Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2158
Hei jeg har nettopp lastet ned itunes 9,2 jeg skal ha IOS4 på ipoden min det står i avisen att jeg kan ha det på ipod touch men når jeg skal søke etter oppdateringer kommer ett vindu med dette: "denne versjonen av ipod-programvaren (3.1,3) er den gjeldende versjonen" hva gjør jeg?
Lazywriter
Gisse's Avatar
IOS4 har ikke kommet ut enda, såvidt jeg vet. Var snakk om kl 15.00 , men det ser ikke sånn ut. Gi det noen timer, også prøv igjen.
Tipper det kommer mellom kl 12-15 lokal tid California..
Jeg installerte iOS4 i natt klokka 1. Sikker på at du ikke gjør noe feil?
Anime Freak
Fungerer ikke på min iPhone 3gs heller :-/
Får vel bare vente...
Fatso's Avatar
Trådstarter
jamen det står bare denne versjonen av ipod-programvaren (3.1,3) er den gjeldende versjonen" når jeg søker jeg kan jo ikke søke
Får nøyaktig samme beskjed, så har nok ikke kommet enda. Men merkelig med deg da isåfall, Gunnar Gul...
Dette er veldig enkelt.

iOS4 har ikke kommet ut enda via iTunes. Det kommer en gang iløpet av denne kvelden.

Skal du ha det før må du enten være registrert utvikler eller laste ned via f.eks. piratebay - antageligvis det gunnar har gjort.
Sist endret av Kinseek; 21. juni 2010 kl. 16:05.
Jeg visste ikke hvordan man oppgraderte, så fulgte en guide på nettet, og lastet ned en fil ja. Så har nok gjort noe slikt... Trodde det var den riktige måten å gjøre det på, siden itunes 9.2 hadde kommet ut.

Betyr dette at jeg har utvikler versjon? Noen ulemper? :P
Nei, det er samme versjon som blir gitt ut senere i kveld - bare at utviklere fikk den tidligere for å sjekke at programmene deres fungerer. Så har noen av dem lagt ut disse på nett slik at hvem som helst kan laste dem ned.
Ulempen er jo at det ikke er den versjonen som er klar for allmennheten, dvs at det kan være bugs og andre feilting der.
Der tar du feil, det er samme versjon som har lekket ut på nettet og som slippes senere idag via iTunes.
En ting kan jeg si ihvertfall. Jeg elsker iOS4 (selv om jeg egentlig har begynt å hate iphone/apple generelt).
Sitat av Gunnar Gul Vis innlegg
En ting kan jeg si ihvertfall. Jeg elsker iOS4 (selv om jeg egentlig har begynt å hate iphone/apple generelt).
Vis hele sitatet...
Tro meg, det tar deg en uke så er den like ræva som OS'et til iPhone alltid har vært.
Prøvde å installere ios4 som jeg lastet ned fra demonoid. Den heter iPhone1,2_4.0_8A293_Restore og hver eneste gang jeg prøver å oppdatere iphonen med den nye OSen får jeg en Iphone error 3002. Har googla det, men fant bare masse tråder om jailbreak. Prøvde igår å jailbreake iphonen med sn0wbreeze, men det virka ikke. Kan dette ha noe å si? Har jeg fått meg en iBrick? Hvordan får jeg ordnet opp i dette?
Sist endret av Fusjon; 21. juni 2010 kl. 17:14. Grunn: Hjelp.
Har du en jailbreaket versjon av 3.x på telefonen før? Prøv å bruk restore-funksjonen istedet for update i iTunes. Kontroller at du har installert iTunes 9.2.
Sist endret av Kinseek; 21. juni 2010 kl. 17:24.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Har du en jailbreaket versjon av 3.x på telefonen før? Prøv å bruk restore-funksjonen istedet for update i iTunes. Kontroller at du har installert iTunes 9.2.
Vis hele sitatet...
Takk for hjelpen, men jeg fikk det til! Alt-klikket på gjenopprett og valgte iOS4 fila. Nå virker alt!
iOS4 slippes etter alle solemerker kl. 19 i kveld.

