlet og morfet seg rundt mens de hele tiden oppførte seg truende mot meg. Jeg ble en smule skremt med en gang, men forsto fort at dette bare var en liten hindring jeg måtte overkomme. Så jeg sang en mantra for å komme meg forbi, noe jeg lykkes med.

"Om Mani Padme Hum"
"Om Mani Padme Hum"
"Om Mani Padme Hum"

Da de mørke visjonene forsvant ble jeg blåst gjennom en dør og inn i et "rom" av enda mer fantastisk arkitektur og gudommelig design. Utrolige farger av gull, blått, rødt, fiolett, rosa, hvitt osv beveget seg i harmoni og dannet hva som så ut som en hall. Nesten som et hyperdimensjonalt palass. Veggene var lagd opp av helt utrolige geometriske fraktaler og symboler som hele tiden var i bevegelse og i perfekt symmetri. Jeg skjønte at jeg nå hadde fått et breakthrough. Og jeg var sannelig ikke alene i denne hallen...

En mektig røst vibrerte gjennom hallen og hodet mitt gjentatte ganger; HVEM ER DU?! HVA ER DU?! HVA GJØR DU HER?! Dette overrasket meg, det gikk langt forbi noe jeg hadde forventet meg av denne opplevelsen. Å bli konfrontert av soppen som en entitet hadde jeg ikke engang tenkt på at ville være en mulighet før jeg gikk inn i opplevelsen. Men jeg var der, i denne hallen, konfrontert av "The Mycelium King". Denne tilstedeværelsen føltes ikke bare ut som noen simple kjemikalier som påvirket nervesystemet slik det føles ut på for eksempel LSD. Her føltes det ut som en direkte kommunikasjon med organismen pga interaksjonen den hadde med nervesystemet mitt. Sprøtt var det, men dette var en reell mulighet for å tilegne meg visdom gjennom opplevelsen denne organismen åpnet opp for meg. Om det så var "ånden" til soppen eller min egen bevissthet spiller ingen rolle, hva man kan lære er det viktige.

Et spark i ræva av kongen

Jeg svarte tilbake til denne stemmen "Jeg er din. Vis meg! Ta meg!" Tilstedeværelsen av soppen føltes eldgammel og klok ut, og jeg ønsket å se om det var noe jeg kunne lære. Før jeg visste ordet av det var jeg plutselig blitt slynget ut igjen av hallen og var tilbake i senga mi. Jeg lå her i en svært drømmelignende tilstand, helt fjern. Her lå jeg i en veldig abstrakt og rar tilstand jeg ikke skjønte noe av. Tid akselererte og saktnet ned om hverandre. Jeg stirret ut i rommet og så stearinlysene flagre usannsynlig fort før de nesten ikke flagret i det hele tatt, for så å flagre utrolig fort igjen. Synet mitt zoomet ut og inn. Jeg klarte ikke å bevege meg noe mer enn at jeg vrei meg rundt i sengen, ei heller hadde jeg lyst til å bevege meg noe særlig. Stemmer ropte navnet mitt. Stemmer ropte "HVA ER UNIVERSET?" "HVA ER DU?" "HVOR KOMMER DU FRA?". Konsepter strømmet gjennom hodet mitt i denne desorienterte tilstanden. Universet krympet og utvidet seg om hverandre. Det føltes ut som jeg døde og kom til livet igjen om og om igjen ved hvert åndedrett. Universet ble ødelagt og skapt om og om igjen. Tiden hakket, stoppet og begynte igjen, saktnet og akselererte. Stemmene fortsatte å rope. Jeg følte meg helt lost i denne tilstanden... fortapt, forlatt. Med jevne mellomrom ble også rommet mitt til det eneste stedet i hele universet. Ingenting eksisterte utenfor veggene mine.

Under hele denne seansen strømmet det alle slags mulig tanker og konsepter gjennom hodet mitt. Konseptet om polaritet ble spesielt skutt gjennom: Kjærlighet og hat, pluss og minus, mørk og lys, opp og ned, foran og bak, ødeleggelse og skapelse, godt og vondt. At ting bare er, og at det er våre indre tilstander som former vårt bilde av virkeligheten, at vi på sett og vis på denne måten former vår egen subjektive virkelighet innenfor naturens spilleregler, de fysiske lovene vi er underlagt. Alt dette i takt med at jeg døde og kom til livet igjen, i takt med at universet ble ødelagt og skapt, at universet krympet og ekspanderte, at tiden saknet og akselererte. Og bakerst i hodet mitt sa min indre stemme at jeg hadde spist en stor dose sopp og at jeg ville komme ned igjen. Man kommer alltid ned igjen. Det føltes virkelig ikke sånn da det holdt på, men omsider merket jeg at effektene begynte å avta.

