Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1626
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Har brukt de fire siste ukene på dette, og er ganske fornøyd med resultatet.

Programvaren som er brukt er Adobe After Effects og Photoshop, samt Cinema 4D for diskokulene. Musikken er «Overtone» av den franske gruppen High Tone.

Youtube. Kan sees i 720p.

Dropbox-lenke
Sist endret av vidarlo; 5. februar 2011 kl. 23:46.
Veldig kult! Skulle ønske den var lenger. Ganske psykedelisk og tropisk ja. Var dette et skoleprosjekt eller noe du fant på selv? Ble inspirert til å sette meg inn i After Effects og samtidig sjekke ut High Tone

Bra! Lag mer sånn!

Legg til: Liker forresten veldig godt hvordan lyset forandrer seg og ting beveger seg i takt med musikken. Har du brukt lang tid på å sette deg inn i After Effects forresten ?
Sist endret av Chikara; 3. februar 2011 kl. 18:14.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Det var et skoleprosjekt. Tidskrav var 10–30 sekunder og oppgaven gikk ut på å lage en animasjon til et musikkstykke. jeg startet med After Effects rett før jul og hadde litt erfaring med liknende programvare fra tidligere.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Animasjonen er nå også tilgjengelig på Vimeo. Kvaliteten er bedre enn youtube-versjonen. Jeg setter pris på konstruktiv kritikk selv om animasjonen er fullført og levert. Potensiale for videre forbedring er alltid flott å diskutere.

http://vimeo.com/19609064

Edit: Når jeg tenker meg om, så erkjenner jeg at det er litt tåpelig å be om tilbakemeldinger uten å si noe om mål og mening med filmen.

Oppgaven gikk ut på å lage en 10-30 sekunder lang animasjon til et musikkstykke. Mine assosiasjoner til denne musikken er noe som er både fremmed (orientalskt, kanskje) og pompøst, samtidig som den bærer preg av moderne elektronisk musikk. Derfor føler jeg at jungel/disko-blandingen passer godt. Jeg har jobbet mye med subtile detaljer i både bakgrunnen og de forbipasserende elementene i et forsøk på å få hele denne verdenen til utrykke et slags rytmisk samspill.

Jeg besvarer gjerne spørsmål i forhold til både det tekniske og det konseptuelle om det er noen som lurer på noe.
Et godt stykke arbeid. Har hørt denne låta ganske mange ganger, og den gir de rette assosiasonene rent visuelt. Videoen bør sees i fullscreen fant jeg ut, for å se detaljene som ellers blir borte pga. de lyse sidene til vimeo og youtube. Nesten så du burde utvidet verket til å omfatte hele sangen.

Hva er det du har brukt for å få til den publikumseffekten som kommer etter hvert?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Takk for tilbakemeldingen.
Publikum består av to personer filmet forran en green-screen etter tur. For å få nok variasjon i bevegelsene, satt jeg sammen fire forskjellige klipp á fire silhuetter, og plasserte flere av hvert klipp usynkronisert rundt om på området. Slik kan ti minutter med hopping i et studio erstatte et helt publikum. Klippene er rendret ut som en ukomprimert animasjon med alpha-kanal på forhånd istedet for å brukes som de er. Dette for å spare maskinen for gjenntakende utregning av samtlige silhuetter.
Tøffeste jeg har sett i mitt liv.
Jeg likte det veldig godt, det var liksom den visualiseringsfunksjonen til windows media player tatt flere hakk videre. Passa veldig godt til musikken.

Jeg skulle også gjerne sett en lenger verson, og med flere elementer.
Syntes den var helt sinnsykt rå!

Ikke forandre noe på den, tror det vil ødelegge alt
I og med at tittelen heter tropisk feber, og videon er basert på en psykedelsik tripp er spørsmålet mitt: går det ann å få en psykedelisk lignende rus av feber? og hvorfor? har sykdommen noen psykoaktive kjemikalier. eller er mann bare såppas syk at man blir "fjern".

Sorry for at dette er litt off topic. men fant ingen gode svar på google.

utrolig bra film by the way
Nydelig. Rett og slett nydelig.
Et virkelig godt stykke arbeid Kakcoo!
Musikken går fremdeles igjen i hodet mitt, sammen med alle de sterke fargene i filmen!
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Sunny-Den-Lille Vis innlegg
I og med at tittelen heter tropisk feber, og videon er basert på en psykedelsik tripp er spørsmålet mitt: går det ann å få en psykedelisk lignende rus av feber? og hvorfor? har sykdommen noen psykoaktive kjemikalier. eller er mann bare såppas syk at man blir "fjern".

Sorry for at dette er litt off topic. men fant ingen gode svar på google.

utrolig bra film by the way
Vis hele sitatet...
Tittelen er et ordspill av «tropisk sykdom» og «feber» (som kan forårsake delirium). Dette er ingen oppfordring til å ruse seg på feber.

Det var mange koselige tilbakemeldinger her. Det varmer.
Veldig stilig. Skulle vart lengre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
usertitle import
bleh's Avatar
Oh, ekstremt bra. Sangen var også herlig, takk for den.

Den overgangen som skjer rundt 00:20 er stilig, men skulle nesten kommet enda nærmere "ansiktene" eller wtf de skumle greiene som faller sammen er før transition skjedde. Men ufattelig kult konsept!

Ot: Hvilken skole/linje?


Edit: Alle som ser den på youtube MÅ huske å sette på 720, veldig stor forskjell i både bilde og lyd (spesielt lyd på dette klippet)
Sist endret av bleh; 6. mars 2011 kl. 23:27.
Det er rett og slett fantastisk! Jeg aner ikke hvor du får slike ideer fra. Gleder meg å se at det er flere enn meg som også mestrer Adobe After Effects. Fra tidligere husker jeg at du er flink med farger og grafikk, så kombinasjon disse talentene med video er fantastisk. Hva er det du studerer nå forresten?
sykt rå men ble nesten skremt, minner meg mere om marerit drømmer...
Veldig fascinerende!

Hadde vært døds rått hvis du hadde fullført hele sangen som ett hobbyprosjekt eller noe, hadde digget å se hele!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av bleh Vis innlegg
Oh, ekstremt bra. Sangen var også herlig, takk for den.

Den overgangen som skjer rundt 00:20 er stilig, men skulle nesten kommet enda nærmere "ansiktene" eller wtf de skumle greiene som faller sammen er før transition skjedde. Men ufattelig kult konsept!
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at sfinxene kunne vært vist tydeligere på ett eller annet vis. Jeg tenkte å ha noen av dem stående å danse ute på dansegulv-arenaen for å virkelig underbygge rave-atmosfæren, men puppet tool er noe herk å få grasiøse bevegelser med, så jeg skippet den ideen.
Ot: Hvilken skole/linje?
Vis hele sitatet...
Jeg går førsteåret på visuell kommunikasjon ved Kunsthøyskolen i Bergen.


Edit: Alle som ser den på youtube MÅ huske å sette på 720, veldig stor forskjell i både bilde og lyd (spesielt lyd på dette klippet)
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler å heller se Vimeo-versjonen. Youtube suger på kvalitet.
Sist endret av Kakcoo; 22. mars 2011 kl. 22:30.