Følg med i denne tråden på iPod1.no for å vite mer.
Om du virkelig er utålmodig kan du la google sjekke twitter for deg og automatisk oppdatere når noe skjer. Det vil nok være den kjappeste måten å få vite når den slippes.
Og eventuelt: http://www.tuaw.com/2010/06/21/ios-4...k-terminal-ti/


Kode

#! /bin/csh
curl -s -L http://phobos.apple.com/version | grep -i Restore | grep -i iPhone | grep -i 4.0
if ($? == 1) then
echo "Nothing yet..."
else
say "FOUR POINT OH FIRMWARE IS NOW AVAILABLE"
endif
sleep 30
Den er ute her nå På iTunes...
Hweii! Der vart han! Dette blir da spennende...
Fatso's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frazzy Vis innlegg
Den er ute her nå På iTunes...
Vis hele sitatet...
det står fortsåt gjeldende på meg

Kommer den ikke nå?
Da startet jeg nedlastningen
Sitat av Fatso Vis innlegg
det står fortsåt gjeldende på meg

Kommer den ikke nå?
Vis hele sitatet...
Sikker på at du har iPod touch generasjon 2 eller 3? Første generasjon iPod touch får ikke iOs 4. http://www.apple.com/ipodtouch/ios4-...re-update.html (siste del under "compatibility").
Fatso's Avatar
Trådstarter
ENdelig jeg laster den ned :-)
Man kan også laste ned filene direkte fra ifon1.no. Kjekt hvis man synes iTunes-nedlastingen går tregt.
Ny update til Angry birds også!!
Jeg er rett og slett skuffet over den nye oppdateringen. Apple har valgt å ikke gi oss Iphone 3g brukere over 90 % av alle de "nye" tingene. Virker nesten som om dem vil at vi skal kjøpe ny.
Sitat av Inpact Vis innlegg
Jeg er rett og slett skuffet over den nye oppdateringen. Apple har valgt å ikke gi oss Iphone 3g brukere over 90 % av alle de "nye" tingene. Virker nesten som om dem vil at vi skal kjøpe ny.
Vis hele sitatet...
Selvsagt vil Apple at du skal kjøpe ny telefon; det er den ene grunnen. Den andre grunnen er at hardwaren i 3G er såpass gammel at de nye funksjonene som feks multitasking ville ha fungert så dårlig på 3G at brukerene ville ha fått et negativt syn på Apple/iPhone fordi telefonen går tregt. De velger derfor å ikke la folk få muligheten til å bli sinte og irriterte.
Lazywriter
Gisse's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Selvsagt vil Apple at du skal kjøpe ny telefon; det er den ene grunnen. Den andre grunnen er at hardwaren i 3G er såpass gammel at de nye funksjonene som feks multitasking ville ha fungert så dårlig på 3G at brukerene ville ha fått et negativt syn på Apple/iPhone fordi telefonen går tregt. De velger derfor å ikke la folk få muligheten til å bli sinte og irriterte.
Vis hele sitatet...
Helt på bærtur etter min mening, dette er en av grunnene til at min neste telefon garantert blir en Android telefon. De kunne i det minste latt de som faktisk hadde lyst på multitasking på sin Iphone 3G skrive under, signere og akseptere en haug med EULA-er (som vanlig) og heller bli litt irriterte over tregere iphone, så lenge vi hadde fått multitasking. Jeg ble også skuffa over denne oppdateringen (eller bare over Apple?) på grunn av dette, er det en ting Iphone mangler - så er det multitasking!