Da jeg var helt overbevist om at jeg var på vei ned og effektene begynte å avta følte jeg en overveldende glede over å være i livet, over å komme tilbake fra noe slikt. Jeg følte meg som født på ny, renset, takknemlig overfor livet og naturen. Jeg følte umiddelbart en sterk tilknytning til naturen, rasen min og alle andre raser som opp igjennom tidene har utviklet seg og springet fram i takt med evolusjon, som til sist avlet fram oss. Alle disse nydelige prosessene av skapelse og ødeleggelse, av oppbygging og nedbryting, av liv og død som ligger til grunne for det fantastiske mysteriet vi alle fullt og helt er en del av alle sammen. Jeg var også takknemlig over at evolusjon har gitt rom for fantastiske vekster som den jeg nettopp inntok, som kan gi oss så revolusjonerende og lærerike opplevelser som kommer godt med på reisen vi er på gjennom livet.

I got what I needed og trippen tok slutt rundt klokken 03:00 på natten.
Sist endret av Sky; 10. januar 2010 kl. 23:33.
Veldig spennende sky! Jeg hadde selv en opplevelse på rundt 5-7g tørket hjemmekultivert cubensis i august 09. Jeg holder faktisk på og skrive om den sånn smått nå, og det er svært mye likhetstrekk som dette. Mesteparten av trippen min var liggende med øyner igjen, hvor jeg ble dratt igjennom en verden av morphende symboler, tribalske mønstre, sterke farger, spinnende sirkler. Jeg hørte også en stemme, som jeg da føltes som "soppen som prata" til meg. Jeg fulgte stemmen og gikk igjennom en helvetes reise med de sykeste følelsene. Jeg kom ut igjen som nyfødt. Hadde også sterke tanker rundt ying and yang, det du nevner som polaritet. Svettet som en gal, og hadde den sykeste bodyloaden jeg noen sinne har opplevd. Veldig likt hva du skriver her.
Er litt treg og skrive, og legger til litt her og der, så den kommer sikkert ut iløped av en uke....


Enormt spennende rapport Sky! Det er så absolutt de "Terrence McKenna doseringene" som er mest givende, inntatt i mental stillhet, vekk fra egoets gjøremål. Sykt bra!! =)

Har lyst og prøve ut synging av mantra / chanting, selv under en tripp en gang. Har hatt tanken før, men aldri helt falt meg naturlig inn under en tripp. Har ikke trippet på ett halvt år nå, men har to gram norsk fleinsopp liggende som jeg skal innta på fjellet i telt, tenkte jeg. Som substitutt for chanting bruker jeg som regel musikk, og meditasjon/pusteøvelser. Har lyst og innta sopp i stillhet fra musikk en gang, så jeg regner med lyder fra sang/chanting kan hjelpe godt på og komme fordi hinder, eller for og få fokuset på plass i trippen.
Sist endret av Quetzalcoatl; 10. januar 2010 kl. 23:56.
Utrolig bra rapport! Var det forresten slik at det du beskriver i denne rapporten fant sted i fire timer, liggende på gulvet?
Dette var veldig interessant å lese! Høres ut som du har hatt en veldig givende tripp.
Har lyst til å bevege meg ut på større doser jeg også, men jeg vil ikke rushe noe...får det jeg vil gjennom kontrollerte tripper enda.
Har du hørt/lest noe av Terence McKenna? Du gjorde mye som han også forteller at han gjør mens han tripper(ex. gå over 5g, at du skal synge hvis det blir litt for intenst).
Utmerket rapport, levde meg inn i den der..
Velkommen hjem!

Likte denne rapporten i dens kortfattethet. Du fikk med det relevante og ingenting mer tull, så dette var bra greier
Kjenner meg også igjen i soppens "alder og kjønn"; en gammel, vis skikkelse, nesten som et troll, som kan vise deg naturens gave, eller hva nå enn man skal kalle det.

Gleder meg til i sommer man, da skal vi sitte i en egensnekret camp på fjellet og innta store mengder sopp-brygg, så kanskje det blir en breakthrough på meg også for en gangs skyld
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Sitat av Chassen Vis innlegg
Utrolig bra rapport! Var det forresten slik at det du beskriver i denne rapporten fant sted i fire timer, liggende på gulvet?
Vis hele sitatet...
Jeg lå for det meste i senga med øynene lukket en halvtime etter inntak, og ble liggende i ca tre og en halv time før soppen begynte å slippe taket.

