Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 3765
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10048816

Leste nettopp denne artikkelen, og sitter og tenker... Hva faen er egentlig poenget med å forby dette? Er en snus med lavere nikotininnhold og en god smak mye bedre for oss enn en snus med tobakkssmak og oftest en mye større mengde nikotin?

Føler jeg blir skikkelig irritert når jeg leser dette jeg. Samme som en annen artikkel jeg leste for litt siden, hvor de ville at snus skulle inneholde minst 75% tobakk. Hva er poenget?
Virker jo som om EU er skikkelig imot snus, og at det er mer "personlig" enn det er helsemessig. Og, at siden de fleste EU-land har snus-forbud så ønsker de å ta det fra oss også, bare for å være drittsekker.
Dette er rett og slett idioti. Røyk og snus er i dag så stort, og tviler sterkt på at vi noen gang kommer til å se et helt tobakksfritt samfunn.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
og andre land ble med i eu hvorfor ? større dritt skal du lete lenge etter, my 2 cents
hvorfor skal snus/tobakk forbys ? jeg velger jo selv om jeg vil snuse eller røyke, kjenner jeg blir forbanna
Sist endret av zeicko; 19. desember 2012 kl. 19:06.
Sitat av zeicko Vis innlegg
hvorfor skal snus/tobakk forbys ?
Vis hele sitatet...
Snus & tobakk skal ikke forbys. Les artikkelen du.
Grunnen til at de vil fjerne disse produktene er at snus med smakstilsetninger som lakris, bær og mentol brukes for å rekruttere unge til å begynne å snuse. Problemet er at vanlig snus som ikke "smaker" noe også inneholder mange smakstilsetninger, så hvordan de vil løse dette blir spennende å se.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Snus & tobakk skal ikke forbys. Les artikkelen du.
Vis hele sitatet...
det er bare starten skal du se, og det jeg mener er den er snusen jeg har i munnen nå som er snus, orker ikke og suge på tobakks blader
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Grunnen til at de vil fjerne disse produktene er at snus med smakstilsetninger som lakris, bær og mentol brukes for å rekruttere unge til å begynne å snuse. Problemet er at vanlig snus som ikke "smaker" noe også inneholder mange smakstilsetninger, så hvordan de vil løse dette blir spennende å se.
Vis hele sitatet...
Hva kommer til å skje med White portion snus eks. Gøteborg rape, forresten? Ser at det har blitt nevnt Gøteborg rape på bildet i vg.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Zirto Vis innlegg
Hva kommer til å skje med White portion snus eks. Gøteborg rape, forresten? Ser at det har blitt nevnt Gøteborg rape på bildet i vg.
Vis hele sitatet...
blir vel tatt av markedet
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Grunnen til at de vil fjerne disse produktene er at snus med smakstilsetninger som lakris, bær og mentol brukes for å rekruttere unge til å begynne å snuse.
Vis hele sitatet...
Så de fjerner den snusen fordi at blandt annet en del unge liker den? Hva med å heller ta problemet ved roten, som er å få butikkansatte til å slutte å selge snus til umyndige..
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Mort96 Vis innlegg
Så de fjerner den snusen fordi at blandt annet en del unge liker den? Hva med å heller ta problemet ved roten, som er å få butikkansatte til å slutte å selge snus til umyndige..
Vis hele sitatet...
er ikke lett og vurdere alder på utseende, men jeg har opplevd og få kjøpt selv om jeg ikke hadde leg og ble spurt etter, de bør skjerpe rutinene
Sitat av Mort96 Vis innlegg
Så de fjerner den snusen fordi at blandt annet en del unge liker den? Hva med å heller ta problemet ved roten, som er å få butikkansatte til å slutte å selge snus til umyndige..
Vis hele sitatet...
Er ikke alltid den butikkansatte som selger snus til mindreårige vettu. Hvertfall jeg har veldig mange venner over 18 som kan kjøpe til meg, og tviler sterkt på at de hører på myndighetene når de sier at det er ulovlig å kjøpe for umyndige. Staten kan ha stålkontroll ved salg av tobakk i butikker, men er allikavel utrolig lett for hvem som helst å kjøpe seg en boks
Som nevnt tidligere er vel smakssnusen et mål for EU å forby da dette ofte er gatewaysnusen for unge. De fleste liker ikke tobakkssmaken naturlig, og dermed begynner med såkalt smakssnus. Det jeg da har forstått ut ifra EUs forslag er at dersom de forbyr smakssnus, så vil det som er fristende for unge med snus drastisk minke, da, som sagt tidligere, tobakkssmaken ikke er så attraktiv.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Som nevnt tidligere er vel smakssnusen et mål for EU å forby da dette ofte er gatewaysnusen for unge. De fleste liker ikke tobakkssmaken naturlig, og dermed begynner med såkalt smakssnus. Det jeg da har forstått ut ifra EUs forslag er at dersom de forbyr smakssnus, så vil det som er fristende for unge med snus drastisk minke, da, som sagt tidligere, tobakkssmaken ikke er så attraktiv.
Vis hele sitatet...
men det er jo altid noen som liker tobakks smaken og ikke den kunstige, dette blir bare for dumt for meg
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Som nevnt tidligere er vel smakssnusen et mål for EU å forby da dette ofte er gatewaysnusen for unge. De fleste liker ikke tobakkssmaken naturlig, og dermed begynner med såkalt smakssnus. Det jeg da har forstått ut ifra EUs forslag er at dersom de forbyr smakssnus, så vil det som er fristende for unge med snus drastisk minke, da, som sagt tidligere, tobakkssmaken ikke er så attraktiv.
Vis hele sitatet...
Husk at for mange unge så er det "status" og tøft å snuse/røyke. Da hjelper det lite å forby smakssnus, da ungdom allikavel ofte piner seg igjennom snusen, og ofte tar det de kommer over, om det er mild snus eller om det er super duper sterk snus.

