Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4449
Hei har akkurat begynt i lar og henter etter og ha kjøpt hero og subutex illegalt, men jeg har holdt meg til subutexen mest før jeg begynte i lar,det virker som subexonen er dårligere en subutex, og jeg blir litt uggen av det, burde jeg øke dosen å se om det fungerer bedre, eller bytte til subutex ??
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Du er ikke alene om å synest dette. De fleste som er satt på Buprenorfin synest fungerer bedre og lenger enn Suboxone. Da dette var et tema for min egen del synest jeg det samme, Subutex gjorde meg friskere og friskere lenger.
Hadde det vært meg som var i LAR og som ble satt på Suboxone ville jeg ha prøvd å byttet til Subutex.
Sist endret av spQ; 12. februar 2010 kl. 13:36.
Forskjellen på Subutex og Suboxone er i hovedsak at Suboxone inneholder 2mg nalokson per 8mg tabelett i tilegg til buprenorfen som er det aktive virkestoffet i begge typene. Nalokson er en motgift som fremkaller abstinenser ved intravenøs Administrering. Jeg ble trappet ned på Subutex over 12 uker selv etter å blitt stabilisert på 18mg på avrusning. Etter det gikk jeg ned 2mg per uke. Folk regerer forkjellig på de 2 (Subutex og Suboxone) og det er flere som har rapportert at de Suboxone ikke fungerer like bra på dem og visa versa. Noen får mer ut av den andre. Selv har jeg erfaringer med begge og personlig fungerer Subutex mye bedre på meg. Nå skal det sies at Suboxone faktisk har mindre bivikninger en Subutex i følge felleskatalogen.

Men hvordan er det med deg? Hvordan er opplegget ditt? Har du blitt trappet opp til en stabiliseringsdose? Det er veldig viktig forstår du. Om man begynner rett på en høy dose kan man bli uggen den første uken. Det tar noen dager før disse medikamentene "sitter" som de skal i kroppen. Og uansett om man blir opptrappet på korrekt måte så føler man seg uggen i noen uker. Ingenting mot det å sitte på heroinabsinens men fortsatt. Det finnes intet magisk triks for å bli frisk på et blunk når man skal ut av heroinavhenginghet. Du vil ha ubehag i større eller mindre grad i en god tund fremover samma hva. Og formen stiger og synker. Man kan føle seg topp en del av dagen og helt på bånn i neste. Jeg slet f.eks med kaldsvette om natten i flere uker etter at jeg hadde kvitta meg med heroinen og begynt på Subutex. Det er jo også slik at man faktisk har sluttet med et kraftig narkotisk middel og kroppen skal venne seg til dette. Depresjoner, humorsvinginger og kroppslig ubehag vil oppstå uansett. Men tankt på det slik; ta dag for dag og ha i bakhodet at det går bare en vei, og det er oppover.

Du kan helt sikkert snakke med fastlege om å få bytte medikament om du føler deg skikkelig dårlig over lengre tid. Det har også med hvor mye heroin du brukte når du var misbruker. jeg selv lå på et gram i dagen og etter mer man inntar hver dag jo lenger tid tar det før buprenorfenen i Subbene begynner å fungere som den skal. Men om jeg var deg (nå vet jeg ikke hvor lenge du har vert av) ville jeg ha gitt det et par uker før jeg bytta medikament.
Sist endret av Meanstreak; 12. februar 2010 kl. 13:37.