Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 10761
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Poenget ditt utifra dine tidligere innlegg er at cannabis er sterk avhengighetskapende og farlig, da det bidrar til å frigjøre dopamin som du sa,noe som det ikke gjør i nevneverdig grad.

Om du syntes min argumentasjon er billig så får du syntes det. Men at du kommer med påståelser om hjernekjemi som ikke er fakta,gjør det hele mere uggent.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har aldri sagt det. Jeg har sagt at det kan være farlig, heller ikke at det er sterkt avhengighetsskapende, men avhengighetsskapende, er det. ?9-THC fører til hemming av GABAerge nevroner i ventrale tegmentale området (VTA). Denne disinhibisjonen fører til økt utslipp av dopamin i nucleus accumbens, og resten av visa kjenner du jo til. Dette er jo absolutt i nevneverdig grad, da det er en del av ruseffekten og bakgrunnen for avhengigheten og abstinensene i ettertid. Det er selvfølgelig ikke like sterkt som heroins virkninger, men det har jeg heller aldri påstått.

Det har forøvrig aldri vært poenget mitt, og inntil du faktisk leser innleggene mine, er dette meningsløst.
Sist endret av exocytose; 2. desember 2011 kl. 17:44.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
For å bryte inn i diskusjonen, skadeskutt.

Det er revnende likegyldig å si at cannabis er mindre skadelig enn alkohol, og derfor burde det være lovlig, det er et argument som har blitt dratt frem siden 60-tallet.
Jeg har selv brukt argumentet så sent som noen få år siden, men tenk litt over det, minner det ikke veldig om unger som unnskylder seg når de blir tatt av voksne med "menneh, HAN gjorde jo det først!!" ?
Avhenigighetskapene på lik linje med koffein ja,når jeg ser på abstinens symtomene jeg har hatt. Så skjønner ikke helt hvorfor du skal vektlegge så mye når det ikke er graverende avhengighet.
Det er selvfølgelig ikke like sterkt som heroins virkninger
Vis hele sitatet...
Det er LANGT unna å i det heletatt kunne dra inn heroin som en viss pekepinn på avhengighet,bare dumt å dra inn det her. Ta deg noen trekk å slapp av nå.
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Så skjønner ikke helt hvorfor du skal vektlegge så mye når det ikke er graverende avhengighet.
Vis hele sitatet...
Dette er det siste jeg gidder av dette tullet, men jeg blir bare satt ut. Jeg har jo gang på gang sagt at det ikke er relevant for debatten, men jeg skjønner jo at du ikke har lagt merke til det, når du åpenbart ikke har lest et ord jeg har skrevet.

Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Det er LANGT unna å i det heletatt kunne dra inn heroin som en viss pekepinn på avhengighet,bare dumt å dra inn det her. Ta deg noen trekk å slapp av nå.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke kan se hvordan det er relevant, gir jeg opp, og lurer på om du kan like mye «hjernekjemi» som du prøver å gi uttrykk for. Edit: Du kan jo starte med å google «psykoaktivt»..
Sist endret av exocytose; 2. desember 2011 kl. 18:58.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
For å bryte inn i diskusjonen, skadeskutt.

Det er revnende likegyldig å si at cannabis er mindre skadelig enn alkohol, og derfor burde det være lovlig, det er et argument som har blitt dratt frem siden 60-tallet.
Jeg har selv brukt argumentet så sent som noen få år siden, men tenk litt over det, minner det ikke veldig om unger som unnskylder seg når de blir tatt av voksne med "menneh, HAN gjorde jo det først!!" ?
Vis hele sitatet...
Jo tildels siden det ikke er psykoaktivt som cannabis er. Men skadeomfanget rundt alkohol er uansett mye større,så et viss sammenligningsgrunnlag har det. Men heller vektlegge legaliseringsaspektet på renhet,styrke og alder.
Sporer av litt noen ganger da jeg fort blir engasjert i dette. Men skal forholde meg mere saklig å ikke skli ut så mye.