Jeg har alltid snust "tobakkssnus", rett og slett fordi jeg synes det er godt. Snuste deg første gangen jeg starta, og snuser det nå. Men hender jeg tar en "smakssnus" en gang iblant, for å få en forandring. Spesielt Göteborg Rapè, da jeg syns den har en frisk og god smak
Sist endret av Whisplash; 19. desember 2012 kl. 19:34.
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Er ikke alltid den butikkansatte som selger snus til mindreårige vettu. Hvertfall jeg har veldig mange venner over 18 som kan kjøpe til meg, og tviler sterkt på at de hører på myndighetene når de sier at det er ulovlig å kjøpe for umyndige. Staten kan ha stålkontroll ved salg av tobakk i butikker, men er allikavel utrolig lett for hvem som helst å kjøpe seg en boks
Vis hele sitatet...
Ja, og jo flere mindreårige som snuser, jo viktigere er det å fjerne snusen.

dvs. at det i grunn er din, og andre mindreårige snusere, som har skyld i at vi må forby smakstilsatt snus. og kanskje et stykke frem i tid: all snus


Vent til du er over 18 med å velge om du skal snuse eller ikke. Men hvis alle hadde ventet til de var 18 med å vurdere å snuse kan jeg banne på at antall snusere og røykere hadde falt drastisk
Sist endret av Membranplan; 19. desember 2012 kl. 19:33.
De som røyker, røyker naturlig tobakk (jeg teller ikke med fjortåringene som sniker seg inn på festene og røyker disse mentolsigarettene sine). Hasj med vaniljesmak kommer vel snart også.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
De som røyker, røyker naturlig tobakk (jeg teller ikke med fjortåringene som sniker seg inn på festene og røyker disse mentolsigarettene sine). Hasj med vaniljesmak kommer vel snart også.
Vis hele sitatet...
blir like stor suksess som vanilla coke ?
Bare å fjerne snus med smak, snus skal smake snus.
Får uansett kjøpt godteri med alle mulig smaker, om det er smaken man liker.

"Så de fjerner den snusen fordi at blandt annet en del unge liker den? Hva med å heller ta problemet ved roten, som er å få butikkansatte til å slutte å selge snus til umyndige.."

Altså, alle 15-17åringer kjenner en 18åring som kan kjøpe for dem, så det ville ikke gjort noen som helst forskjell.
Sitat av zeicko Vis innlegg
hvorfor skal snus/tobakk forbys ?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal tobakk forbys? Hvorfor skal cannabis forbys? hvorfor skal heroin forbys?

Fordi staten mener vi er idioter uten ansvar for oss selv, alle sammen. Det kalles generalisering der jeg kommer fra.
Sitat av frø Vis innlegg
Hvorfor skal tobakk forbys? Hvorfor skal cannabis forbys? hvorfor skal heroin forbys?