Sitat av Bluish Vis innlegg
Har du hørt/lest noe av Terence McKenna? Du gjorde mye som han også forteller at han gjør mens han tripper(ex. gå over 5g, at du skal synge hvis det blir litt for intenst).
Vis hele sitatet...
Jeg har naturligvis hørt og lest mye av den riv ruskende galningen ja, og jeg hadde han i tankene da jeg bestemte meg for å kaste i meg over 5 gram tørket sopp. He knew how to do it =)
Sist endret av Sky; 11. januar 2010 kl. 06:51.
Interresant trip-beskrivelse.

Jeg kan kjenne meg igjen i noe av det du beskriver. Mektige byggverk i perfekt symmetri og fantastiske farger. Og insekter og demoner eller labyrintaktige gjerder som åpner seg før man "slipper inn". Dessuten er det dette interresant med sopp: at man kan møte "enteties". McKenna er også svært opptatt av dette. At soppen imotsetning til f.eks LSD har en "stemme". (Hva denne stemmen er og hvor den kommer fra har McKenna også noen elleville teorier om)

Personlig har jeg følt på en stor ærefrykt i møte med "guddomelig visdom" på sopptur. Som å vekke en gigant av en ånd. Som om det å knele og kaste seg for føttene til en slik guddommelig entety var det eneste som føltes riktig.

Jeg synes det er interresant hva stemmen i trippen din sier: "Hvem er du? Hva er du? Hva gjør du her?" Jeg lurer på om det var en følelse knyttet til denne stemmen. Om du hadde "brytt deg inn" - eller om du ble mottatt med åpen nysgjerrighet.

Ram Dass trekker frem den bibelske lignelsen om kongesønnens bryllup. Matt 22,10: Men da kongen kom inn for å hilse på gjestene, fikk han øye på en som ikke hadde på seg bryllupsklær. Han spurte ham "Min venn hvordan er du kommet hit inn uten bryllupsklær?" Men han tidde. Da sa kongen til tjenerne: "bind han på hender og føtter og kast ham ut i mørket utenfor, der de gråter og skjærer tenner. For mange er kalt men få er utvalgt."
Finfin rapport! Gikk litt kaldt nedover ryggen min enkelte steder i rapporten da det minte veldig om engang jeg spiste 30g fersk P.Cubensis i Amster. Det svartnet på en måte for meg spesielt en gang på den trippen. Jeg hadde ingen fornemmelse av å ha en kropp eller hva det egentlig var, jeg var ingenting, alt var hvit, det var ingenting. Og da begynte jeg å spørre meg selv hvem jeg var, hva jeg var med en treg stemme inni hodet mitt. Hadde også opplevelsen av at det på en måte drøyp væske ned i midten av hodet, det ga en dryppelyd med ekko som i en kum eller noe, plipp!-plopp! Rørte meg knapt på hele trippen, var helt nummen. Men våknet i strålende humør og form
▼ ... over et år senere ... ▼
Yeah, var der i går tror jeg! Gikk mest visuelt, kom in i en hall som var litt hvit, svart, og grå, men alikevel skinte som en hellig sol og var formet som en kuppel. Kom en skikkelse fram og lurte på hva jeg ville spørre han om; jeg responderte " jeg vet ikke helt" Også ble jeg sendt sakte tilbake imens "The Mycelium King" valgte å reparerte energikanalene mine.. Blir spennendes å se hva som skjer i tiden fremover. En igjennomtrengengende trip ser du

Er det noen som har noen eksterne linker om denne hallen/entiteten? Finner ikke noe særlig lesestoff selv..
Sist endret av Psytrip; 28. januar 2012 kl. 12:13.
Helt utrolig å lese om slike opplevelser!
Det erger meg at jeg bare er 15 år gammel, da jeg har gitt meg selv et løfte om å vente med stoffer som dette til hjernen min har modnet seg. Men jeg tror nok jeg gjør et klokt valg i å vente! Jeg har da hvertfall noe å glede meg til!
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Har selv spist litt cubenis i det siste, men i mye lavere doser. Virker som trippen var fin utifra rapporten, som forøvrig også var veldig god. Har veldig lyst til å bevege meg opp til så store doser, men skal nok venne meg litt mer til lave doser først.