Hvis du ikke kan se hvordan det er relevant, gir jeg opp, og lurer på om du kan like mye «hjernekjemi» som du prøver å gi uttrykk for
Vis hele sitatet...
.
Det er ikke relevant å i det heletatt nevne heroin i denne sammenhengen når det er LANGT ifra sammenlignbart! pakk sammen propaganda-praksisen din å les om de virkelige professorene og vitenskapsmenn og hva de uttaler rundt dette! Tror du lider av for lite cannabinoider i systemet ditt så nå MÅ du sette deg ned å slappe av litt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Avhenigighetskapene på lik linje med koffein ja,når jeg ser på abstinens symtomene jeg har hatt. Så skjønner ikke helt hvorfor du skal vektlegge så mye når det ikke er graverende avhengighet.

Det er LANGT unna å i det heletatt kunne dra inn heroin som en viss pekepinn på avhengighet,bare dumt å dra inn det her. Ta deg noen trekk å slapp av nå.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men jeg tror du totalt missforstår Afasar.
Det er bevist at cannabis trigger opioidreseptorer, han har aldri skrevet noe sted her på forumet at det er sterkt avhengigdannende, men har sagt at avhengighet er mulig.
Du vrir og vender på ord verre enn cannabismotstanderne du ser ut til å ha et utrykkelig hat for, mens Afasar presenterer saklig og balansert informasjon som hverken forherliger eller forpester cannabis.

Å "ta noen trekk og roe seg ned" er det heller du som burde gjøre, eller har du kanskje fått for mye av det gode i det siste?
Det finnes visse typer cannabinoler (skrev jeg det rett?) i cannabis som har en "anti-psykotisk" effekt.

Cannabidiol (CBD) is a cannabinoid found in Cannabis. It is a major constituent of the plant, representing up to 40% in its extracts.[2]

It has displayed sedative effects in animal tests.[3] Some research, however, indicates that CBD can increase alertness.[4] It may decrease the rate of THC clearance from the body, perhaps by interfering with the metabolism of THC in the liver.

Medically, it has been shown to relieve convulsion, inflammation, anxiety, and nausea, as well as inhibit cancer cell growth.[5] Recent studies have shown cannabidiol to be as effective as atypical antipsychotics in treating schizophrenia.[6] Studies have also shown that it may relieve symptoms of dystonia.[7][8]
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabidiol

Har selv symptomer på schizofreni (ikke særlig alvorlige) som jeg har hatt helt siden jeg var guttunge. Disse symptomene blir raskt borte når jeg røyker. Skulle gjerne ha skrevet mer, men det vil ta noen sider.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Unnskyld meg, men jeg tror du totalt missforstår Afasar.
Det er bevist at cannabis trigger opioidreseptorer, han har aldri skrevet noe sted her på forumet at det er sterkt avhengigdannende, men har sagt at avhengighet er mulig.
Du vrir og vender på ord verre enn cannabismotstanderne du ser ut til å ha et utrykkelig hat for, mens Afasar presenterer saklig og balansert informasjon som hverken forherliger eller forpester cannabis.
Vis hele sitatet...
Nei han sa vel at det er avhengighetsdannende,men ikke like sterkt som heroin. Men tydelig at afasar's og mine kilder sier noe forskjellig,afasar mener at det frigir betydelige mengder dopamin,mens de kilder å kontakter jeg har mener det er noe,men ikke av betydning.
Å "ta noen trekk og roe seg ned" er det heller du som burde gjøre, eller har du kanskje fått for mye av det gode i det siste?
Vis hele sitatet...
Nei tvert imot,det har vært lite eller ingenting på lenge. Går gjerne litt fort å sporer av til tider da det lett flyger i flere retninger.

Sitat av Muradi Vis innlegg
Det finnes visse typer cannabinoler (skrev jeg det rett?) i cannabis som har en "anti-psykotisk" effekt.



http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabidiol

Har selv symptomer på schizofreni (ikke særlig alvorlige) som jeg har hatt helt siden jeg var guttunge. Disse symptomene blir raskt borte når jeg røyker. Skulle gjerne ha skrevet mer, men det vil ta noen sider.
Vis hele sitatet...
Cannabidiol å dens effekter er kjent ja,men fortsatt mange som ikke vil skjønne det,sikkert mest fordi dem ikke har prøvd det derav avfeid eller ignorert.
Sist endret av Dodecha; 6. desember 2011 kl. 21:56.
Sitat av 1up! Vis innlegg
Det gidder jeg ikke kommentere en gang...
Vis hele sitatet...
Det er riktig at cannabis er avhengighetsskapende.