Fordi staten mener vi er idioter uten ansvar for oss selv, alle sammen. Det kalles generalisering der jeg kommer fra.
Vis hele sitatet...
Rundt 700 000 mennesker dør årlig av røyking hvert år innenfor EU. Jeg vil faktisk påstå at vi som røyker er noen idioter Da snakker vi tobakk og ikke cannabis.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Rundt 700 000 mennesker dør årlig av røyking hvert år innenfor EU. Jeg vil faktisk påstå at vi som røyker er noen idioter Da snakker vi tobakk og ikke cannabis.
Vis hele sitatet...
dør sikkert det dobbelte i alkoholrus. skal vi bare forby det og
Sitat av zeicko Vis innlegg
dør sikkert det dobbelte i alkoholrus. skal vi bare forby det og
Vis hele sitatet...
Ja, det synes jeg. Så kan de heller investere i tvangstrøyer og sette på oss, lenke oss fast i hjemmet, så vi ikke løper ut i trafikken og blir påkjørt.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Ja, det synes jeg. Så kan de heller investere i tvangstrøyer og sette på oss, lenke oss fast i hjemmet, så vi ikke løper ut i trafikken og blir påkjørt.
Vis hele sitatet...
stemmer du tilfeldigvis arbeider partiet ?
Sist endret av zeicko; 19. desember 2012 kl. 19:49.
Sitat av zeicko Vis innlegg
stemmer du tilfeldigvis arbeider partiet ?
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler deg å lese litt om "ironi" og "sarkasme" når jeg gjør det så opplagt som jeg gjør det. Jeg stemmer ikke AP, og for å komme tilbake til det tråden handler om så synes jeg det er bra at de vil forby tobakk og snus med godterismaker slik at det er større odds for at mine fremtidige barn holder seg unna.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Jeg anbefaler deg å lese litt om "ironi" og "sarkasme" når jeg gjør det så opplagt som jeg gjør det. Jeg stemmer ikke AP, og for å komme tilbake til det tråden handler om så synes jeg det er bra at de vil forby tobakk og snus med godterismaker slik at det er større odds for at mine fremtidige barn holder seg unna.
Vis hele sitatet...
skjønte det, prøvde bare og være morsom
Sitat av zeicko Vis innlegg
dør sikkert det dobbelte i alkoholrus. skal vi bare forby det og
Vis hele sitatet...
Eller fedme for den saks skyld
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sitat av AirBlaster Vis innlegg
Bare å fjerne snus med smak, snus skal smake snus.
Vis hele sitatet...
Snus som smaker "snus" inneholder også smakstilsetninger. Ser på min eske med General løs at den inneholder røkaroma, og det vil jeg tro teller på EU-forslaget.
De er jo fette mongoloid da, jeg personlig begynte ene og alene for rusen. Smaks-snusen kom i ettertid da jeg fortsatte og fant de snustypene som er gode og tjille med.
Sitat av zeicko Vis innlegg
hvorfor skal snus/tobakk forbys ? jeg velger jo selv om jeg vil snuse eller røyke, kjenner jeg blir forbanna
Vis hele sitatet...
Enkelte goder må dessverre ofres for at velferdsstaten skal fungere. Det er ingen hemmelighet at snus kan ha en lei innvirkning på helsa, og Europa har alt å tjene på at færrest mulig befatter seg med slike stoffer. Det er kanskje ikke til ditt beste, men det er definitivt til det felles beste.
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Husk at for mange unge så er det "status" og tøft å snuse/røyke. Da hjelper det lite å forby smakssnus, da ungdom allikavel ofte piner seg igjennom snusen, og ofte tar det de kommer over, om det er mild snus eller om det er super duper sterk snus.

Jeg har alltid snust "tobakkssnus", rett og slett fordi jeg synes det er godt. Snuste deg første gangen jeg starta, og snuser det nå. Men hender jeg tar en "smakssnus" en gang iblant, for å få en forandring. Spesielt Göteborg Rapè, da jeg syns den har en frisk og god smak
Vis hele sitatet...

- Jeg er 13 år, og snuser og røyker, Gjør det ikke for å være tøff, gjør det heller for rusen sin skyld. De jævla EU folka kan dra til helvette! faen tenker de på a ? Det er ikke dems problem, jeg gjør som jeg vil
Sitat av Sour-Diesel Vis innlegg
- Jeg er 13 år, og snuser og røyker, Gjør det ikke for å være tøff, gjør det heller for rusen sin skyld. De jævla EU folka kan dra til helvette! faen tenker de på a ? Det er ikke dems problem, jeg gjør som jeg vil
Vis hele sitatet...
Gjør som du vill du.
Sitat av Sour-Diesel Vis innlegg
- Jeg er 13 år, og snuser og røyker, Gjør det ikke for å være tøff, gjør det heller for rusen sin skyld. De jævla EU folka kan dra til helvette! faen tenker de på a ? Det er ikke dems problem, jeg gjør som jeg vil
Vis hele sitatet...
Og nettopp derfor hyller jeg EU for forslaget etter jeg leste dette innlegget.
*insert tittel her*
Sitat av Sour-Diesel Vis innlegg
- Jeg er 13 år, og snuser og røyker, Gjør det ikke for å være tøff, gjør det heller for rusen sin skyld. De jævla EU folka kan dra til helvette! faen tenker de på a ? Det er ikke dems problem, jeg gjør som jeg vil
Vis hele sitatet...
Kjenner jeg blir litt trist på dine vegne.
Sitat av zeicko Vis innlegg
stemmer du tilfeldigvis arbeider partiet ?
Vis hele sitatet...
AP har ingenting med dette å gjøre - men du er vel FRP, så alt man kan klage på er "APekatten jensemanns feil!!!11!".