Jeg har oppdaget at til Iphone 3G så har vi fått følgende: En litt annen måte å se e-posten vår på. Vi kan faktisk få alle mailkontoene våre i ett og samme vindu! I tillegg til denne superfunksjonen så kan vi jo strengt talt gruppere lignende ikoner på "skrivebordet" slik at det ikke tar så mye plass. Whoopdy-doo, akkurat det vi trengte! I tillegg så kan vi telle antall tegn samtidig som vi skriver tekstmeldinger. Noe mer enn dette har jeg ikke lagt merke til, dere får si i fra om dere ser noe mer semi-brukbart til 3G, for dette var bare tåpelig...
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Selvsagt vil Apple at du skal kjøpe ny telefon; det er den ene grunnen. Den andre grunnen er at hardwaren i 3G er såpass gammel at de nye funksjonene som feks multitasking ville ha fungert så dårlig på 3G at brukerene ville ha fått et negativt syn på Apple/iPhone fordi telefonen går tregt. De velger derfor å ikke la folk få muligheten til å bli sinte og irriterte.
Vis hele sitatet...
Fungere dårligt? Sist jeg sjekka så funker det som bare det med Jailbreak. Og hvis random folk kan det..Hvorfor klarer ikke Apple det?
Sist endret av Fusjon; 21. juni 2010 kl. 23:06.
Angrer på at jeg kjøpte iphone i det hele tatt. Hadde jeg kjøpt en annen mobil (uansett type) hadde jeg allerede hatt alle funksjonene jeg er så glad for å få nå for lenge siden.
Sitat av Gisse Vis innlegg
Helt på bærtur etter min mening, dette er en av grunnene til at min neste telefon garantert blir en Android telefon.
Vis hele sitatet...
iPhone 3G kom sommeren 2008. Den første Android-telefonen var HTC Dream som kom i oktober 2008. Den siste oppgraderingen til HTC Dream var Android 1.5 som kom i april i 2009. Apple støtter altså OS-oppgraderinger mye lengre enn konkurrentene. Men for all del, lykke til.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/HTC_Dream
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
iPhone 3G kom sommeren 2008. Den første Android-telefonen var HTC Dream som kom i oktober 2008. Den siste oppgraderingen til HTC Dream var Android 1.5 som kom i april i 2009. Apple støtter altså OS-oppgraderinger mye lengre enn konkurrentene. Men for all del, lykke til.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/HTC_Dream
Vis hele sitatet...
Er delvis enig med deg.
HTC er ueeendelig treig på oppdateringer!
Men så har man heldigvis xda-developers :>
En fordel med Android er att man egentlig får alle funksjonene selv om man ikke har nyeste mobilen.
Jeg har 3G og har tidligere jailbreaket for å få bakgrunnsbilde med Winterboard og multitasking med Backgrounder. Det fungerte, men det gjorde telefonen treg. Nå kjører jeg iOS 4 uten jailbreak etter tre år med jailbreaket iPhone 2G og 3G. Møkk lei av tregheten og ustabiliteten jailbreaking fører med seg, spesielt etter Spirit.

De begrensingene Apple setter med iOS 4 på 3G har jeg full forståelse for. Uansett er det for min del på tide med ny telefon etter to år.
Sist endret av froskenfredrik; 22. juni 2010 kl. 09:51.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
En fordel med Android er att man egentlig får alle funksjonene selv om man ikke har nyeste mobilen.
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke. Folk med 2 år gamle Android-telefoner får ikke "alle funksjonene" som er kommet i senere utgaver av Android, ganske enkelt fordi det ikke lar seg installere.

Problemet er faktisk mye større på Android-plattformen enn på iOS. Det er ikke uvanlig at Android-releaser ikke kommer til telefoner som bare er noen måneder gamle når Android-releasen kommer ut.

Grunnen til dette er at det koster vanvittig mye ressurser å tilpasse Android til en konkret hardware. Den kommer ikke med drivere til "alt" som desktop Linux gjør. Og å oppgradere drivere for gammel hardware til en ny Android-utgave er ikke lønnsomt for produsentene. Det er mye enklere for Apple som både kontrollerer hardware og software.