Sitat av 1up! Vis innlegg
Ja, Cannabis kan gi psykose, det kan også koffein!
For ikke å nevne at det kan utløses helt av seg selv uten hjelp fra psykoaktive substanser, whatsoever!
Vis hele sitatet...
Hjertestans kan også komme helt av seg selv uten at det betyr noe for om heroin er farlig.

Sitat av 1up! Vis innlegg
Neida, må si jeg har blitt ekstremt dum etter 10år med Cannabismissbruk.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om du er dum, men det du sa der var i alle fall jævla dumt. Du kan vel ikke vite om du hadde vært smartere idag om du ikke hadde røyka i 10 år.

Sitat av 1up! Vis innlegg
WTF?! Effektene er ikke store?!!
Se denne youtube videoen, så kan dere se hvor stor effekt Cannabis faktisk har på en MS-pasient!
Vis hele sitatet...
Leger evaluerer effekten til en medisin, ikke pasientene. Hvis jeg har diarè og doktor gir meg morfin vil jeg nok si at det er den beste anti-diarè medisinen i verden uten at det egentlig betyr noe annet enn at jeg liker det.

Sitat av 1up! Vis innlegg
Åja, så alternativene til medisinsk Cannabis er altså fri for bivirkninger?!
Så MS-pasienter velger Cannabis fremfor piller forskrevet av lege fordi pillene fungerer så bra?! LOL!
Vis hele sitatet...
Kan hende de velger cannabis fordi de liker å være steine.
Sist endret av Stratops; 8. desember 2011 kl. 17:03.
Åja, så alternativene til medisinsk Cannabis er altså fri for bivirkninger?!
Så MS-pasienter velger Cannabis fremfor piller forskrevet av lege fordi pillene fungerer så bra?! LOL!
Vis hele sitatet...
Sitat av Stratops Vis innlegg


Kan hende de velger cannabis fordi de liker å være steine.
Vis hele sitatet...

Enig på de fleste punkter, men akkurat her så tror jeg pasientene velger cannabis pga det funker bedre og for det det kanskje har færre bivirkninger.
Sist endret av Awareness; 8. desember 2011 kl. 17:26.
Cannabis tror jeg har en rekke lite kjente psykologiske og fysiologiske egenskaper egentlig. Alt fra bruk under meditasjon, konsentrasjon, filosofi, til å få i gang hodet og kroppen igjen via en rekke prosseser under forkjølelse og sykdom (Immunomodelerende, smertedempende etc). Men jeg har selv erfart hvilke skadevirkninger en kan utvikle over tid ved å dykke seg alt for langt inn i cannabisens markante tankekjør og verdenssyn. Alt fra å personifisere seg for mye med cannabiskulturen og glemme sitt egentlige seg, til å konstant prøve å bruke cannabis som psykolog under feile omstendigheter. En kan få mye ut av cannabis av å utvikle spekteret sitt og ens syn på livet, men en bør alltid ha et balansert forhold og ikke glemme seg selv. Politiet, rotete tilværelse, dårligere forhold til folkene som betyr noe. En kan rett på en måte bli for ingrodd i hele mentaliteten med det å være stein. Det kan også være vankeligere å relatere vanlig til andre folk, en kan få noia, en kan lettere stamme. Men en kan også lære seg så ufattelig mye om psyken og bevissthet, "zen meditasjon", deja vus eller rett og slett studere de ulike tilstandene en kan oppnå på cannabis.
Sist endret av Psytrip; 9. desember 2011 kl. 10:01.
Sitat av løkpølsa Vis innlegg
Først sies det at marijuana'en trigger psykiske lidelser som du uansett kommer til å få innen noen år, og at det bare fremskynder den underliggende sykdommen.
Deretter sier du at sykdommene normalt ikke ville vært noen trussel for brukeren som har psykiske lidelser i genene..

Da lurer jeg veldig på hvilke påstand som faktisk stemmer??
Vis hele sitatet...
Saken er jo at hvis du har latente pysiske lidelser så ville du kanskje levet hele livet ditt uten at noen av dem blir et problem, men hvis du røyker cannabis kan du fremkalle de slik at de blir et problem.