Sitat av Sour-Diesel Vis innlegg
- Jeg er 13 år, og snuser og røyker, Gjør det ikke for å være tøff, gjør det heller for rusen sin skyld. De jævla EU folka kan dra til helvette! faen tenker de på a ? Det er ikke dems problem, jeg gjør som jeg vil
Vis hele sitatet...
Du gjør som du vil. Tror du ikke det vil koste staten en del penger å gi deg strålebehandling? Det er en grunn med dette forbudet, preventivt arbeid så ungdom ikke faller i "godterisnusen".

Snuser selv, slutter til nyttår.

Sitat av zeicko Vis innlegg
dør sikkert det dobbelte i alkoholrus. skal vi bare forby det og
Vis hele sitatet...
Har ingenting med saken å gjøre.

Sitat av Zirto Vis innlegg
Hva kommer til å skje med White portion snus eks. Gøteborg rape, forresten? Ser at det har blitt nevnt Gøteborg rape på bildet i vg.
Vis hele sitatet...
Det er vel Göteborg Rapè Lime som skal vekk. Den er faktisk veldig god, lukter Earl Grey te. Skal selv hamstre smakssnus og putte i fryseren, hehe.
Sist endret av Spirituell; 19. desember 2012 kl. 21:17.
La meg starte med og sittere grunnloven punkt 1.

"Norge skal være et selvstendig land"

I og med at styret i Norge gir/tar i mot hjelp fra EU har vi grunnlag for å fengsle styret i Norge i opptil 21 år.

On topic

Personlig snuser jeg ikke, men at snus som er mindre farlig skal forbys er vel litt merkelig.
Grunnen til at smakssnus skulle bli forbud var vell fordi stoffet framkalla kreft, meinte eg leste noko slik tidligare i år. Dei ser også på totalforbud i 2017, om dette gjaldt røyk og veit eg ikkje.

Det eg ikkje er heilt med på er kvifor EØS har noke med reglementet i norge å gjere? Er ikkje det ein handels og reise avtale? Missbruk av makt seier no berre eg... Det einaste eg ser for meg at EØS skal kunne gjere er å forby import av snus frå andre EU/EØS land.
Jeg ser ikke helt hvordan dette vil stoppe mindreårige i å begyne å snuse. Selv begynte jeg da jeg var 15, og jeg begynte med vanlig snus (Altså, ikke mint eller noe sånt.). De fleste av vennene mine som snuser bruker enten General eller Skruf uten smak.
Sist endret av stick dude; 20. desember 2012 kl. 11:22.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Slutter å snuse om nick and johny orginal blir fjernet.

Joa, forby smaksatt tobakk nå, så må vi forby alkohol med smakstilsetninger, og om det går gjennom så kan vi jo like gjerne forby smaksatte sukkervarer og! For en barnehagetilværelse framtidsfolket kommer til å leve i...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av norboost Vis innlegg
Joa, forby smaksatt tobakk nå, så må vi forby alkohol med smakstilsetninger, og om det går gjennom så kan vi jo like gjerne forby smaksatte sukkervarer og! For en barnehagetilværelse framtidsfolket kommer til å leve i...
Vis hele sitatet...
Tobakk har ei rimelig unik side: det er ekstremt skadelig, og har marginale nytteverdier i samfunnet. Øl har stor nytteverdi i samfunnet samanlikna - det gir i det minste en merkbar rus. Det gjer ikkje tobakk for dei som bruker det regelmessig.
Spør du rette folket så er alkohol og sukker også ekstremt skadelig, så det kommer vel stort sett bare an på "hvor man legger lista".
Sitat av slashdot Vis innlegg
Tobakk har ei rimelig unik side: det er ekstremt skadelig, og har marginale nytteverdier i samfunnet. Øl har stor nytteverdi i samfunnet samanlikna - det gir i det minste en merkbar rus. Det gjer ikkje tobakk for dei som bruker det regelmessig.
Vis hele sitatet...
korleis er tobakk skadelig? røyk er skadelig, den er grei, men tobakken i seg sjølv er nokk ikkje skadelig.
Håper ikke det forslaget går gjennom, nettop slutta å røyke (woho).
Har forelska meg i Skruf slim fresh white haha