Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 5413
Jeg er en (soon to be) student som blir å studere koding og grafikk. Jeg har lest på forum, og når det er noe om mac og "pc" (jeg liker ikke å kalle alt som ikke er mac for PC) så blir det krig. Når det blir diskusjoner så hører man jo: "Mac har bedre til design, men PC er bedre til gaming".

Det jeg lurer på er HVORFOR er en mac bedre til å jobbe med design? På skolen jeg går på nå (VGS) så har vi flere stasjonære mac'er, og de er mye bedre en de datamaskinene vi får utdelt. Det er fordi det vi har er maskiner som gikk ut på dato for over 2 år siden(og da var de ikke beregnet til hardt arbeid), og mac'ene up to date.

Jeg har valgt deler, og bygget mine datamaskiner, og jeg mener at jeg har over gjennomsnittet god data- og tekniskkunnskap. Det jeg ikke klarer å forstå er hvorfor en iMac og en maskin med Windows skal være så veldig forskjellig, når de har de samme speccsa.

Jeg vil ikke høre "OSx er myyyyyyyye mer stabilt enn windows!" eller "designet på Mac booken er så rent og pent" jeg for min del elsker store maskiner med mange vifter og hardware inni, og jeg har sjeldent problemer med maskinen min hjemme (som har win7 64bit). Det jeg vil ha er fakta, gjerne grafer og oversikter.

Og vennligst ingen flame-wars! Vil ikke at tråden skal bli stengt pga usaklighet.
Hvis du kjøper en MAC så betaler du veldig mye for den mengden med ytelse du får sammenlignet med en datamaskin fra et annet merke.

Ellers har jeg et inntrykk av at MACer er forholdsvis solide og lett å vedlikeholde. De er også enkle, og ikke for mye fiksfakseri som du ikke trenger når du er student.