Noe som er rart er at cannabis kan fremakelle bipolaritet, og det hjelper med på å kurere bipolaritet.
Selvfølgelig kan cannabis være farlig, men dette er helt uinteressant. Voksne mennesker er istand til, og burdte få lov til, å vurdere risikoen av rusmidler selv, uten å skulle straffes for dette.

At det er straffbart å gjøre noe som skader DEG og kun deg har alltid slått meg som ulogisk. Hvis det er så farlig og usunt så straffer jo bruken seg selv, gjør den ikke?
Man må jo ta det litt i perspektiv:
http://www.environmentalgraffiti.com...uch-watertoxic

For mye vann er farlig.

Det er lettere å overdose på vann enn cannabis.
Sitat av Mr.Jack Vis innlegg
Selvfølgelig kan cannabis være farlig, men dette er helt uinteressant. Voksne mennesker er istand til, og burdte få lov til, å vurdere risikoen av rusmidler selv, uten å skulle straffes for dette.

At det er straffbart å gjøre noe som skader DEG og kun deg har alltid slått meg som ulogisk. Hvis det er så farlig og usunt så straffer jo bruken seg selv, gjør den ikke?
Vis hele sitatet...
Så når du sitter der. gammel å grå, eller ung for den saks skyld.. Hvem skal da passe på deg? Og hvem skal betale for det?

Når du har f.eks ruset deg istykker på alkohol/hasj/piller etc. så er det staten som har ansvaret for å passe på deg, og hvem betaler dette? Jo, alle Norske statsborgere med jobb. Så det er det som er hele greia, det er vi som betaler for at andre skal passe på deg, nettopp fordi du har ruset deg i stykker.

Håper det satt en klarhet i det.
Sitat av løkpølsa Vis innlegg
Først sies det at marijuana'en trigger psykiske lidelser som du uansett kommer til å få innen noen år, og at det bare fremskynder den underliggende sykdommen.
Deretter sier du at sykdommene normalt ikke ville vært noen trussel for brukeren som har psykiske lidelser i genene..

Da lurer jeg veldig på hvilke påstand som faktisk stemmer??
Vis hele sitatet...
Syntest det er viktig å gi seg noen tanker om ens psykiske lidelser virkelig er genetiske eller om psykologiske faktorer har skapt nevrologiske endringer i hjernestrukturen. Isåfall tror jeg at cannabis kan gi en innsikt i litt av hvert. Husk, at psykiske sår under overflaten alltid påvirker deg til en viss grad uansett, så det er kanskje ikke så ille å kunne arbeide med dem.

Når det blir snakk om genetiske årsaker anbefaler jeg folk å lese seg opp om http://en.wikipedia.org/wiki/Epigenetic
Sist endret av Psytrip; 9. desember 2011 kl. 10:55.
Sitat av phideph Vis innlegg
Så når du sitter der. gammel å grå, eller ung for den saks skyld.. Hvem skal da passe på deg? Og hvem skal betale for det?

Når du har f.eks ruset deg istykker på alkohol/hasj/piller etc. så er det staten som har ansvaret for å passe på deg, og hvem betaler dette? Jo, alle Norske statsborgere med jobb. Så det er det som er hele greia, det er vi som betaler for at andre skal passe på deg, nettopp fordi du har ruset deg i stykker.

Håper det satt en klarhet i det.
Vis hele sitatet...
Det er et utrolig dårlig argument, da en legalisering vil medføre at alle de hundretusener av nordmenn som kommer til å ruse seg lovlig uten å få noen skader av dette kommer til å betale for behandling av de som ruser seg og får skader av det.

Slik det er nå betaler samfunnet mye mer penger for rusbruk en hva det hadde kommet til å gjøre ved en legalisering, da alle pengene som alikevel blir brukt på rus går i lomma på kriminelle i stedet for å kunne bli brukt til behandling.
Sist endret av Detectable; 9. desember 2011 kl. 17:06.
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.youtube.com/watch?v=xvsCPiy_qI8 - Dette er en liten reminder om forskjellen fra weed og alkohol.
Ser det er en del folk som ikke kan for mye om cannabis, men snakker ut ifra hva de har hørt eller sett i avisen, og andre veldig upålitelige kilder. Et par tips for å lære med om denne planten: lån boken "Cannabiskultur", det er en bok som har intervjuet 100 personer som selger, bruker, smugler mariuhana. Veldig omfattende, men du får litt synspunkter fra alt, og ikke bare de som sier: Det er ikke lov, og er farlig og skader deg. Folk lurer veldig ofte på følgende, og mener følgende:

