Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1977
Skal dra til London med kjæresten min i midten av mars, og lurer litt på hvordan klima og liknende er der da? Er det lurt å ta med seg en polstra jakke, eller holder det med en tynn vindtett jakke(eller liknende).
Lurer også på noen tips til noen flotte steder vi kan gå sammen, noe som.. er fint å se på
Du trenger ikke ta med deg dunjakka liksom, men vil absolutt anbefale å pakke med en trenchcoat eller lignende. Kan fort bli litt småsurt selv om temperaturen holder seg på plussiden. Vær forberedt på regn også sånn btw.
I mine øyne er ikke London så veldig pen eller fin å se på men jeg anbefaler alle som tar turen å stikke innom Camden. Der kan man fort bruke noen timer.
Også veldig greit å kjøpe dagspass på de røde dobbeldekker bussene. Da kan du kjøre rundt og se alt man må se. Hop on/hop off ved alle store severdigheter. Veldig enkelt.
Finnes også en drøss av museer. British Museeum og Natural History Museum er jo klassikere, men museer blir fort litt blæh imho. Uansett, de finnes og sjekk ut nettsidene, kan jo være det er noe kule utstillinger dagene dere er der. (Dere kan med fordel droppe Madame Tussaud, ikke noe videre spennende.)
Ta turen gjennom en park eller to, det er ganske romlemantisk. I mars er det rukket å bli vår i London så det er ikke bare grått og trist.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skulle ønske det var meg! London i mars kan være ganske så surt, men kan også være fantastisk. Sjekk ut værvarselet et par dager før avreise, så finner du fort ut om du bør ta med vinterjakken. Av erfaring kan jeg fortelle deg at påsken i fjor var noe av det kaldeste og sureste jeg noen gang har opplevd London! Hadde skikkelig uflaks og det var kaldere der enn hjemme i Norge. Vi får håpe værgudene er med dere da

Jeg syns det er greit å ta "tuben" når jeg er der. Den er supereffektiv og tar deg dit du skal til de mest kjente stedene. Bussene synes jeg kan være litt forvirrende til tider. Hvis ikke har de jo disse turistbussene man kan ta som kjører rundt til de severdighetene som er verdt å få med seg. Da har man som ofest biletten hele dagen og dere kan gå på og av hvor dere vil.

Jeg vil anbefale dere London Eye, som er dette svære pariserhjulet som ligger rett ved parlamentet og Big Ben. Det er ganske kult med utsikten over hele byen når man er der oppe. Er man først i det strøket kan man se parlamentet, Big Ben og West Minister Abbey som er en helt utrolig kirke/dom som er verdt et besøk. Det er fantastisk der inne!
Like ved London Eye er det også akvarium om man føler for det. Det er ikke så veldig stort, men helt ok.
Her tror jeg også man kan ta sightseeingturer med båt langs Themsen som kan være både romantisk og innholdsrikt.
Sjekk ut musikalene. Det er jo veldig populært i London og mange av dem er ganske bra også. Det kan jo være litt kult å gjøre før man spiser middagen eller noe sånnt.
Om dere skal shoppe er jo Oxford Street et must. Er dere ute etter marked finnes det et på Lørdager som ligger på Portebello Road i Nothing Hill. Camden market er også et alternativ, som ligger i et fresht og hipt område.
Du har Tower of London og The Brittish Museum som også er verdt et besøk om man liker historie og kunst.

Spis frokost eller brunch på Bill´s. Kul stemning og topp mat! Jamies Italian har god mat til en billig penge, bra atmosfære. Liker dere sushi og annen asiatisk mat er Inamo en kul restaurant. Der bestiller man det man vil ha interaktivt på bordet som på en iPad e.l. Det var ganske kult! Hakkasan har en stjerne Michelin og har veldig, veldig god mat- også asiatisk. Hvis ikke finnes det jo flere superbra gastropuber man kan gå på og få seg litt ekte engelsk kultur. Og kjør på med afternoon tea et sted, det er jo så himla godt

God tur!!
Klima kommer nok til å være kjipt, hadde tatt med noe vindtett. Dropp bussene, t-banen tar deg dit du vil, og er effektiv og oversiktelig. London Eye er kjedelig, men funker kanskje med dama (?). Museum of Natural History er heftig. Bra klubbscene i London, hvis dere liker sånt. Camden kan det være verdt å ta turen innom (markedet er jævla harry da, men fint langs kanalene, mange hyggelige små antikvariater osv. + du kan kjøpe pot). Ellers er det bare å vandre rundt i de ulike bydelene, egentlig. Hvis det er fint vær, er de store parkene hyggelige å besøke. Anbefaler å spise indisk i London.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 25. februar 2014 kl. 12:46.
Har vært der selv i mars. Som regel surt og regn.
Er plussgrader men litt vind og regn gjør det surt, man kan dog være heldig og få oppholdsvær uten vind.

Bruk t banen når du skal noen plasser, koster lite om du feks kjøper deg ett ukers kort istedenfor å betale for hver gang. Kjapp og effektiv.

Anbefaler ett besøk innom bydelen notting hill, her finner nok dama alt hun ønsker. Jamie Olivier har ett butikk utsalg der om dere er interressert i mat og krydder

Ellers finner du faktisk en del brune puber inne i byen hvor man kan ta seg en øl og fish and chips lunsj. Pubene serverer som regel også nachos og chilli con carne.

Styr unna voksmuseet om dere ikke vil stå lenge i kø for å egentlig ikke se noe spesielt.
Sist endret av Dasset; 25. februar 2014 kl. 12:58.