1. Du kan få psykiske lidelser - Vell, det kan man få uansett, og greia med mariuhana er at det stimulerer deler av hjernen din. Feks på dopeffekten episode 1 (om cannabis på nrk 3) så tar de en undersøkelse om hukommelsen og hva folk kan av EN spesifikk ting. Det viser seg følgende: Personen på mariuhana husket mindre av spørsmålene forskeren spurte enn personen som var "ikke beruset". Det morsomme var at personen som var høy kunne veldig mange ord på en bokstav i forhold til personen som var lav. Altså mariuhana gjør at man tenker mer på spesifikke ting, og kan da tenke seg mye lengere inn i det. Si at en person er stresset over at en samfunnsgruppe kødder med ham, og når man tenker mer og mer på det, og til slutt da knekker sammen fordi man ikke skjønner hvorfor, og syns det er forkastelig. Det er en grunn til psykiske lidelser. Pga personen selv, og ikke mariuhana. Du bør være psykisk stabil før man røyker. Det er sånn såkalt badtrips kommer, du er stresset og tenker mye over ting.

2. Du kan bli avhengig - Det kalles for vanedannende, og ikke avhengig. Det er ikke nikotin i det, eller andre avhengighetsstoffer. Prøv å spis en banan, hver dag, 3 ganger, i 6 mnd. Så slutt med det brått. Kroppen reagerer selvfølgelig negativt på det, og du vil ha den bananen.

Orket ikke ta fler, men poenget mitt er at alt ligger i hodet ditt. Hvis du er dritstresset hele tiden, og tenker over hva alle syns om deg, selvfølgelig er det ikke bra å røyke weed, men er du stabil med deg selv, så kommer man ikke til å få badtrips, og du får det veldig bra. Du kan finne ut av veldig mye om du går inn for det, og enda fortere om du er høy. Get shit out your head, before smoking shit.
Cannabis kan være farlig på den måten at den nettopp trigger underliggende sykdommer du har hatt før du begynte å røyke - derfor er det lett å si at hvis du ikke er mentalt stabil, så ikke røyk cannabis. Problemet her blir imidlertid at det er vanskelig å vite på forhånd om du har en psykisk lidelse som uansett - uavhengig av cannabis - ville blitt trigget om 5 år uansett.
Har hørt flere eksempler - inkludert meg selv - der folk vurderer seg som mentalt stabile og sier selv at de har en sterk psyke, men går på en smell når de prøver Cannabis og ender i angsthelvete, og til og med psykoser.

Uansett tror jeg dette med skadevirkninger av cannabis er veldig individuelt. Derfor blir det også veldig skummelt, ettersom man ikke helt vet om cannabis kan skade deg mentalt eller ikke.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Man må jo ta det litt i perspektiv:
http://www.environmentalgraffiti.com...uch-watertoxic

For mye vann er farlig.

Det er lettere å overdose på vann enn cannabis.
Vis hele sitatet...
Hvis overdose skalaen er det eneste du ser så vil jeg kalle deg trangsynt.

Cannabis kan selfølgelig være farlig, kanskje ikke fysisk men helt klart psykisk, som i mange tilfeller ødelegger mye mer en fysiske skader.
Jeg vil påstå at cannabis-misbruk er vanligst ca i alderen 15-22 år, en kritisk tid hvor man legger utgangspunkt for hele resten av sitt liv.
I denne alderen vil jeg påstå cannabis for mange har hatt en negativ effekt på blandt annet skole og sosialt potensial.
Jeg kjenner flere hvor livet har stått dønn stille, i flere år mens jeg har brukt tiden på f.eks militærtjenste og jordomseiling.

Jeg sier ikke at det har hatt en negativ effekt på alle, men ikke kom her å si at cannabis ikke har hatt noen negative konsekvenser for deg eller noen du kjenner.
Jeg nyter selv cannabis i ny og ned men jeg prøver også å reflektere litt og se de negative sidene også, noe jeg syns flere også skal gjøre i stedet for å putte fingrene i ørene og nekte for at det finnes en eneste negativ side med det.
Sist endret av Cheese; 20. desember 2011 kl. 17:49.
Kronisk cannabisbruk kan få uheldige konsekvenser om du er disponert for psykiske lidelser. Jeg hadde en periode i sen ungdomstid der jeg brukte cannabis hver dag. Jeg hadde fra før av sterke psykiske problemer, og disse forverret seg jo mer jeg røykte.
Tok noen års opphold, fikk orden på psyken og har kun røykt en gang i blandt etter det. Har aldri hatt negative opplevelser siden jeg begynte igjen fordi jeg begrenser bruken og har orden på psyken.
Disse to elementene må være på plass etter min mening. Selv om du har en plettfri psyke, kan cannabis rote med hodet ditt om du ikke er forsiktig.
Sitat av MyldreLock Vis innlegg
Cannabis kan være farlig på den måten at den nettopp trigger underliggende sykdommer du har hatt før du begynte å røyke - derfor er det lett å si at hvis du ikke er mentalt stabil, så ikke røyk cannabis. Problemet her blir imidlertid at det er vanskelig å vite på forhånd om du har en psykisk lidelse som uansett - uavhengig av cannabis - ville blitt trigget om 5 år uansett.
Har hørt flere eksempler - inkludert meg selv - der folk vurderer seg som mentalt stabile og sier selv at de har en sterk psyke, men går på en smell når de prøver Cannabis og ender i angsthelvete, og til og med psykoser.

Uansett tror jeg dette med skadevirkninger av cannabis er veldig individuelt. Derfor blir det også veldig skummelt, ettersom man ikke helt vet om cannabis kan skade deg mentalt eller ikke.
Vis hele sitatet...
Du vet at folk med psykiske problemer får enda mer psykiske problemer fordi de spiser fastfood og blir feite ikkesant? Du vet at alt i denne verden kan være farlig om man spiser det eller røyker det ikkesant? Du vet at Alkohol er legalisert selvom alt tyder på at det er mer skadelig ikkesant? Det handler ikke om at noen kan ta skade av det, sånn er det med så alt for mye i denne verden. Poenget er at så lenge du er bevisst på dine egne handlinger så går det ikke dårlig! Ja det trigger deg til å se mer, og da får du en såkalt badtrip. Får man denne badtrippen så stopper man og finner ut av problemet sitt, så kan man fortsette igjen helt til det skjer. Jeg har masse venner som både røyker, selger, og har fått problemer med det. Jeg kjenner dem godt, og vet hvorda ting har skjedd. Det er også et stoff som skader kun deg selv, og ingen andre. Hvor i helvete er friheten vår til å bestemme over egen kropp? (Sorry for litt off topic her )
Sitat av yomanpeace12 Vis innlegg
Du vet at folk med psykiske problemer får enda mer psykiske problemer fordi de spiser fastfood og blir feite ikkesant? Du vet at alt i denne verden kan være farlig om man spiser det eller røyker det ikkesant? Du vet at Alkohol er legalisert selvom alt tyder på at det er mer skadelig ikkesant? Det handler ikke om at noen kan ta skade av det, sånn er det med så alt for mye i denne verden. Poenget er at så lenge du er bevisst på dine egne handlinger så går det ikke dårlig! Ja det trigger deg til å se mer, og da får du en såkalt badtrip. Får man denne badtrippen så stopper man og finner ut av problemet sitt, så kan man fortsette igjen helt til det skjer. Jeg har masse venner som både røyker, selger, og har fått problemer med det. Jeg kjenner dem godt, og vet hvorda ting har skjedd. Det er også et stoff som skader kun deg selv, og ingen andre. Hvor i helvete er friheten vår til å bestemme over egen kropp? (Sorry for litt off topic her )
Vis hele sitatet...
Vel, nå synes jo jeg at cannabis skader psyken din litt mer enn hva fastfood gjør da, nettopp fordi det faktisk endrer hele bevissthetstilstanden din, noe som KAN få varige skader på psyken. Selv om jeg var bevisst på at jeg prøvde cannabis, vil jeg ikke si at det ikke gikk dårlig. Og sant; alkohol kan i noen (fleste?) tilfeller være hakket verre enn cannabis, men dette utestenger ikke det fakta at cannabis kan være farlig. Det er liksom ikke rett tankegang at "alt i verden er jo farlig, så hvorfor ikke prøve kokain? Heroin? osv, jeg blir jo skadet uansett".
Sitat av MyldreLock Vis innlegg
Vel, nå synes jo jeg at cannabis skader psyken din litt mer enn hva fastfood gjør da, nettopp fordi det faktisk endrer hele bevissthetstilstanden din, noe som KAN få varige skader på psyken. Selv om jeg var bevisst på at jeg prøvde cannabis, vil jeg ikke si at det ikke gikk dårlig. Og sant; alkohol kan i noen (fleste?) tilfeller være hakket verre enn cannabis, men dette utestenger ikke det fakta at cannabis kan være farlig. Det er liksom ikke rett tankegang at "alt i verden er jo farlig, så hvorfor ikke prøve kokain? Heroin? osv, jeg blir jo skadet uansett".
Vis hele sitatet...
Når du snakker om "ikke rett tangegang" er du på farlig grunn. Problemstillingen er at mammastaten Norge skal utnevne et utvalg mennesker til autoriteter for hva vi får love å dytte i oss. Hele prinsippet at "de vet best hva som er bra for oss" er fascisme. Som han du siterte sa, så burde enhver få love til å bestemme hva de gjør med kroppen sin. Jeg vil gå så langt som å si at om noen vil ta sitt eget liv, så er det deres valg.
Det er klart det er stor forskjell mellom å innta et stoff som er potensielt helskeskadelig og å ta sitt eget liv, men prinsippene er det samme.
Hvem skal bestemme hva som er bra og dårlig, og på hvilket grunnlag?
Cannabisdebatten er en politisk debatt der man er selektiv i forskningsresultatene for å støtte oppunder en gruppes interesser. Det er lovlig å drikke cola light, men aspartam er bevist kreftfremkallende. Det samme gjelder alkohol og tobakk.
Å nekte noen å ruse seg på cannabis, men å tillate sigaretter og alkohol, for ikke å snakke om legemidler som tar knekken på leveren, er helt absurd. Bakvendtland.
Sitat av Cheese Vis innlegg
Hvis overdose skalaen er det eneste du ser så vil jeg kalle deg trangsynt.
Vis hele sitatet...
Hva med å lese ca. alle de andre postene mine?
Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Når du snakker om "ikke rett tangegang" er du på farlig grunn. Problemstillingen er at mammastaten Norge skal utnevne et utvalg mennesker til autoriteter for hva vi får love å dytte i oss. Hele prinsippet at "de vet best hva som er bra for oss" er fascisme. Som han du siterte sa, så burde enhver få love til å bestemme hva de gjør med kroppen sin. Jeg vil gå så langt som å si at om noen vil ta sitt eget liv, så er det deres valg.
Det er klart det er stor forskjell mellom å innta et stoff som er potensielt helskeskadelig og å ta sitt eget liv, men prinsippene er det samme.
Hvem skal bestemme hva som er bra og dårlig, og på hvilket grunnlag?
Cannabisdebatten er en politisk debatt der man er selektiv i forskningsresultatene for å støtte oppunder en gruppes interesser. Det er lovlig å drikke cola light, men aspartam er bevist kreftfremkallende. Det samme gjelder alkohol og tobakk.
Å nekte noen å ruse seg på cannabis, men å tillate sigaretter og alkohol, for ikke å snakke om legemidler som tar knekken på leveren, er helt absurd. Bakvendtland.
Vis hele sitatet...
"Mammastaten" Norge prøver å få et samfunn til å fungere, og med det trengs lover. Samfunnet taper mye på folk som blir avhengige av rusmidler, og folk som blir ufør. Om allslags rusmidler hadde vært lov tror jeg arbeidsledigheten ville vært MYE høyere, og dette er det jo faktisk de "flinke" i samfunnet med jobb som må betale for. Vi trenger arbeidskraft for at samfunn skal fungere, og da er det jo en ørliten ulempe at Ola Nordmann ikke klarer å få til en dritt fordi han har heroinabstinenser eller at Kari Nordmann ikke tør å bevege seg utforbi døra si fordi cannabis har gitt henne for mye angst.
Sitat av MyldreLock Vis innlegg
"Mammastaten" Norge prøver å få et samfunn til å fungere, og med det trengs lover. Samfunnet taper mye på folk som blir avhengige av rusmidler, og folk som blir ufør. Om allslags rusmidler hadde vært lov tror jeg arbeidsledigheten ville vært MYE høyere, og dette er det jo faktisk de "flinke" i samfunnet med jobb som må betale for. Vi trenger arbeidskraft for at samfunn skal fungere, og da er det jo en ørliten ulempe at Ola Nordmann ikke klarer å få til en dritt fordi han har heroinabstinenser eller at Kari Nordmann ikke tør å bevege seg utforbi døra si fordi cannabis har gitt henne for mye angst.
Vis hele sitatet...
Og fordi Kari har gått på en smell, skal alle cannabisbrukere stigmatiseres og ingen får nyte rusmiddelet. Rolf-Johnny drikker en helflaske sprit, banker og voldtar kona, men resten befolkningen får fortsatt drikke seg dritings og herje på byen. Ser du den logiske bristen?

Det finnes mennesker som røyker cannabis en gang i blandt, og som bidrar enormt til samfunnet. Du ville aldri gjettet at de røyker hvis du hadde sett de. De er fra alle samfunnsklasser: murere, advokater, selvstendig næringsdrivende osv.

La oss også ta Nils-Petter som gikk på antidepressiva. Istedet for å forbedre hans psykiske helse, gjorde medisinen han fullstendig apatisk og gjorde han suicidal. Etter mange års medisinbruk sviktet leveren hans.

Etter din logikk, burde man kriminalisere antidepressiva for ikke å snakke om all den andre giften som farmasøytindustrien tjener grovt på.
Men det skjer ikke, fordi det er en enorm industri som tjener på at symptomer midlertidig maskeres slik at kunden alltid kommer tilbake. Når leveren svikter har de medisin for det og, men den tar knekken på nyrene. Så blir det dialyse resten av livet.

Det er klart de ikke vil at folk skal selvmedisinere seg på cannabis. Cannabis er naturlig, så man kan ikke ta patent på det. De skaper syntetiske stoffer i laboratorier og tar patent på de, så kun DE kan tjene penger på det.
Det er klart de ikke vil ha konkurranse.

Legemiddelindustrien, alkohol og tobakksindustrien er mafiaorganisasjoner per definisjon. De vil ha monopol og full kontroll.
Guns don't kill people, people do. Du kan skade/drepe deg selv med omtrent hva som helst hvis du bruker det feil. Å spise en burger på McDonalds er ikke nevneverdig farlig, men hvis du spiser der flere ganger dager blir du feit og/eller får diabetes. Hvis du er deprimert/ har angst å trøstespiser for å rømme fra problemer blir du feit/ får diabetes/ dør. På samme måte kan de fleste rusmidler være trygge under riktige omstendigheter.

Selvsagt kan cannabis være skadelig. Om du bruker det før du kjører, bruker det så ofte at du mister venner, eller røyker isteden for å jobbe/ gå på skole så vil det bli et problem. Men brukt en gang i blandt er risikoen minimal, såframt du ikke er disponert for rusmisbruk (men da er det genene dine som er dårlige, ikke rusmiddelet).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Det er klart de ikke vil at folk skal selvmedisinere seg på cannabis. Cannabis er naturlig, så man kan ikke ta patent på det.
Vis hele sitatet...
Dette argumentet er tilbakevist utallige ganger. Det er fullt mulig å tjene bøttevis med penger på legemidler som ikke er patentert. Se for eksempel på paracetamol. Det at cannabis i seg selv ikke lar seg patentere er ikke noe holdbart argument for hvorfor legemiddelindustrien skulle motarbeide medisinsk cannabis.
Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Legemiddelindustrien, alkohol og tobakksindustrien er mafiaorganisasjoner per definisjon.
Vis hele sitatet...
Hvor har du denne definisjonen fra? I følge wikipedia må organisasjonen drive med kriminell virksomhet for å kalles en mafia-organisasjon. Selv om det selvsagt forekommer kriminelle elementer og handlinger i disse bransjene (som i alle andre) er hverken alkohol, tobakk eller legemiddelindustrien som helhet tuftet på kriminell virksomhet.